Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

TV Gids voor 2 weken

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• TV Gids voor 2 weken

Het valt mij op dat Delta de TV gids data ook slechts voor 7 dagen heeft/laat zien. Ziggo onderscheidt zich hierin met een gids van 2 weken.

Zou Delta dit ook kunnen doen (kopen)? Dat is toch echt wel een prettige meerwaarde van de service.

Ach, de zenders zenden zowat iedere week hetzelfde uit.
    Dus of het nu 7 of 10 dagen is, het zal niet veel uitmaken.
    De tv gids in boekvorm was ook altijd voor 1 week.

Reageer

Och. Het maakt niet uit
      iedere week / dag zenden ze een herhaling uit😤

Reageer

De Nederlandse zenders misschien wel, maar de Belgen/Engelse niet.

Delta loopt op een aantal vlakken achter op Ziggo, en ze zullen toch wat moeten verbeteren aan hun software/data.

De EPG data kan beter vertoond worden. bv. duidelijk of het een nieuwe aflevering is, of herhaling, duidelijk seizoen/afleverings#
        De opnames nemen nu elke keer alle herhalingen op die er om middennacht zijn
        De EPG laat data zien van precies 7x 24 uur. Dus de info op de 7de dag is altijd incompleet

En de fysieke TV gids had altijd een 2-weekse kerst nummer...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door wjharing Bekijk bericht
          De Nederlandse zenders misschien wel, maar de Belgen/Engelse niet.

Delta loopt op een aantal vlakken achter op Ziggo, en ze zullen toch wat moeten verbeteren aan hun software/data.

De EPG data kan beter vertoond worden. bv. duidelijk of het een nieuwe aflevering is, of herhaling, duidelijk seizoen/afleverings#
          De opnames nemen nu elke keer alle herhalingen op die er om middennacht zijn
          De EPG laat data zien van precies 7x 24 uur. Dus de info op de 7de dag is altijd incompleet

En de fysieke TV gids had altijd een 2-weekse kerst nummer...
          En KPN? Ik ben het wel eens met een dag extra toevoegen zodat er ook echt 7 hele dagen staan. Het nu van nog een week zie ik nu niet, tenzij je op vakantie gaat en iets van te voren wil opnemen. Maar je kan die opname ook in de app activeren.
          Ik vind de EPG zo slecht nog niet. Vaak zeer actueel, ook bij gasten in talkshows en onderwerpen van programma’s.

Wannneer de kosten hoog zijn om het 14 dagen te doen.. dan krijg je dat net zoals bij Ziggo terug in je abonnementsgeld.
          Ik zie dan liever andere zaken verbeterd.

Reageer

Ik ben echt benieuwd naar de onderbouwing dat kosten van 14 daagse EPG teug te zien zijn in de prijs van het tv-abonnement. Zo is bijvoorbeeld bij mijn weten bij Ziggo het Kabel TV instap DVB-C abonnement goedkoper dan het instap Standaard DVB-C abonnement bij Delta.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
              Ik ben echt benieuwd naar de onderbouwing dat kosten van 14 daagse EPG teug te zien zijn in de prijs van het tv-abonnement. Zo is bijvoorbeeld bij mijn weten bij Ziggo het Kabel TV instap DVB-C abonnement goedkoper dan het instap Standaard DVB-C abonnement bij Delta.
              Klopt, Ziggo € 23,82 en Delta € 29,00.

Maar Ziggo 54 zenders en Delta 30 zenders.
              Laatst bewerkt door driepinter; 3 Jul 2024, 07:46.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                Weer een post van die een wedstrijdje verplassen probeert uit te lokken door geheel andere zaken er bij te halen.
                Het ging hier om IPTV en dat gaat in combi met internet, Ik kan er naast zitten maar Ziggo is behoorlijk aan de prijs,

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Weer een post van die een wedstrijdje verplassen probeert uit te lokken door geheel andere zaken er bij te halen.
                  Het ging hier om IPTV en dat gaat in combi met internet, Ik kan er naast zitten maar Ziggo is behoorlijk aan de prijs,
                  En ik maar denken dat dit topic de vraag betrof of de online TV gids voor 2 weken kon worden vermeld i.p.v. 1 week....
                  Er wordt weer flink afgedwaald van het onderwerp....

