Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Chromecast icon kwijt in delta tv app

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht
    Moedeloos.
    vanochtend tablet aan, geen chromecast icoon.
    Tablet uitgezet, hond uitgelaten. Tablet weer aan en chromecast icoon in beeld.
    Aha, hond uitgelaten, nooit doen bij Chromecast...

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht
      Heb je geen mobieltje om te kijken of dat wel goed werkt? Of desnoods een laptop met Google Chrome en dan via https://webtv.delta.nl/#/ ?


      Dan lijkt er toch iets niet goed te zijn met je tablet.
      Het blijft rommelen. Tabelet en gsm soms wel, soms niet.
      Alles op 1 netwerk en toch net of ze via een ander netwerk werken. Af en toe.

      Reageer


      • #18
        Ik ervaar hetzelfde via ZeelandNet dat ik in mijn chaletje heb. Ik kan de hele installatie uitvoeren maar als de Chromecast op het einde komt dan krijg ik ook de melding dat er geen contact gemaakt kan worden met het netwerk vanwege app isolatie. Gisteren kon ik wel ineens de installatie goed afronden en kon ik met de apps van YouTube, Netflix en Ziggo streamen. Vannacht mijn telefoon uitgezet en tot mijn verbazing kon ik vandaag weer geen contact meer maken met met de televisie. Mijn pogingen lopen steeds op het einde spaak op de melding over app isolatie. Ik heb via het chaletpark aansluiting op ZeelandNet door middel van een oud barrel (Cisco epc2425) van een modem. Vorig jaar totaal geen probleem gehad. Gisteren werkte het ook ineens perfect en nu is het weer knudde. Probleem komt voor mij volkomen uit de blue. Heb geen idee hoe dit op te lossen.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Jan-E Bekijk bericht
          Ik ervaar hetzelfde via ZeelandNet dat ik in mijn chaletje heb. Ik kan de hele installatie uitvoeren maar als de Chromecast op het einde komt dan krijg ik ook de melding dat er geen contact gemaakt kan worden met het netwerk vanwege app isolatie. Gisteren kon ik wel ineens de installatie goed afronden en kon ik met de apps van YouTube, Netflix en Ziggo streamen. Vannacht mijn telefoon uitgezet en tot mijn verbazing kon ik vandaag weer geen contact meer maken met met de televisie. Mijn pogingen lopen steeds op het einde spaak op de melding over app isolatie. Ik heb via het chaletpark aansluiting op ZeelandNet door middel van een oud barrel (Cisco epc2425) van een modem. Vorig jaar totaal geen probleem gehad. Gisteren werkte het ook ineens perfect en nu is het weer knudde. Probleem komt voor mij volkomen uit de blue. Heb geen idee hoe dit op te lossen.
          Volgens Google moet je dan AP isolatie in de router uitschakelen :

          Meer informatie: AP-isolatie is ingeschakeld - Chromecast Help (google.com)

          Reageer


          • #20
            Zou het wellicht kunnen dat het chromecast icoon in de Delta app enkel zichtbaar is als je binnen je eigen wifi netwerk zit, dus met het publieke IP-adres van Delta?
            Wij waren recent in een woning met een Samsung televisie met ingebouwde chromecast, en internet van KPN. De YouTube app op mijn telefoon toonde gewoon het cast icoon, maar de Delta app niet. Na het herstarten van de telefoon zag ik bij het starten van de Delta app heel even het cast icoontje rechtsboven, maar die verdween direct weer.
            Weer in het eigen huis, in het eigen wifi netwerk (met Delta publiek IP-adres dus) was gelijk het cast icoon weer zichtbaar in de app.

            Het kan natuurlijk toeval zijn, maar mogelijk blokkeert de Delta app het cast icoon als je niet op een internet van Delta zit? Of is dat te ver doorgedacht?

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
              Zou het wellicht kunnen dat het chromecast icoon in de Delta app enkel zichtbaar is als je binnen je eigen wifi netwerk zit, dus met het publieke IP-adres van Delta?
              Wij waren recent in een woning met een Samsung televisie met ingebouwde chromecast, en internet van KPN. De YouTube app op mijn telefoon toonde gewoon het cast icoon, maar de Delta app niet. Na het herstarten van de telefoon zag ik bij het starten van de Delta app heel even het cast icoontje rechtsboven, maar die verdween direct weer.
              Weer in het eigen huis, in het eigen wifi netwerk (met Delta publiek IP-adres dus) was gelijk het cast icoon weer zichtbaar in de app.

