Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spikkels in zwarte vlakken en paars flikkerend beeld als de tv en Humax aan gaan

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Spikkels in zwarte vlakken en paars flikkerend beeld als de tv en Humax aan gaan

sinds een paar weken, en het lijkt erger te worden, hebben wij als we beginnen met tv kijken flitsende spikkels in het zwart op een beeld. No vervelender is dat het beeld soms heel licht paars geflitst, dit duurt een fractie van een seconde. Na ongeveer 5 minuten doet alles het normaal, zijn de spikkels weg en flitst de tv niet meer.
    We hebben een wat oudere tv met plat beeld, en een humax. Gewoon bekabeld vanuit de muur, en daar is ook niets aan veranderd. Er zijn niet lang geleden werkzaamheden geweest, het lijkt sinds dien ( misschien) begonnen te zijn.

Wie kan hier iets zinnigs voer zeggen

zit de scart- of hdmi-kabel wel goed vast ??

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      zit de scart- of hdmi-kabel wel goed vast ??
      Die had ik allemaal al eens nagelopen, wat mij ook opvalt, als ik nu de tv aanzet doet het zich niet voor, zou het aan het signaal wat binnenkomt kunnen liggen. Als er meer mensen tv kijken hier in de buurt moet het verdeeld worden?
      Waarom s'avonds wel en s'morgens niet ?

Reageer

Probeer eens een andere HDMI aansluiting? Ander apparaat op die HDMI kabel aansluiten? Is het een goede HDMI kabel?
        Heb je al een andere coaxkabel geprobeerd. Een die 4G afgeschermd is met een kabelkeurmerk?

Er kan natuurlijk ook iets zijn met de aansluitingen op je TV of de decoder waardoor hij dit gaat doen.
        Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

Reageer

Zou dat kunnen verklaren dat het s'morgen vroeg geen problemen geeft, maar zal ik de tv rond 20.00 aan doe heb ik genoemde problemen? Kun je daar iets van zeggen ?

Reageer

spikkels of een raster van puntjes duidt veelal op instraling van 4G.
            dat kun je alleen maar oplossen door metalen, afgeschermde connectors te gebruiken.

Reageer

Heb je alleen last als je via de Humax kijkt? Zet die dan eens terug naar de fabrieksinstellingen.

Reageer

Instraling van een GSM, DECT telefoon, bluetooth apparaat of iets dat een signaal uitzend in de buurt van de Humax/TV? Wat staat er 's-avonds wel aan en 's-morgens niet, mogelijk is zo de storingsbron te achterhalen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos
                  Heb je alleen last als je via de Humax kijkt? Zet die dan eens terug naar de fabrieksinstellingen.
                  Ja, maar ik kijk alleen via de Humax. Ik heb alle stekkers er uit gehaald en alles nog eens opnieuw aangesloten op opgestart. Het lijkt er op dat het probleem voorbij is, ik wacht nog een weekje dan zal ik het posten hoe het geweest is.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Geertsema
                    Ja, maar ik kijk alleen via de Humax. Ik heb alle stekkers er uit gehaald en alles nog eens opnieuw aangesloten op opgestart. Het lijkt er op dat het probleem voorbij is, ik wacht nog een weekje dan zal ik het posten hoe het geweest is.
                    Hoi Geertsema,

Wat voor Humax is het precies? Een IR Fox C? HD Fox C? Iets anders?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Frans
                      Hoi Geertsema,

Wat voor Humax is het precies? Een IR Fox C? HD Fox C? Iets anders?
                      Een 5050C

Reageer

Een 5050C
                        Hoi Geertsema,

In dat geval zou de decoder waarschijnlijk met de HDMI kabel aangesloten zijn. Het fenomeen wat jij beschrijft lijkt ook op een probleempje tussen de kabel die van de tuner (de decoder dus) naar de TV loopt. Als het signaalproblemen zouden zijn, dan zou je andere symptomen te zien krijgen. Is het ondertussen opgelost?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Frans
                          Een 5050C
                          Hoi Geertsema,

In dat geval zou de decoder waarschijnlijk met de HDMI kabel aangesloten zijn. Het fenomeen wat jij beschrijft lijkt ook op een probleempje tussen de kabel die van de tuner (de decoder dus) naar de TV loopt. Als het signaalproblemen zouden zijn, dan zou je andere symptomen te zien krijgen. Is het ondertussen opgelost?

Het gaat al een paar avonden goed, ook nu start alles goed op, ik zie alleen nog een paar seconden spikkels opflikkeren. Ik heb alles opnieuw aangesloten, de kaart schoongemaakt, alle tips, behalve kabels vervangen.
                          Ik meld me aankomend weekend nog even als alles goed blijft. Voorlopig, allemaal bedankt voor het meedenken

Reageer

Het is toch raar fenomeen.
                            De hele week geen problemen gehad, wel wat spikkeltjes als de tv aangezet werd maar die verdwenen na een paar minuten. Tot gisteravond rond 21.00 het beeld valst weg 1 second grijs vlak, dan paars, oplichtend tot het beeld terug kwam, dit een paar keer achter elkaar op alle zenders..
                            Tv uit Humax uit alles opnieuw aan, daarna konden we zonder problemen verder kijken.
                            Ik vind dit toch zo raar he, moet ik dit nu bij ons zelf zoeken of is er toch iets in het signaal wat hier binnenkomt.
                            Ik kan me niet voorstellen dat het aan het stukje kabel van een meter ligt wat vanuit de muur naar de humax loopt ligt, het zou simpel te vervangen zijn daar niet van. Er was niets bijzonders gisteravond, geen andere wifi-toestellen oid?

Gr Peter

Reageer

Het is toch raar fenomeen.
                              De hele week geen problemen gehad, wel wat spikkeltjes als de tv aangezet werd maar die verdwenen na een paar minuten. Tot gisteravond rond 21.00 het beeld valst weg 1 second grijs vlak, dan paars, oplichtend tot het beeld terug kwam, dit een paar keer achter elkaar op alle zenders..
                              Tv uit Humax uit alles opnieuw aan, daarna konden we zonder problemen verder kijken.
                              Ik vind dit toch zo raar he, moet ik dit nu bij ons zelf zoeken of is er toch iets in het signaal wat hier binnenkomt.
                              Ik kan me niet voorstellen dat het aan het stukje kabel van een meter ligt wat vanuit de muur naar de humax loopt ligt, het zou simpel te vervangen zijn daar niet van. Er was niets bijzonders gisteravond, geen andere wifi-toestellen oid?

Gr Peter
                              Hoi Peter,

Als het een signaalprobleem zou zijn, dan is het vaak een heel specifiek symptoom, namelijk het bekende blokjesbeeld. Andere storingen (zoals bv. de paarse flits) hebben echt niets met het signaal te maken.

Dat is dan de kabel (HDMI of Scart) , de TV, of de decoder zelf. Ik heb het vermoeden dat het de decoder wel eens zou kunnen zijn, die dan even moet "opwarmen" en het daarna normaal doet. Je zou de decoder eens kunnen laten testen bij een van onze dealers (bv. de BCC).

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X