Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Webtv.delta.nl werkt niet meer op LG tv...

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Webtv.delta.nl werkt niet meer op LG tv...

    Tot vandaag heb ik altijd gebruik gemaakt van webtv.delta.nl op opgenomen programma's terug te kijken vanaf mijn TV ipv mijn tablet.
    Probleem dat ik hier wel bij ondervond was dat het bekijken van een opname niet vanzelf ging, de opname startte nooit uit zichzelf. Ik moet 'cursor' ergens verderop de opname zetten op deze te laten starten. Eens het beeld liep dan kon ik wel terug naar het begin gaan. Dit probleem heb ik al vanaf de overgang van zeelandnet.nl/tv naar webtv.delta.nl .

    Vandaag lukte het starten van een opname echter met geen mogelijkheid, dus ik heb in de browser van de LG tv de browsergeschiedenis gewist.
    Dit had ik beter niet kunnen doen, het probleem is alleen maar erger geworden.

    Wanneer ik nu webtv.delta.nl start dan wordt ik doorgeleid naar een error adres (https://webtv.delta.nl/#/error) waar volgende staat: "Er is een probleem met uw cookie instellingen".

    In de settings van de LG tv browser zit nergens een optie voor de cookies, en in het menu van de tv zelf kan ik enkel kiezen voor advertentie cookies aan of uit. Deze staat op aan.

    Vervolgens geprobeerd om eerst naar www.delta.nl te gaan, en daar de link Online tv kijken aan te klikken. Bij het openen van de site https://tv.delta.nl krijg ik en scherm waar volgende staat: "Het veiligheidscertificaat van de server is niet geldig. De fout wordt mogelijk veroorzaakt door een onjuiste tijdsinstelling. Controleer uw tijdsinstelling en zorg ervoor dat de huidige tijd juist is ingesteld".

    Voor de zekerheid de tijdsinstelling gecheckt, deze staat correct op de datum en tijd van vandaag en zone Amsterdam. Ook nog even gecheckt of er toch geen update van het OS van LG is, maar deze is actueel met versie 5.10.50.

    Op dit moment weet ik niet wat ik nog kan doen, als er iemand hier nog suggesties heeft dan hoor ik het graag.

    Als dit niet opgelost geraakt dan denk ik dat de volgende optie zal zijn om het Interactief 90+ pakket in te ruilen voor het 50+ pakket en een Netflix abo erbij.

  • #2
    Officieel worden de volgende browsers ondersteund :

    Google Chrome 65 en hoger
    Mozilla Firefox 60 en hoger
    Edge Microsoft Edge 16 en hoger
    Safari

    Dus het gebruik van een Chromecast is een veel betere technische oplossing hiervoor.

    Reageer


    • #3
      Werner M. Inderdaad een Chromecast zoals driepinter schrijft, of een Interactieve televisie-kastje, daarvan is de prijs per 1 juli verlaagd van 3,50 naar 2 euro per maand (de HD-versie).

      Reageer


      • #4
        Conclusie van Werner M. geheel juist. Heb dezelfde problemen. Van kastje naar de muur gestuurd. Met de LG TV helemaal niets mis mee. Bij juiste abonnement en smartcard zou noch chromecast noch extra kastje noodzakelijk zijn. Na uitvoerig en uitgebreid overleg met LG klantenservice is het ontbreken van de Delta app in de LG content store het euvel. Die bewuste app moet Delta aanleveren aan LG en het probleem is met een nieuwe update opgelost. Kortom geen verlaging van je abonnement, maar Delta aan het werk om deze app voor LG te maken en uit te leveren.

        Reageer


        • #5
          Delta heeft ook geen app voor Apple TV, dus waarom zouden ze dat wel doen voor een LG televisie?

          Reageer


          • #6
            Neem een abo op NL ZIET. Ben je overal vanaf

            Reageer


            • #7
              Natuurlijk zijn extra abonnementen en/of chromcast etc.oplossingen maar zou niet noodzakelijk moeten zijn. Waarom wel mogelijk bij andere producenten van Tv's dan LG.
              Delta komt gewoon een aantal gebruikers niet tegemoet.!
              Ook bij overstap van analoog naar digitaal was dit een probleem.
              Nogmaals Delta maak dienstverlening waar en kom LG-gebruikers snel tegemoet!!!

              Reageer


              • #8
                Nu was er altijd een lijst met tv's die geschikt waren voor digitale tv van Delta. bij de overgang van analoog naar digitaal.
                Heb je die destijds geraadpleegd?

                Reageer


                • #9
                  De DELTA TV app wordt niet ondersteund voor de tv's zelf. Het klopt dat het gewerkt heeft maar vanwege DRM is dit nu niet meer mogelijk.

                  Reageer


                  • #10
                    Wat betekent DRM?

                    Reageer


                    • #11
                      Ontlopen van het probleem dus. Klant de dupe.

                      Reageer


                      • #12

                        Reageer


                        • #13
                          Iedereen bedankt voor de reacties, alleen jammer dat ik van het hele verhaal niet bepaald vrolijk wordt.
                          Voor een Smart TV van nog geen jaar oud mag je toch verwachten dat een en ander fatsoenlijk zou werken!

                          Ik begrijp best dat een Chromecast een oplossing kan zijn, maar ik wil gewoon niet aan de slag met smartphone of tablet om daar eerst de Delta tv app op te starten en vervolgens te gaan streamen. Niet alleen gaat dit de accu van gsm of tablet extra belasten, maar tevens is dat apparaat dan ook bezet voor iemand anders als er niet gezamenlijk gekeken wordt.

                          Toen ik deze tv gekocht heb werkte het op mijn vorige tv (ook een recente LG) perfect door via de ingebouwde browser www.zeelandnet.nl/tv

                          Reageer


                          • #14
                            Wat me nu trouwens ook opvalt, ik heb een 90+ pakket en op https://www.delta.nl/televisie/ staat in het overzicht dat er bij het 90+ pakket "Inclusief HD interactieve ontvanger". Weet niet hoe lang dit al is, maar ik heb nooit zo'n ontvanger gekregen. Gebruik nu nog een Humax.
                            Zal toch maar eens contact opnemen met Delta om na te gaan hoe dit zit.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Werner M. Bekijk bericht
                              Gebruik nu nog een Humax.
                              nu ben ik even de weg kwijt
                              je gebuikt een Humax, daarmee kun je naar hartelust opnemen, terugkijken, doorspoelen, etc.etc.
                              wat wil je nog meer ??

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X