              Het kan natuurlijk toeval zijn, maar mogelijk blokkeert de Delta app het cast icoon als je niet op een internet van Delta zit? Of is dat te ver doorgedacht?
              Volgens mij werkt casten idd alleen als je op hetzelfde wifi-netwerk zit.

              https://support.google.com/googletv/...10049912?hl=nl

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht
                Volgens mij werkt casten idd alleen als je op hetzelfde wifi-netwerk zit.
                Ja, dat is mij bekend; de chromecast en je device (telefoon) moeten in hetzelfde wifi netwerk zitten.
                Maar dat is niet wat ik bedoel.

                In beide situaties zaten mijn telefoon en chromecast op hetzelfde wifi netwerk, alleen in het ene geval (andere woning, met internet van KPN) kwam er in de Delta app geen cast icoon en in het andere geval (eigen woning, mijn eigen internet van Delta) was er wel een cast icoon in de app. Zoals gezegd toonde YouTube wel in beide situaties het cast icoon in de YT-app, maar de Delta app toonde geen cast icoon toen ik internet van KPN had.

                Dus: checkt de Delta app of je wel een publiek IP van Delta hebt, om te kunnen casten, dat is de vraag.

                Reageer


                • #23
                  Ben je wel ingelogd bij Delta?

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
                    Dus: checkt de Delta app of je wel een publiek IP van Delta hebt, om te kunnen casten, dat is de vraag.
                    Waarom zou Delta dat doen?

                    Reageer


                    • #25
                      Ingelogd is de app uiteraard, want de uitzending speelt wel op de telefoon zelf af; alleen ontbreekt het cast icoon dus in de "KPN woning".
                      En waarom Delta zou checken of je wifi wel op hun internet zit? Tja, ik ben ook niet zeker dát ze dit doen (het kan ook allemaal toeval zijn), maar ik zou me voor kunnen stellen dat men wilt dat er enkel gebruik wordt gemaakt van de afgenomen diensten (hier dus TV) op het adres waarvoor het abonnement is afgesloten, of dat het minstens een woning met Delta internet is.

                      Maar goed, de enige die hier echt het antwoord op kan geven is Delta zelf. Maar ik dacht dat mogelijk andere gebruikers diezelfde ervaring zouden hebben, en dan geeft dat ook wat zekerheid.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                        Volgens Google moet je dan AP isolatie in de router uitschakelen :

                        Meer informatie: AP-isolatie is ingeschakeld - Chromecast Help (google.com)
                        Link heeft het over TP Isolatie. Zag nml ook die opm over AP isolatie.
                        MAAR ik vond dit:
                        As the Sagemcom Fast 5866T 5G modem is unable to have AP Isolation turned off in it's settings
                        Laatst bewerkt door cschults; 9 Mar 2023, 12:58.

                        Reageer


                        • #27
                          HELAAS weer gedoe.
                          Geen cast icoon in delta tv, npo c.a. Via alle truukjes, router aan/uit, stroom van chromecast, fabrieksinstelleningen, App verwijderen, opnieuw installeren
                          Via tablet opnieuw weten te installeren. Code op tv is gelijk aan code op tablet. Mooi toch.
                          Aaan einde rit even kijken of een van de getoonde filmpjes gecast kunnen worden.
                          REACTIE ER IS GEEN VERBINDING.
                          Hele verhaal nog een keer, zelfde uitkomst.

                          Oke dan maar via de GSM. He, gelukt de lego movie wordt gestreamd. Icoontje zichtbaar bij Delta en NPO app.
                          Prima.

                          Toch beetje twijfel. Weet je wat GSM opnieuw opstarten. Want ja dat doe je wel eens en bent ook niet altijd thuis.

                          GEEN ICOONTJES dus weer geen verbinding.

                          Kan dan toch die chromecast stuk zijn, ondanks werkend ledje.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
                            Ingelogd is de app uiteraard, want de uitzending speelt wel op de telefoon zelf af; alleen ontbreekt het cast icoon dus in de "KPN woning".
                            .
                            Cast icoon is van je google home app, mag dus niets met de delta app te maken hebben. Want dat icoontje moet je ook zien bij youtube en de NPO app.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht
                              Cast icoon is van je google home app, mag dus niets met de delta app te maken hebben. Want dat icoontje moet je ook zien bij youtube en de NPO app.
                              Dat is juist, maar in de "KPN woning" waar wij enkele weken terug verbleven was het cast icoon consequent bij YouTube zichtbaar, en consequent niet in de Delta app. Dus vandaar dat ik het vermoeden had dat die in de Delta app mogelijk expliciet werd onderdrukt omdat we niet op een Delta internetverbinding zaten. Ik neem aan dat men dat in de app kan controleren en dan de casting kan blokkeren.
                              Of ze dat ook daadwerkelijk doen was maar een vermoeden van mij. In eigen woning (met Delta internet) had ik direct het cast icoon ook weer in de Delta app.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X