Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Installatie Ci+ module

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Installatie Ci+ module

    Goedemiddag
    Ik heb een nieuwe tv gekocht (ziggo gecertificeerd), nu heb ik mijn smartcard met ci module geplaatst die in mijn vorige tv gewoon werkte , het stappenplan doorlopen (diverse keren) maar hij kan geen enkele digitale zender vinden. Wat kan ik doen

  • #2
    Hallo gjderooij, welkom op het forum.

    In je nieuwe tv moet waarschijnlijk een CI+ modul mett de nieuwste versie 1.3. Voldoet de oude module daar aan, of is die wellicht nog versie 1.2?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Jos
      Hallo gjderooij, welkom op het forum.

      In je nieuwe tv moet waarschijnlijk een CI+ modul mett de nieuwste versie 1.3. Voldoet de oude module daar aan, of is die wellicht nog versie 1.2?
      Nee is 1.3., nog maar 2 maanden oud...

      Reageer


      • #4
        Heb je ook het plaatsen/installeren van de CI+ module en plaatsen van de smartcard in de volgorde volgens de handleiding van je tv gedaan?
        Weet je zeker dat de smartcard niet ondersteboven/achterstevoren in de module zit? (Je zou de eerste niet zijn :8 )

        Reageer


        • #5
          Hoi gjderooij,

          Heb je de juiste frequentie gebruikt? 402.00(0) MHz ipv bijvoorbeeld 40.200 MHz? En de juiste netwerk-id? Als je bij de netwerk-id 5 cijfers kan invullen, dan moet je beginnen met de 0 (01000, 02000 of 03000 afhankelijk van de locatie)
          Doe het zenders zoeken ook zonder de CI+ module in de TV. Dit staat verder los van het niet kunnen vinden van zenders, maar anders loop je tegen het probleem aan dat de zenders niet gedecodeerd worden.
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Jos
            Heb je ook het plaatsen/installeren van de CI+ module en plaatsen van de smartcard in de volgorde volgens de handleiding van je tv gedaan?
            Weet je zeker dat de smartcard niet ondersteboven/achterstevoren in de module zit? (Je zou de eerste niet zijn :8 )
            ja allemaal goed..

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
              Hoi gjderooij,

              Heb je de juiste frequentie gebruikt? 402.00(0) MHz ipv bijvoorbeeld 40.200 MHz? En de juiste netwerk-id? Als je bij de netwerk-id 5 cijfers kan invullen, dan moet je beginnen met de 0 (01000, 02000 of 03000 afhankelijk van de locatie)
              Doe het zenders zoeken ook zonder de CI+ module in de TV. Dit staat verder los van het niet kunnen vinden van zenders, maar anders loop je tegen het probleem aan dat de zenders niet gedecodeerd worden.
              Alles volgens Ziggo:
              Frequentie 474000
              Netwerk ID 5555
              Symboolfrequentie 6875
              Modulatie 64QAM

              BTW: Niets aan veranderd en zo deed ie het in mijn vorige tv ook.
              Zou er graag uitkomen, want ik heb nu een schitterende curved televisie gekocht die een perfect beeld zou moeten hebben maar het is waardeloos. Logisch ook want hij kiest alleen de 27 analoge zenders...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door gjderooij
                Oorspronkelijk gepost door Jos
                Heb je ook het plaatsen/installeren van de CI+ module en plaatsen van de smartcard in de volgorde volgens de handleiding van je tv gedaan?
                Weet je zeker dat de smartcard niet ondersteboven/achterstevoren in de module zit? (Je zou de eerste niet zijn :8 )
                ja allemaal goed..
                Bij de vorige zat wel een sleuf, waarin je de smart card rechtstreeks kon schuiven maar nu moest ik er eerst een adaptertje op klikken, waarin je de smart card moest schuiven. Misschien zit daar het probleem..? Wel allemaal nieuw...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door gjderooij
                  Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                  Hoi gjderooij,

