Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Grijs vakje met zender ID gaat niet weg bij volledig scherm

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door mrzippey
    ...Door een aantal weken niet te reageren....
    Je geeft zelf ook al een maand geen input meer, dus kan er aangenomen worden dat er geen probleem meer is.... Wij markeren dan een topic als beantwoord als de starter van een topic geen reactie meer geeft.

    Ik heb het hier op verschillende apparaten geprobeerd en zie geen grijs balkje. Alleen gebruik ik hier geen Windows 10. Heb je de tips van Mapje en Jos ook geprobeerd?
    A prudent question is one-half of wisdom

    Reageer


    • #17
      Hmm da's een aparte houding die je aanneemt.. Eigenlijk zeg je hier mee dat ik dus herhaaldelijk moet blijven klagen dat iets niet helemaal naar behoren werkt om vanuit delta/zeelandnet ooit eens een oplossing te krijgen.

      In mijn ogen zou het delta/zeelandnet sieren om hier juist een activere houding aan te nemen.

      De tip van mapje, vind ik wat ver gezocht, om zomaar een andere browser te gebruiken. Ga ook geen andere auto halen, omdat er een melding van een servicebeurt in m'n display staat?, dan ga ik naar de garage.. nu zie ik jullie als mijn garage.
      En de tip van Jos (heel goed bedoeld), is het gebruiken van het knopje op de menu balk ipv een toetsencombinatie. hoe moet dit mij dan verder helpen? ben geen noob ofzo?!

      Ik gebruikt het volledig scherm knopje op de menu balk om het beeld, beeldvullend te krijgen. Edge gebruik ik niet, omdat ik Chrome liever gebruik. Volgens mij zou deze functionaliteit toch op basis van HTML5 in Chrome op zijn minst evengoed moeten werken als elke andere browser, of is dit een vreemde aanname?
      Natuurlijk zit er altijd wat verschil in HTML5 implementaties tussen de verschillende browsers, maar daarom is volgens mij ook het topic gestart, om aan te geven dat er iets niet helemaal lekker loopt. Verder vindt ik het apart dat je aangeeft je niet op een Windows 10 machine kan testen, gezien het feit dat het merendeel van de tegenwoordig verkochte computers daarmee wordt afgeleverd.

      Hopelijk komt er toch nog een oplossing?

      Reageer


      • #18
        Het zal het probleem niet oplossen maar wel verklaren.

        Ga naar http://www.zeelandnet.nl/tv en login met je Delta account en kies
        dan een zender, druk dan vervolgens op F12 en ga naar het tabje :
        network (netwerk) dan zie je de gebruikte stream.

        Dit werkt zo in alle browsers Chrome, Firefox, IE en Edge.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Mapje
          Het zal het probleem niet oplossen maar wel verklaren.

          Ga naar http://www.zeelandnet.nl/tv en login met je Delta account en kies
          dan een zender, druk dan vervolgens op F12 en ga naar het tabje :
          network (netwerk) dan zie je de gebruikte stream.

          Dit werkt zo in alle browsers Chrome, Firefox, IE en Edge.
          Hoi Mapje,
          Ik begrijp niet helemaal hoe ik m.b.v. F12 en network selecteren een verklaring zie..?!
          Bedoel je dat als de muispointer uit het afspeelscherm staat, het blokje verdwijnt? dat zie ik inderdaad gebeuren.
          Als ik beeldvullende weergave wil, blijft het blokje zichtbaar. omdat chrome denkt dat de muis nog ergens in beeld staat, echter is de muis dan al verborgen samen met de besturingsbalk. die verdwijnt namelijk wel.

          Nog even verder gekeken en het element geinspecteerd, het lijkt erop dat er een foutje gemaakt is. zie plaatje.
          Misschien dat MatthijsL dit aan de developers van dit stukje dtv kan doorgeven? zodat zij misschien met een fix kunnen komen?

