Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DELTA TV App verbinden met chromecast

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • DELTA TV App verbinden met chromecast

    Hallop allemaal. Ik heb sinds begin deze maand een alles in 1 abonnement en heb de nieuwe delta app op mijn galaxy s6. Nu wil ik een programma terug kijken via chromecast en weet even niet hoe ik de delta app met chromecast moet verbinden. Ik klik in de applicatie op het gewenste programma en kies daarna de optie afspelen via chromecast. Vervolgens kom ik in een scherm met afspeel en pauze knoppen en volume e. d. Maar geen verbinding met chromecast. Als ik vervolgens op instellen klik krijg ik een scherm met een leeg vlak van boven en onderin een knop met instructies. Als ik op instructies klik komt de melding dat ik het apparaat moet selecteren en wachten op verbinding. Iets zegt me dat het lege vak boven een lijst moet zijn met beschikbare apparaten maar die is bij mij dus leeg. Chromecast is aangesloten en heeft verbinding met mijn netwerk.

    Alvast bedankt

    Met vriendelijke groet,
    Jacco Walraven

  • #2
    Zie handleiding: https://www.delta.nl/sites/default/f...20TV%20app.pdf

    Reageer


    • #3
      Dank voor je reactie. Heb de handleiding gevolgd en kom niet verder. De lijst waar mijn chromecast moet staan blijft leeg. Terwijl andere apps (zoals NPO app) wel gewoon verbinding heeft met chromecast.

      Reageer


      • #4
        Hallo nieuwkomer jacco , je moet je smartfoon op nieuw opstarten en nog maals je chrome cast instellen dan lukt het wel , gr kees .

        Reageer


        • #5
          Hoi Kees. Bedankt. Het is gelukt nadat ik de chromecast opnieuw naar fabriek instellingen heb gedaan en opnieuw ingesteld.

          Reageer


          • #6
            Toch iets te vroeg gejuicht. De eerste volgende keer stond chromecast wederom niet in de lijst met apparaten. Zelfs na wederom opnieuw naar fabriek instellingen hielp niet.

            Reageer


            • #7
              Kan het zijn dat het apparaat van de app met het andere netwerk verbinding maakt?

              Je TV zit op het 2.4 GHz netwerk en het apparaat waar je van wil chromecasten zit op het 5 GHz netwerk. Dit gaat niet werken.
              Controleer dus of ze allebei van hetzelfde WiFi-netwerk gebruik maken.
              Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

              Reageer


              • #8
                Hoi Caroline. Dank voor je reactie. Klinkt goed, alleen hoe check ik dit?

                Reageer


                • #9
                  Door bij je wifi instellingen te kijken in het apparaat wat je verbinden wilt met de chromecast en natuurlijk bij de instellingen van je chromecast zelf. Deze moeten verbinding maken met hetzelfde netwerk.
                  Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                  Reageer


                  • #10
                    Zowel de chromecast als mijn telefoon maken gebruik van mijn router (sitecom) netwerk. Ik kan nergens iets over Hertz of GHz vinden.

                    Reageer


                    • #11
                      En andere apps zoals YouTube en NPO kunnen wel gewoon gebruik maken van de chromecast.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door jwalraven
                        Toch iets te vroeg gejuicht. De eerste volgende keer stond chromecast wederom niet in de lijst met apparaten. Zelfs na wederom opnieuw naar fabriek instellingen hielp niet.
                        Dit is nog een kleine onvolkomenheid in de huidige app.

                        De eerste keer (instellen) faalt altijd wanneer je het een tweede keer probeert door het drukken op de en dan weer kiest voor instellen werkt het wel.

                        Reageer


                        • #13
                          Hoi Mapje.
                          Dank voor je reactie. Helaas werkt dit ook niet . Ik heb nu een aantal keer op de toets terug gedrukt en wederom op instellen maar lijst blijft leeg.
                          En dan nog.... waarom moet ik een abonnement betalen waar ik programma gemist in heb. Maar dat er een app bij zit met onvolkomenheden.?

                          Reageer


                          • #14
                            [quote=Reggie van Kerkhoven]
                            Oorspronkelijk gepost door jwalraven
                            Hallop allemaal. Ik heb sinds begin deze maand een alles in 1 abonnement en heb de nieuwe delta app op mijn galaxy s6. Nu wil ik een programma terug kijken via chromecast en weet even niet hoe ik de delta app met chromecast moet verbinden. Ik klik in de applicatie op het gewenste programma en kies daarna de optie afspelen via chromecast. Vervolgens kom ik in een scherm met afspeel en pauze knoppen en volume e. d. Maar geen verbinding met chromecast. Als ik vervolgens op instellen klik krijg ik een scherm met een leeg vlak van boven en onderin een knop met instructies. Als ik op instructies klik komt de melding dat ik het apparaat moet selecteren en wachten op verbinding. Iets zegt me dat het lege vak boven een lijst moet zijn met beschikbare apparaten maar die is bij mij dus leeg. Chromecast is aangesloten en heeft verbinding met mijn netwerk.

                            Alvast bedankt

                            Met vriendelijke groet,
                            Jacco Walraven
                            Ik heb dezelfde problemen en krijg het niet opgelost !!!!

                            Ik heb het volgende ontdekt:
                            Als ik de google cast app via menu scherm audio casten kies (Dan komt mijn mobile scherm op de tv) en ik start dan de Delta app op, dan werkt het goed.
                            Als ik vervolgens via de Delta app wil casten, dan staat de chromecast nu wel in de lijst en ik kan hem ook activeren.!!!
                            Al ik de google cast app nu stop en de normale procedure weer volg, dan staat de chromecast weer NIET in de lijst.

                            Reageer


                            • #15
                              Dit komt mij bekend voor, toevallig kreeg ik het op dezelfde manier werkend. Bijna dan, want zonder dat ik uitroeptekens nodig had

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X