Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Realtime tekst RTT of TTY op gsm

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Realtime tekst RTT of TTY op gsm

    Weet iemand of dit mogelijk is via delta mobiel of dat het erg afhankelijk is van je gsm zelf. Ik heb een galaxy a31 en kan het niet vinden bij de instellingen van de telefoon app.
    =
    Met realtime tekst (RTT) kun je tekst gebruiken om te communiceren tijdens een telefoongesprek. RTT werkt met TTY en je hebt geen extra accessoires nodig.
    Dat is erg handig voor mensen die niet (goed) kunnen praten. Ik heb zelf een laryngectomie ondergaan, dat betekent ademen via een gaatje voor in de nek. Maar praten gaat dan soms moeizaam en via telefoon soms voor anderen echt onverstaanbaar.

  • #2
    "TTY of RTT gebruiken voor gesprekken

    Tekstondersteuning toevoegen aan je telefoongesprekken:
    1. Open de app Telefoon .
    2. Tik op Meer Instellingen.
    3. Tik op Toegankelijkheid.
    4. Tik op Realtime tekst (RTT) om de bijbehorende instellingen te openen.
      • Als je inkomende RTT-gesprekken wilt toestaan maar de belknop wilt verbergen, tik je op Niet zichtbaar.
      • Als je de RTT-knop wilt weergeven tijdens een gesprek, tik je op Zichtbaar tijdens gesprek.
      • Als je de RTT-knop altijd wilt weergeven, tik je op Altijd zichtbaar.
    Meer informatie over realtime tekst met gesprekken
    Als je telefoon RTT niet ondersteunt, kun je de TTY-modus gebruiken. Als je de TTY-modus wilt inschakelen, tik je op TTY-modus en kies je een van de volgende opties:
    • Als je zonder tekstondersteuning wilt bellen, tik je op TTY uit.
    • Als je getypte tekst in beide richtingen wilt gebruiken, tik je op TTY volledig.
    • Als je tekst wilt typen en de andere persoon hardop wilt horen reageren, tik je op TTY HCO.
    • Als je hardop wilt spreken en de reactie van de andere persoon als tekst wilt lezen, tik je op TTY VCO.
    Tip: Als je niet zeker weet of je TTY of RTT kunt gebruiken met je telefoon en abonnement, neem je contact op met je provider".


    Bron: https://support.google.com/phoneapp/...oor-gesprekken

    -

    Op mijn Galaxy A34 heb ik wel Live transcriptie staan (zet spraak over naar tekst)
    - Instellingen
    - Toegankelijkheid
    - GeÍnstalleerde apps (heb ik zelf geen weet van of deze er standaard op zaten)
    - 4 app
    - Live transcriptie
    - Live transcriptie openen


    - er is ook - Live transcriptie sneltoets - ????

    ...verder ben ik niet op mijn smartfoon gegaan, want ik weet niet wat ik me op de hals haal en of ik het weer terug kan zetten

    Misschien is dit niet wat je nodig hebt en of dit op de A31 zit?

    Reageer


    • #3
      Bedenk me net dat de functie die ik hierboven noem misschien voor doven en slechthorenden is?

      Reageer


      • #4
        Dit kan misschien ook nog iets zijn?

        https://play.google.com/store/apps/d...er&hl=nl&gl=US

        Zie ook reactie op die site van Flow Akker van 15-2-24

        Reageer


        • #5
          Of dit:

          https://support.google.com/gboard/an...form%3DAndroid

          Reageer


          • #6
            Bij mij zit onder : Instellingen > Toegankelijkheid > Gehoorverbeteringen
            Bijgevoegde bestanden

            Reageer


            • #7
              @cschults, is er al een oplossing gevonden?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
                Bedenk me net dat de functie die ik hierboven noem misschien voor doven en slechthorenden is?
                Klopt maar er zijn ook mensen, die slecht kunnen praten. Ik ben geopereerd en adem nu door een gaatje voor in mijn nek. Ben intussen aan het leren te spreken met een prothese, maar het klinkt nog niet jofel. En via telefoon helemaal niet.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
                  "TTY of RTT gebruiken voor gesprekken

                  Tekstondersteuning toevoegen aan je telefoongesprekken:
                  1. Open de app Telefoon .
                  2. Tik op Meer Instellingen.
                  3. Tik op Toegankelijkheid.
                  4. Tik op Realtime tekst (RTT) om de bijbehorende instellingen te openen.
                    • Als je inkomende RTT-gesprekken wilt toestaan maar de belknop wilt verbergen, tik je op Niet zichtbaar.
                    • Als je de RTT-knop wilt weergeven tijdens een gesprek, tik je op Zichtbaar tijdens gesprek.
                    • Als je de RTT-knop altijd wilt weergeven, tik je op Altijd zichtbaar.
                  Meer informatie over realtime tekst met gesprekken
                  Als je telefoon RTT niet ondersteunt, kun je de TTY-modus gebruiken. Als je de TTY-modus wilt inschakelen, tik je op TTY-modus en kies je een van de volgende opties:
                  • Als je zonder tekstondersteuning wilt bellen, tik je op TTY uit.
                  • Als je getypte tekst in beide richtingen wilt gebruiken, tik je op TTY volledig.
                  • Als je tekst wilt typen en de andere persoon hardop wilt horen reageren, tik je op TTY HCO.
                  • Als je hardop wilt spreken en de reactie van de andere persoon als tekst wilt lezen, tik je op TTY VCO.
                  Tip: Als je niet zeker weet of je TTY of RTT kunt gebruiken met je telefoon en abonnement, neem je contact op met je provider".


                  Bron: https://support.google.com/phoneapp/...oor-gesprekken

                  -

                  Op mijn Galaxy A34 heb ik wel Live transcriptie staan (zet spraak over naar tekst)
                  - Instellingen
                  - Toegankelijkheid
                  - GeÍnstalleerde apps (heb ik zelf geen weet van of deze er standaard op zaten)
                  - 4 app
                  - Live transcriptie
                  - Live transcriptie openen


                  - er is ook - Live transcriptie sneltoets - ????

                  ...verder ben ik niet op mijn smartfoon gegaan, want ik weet niet wat ik me op de hals haal en of ik het weer terug kan zetten

                  Misschien is dit niet wat je nodig hebt en of dit op de A31 zit?
                  intussen de a34 gekocht en binnen. Ga het eens proberen. Keek nog even op a31 daar zit het niet standaard op, wel de keuze ervoor en dan kun je die app installeren.


                  Reageer


                  • #10
                    Dank voor de terugkoppeling en veel succes!

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                      Bij mij zit onder : Instellingen > Toegankelijkheid > Gehoorverbeteringen
                      Daar nu ook gevonden. Top

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X