          Reageer


          • #20
            Ik ben beslist geen Developer, maar denk dat het inherent is aan het gebruikte type stream (dash) en dat je hier dus niks aan kan veranderen.
            Maar wie weet komt men met een oplossing.

            Reageer


            • #21
              voorbeeld dash stream

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Mapje
                Ik ben beslist geen Developer, maar denk dat het inherent is aan het gebruikte type stream (dash) en dat je hier dus niks aan kan veranderen.
                Maar wie weet komt men met een oplossing.
                Er is al aangegeven dat het bij Edge blijkbaar wel correct werkt. Echter bij Chrome niet, daarom denk ik dat het niet aan de inhoud van de streams zit, maar meer in de afhandeling binnen de browser.

                Inderdaad hoop ik dat men hiervoor een oplossing kan vinden.

                Reageer


                • #23
                  Ik heb nog steeds een vakje links bovenin staan, als ik vanuit de programmagids naar een uitzending toe ga en op volledig scherm druk. De besturingsbalk wordt wel netjes verborgen.

                  Nog geen reactie vanuit Delta/MatthijsL ook zo te zien?

                  Reageer


                  • #24
                    Er wordt binnenkort, ergens deze week als het goed is, een volledige update uitgevoerd waarin dit soort bugs, maar ook de algehele capaciteit aangepakt worden.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door TimH
                      Er wordt binnenkort, ergens deze week als het goed is, een volledige update uitgevoerd waarin dit soort bugs, maar ook de algehele capaciteit aangepakt worden.
                      Goed nieuws, ben benieuwd.
                      En fijn dat er iemand van Delta reageert! Geeft toch het gevoel dat er naar je geluisterd wordt..

                      Reageer


                      • #26
                        Ik ben heel erg benieuwd of dit euvel van het irritante grijze vlakje opgelost is na de hierboven ergens vernoemde update.

                        Ik heb dit vakje in zowel in Edge als Firefox.
                        (Al wil met de laaste FF update naar 55.0.3 helemaal niet meer afspelen,dit heb ik reeds gemeld aan mozilla d.m.v. bug report form)

                        Reageer


                        • #27
                          bij mij verschijnt dit grijze vakje alleen kort na het starten van een uitzending / stream.
                          na korte tijd verdwijnt het; zowel bij normaal venster als bij full screen.
                          dit geldt voor MacOS - Firefox 55.0.3

                          edit: met Safari is er in het geheel geen grijs vlakje.
                          wel zijn er helaas nog steeds veel zenders / kanalen waarvoor Silverlight nodig is.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                            edit: met Safari is er in het geheel geen grijs vlakje.
                            wel zijn er helaas nog steeds veel zenders / kanalen waarvoor Silverlight nodig is.
                            Goed ik snap dat je liever met Safari werkt, maar ik heb toch goede hoop dat
                            (Live TV kijken) het met Opera-browser voor Mac ook zonder Silverlight zal gaan.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door Mapje
                              Goed ik snap dat je liever met Safari werkt, maar ik heb toch goede hoop dat
                              (Live TV kijken) het met Opera-browser voor Mac ook zonder Silverlight zal gaan.
                              normaal gebruik ik Safari; bij eventuele problemen heb ik Firefox als reserve.

                              Reageer


                              • #30
                                Het niet afspelen van de stream in FF 55.0.3 (i.c.m Win10) is een auto play issue.
                                Na het laden van de zender een keer op het pauze symbool klikken en de stream start met afspelen.

                                Aan de layout van de https://tv.delta.nl/html5/#/delta-livetv te zien,is er iets veranderd,is dit de hierboven beloofde update?
                                In mijn geval heb ik nog steeds dat grijze vlakje in de rechterhoek bij volledig scherm.

                                Dit getest in Fire fox als Edge browser,zowel op Nvidia VGA kaart als AMD VGA kaart i.c.m laatste divers,om eventueel driver probleem/oorzaak uit te sluiten.
                                Het grijze vlakje blijft.
                                Indien gewenst kan ik hier nogmaals screenshots plaatsen

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X