Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

analoog/digitaal

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• analoog/digitaal

Mijn buurvrouw (94 jr.) kijkt nu analoge tv en heeft geen internet, ook geen behoefte aan meer zenders dan nu heeft. De tv is geschikt voor digitale ontvangst. Zeer waarschijnlijk zal ze straks digitaal kijken zonder smardcard,
    Waar moet de HDMI kabel op aangesloten worden ? Immers dat is de verbinding tussen ontvanger en tv.
    Graag info a.u.b.

Hallo rudyria, welkom op het forum.

Waarom is er nog een "ontvanger" aangesloten als de tv geschikt is voor digitale ontvangst?
    Als de tv niet rechtsreeks het digitale signaal kan ontvangen en de ontvangen (Humax kastje?) nodig blijft, kan die aangesloten blijven zoals nu.

Reageer

dank voor uw reactie. Dus als ik het goed begrijp is er een humax kastje nodig. Wordt dit door zeelandnet ter beschikking gesteld of moet dit gekocht worden ?

Reageer

Jos,
        Voor alle duidelijkheid : momenteel wordt er via de kabel analoog gekeken. Komt de kabelaansluiting te vervallen bij het digitaal kijken zonder smardcard?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door rudyria
          Waar moet de HDMI kabel op aangesloten worden ? Immers dat is de verbinding tussen ontvanger en tv.
          als er nu al een HDMI kabel op de TV is aangesloten, dan is er toch ook al een ontvanger / decoder / Humax ??
          want waar is anders die HDMI kabel voor nodig ??
          waarschijnlijk kijkt de buurvrouw reeds digitaal, zonder het te weten.

Reageer

momenteel wordt er via de kabel analoog gekeken.
            hier twijfel ik dus aan

Komt de kabelaansluiting te vervallen bij het digitaal kijken zonder smardcard?
            de coax-kabel, die vanaf het aansluitpunt van Delta/Zeelandnet naar de TV loopt, komt zeker niet te vervallen.
            de enige verandering hier zou een wijziging van de instellingen van de TV zijn.

en dat zou je nu reeds kunnen proberen, omdat je nu reeds digitaal zonder smartcard TV kan kijken.,

Reageer

Jos,
              Voor alle duidelijkheid : momenteel wordt er via de kabel analoog gekeken. Komt de kabelaansluiting te vervallen bij het digitaal kijken zonder smardcard?
              Het analoge en digitale signaal komen door dezelfde kabel binnen. Maar (zoals ook Fred44nl zich al afvraagt) wat voor kastje bedoel je met ontvanger?

Reageer

Beste rudyria,

Er zijn verschillende mogelijkheden om digitaal tv te kunnen kijken.
                Op onze website https://www.delta.nl/allemaaldigitaal wordt uitleg gegeven over de verschillende mogelijkheden van digitaal tv kijken.
                Je hebt ook de mogelijkheid om zonder smartcard digitaal te kijken, dit is voor veel mensen mogelijk op hun televisie. Hierdoor heb je ook geen extra apparatuur nodig.
                Op de website die ik hierboven heb vermeld, kun je bekijken hoe dit precies in zijn werking gaat.
                De COAX kabel heb je gewoon nodig bij het kijken van DELTA Digitale TV.

Reageer

Momenteel is er geen ontvanger aanwezig en ook geen HDMI kabel. Als ik het goed begrijp is er om digitaal tv te kijken zonder smardcard geen ontvanger ( HDMI-kabel ) nodig

Reageer

Rudyria, had je de info erover al gelezen: https://www.delta.nl/service/televis...nder-smartcard en https://www.delta.nl/allemaaldigitaal

Reageer

Momenteel is er geen ontvanger aanwezig en ook geen HDMI kabel. Als ik het goed begrijp is er om digitaal tv te kijken zonder smardcard geen ontvanger ( HDMI-kabel ) nodig
                      Dat klopt, maar hier moet je tv wel geschikt voor zijn.
                      Om digitaal te kijken zonder smartcard heb je een gecertificeerde televisie nodig met ingebouwde digitale tuner (DVB-C).
                      De meeste tv's vanaf 2010 hebben dit standaard.
                      Op de website: https://www.delta.nl/service/televis...tv/installatie,
                      kun je kijken of het merk van jouw tv in de lijst van gecertificeerde tv-toestellen staat.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                        Dit heb ik allemaal gelezen echter er staat nergens dat het digitale signaal over dezelfde kabel binnenkomt als het analoge signaal .Vandaar dat ik het niet goed begreep. Het is me nu duidelijk. Forum bedankt.

Reageer

Hierbij wil ik dit topic dan graag sluiten.
                          Mocht je verder nog vragen hebben kun je op dit topic:
                          https://forum.zeelandnet.nl/nieuws-1...gitale-tv-6263 je vraag stellen.

Reageer

echter er staat nergens dat het digitale signaal over dezelfde kabel binnenkomt als het analoge signaal .Vandaar dat ik het niet goed begreep.
                            @Anette
                            wellicht verdient de informatie die verstrekt wordt hier of daar een kleine aanvulling / wijziging.
                            het is ondertussen wel duidelijk, dat mensen zich zorgen maken.
                            dus moeten we er zo veel mogelijk aan doen om dit te voorkomen.
                            er wordt ook niet expliciet genoemd, dat het overgaan van analoog naar digitaal zonder smartcard nu al mogelijk is.
                            die informatie is er wel, maar staat op een heel andere plaats.

Reageer

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X