Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Werkt een Kamai afstandsbediening ook op de Amino Amigo 7X

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Werkt een Kamai afstandsbediening ook op de Amino Amigo 7X

Mijn 1e bericht op dit forum, voorheen zat ik op het Caiway forum.

Sinds gisteren na ruim 11 jaar Caiway (glasvezel, All-in-1) over naar Delta.
    Als ontvanger kreeg ik de Amino Amigo 7X ,als vervanger voor de Amino Aria 7X van Caiway.
    Wat een deceptie! Het spijt me te moeten zeggen.

Met name de afstandsbediening.
    Een willekeurig voorbeeld: 'terugspoelen', even een stukje terug in de uitzending.
    Druk op de ronde 'OK' knop, op TV verschijnen symbolen, zoals << || >>, dan pijltje naar links om het symbol te selecteren, druk op OK om dat te selecteren.
    Druk een paar keer op de ronde OK knop om versneld terug te spoelen. Punt is wel dat het beeld niet veranderd: het toont het laatste beeld wat je zag, met andere woorden, je hebt geen idee hoever je teruggespoeld hebt. Dus zit je vaak te ver. Bij de Caiway ontvanger zag je het beeld veranderen en zag je waar je zo ongeveer bent.
    Bij de Caiway AB zit e.e.a. onder 1 knop : snel vooruit, snel achteruit.

Omwisselen tegen een Kamai mag/kan niet (die heeft dezelfde AB van die van de Aria)

Maar goed, ik heb 3 vragen:
    1) zou een Kamai/Aria AB (te koop op afstandsbediening.nl?) ook werken op de Amino Amigo 7X?

2) weet iemand hoe je de Amino Amigo 7X afstandsbediening kunt ontkoppelen?
    Noot: de handleiding op de Caiway/Delta website gaat uit van de Kamai/Aria, maar die komt niet overeen met die van de Amigo. In de handleiding heeeft men het over "...lampje achter de tv-knop ziet branden". De Amigo AB heeft zo'n 'TV-knop' niet.

3) In de handleiding over koppelen heeft men het ook over : "Zet het volume van de DELTA Interactieve tv-ontvanger op 100."
    Die stap begrijp ik niet. Hoe doe je dat?
    Als ik de afstandsbediening gebruik en het geluid omhoogschroef is 50 het maximum en komen de buren kijken...
    De volume indicator is links op het scherm en niet als een balk in het midden, zoals op youtube te zien is, zie: https://youtu.be/zRlz6pm25Us

Dank bij voorbaat!
    Bijgevoegde bestanden

Niet de goede methode dat realiseer ik mij, maar je kunt de Amigo 7x ook bedienen met de Google TV app (d-pad) op je telefoon.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door zlw75 Bekijk bericht
      Mijn 1e bericht op dit forum, voorheen zat ik op het Caiway forum.
      Welgekomen! Geniet er van...

Een willekeurig voorbeeld: 'terugspoelen', even een stukje terug in de uitzending.
      Druk op de ronde 'OK' knop, op TV verschijnen symbolen, zoals << || >>, dan pijltje naar links om het symbol te selecteren, druk op OK om dat te selecteren.
      Druk een paar keer op de ronde OK knop om versneld terug te spoelen. Punt is wel dat het beeld niet veranderd: het toont het laatste beeld wat je zag, met andere woorden, je hebt geen idee hoever je teruggespoeld hebt. Dus zit je vaak te ver. Bij de Caiway ontvanger zag je het beeld veranderen en zag je waar je zo ongeveer bent.
      Klopt, je gebruikt niet meer een embedded applicatie maar onder water gewoon de delta-tv app. Wat je beschrijft heet 'thumbnail scrubbing' en hier geeft iemand van het delta tv-team aan dat daar zeker naar gekeken wordt: https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...e13#post309284

Reageer

Hier staat en ga dan naar stap 4 :

Amino Amigo 7x

Maak je gebruik van de Amino Amigo 7x tv-ontvanger? Dan koppel je de afstandsbediening door de knoppen 'TV apps' en 'OK' ingedrukt te houden tot het lampje blijft branden. Volg daarna de instructies op je tv-scherm.

Afstandsbediening reageert niet op de ontvanger | DELTA

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Hier staat en ga dan naar stap 4 :

Amino Amigo 7x

Maak je gebruik van de Amino Amigo 7x tv-ontvanger? Dan koppel je de afstandsbediening door de knoppen 'TV apps' en 'OK' ingedrukt te houden tot het lampje blijft branden. Volg daarna de instructies op je tv-scherm.

Afstandsbediening reageert niet op de ontvanger | DELTA
          Ahum ...

Zucht ... sorry, die regel onderaan de instructies ff over het hoofd gezien.
          Ai!
          1e post, dan zo'n blunder.

Ik ga eens kijken.

Hartelijk dank!

