Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Fraude

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Fraude

    Afgelopen weekend verschillende items te koop aangeboden op prikbord.
    op el artikel kreeg ik hetzelfde antwoord; beste verkoper ik heb interesse in het artikel...... enz. Als ik daarop reageer komt er weer een automatisch antwoord ; dat er de volgende dag een vervoerder van Geodis langs komt om het artikel cash te betalen en op te halen. Afz Andrea met nummer??
    duidelijk fraude. Kan Zeelandnet hier iets aan doen?

  • #2
    Dit is een bekend verschijnsel en is hier al een paar keer aan bod gekomen. Als je in het forum zoekt op prikbord fraude kun je de verschillende topics nalezen.
    Zoekresultaat: https://www.zeelandnet.nl/forum/sear...d+fraude%22%7D

    Reageer


    • #3
      datzelfde had ik ook. Na advies van een kenner Delta interactive tv genomen en nu werkt alles weer perfect.
      Geen storing of blokjes tv meer gehad.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Ineke ivl Bekijk bericht
        Afgelopen weekend verschillende items te koop aangeboden op prikbord.
        op el artikel kreeg ik hetzelfde antwoord; beste verkoper ik heb interesse in het artikel...... enz. Als ik daarop reageer komt er weer een automatisch antwoord ; dat er de volgende dag een vervoerder van Geodis langs komt om het artikel cash te betalen en op te halen. Afz Andrea met nummer??
        duidelijk fraude. Kan Zeelandnet hier iets aan doen?
        Het korte maar eerlijke antwoord is: Heel weinig.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Ineke ivl Bekijk bericht
          Kan Zeelandnet hier iets aan doen?
          Denk dat die kans klein is: te weinig menskracht en budgetcap(s). Prikbord is voornamelijk voor adverteerders en die staan geheel los van de inhoudelijke kant (I know).
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Het lijkt op het moment zelfs dat voor 1 geblokkeerde account er 4 terugkomen

            Reageer


            • #7
              Met mensen die hun kop in het zand steken gaan we de oorlog niet winnen...
              Ik kan mij voorstellen dat de meeste oplichters theoretisch automatisch te weren zijn.
              Op verschillende manieren.

              Via de voordeur:
              Oplichters sturen vele berichten naar vele verkopers.
              Dit kan automatisch gedetecteerd worden waarna een blokkade volgt. Gebeurd bij webmail ook (zelf ondervonden).
              Het zijn steeds dezelfde inhoudelijke berichten (is dit artikel nog te koop?) webmail heeft wel een spamfilter...
              Er kan een maximum gesteld worden aan hoeveelheid berichten per uur/dag. Beperkt voor nieuwe accounts.
              Blacklist controle op statische IP, registratie email, adresgegevens

              Via de achterdeur:
              Verkopers die oplichtersberichten ontvangen kunnen betreffende lieden aangeven maar daar wordt over het algemeen traag op gereageerd, is ook vechten tegen de bierkaai begrijp ik.
              Er schijnt een nieuw meldsysteem aan te komen. Hoe dat er uit gaat zien weet ik niet maar ik kan mij zo voorstellen dat als een bepaald persoon bijvoorbeeld 25x in een uur gemeld word dit tot een blokkade leidt.

              Ik wacht het nieuwe meldsysteem af...




              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Westkust Bekijk bericht
                Met mensen die hun kop in het zand steken gaan we de oorlog niet winnen...
                Ik kan mij voorstellen dat de meeste oplichters theoretisch automatisch te weren zijn.
                Op verschillende manieren.
                Er zit een flink gat tussen wat je je 'kunt voorstellen' en wat redelijk, betaalbaar en technisch (on)mogelijk is. Lees wat over fraud/spamfiltering en al vrij snel realiseer je je dat de enige providers die er enig succes mee hebben (MS en Google) er tientallen miljoenen aan uitgeven en zelfs dan nog niet alles tegen kunnen houden. Er is maar 1 manier om er mee om te gaan: Niet aan ergeren (want dat doe je zelf) en negeren. En er niet een gebruikersforum mee pesten.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X