                  Heb je de juiste frequentie gebruikt? 402.00(0) MHz ipv bijvoorbeeld 40.200 MHz? En de juiste netwerk-id? Als je bij de netwerk-id 5 cijfers kan invullen, dan moet je beginnen met de 0 (01000, 02000 of 03000 afhankelijk van de locatie)
                  Doe het zenders zoeken ook zonder de CI+ module in de TV. Dit staat verder los van het niet kunnen vinden van zenders, maar anders loop je tegen het probleem aan dat de zenders niet gedecodeerd worden.
                  Alles volgens Ziggo:
                  Frequentie 474000
                  Netwerk ID 5555
                  Symboolfrequentie 6875
                  Modulatie 64QAM
                  (allemaal voorgeprogrammeerd bij automatisch zender zoeken)

                  BTW: Niets aan veranderd en zo deed ie het in mijn vorige tv ook.
                  Zou er graag uitkomen, want ik heb nu een schitterende curved televisie gekocht die een perfect beeld zou moeten hebben maar het is waardeloos. Logisch ook want hij kiest alleen de 27 analoge zenders...

                  Reageer


                  • #10
                    je zult de instellingen van Ziggo moeten wijzigen in die van Zeelandnet, zoals MatthijsL ook al aangaf.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                      je zult de instellingen van Ziggo moeten wijzigen in die van Zeelandnet, zoals MatthijsL ook al aangaf.
                      Zou ik inderdaad zeker doen, het lijkt me overigens sterk dat je oude tv met de Ziggo-instellingen heeft gewerkt, althans niet op het netwerk van Delta!

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Jos
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                        je zult de instellingen van Ziggo moeten wijzigen in die van Zeelandnet, zoals MatthijsL ook al aangaf.
                        Zou ik inderdaad zeker doen, het lijkt me overigens sterk dat je oude tv met de Ziggo-instellingen heeft gewerkt, althans niet op het netwerk van Delta!
                        Is toch echt waar...! Heb deze week een nieuwe televisie, haal de kaart uit de oude en doe hem in de nieuwe en hij doet het niet. Ga dit morgen/vandaag eerst proberen, ben benieuwd. Als ik het goed begrijp moet ik dus de frequentie 474000 veranderen in 402000 en de rest is wel goed...?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door gjderooij
                          Oorspronkelijk gepost door Jos
                          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                          je zult de instellingen van Ziggo moeten wijzigen in die van Zeelandnet, zoals MatthijsL ook al aangaf.
                          Zou ik inderdaad zeker doen, het lijkt me overigens sterk dat je oude tv met de Ziggo-instellingen heeft gewerkt, althans niet op het netwerk van Delta!
                          Is toch echt waar...! Heb deze week een nieuwe televisie, haal de kaart uit de oude en doe hem in de nieuwe en hij doet het niet. Ga dit morgen/vandaag eerst proberen, ben benieuwd. Als ik het goed begrijp moet ik dus de frequentie 474000 veranderen in 402000 en de rest is wel goed...?
                          Hier vind je de benodigde gegevens:
                          https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/...l#.V5Ru3I9OKHs

                          Daarnaast is er nog een netwerknummer 4000, waarmee je zonder smartcard een beperkt aantal kanalaen kunt ontvangen.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Jos
                            Oorspronkelijk gepost door gjderooij
                            Oorspronkelijk gepost door Jos
                            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                            je zult de instellingen van Ziggo moeten wijzigen in die van Zeelandnet, zoals MatthijsL ook al aangaf.
                            Zou ik inderdaad zeker doen, het lijkt me overigens sterk dat je oude tv met de Ziggo-instellingen heeft gewerkt, althans niet op het netwerk van Delta!
                            Is toch echt waar...! Heb deze week een nieuwe televisie, haal de kaart uit de oude en doe hem in de nieuwe en hij doet het niet. Ga dit morgen/vandaag eerst proberen, ben benieuwd. Als ik het goed begrijp moet ik dus de frequentie 474000 veranderen in 402000 en de rest is wel goed...?
                            Hier vind je de benodigde gegevens:
                            https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/...l#.V5Ru3I9OKHs

                            Daarnaast is er nog een netwerknummer 4000, waarmee je zonder smartcard een beperkt aantal kanalaen kunt ontvangen.
                            Hartelijk dank!

                            Reageer


                            • #15
                              Graag gedaan!

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X