10 minuten later..
          Gelukt! Super.
          Volume knop/mute doen het.
          Laatst bewerkt door zlw75; 1 week geleden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

Klopt, je gebruikt niet meer een embedded applicatie maar onder water gewoon de delta-tv app. Wat je beschrijft heet 'thumbnail scrubbing' en hier geeft iemand van het delta tv-team aan dat daar zeker naar gekeken wordt: https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...e13#post309284
            Hartelijk dank. Okay, fijn om te weten. Hoop dat ze er bij Delta een oplossing voor vinden.
            Mogelijk een te simpele veronderstelling, maar als het bij Caiway kan...
            Afwachten dus.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Niet de goede methode dat realiseer ik mij, maar je kunt de Amigo 7x ook bedienen met de Google TV app (d-pad) op je telefoon.
              Dit zal ik op een later tijdstip proberen. Dank voor de tip!

Reageer

Ik zit nog wel even met de volgende punt(zie mijn 1e bericht): "Zet het volume van de DELTA Interactieve tv-ontvanger op 100."

Op de Amigo 7X afstandsbediening speelt dit punt niet, maar wel op de Aria/Kamai afstandsbedieningen.

Het ligt aan mij, zeker weten. Heb die stappen 10x opnieuw gelezen, maar blijf het niet begrijpen.

Vraag: Hoe zet je het volume op 100 als het TV volume maar tot 50 gaat met overlast voor de buren als gevolg??

Reden is dat ik wil checken of de afstandsbediening van de Aria (dezelfde als die van de Kamai) ook werkt i.c.m. de Amigo ontvanger.
                Ik heb hier nog de Caiway Aria afstandsbediening liggen, maar die moet binnenkort terug.

Stel... dat het zou werken, dan koop ik misschien een losse afstandsbediening.

Maar goed, ik zit even met dat 'volume 100' gebeuren.

Thanks.

Reageer

Ik zit nog wel even met de volgende punt(zie mijn 1e bericht): "Zet het volume van de DELTA Interactieve tv-ontvanger op 100."

Op de Amigo 7X afstandsbediening speelt dit punt niet, maar wel op de Aria/Kamai afstandsbedieningen.

Het ligt aan mij, zeker weten. Heb die stappen 10x opnieuw gelezen, maar blijf het niet begrijpen.

Vraag: Hoe zet je het volume op 100 als het TV volume maar tot 50 gaat met overlast voor de buren als gevolg??

Reden is dat ik wil checken of de afstandsbediening van de Aria (dezelfde als die van de Kamai) ook werkt i.c.m. de Amigo ontvanger.
                  Ik heb hier nog de Caiway Aria afstandsbediening liggen, maar die moet binnenkort terug.

Stel... dat het zou werken, dan koop ik misschien een losse afstandsbediening.

Maar goed, ik zit even met dat 'volume 100' gebeuren.

Thanks.
                  Als je goed leest, dan zie je dat de tekst letterlijk 1 op 1 is gekopieerd uit de Kamai handleiding dus daar zou ik maar niet teveel waarde aan hechten.

Reageer

Begrijp me niet verkeerd, alsjeblieft, ik wil echt niet vervelend uit de hoek komen.
                    Waarschijnlijk hebben we het over 2 verschillende zaken en/of is mijn bericht verwarrend.

Mij gaat het puur en alleen om het punt 'volume op 100' en dat bij een Kamai/Aria afstandsbediening.
                    (Vergeet even de Amigo, dus)

Het gaat puur om de Aria/Kamai afstandsbediening en dan dat volume op 100 gebeuren.
                    Hoe doe je dat, zonder de tent uit te denderen?

Misschien heeft nog niemand dat uitgeprobeerd hier(?)
                    Heb geen idee wat ik over het hoofd zie.

Reageer

Begrijp me niet verkeerd, alsjeblieft, ik wil echt niet vervelend uit de hoek komen.
                      Waarschijnlijk hebben we het over 2 verschillende zaken en/of is mijn bericht verwarrend.

Mij gaat het puur en alleen om het punt 'volume op 100' en dat bij een Kamai/Aria afstandsbediening.
                      (Vergeet even de Amigo, dus)

Het gaat puur om de Aria/Kamai afstandsbediening en dan dat volume op 100 gebeuren.
                      Hoe doe je dat, zonder de tent uit te denderen?

Misschien heeft nog niemand dat uitgeprobeerd hier(?)
                      Heb geen idee wat ik over het hoofd zie.
                      Dat valt alles mee. Ik heb e,e.a. ooit zo gekoppeld.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Dat valt alles mee. Ik heb e,e.a. ooit zo gekoppeld.
                        En hoe zat het met de herrie bij volume 100 ?

Reageer

En hoe zat het met de herrie bij volume 100 ?
                          Niet, dat bepaald toch je tv. Volgens mij gaat de Kamai niet eens tot 100.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                          X