Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Android kastje Amino Amigo 7x

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Ik blijf het een (heel) vreemd verhaal vinden, een jaar lang testen en dan zou nooit iemand opgevallen zijn dat Dolby eigenlijk niet werkt
    Je trekt hier conclusies die je niet kan trekken en roept bovendien dat Dolby niet werkt. Volgens mij schrijf ik het tegendeel.
    Dus zullen we even de reactie van het forumlid afwachten op de laatste tip die ik gaf.
    In alle apps van Delta staan de zenders niet stamdaard op Dolby ingesteld. Dat moet je via de instellingen van de Delta-app instellen en voor de buitenlandse zenders per zender aanzetten.
    Tizen en LG hebben nog helemaal geen Dolby, dat even ter aanvulling.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Je trekt hier conclusies die je niet kan trekken en roept bovendien dat Dolby niet werkt. Volgens mij schrijf ik het tegendeel.
      Dus zullen we even de reactie van het forumlid afwachten op de laatste tip die ik gaf.
      In alle apps van Delta staan de zenders niet stamdaard op Dolby ingesteld. Dat moet je via de instellingen van de Delta-app instellen en voor de buitenlandse zenders per zender aanzetten.
      Tizen en LG hebben nog helemaal geen Dolby, dat even ter aanvulling.
      Ik had al eerder gezegd na je vorige post dat ik dit allemaal gedaan had, ik ben geen leek wat audio betreft. Het is exact dezelfde interface als de Chromecast 4k... daar heb ik gewoon DD/surround, ook netflix en prime hebben dat en een dialoog die netjes uit de centre komt. Mijn receiver geeft dit ook duidelijk aan waar bij de Amino gewoon PCM blijft staan, welke instellingen ik ook verander. Overigens zie ik bij de Amino in geavanceerde geluidsinstellingen de handmatige optie voor de indelingen ook niet...

Misschien een idee om bij het testen een AV receiver te gebruiken met 5.1 speakers aangesloten en een goed luisterend oor? Dit signaal is gewoon All Channel Stereo.

ik blijf de Humax wel gebruiken voor tv, desnoods heb ik ook nog mijn Nvidia Shield.

Reageer

Ok, en de output van je HDMI staat op je tv ook juist? Bij mijn tv kan je per HDMI-poort voor de geluidsoutput kiezen. Wanneer deze op PCM staat dan blijft het PMC.
        Verder zou je iets meer van je opstelling kunnen delen?

Reageer

Als iemand dus duidelijk zegt dat het bij de Chomecast 4K wel werkt en bij de Smart Box niet dan kan je toch wel de conclusie trekken dat hij weet hoe dat zijn HDMI instellingen bij de televisie ingesteld dienen te staan. En dat hij in het verlengde hiervan de Smart Box heeft aangesloten op dezelfde HDMI poort als waar die Chromecast 4K op staat?

Ik krijg plots een déjà vu naar een bepaalde UHD testuitzending van enkele maanden geleden.

Reageer

Ok, en de output van je HDMI staat op je tv ook juist? Bij mijn tv kan je per HDMI-poort voor de geluidsoutput kiezen. Wanneer deze op PCM staat dan blijft het PMC.
            Verder zou je iets meer van je opstelling kunnen delen?
            Geloof me, alles staat prima. Ik moet alles aansluiten op de AV receiver he... al die hdmi poorten kan ik afzonderlijk configureren maar ik heb gewoon de aansluiting van mijn Humax gepakt, wat geluid betreft staat die ingesteld op Surround Decoding zoals het hoort hiervoor. Er gaat maar 1 kabel naar mijn TV en dient tevens voor E-ARC.
            Maar ik ben alles nog eens nagelopen en na het nog eens volledig uitzetten van surround en weer aan (aantal x) en rebooten van de Amino zie ik nu eindelijk de optie bij de zender op Dolby Digital aan te zetten, ik heb nu wel dialoog uit de centre speaker maar het signaal ziet mijn receiver nog steeds als PCM. Daar klopt gewoon iets niet mee.

Maar goed, ik heb hem ingepakt en wacht maar liever weer af. Ding voegt niets toe. Geen Netflix app en mocht die er wel komen dan is er geen Atmos ondersteuning op de Amino wat Netflix namelijk wel doorgeeft en kan ik alsnog gaan switchen naar de Netflix app op de tv/shield/chromecast. Heb je een Home Cinema set dan ben je een beetje in de aap gelogeerd zo... en dat in 2025.

Dezelfde audio issue was ook 1 van de redenen dat ik nog op coax zit, weliswaar met 1 Gb. Vorig jaar december met mijn verlenging nog naar gevraagd bij de klantenservice maar Dolby was er nog steeds niet. Hoe is het daar nu mee?
            Laatst bewerkt door Thrym; 2 Dec 2024, 14:49.

Reageer

Ik hen Atmos (welliswaar niet via een Surround Set) via mijn tv vanmiddag nogmaals getest met Youtube en dat werkt helemaal goed.
              Ik heb de Atmos test aangezet zodat je ook goed kan zien welke speaker zou moeten functioneren.

Dus in dit geval zit er iets in de connectie met je tv en/of jou speaker.

Dolby 5.1 via de zenders lijkt te werken conform de Kamai. Dus je kan blijven beweren van niet, maar ik hoor en zie zelf met mijn Samsung TV iets anders.
              Heb je voor de gein gewoon even rechtstreeks naar je tv geprobeerd ipv via receivers met Youtube en de Atmos test? Dan kun je zaken uitsluiten.

Reageer

Let wel op wat je zegt. Je hebt het wel tegen een officieel door Delta aangestelde tester. Die hebben echt wel verstand van zaken. Die horen en zien de verschillen echt wel.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                  Let wel op wat je zegt. Je hebt het wel tegen een officieel door Delta aangestelde tester. Die hebben echt wel verstand van zaken. Die horen en zien de verschillen echt wel.
                  Deze tester kan prima constateren of Dolby Atmos werkt, met de speciale tests die hiervoor op Youtube te vinden zijn. Ik constateer dat mijn tv precies de goede boxen aanspreekt (test rechtsreeks op de tv).
                  Waarom het via een surround set of receiver in zijn geval niet werkt: geen idee. Maar blijven beweren dat de box helemaal geen Dolby of Dolby Atmos doorgeeft daar vind ik inderdaad iets van. Ik zou zeggen bel de servicedesk! Succes!

Reageer

Sorry, niet onder de indruk. Ik vind het knap dat als er in de datasheet van dat apparaat niet eens Atmos vermeld staat (bij KPN wél) dat het dan wel werkt, zelfs via youtube. Testen met youtube fimpjes, kom op zeg. Ja, je hoort dan geluid maar dat is geen gescheiden hoogte kanaal, dat kan helemaal niet met youtube. Je hoort gewoon al het geluid over dat zogenaamde "kanaal". En dat is géén Atmos!! Wat een kennis zeg, pfff.

Testen doe je met de originele Dolby demo's die je dan download. Als ik daarmee Atmos, True HD, DD, DD+ of DTS demo's enz doe testen dan hoor je de receiver ook klikken om te schakelen en zie je aan de receiver duidelijk wat voor format het is.

https://forums.audioholics.com/forum...outube.128710/

En dit zogenaamde testfilmpje, eerder in dit topic gegeven:

https://www.youtube.com/watch?v=Qv0t7BbCZ48

Iemand zegt ook in de comments:

Not 5.1, this is PCM, since my home theatre plays 5.1, displays that it's 5.1, makes a click sound as it switches to 5.1. This just has a stereo wide effect only. YouTube also shows under the cog icon that 5.1 is ticked, and under stats for nerds it will show codes as ac3, this video displays opus (251) And yes YouTube does support dolby 5.1, but it does not support dolby digital plus, dolby atmos. Dolby pro logic is older and older movies are probably using that codec which is in stereo with the 5 channel codec included. DTS also works on YouTube and covers up to or more 7.1.2.

Als je goed wilt testen dan doe je dat met het juiste materiaal en niet zoals dit, lachwekkend.
                    Laatst bewerkt door Thrym; 2 Dec 2024, 18:19.

Reageer

Deze tester kan prima constateren of Dolby Atmos werkt, met de speciale tests die hiervoor op Youtube te vinden zijn. Ik constateer dat mijn tv precies de goede boxen aanspreekt (test rechtsreeks op de tv).
                      Waarom het via een surround set of receiver in zijn geval niet werkt: geen idee. Maar blijven beweren dat de box helemaal geen Dolby of Dolby Atmos doorgeeft daar vind ik inderdaad iets van. Ik zou zeggen bel de servicedesk! Succes!
                      Hoe jij test met youtube (?), daar vind ik wat van en keihard beweren dat je Atmos daarmee aan het werken hebt daar vind ik ook wat van. Ik heb al tips gegeven, mijn advies is om dit toch te gebruiken. Een AV receiver met speakers en een 5.1.2 opstelling, de originele Dolby demo filmpjes op een usb stick, sluit die Amino erop aan, stick er in, installeer VLC player, MX Player of Kodi (als je weet hoe dit goed te configureren) en speel de Dolby fimpjes af, luister en check de receiver. Dan weet je 100% wat wel en niet werkt voordat je dit aan klanten uitleent en geld ervoor durft te vragen. Kan Delta dit niet bekostigen in een test opstelling bij hun in het gebouw? Of zijn ze te zuunig hiervoor.

Reageer

Servicedesk, link staat bij de instellingen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Thrym Bekijk bericht

Hoe jij test met youtube (?), daar vind ik wat van en keihard beweren dat je Atmos daarmee aan het werken hebt daar vind ik ook wat van. Ik heb al tips gegeven, mijn advies is om dit toch te gebruiken. Een AV receiver met speakers en een 5.1.2 opstelling, de originele Dolby demo filmpjes op een usb stick, sluit die Amino erop aan, stick er in, installeer VLC player, MX Player of Kodi (als je weet hoe dit goed te configureren) en speel de Dolby fimpjes af, luister en check de receiver. Dan weet je 100% wat wel en niet werkt voordat je dit aan klanten uitleent en geld ervoor durft te vragen. Kan Delta dit niet bekostigen in een test opstelling bij hun in het gebouw? Of zijn ze te zuunig hiervoor.
                          Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel iets van de omschreven werkwijze vind. Wat? Dat moet ik jammer genoeg voor mij houden, Voor je het weet komt het wonderwisgoekje van de vader Admin en zoon moderator weer langs.Maar in het algemeen kan ik je zeggen dat ik mij wel kan vinden in de woorden die je beschrijft.

Reageer

Servicedesk, link staat bij de instellingen.
                            Grappig... No thanks, hoef die blijkbaar slecht geteste apparatuur niet waarvoor je dan nog voor moet betalen ook en teleurgesteld wordt. Ga je maar eens goed inlezen over (hi-res) audio voordat je weer dingen roept die helemaal niet kunnen en/of bestaan. Succes met je youtube filmpjes.

Reageer

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel iets van de omschreven werkwijze vind. Wat? Dat moet ik jammer genoeg voor mij houden, Voor je het weet komt het wonderwisgoekje van de vader Admin en zoon moderator weer langs.Maar in het algemeen kan ik je zeggen dat ik mij wel kan vinden in de woorden die je beschrijft.
                              Is het zo erg, joh? Ik mag het toch ergens niet mee eens zijn en iets vreemd vinden in het hele test gebeuren? Ik vind het kwalijk dat er dingen geroepen worden op dit forum over betaalde apparatuur en hoe die zouden werken die in feite technisch onmogelijk zijn. Mensen (leken) lezen zoiets en gaan tot aanschaf over, kan toch niet.
                              Testen doe je gewoon met goede en geschikte hardware waar het voor bedoeld is en niet via een tv en youtube filmpjes. Dat je geluid uit alle speakers krijgt wil nog niet zeggen dat het signaal ook correct is en alle kanalen ook écht gescheiden van elkaar zijn.

Reageer

Jij begrijpt het. Maar ik denk dat anderen dan weer uit verdediging gaan zeggen (of in ieder geval denken) dat wij het niet begrijpen. 😀

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X