Ik heb altijd t.v kunnen kijken maar toen is er iets verandert bij het zeelandnet en nu op de tablet ned 1 en de rest zijn streepjes maar op de laptop blijft hij dus draaien ,en staat dus elke keer dan vast andere zenders gaat helemaal niet,en de tablet een tel stil zeker als de buren allemaal thuis zijn dan werkt mijn wifi slecht ,er is nu weer een monteur geweest ,die heeft een nieuwe modun gezet en zei dat het aan mijn apparaten lag.Ik ben naar FRANSE in heinkenszand geweest en die zei er is niks mis met de laptop of tablet dus mijn vraag is wanneer krijg ik normale wifi ,ik heb zelf geen telefoon die werkt op de internet.Ik betaal voor goede beelden en dat alles werkt dus ik wil hulp.Ik ben nu al maanden bezig en word het zat.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
laptop en tablet
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Heb je de info van Delta al eens doorgenomen?
Hierin staat wat je kan instellen/doem m wifi te verbeteren:
+ https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren
+ https://youtu.be/QcWN_aAaccs
Aandachtspunten kunnen bijv. zijn:
* Stel bijv. je kanaal vast op het minst belaste ( 1, 6 of 11).
* Maak evt. gebruik van versterkers/eigen router/accesspoint
* Indien mogelijk 5ghz netwerk gebruiken ipv 2.4 ghz
* Geef indien beide netwerken aanwezig deze aparte namen
* vermijd draadloze apparatuur in de directe omgeving van modem om storing te voorkomen
Er zijn de laatste dagen updates uitgevoerd. Het vastlopen zou hiermee opgelost worden.
-
Dat is allemaal al gebeurd en hij staat al 5ghz en voor de rest heb ik er geen verstand van vandaar dat ik echt op zeelandnet vertrouw dat het goed komt en anders stap ik over naar k.p.n.De tablet is nog geen 3 meter van de wifi maar ik weet het als mijn buren thuis zijn want dan duurt het langer,waarschijnlijk hun telefoon.Alle soesa is ook begonnen met het veranderen naar digitaal dus ik hoop dat ze het oplossen.
Reageer
-
ik kan zeelandnet nog niet eens goed op mijn tablet ontvangen ,ik heb een Samsungtablet wat eerst ook goed was nu zegt u kijk op video maar dan kan ik toch niet gelijktijdig veranderen en mijn geheugen werkt niet goed genoeg om te onthouden.En dan krijg je een hulpmonteur die zegt dan zet u nog maar een wifi ontvanger tussen dan gaat het misschien beter daar werd ik dus ook niet beter van. Ik heb gewoon hulp nodig en niet dat ik van alles moet veranderen wat ik nog nooit heb gedaan en helemaal niks van snap.
Reageer
-
Als het op het ene apparaat werkt en op het andere niet, dan betekent dat het signaal iig goed de woning binnenkomt, anders was het op beide apparaten slecht. Probleem hier is waarschijnlijk Wifi interferentie. Doordat er veel draadloze apparaten zijn in de omgeving, en wellicht ook mensen die hun draadloze netwerk verkeerd hebben afgesteld door gebruik te maken van een ander kanaalnummer dan 1, 6 of 11, kan verstoring veroorzaakt worden op andere netwerken.
De apparatuur zelf zal niet zo snel het probleem zijn en dat ze vroeger wel goed werkten is waarschijnlijk te herleiden naar het feit dat er vroeger minder mensen in de omgeving gebruik maakten van Wifi. Ook andere draadloze apparatuur zoals bijvoorbeeld een DECT telefoon of zendmasten in de buurt kunnen verstoring in het draadloze signaal veroorzaken. Staat er iets van draadloze apparatuur vlak bij het modem? Schakel deze dan eens tijdelijk uit. Een extra accespoint kan ook verbetering brengen in het netwerk. Belangrijk is het dan wel dat de netwerknaam van het accespoint en het gebruikte wachtwoord in dit accespoint hetzelfde zijn als die van het modem.A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
-
Wij hebben geen draadloze apparatuur bij wifi staan.Vanmorgen om 9 uur staat de samsungtablet al een tel stil,en dan zijn er bijna geen buren thuis met telefoons of iets anders.Van de instellingen weet ik niks dat heeft de monteur van zeelandnet gedaan,zoals ik al heb geschreven we hebben er geen verstand van,we zijn al gelukkig dat we een beetje er mee kunnen werken.En wat is een accespoint?WE HEBBEN GEWOON GOEDE HULP NODIG,HET IS ALTIJD GOED GEWEEST OOK HET TV KIJKEN OP DE LAPTOP EN DE TABLET EN DAT DOET HET OOK NIET MEER.EN NIET EEN MONTEUR DIE ZEGT IK KAN U EEN NIEUW MODEM GEVEN EN MEER KAN IK NIET DOEN.
Reageer
-
Capslock stuk? Ik begrijp heel goed dat het frustrerend is wanneer iets opeens niet meer goed werkt, maar het gebruik van capslock is hetzelfde als schreeuwen en dus ongewenst.
Waarom het kan voorkomen dat apparaten via de Wifi slechtere verbinding maken dan voorheen heb ik uitgelegd in mijn vorige post. Het is dan vaak noodzakelijk een extra punt te maken in de woning die ook een Wifisignaal uitstuurt. De apparatuur kan dan ook via dit toegangspunt (accespoint) verbinding maken met het internet. Een accespoint is dus een tweede toegang tot het internet die zorgt voor een groter bereik van het Wifisignaal.
Ik heb even een melding doorgezet naar een collega die telefonisch contact kan opnemen. Zo kunnen wij bespreken wat we kunnen doen om hiermee verder te helpen.A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
-
ik kan dus nog steeds geen televisie ontvangen ben al naar Heinkenszand geweest bij die grote computer zaak met de laptop en de tablet en die zeggen dat er niks aan de hand is met de apparaten.En dat het niet uitmaak hoe oud ze zijn,ze moeten nog steeds kunnen ontvangen.U schrijft dat er iemand met mij contact zal opnemen, nou dat is niet gebeurd en ik heb een antwoordapparaat dus ,ik kan geen gesprek missen.Dus ik wacht nog steeds!
vriendelijke groeten van marleen
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer