Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

whatsapp chats exporteren op PC of stick

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• whatsapp chats exporteren op PC of stick

Recentelijk is een familielid overleden en nu wil ik de whatsapp-berichten die we uitgewisseld hebben op mijn PC of USB-stick bewaren.

Ik dacht een manier gevonden te hebben, maar ik krijg hiermee ook niet voor elkaar: https://whatsanalyze.com/

Ook Ggole-account is vol lees ik na het maken van de wekelijkse backup van whatsapp.......................... Ik kan opslagruimte bijkopen, maar twijfel o dit wel nodig en wenselijk is.
    Als ik chats zou kunnen exporteren naar mijn PC zou ik ze periodiek van de tlf kunnen wissen en met een schone lei kunnen beginnen, maar sommige zijn de moeite waard om te bewaren en dat doe ik dan liever op mijn PC/stick dan ergens bij Google/Cloud.

Heb nu de BU-functie op de smartphone op alleen als ik dat zelf wil gezet.

Op de PC heb ik een BU van de tlf en heb daarin de map Interne Opslag - Android -.... zie afbeelding gevonden, maar heb geen idee hoe en waar ik de app-berichten met de overledene daar kan isoleren.

Wie kan me uit de brand helpen?
    Bijgevoegde bestanden

Pffff, inmiddels via whatsapp chat exporteren via gmailaccount de kale tekst kunnen opslaan. Het bestand incl. media was te groot, maar daar heb ik een andere oplossing voor gevonden.... beetje amateuristisch maar afijn en nu naar buiten..

Reageer

Beste Anomaly,

Je kunt je chats mailen naar jezelf door de chat te openen die je wilt delen, dan op de 3 puntjes te klikken en naar meer te gaan.
      Klik op chat exporteren, kies of je de media wel of niet bij wilt voegen en kies daarna hoe je de chat wilt delen.
      Kies voor mail of gmail als je ze op je PC wilt hebben. De eigenaar van de telefoon moet dan ook wel een mail account op zijn telefoon hebben, anders lukt dit niet.
      Nu kun je je eigen mailadres als ontvanger instellen. De chat zit als bijlage bij deze mail.
      Zo kun je alle chats naar jezelf mailen of naar anderen als die ook een chat of meerdere chats willen bewaren.
      Als er geen mailaccount op de telefoon zit, of hij is al opgeheven kun je natuurlijk altijd je eigen mailaccount tijdelijk even toevoegen op de telefoon. Dan mail je ze naar jezelf.
      Succes!

Reageer

Dank voor uw reactie. Zoals hierboven geschreven was de chat exporteren inmiddels gelukt, maar helaas was dat alleen mogelijk zonder media. Ach, het gaat om de berichten tenslotte.
        Dat whatsanalyze is inmiddels van de telefoon

Reageer

beste, ik chat met w.a. meestal via de gsm, maar soms ook via mijn laptop. zodoende kan ik alle foto's uit de berichtjes direct op mijn laptop saven. dat doe ik soms ook met foto's die ik ''onderweg'' maakte. dan stuur ik ze even aan 'mijzelf' en save ze op de laptop. mvg

Reageer

Beste *Cybra*, Ik maak regelmatig een backup van de telefoon (foto's, whatsapp filmpjes en foto's, schermafbeeldingen, documenten, downloads enzo op mijn PC èn/of op de speciale Samsung USB-stick. Dank voor het meedenken.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
            X