Reageer

Je ziet oprecht niet dat je door er zo op te reageren, olie op het vuur gooit? Iemand moet toch eens de verstandigste zijn?
                    Laatst bewerkt door Koeba; 3 Jul 2024, 05:52.

Reageer

Bordewolf helemaal geen wedstrijdje ver plassen. Ik ben gewoon geïnteresseerd in de onderbouwing van je uitsprak. En inhoudelijk op jouw uitspraak over de tv-gids het volgende. Jij stelt dat de topicstarter de vraag stelde met betrekking tot IPTV. Maar dit haal ik niet uit het openingsbericht. Daar komt immers her woord IPTV in het geheel niet voor.

Prijzen van tv-abonnementen van IPTV en​​ DVB-C pr​​​​oviders zijn ook nauwelijks met elkaar te vergelijken. IPTV providers hebben op papier een veel goedkoper tv-abonnement. Maar dit abonnement kan alleen worden gekocht als bij dit abonnement ook internet wordt gekocht, Bij IPTV aanbieders wordt de toegang tot het netwerk dan ook berekend via het interner deel van het abonnement. Dus lagere prijs tv en hogere prijs internet. Bij DVB-C/Ziggo worden toegangskosten tot het netwerk via het tv-abonnement berekend. Hierdoor is de prijs van het tv-abonnement hoger dan bij IPTV. En de prijs van het internet deel dus lager. Je ziet dan ook bij Ziggo dat als je bij hen en internet-only abonnement koopt dat je toch het ongecodeerde tv-pakket geleverd krijgt. Dit is namelijk standaard onderdeel van de toegang tot het internet dat via het Kabel TV-abonnement wordt berekend.

Terug naar de tv-gids. Op zich zijn de kosten voor het aanleveren van data voor twee weken vooruit niet veel hoger dan een week. De echte ins & outs ken ik er ook niet van maar er zit ook een stukje techniek bij waarom niet iedere provider zomaar langere EPG kan aanbieden. Op satelliet had je bijvoorbeeld als oudere techniek DVB-EIT, En die kan tot maximaal zeven dagen vooruit programma informatie via EPG leveren. De vraag (en daar ben ik het zeker met Bordewolf eens) is of je een abonnee nu echt plezier doet met 14 dagen vooruit. Ik denk dat je een abonnee vooral plezier doet dat je de EPG informatie actueel houdt. Dus als er plots een wijziging in de programmering komt dat die dan ook snel in de EPG wordt verwerkt. En juist dat doen providers niet allemaal omdat dit heel veel geld kost. Het mooiste voorbeeld in de inmiddels failliete satellietprovider Joyne. Die had 14 dagen EPG en wekte hierbij samen met een Nederlandse start-up die binnen twee uur een wijziging in de programmering in de EPG doorvoerde. Wel wat aantekeningen hierbij. Joyne was voor dit bedrijf een showcase. En Joyne had geen 120+ zenders in het tv-pakket maar minder dan 30.
                      Laatst bewerkt door Jarco Kriek; 3 Jul 2024, 08:48.

Reageer

Bordewolf helemaal geen wedstrijdje ver plassen. Ik ben gewoon geïnteresseerd un de onderbouwing van je uitsprak. En inhoudelijk op jouw uitspraak over de tv-gids het volgende. Jij stelt dat de topicstarter de vraag stelde met betrekking tot IPTV. Maar dit haal ik niet uit het openingsbericht. Daar komt immers her woord IPTV in het geheel niet voor.
                        Prijzen van tv-abonnementen van IPTV en​​ DVB-C pr​​​​oviders zijn ook nauwelijks met elkaar te vergelijken. IPTV providers hebben op papier een veel goedkoper tv-abonnement. Maar dit abonnement kan alleen worden gekocht als bij dit abonnement ook internet wordt gekocht, Bij IPTV aanbieders wordt de toegang tot het netwerk dan ook berekend via het interner deel van het abonnement. Dus lagere prijs tv en hogere prijs internet. Bij DVB-C/Ziggo worden toegangskosten tot het netwerk via het tv-abonnement berekend. Hierdoor is de prijs van het tv-abonnement hoger dan bij IPTV. En de prijs van het internet deel dus lager. Je ziet dan ook bij Ziggo dat als je bij hen en internet-only abonnement koopt dat je toch het ongecodeerde tv-pakket geleverd krijgt. Dit is namelijk standaard onderdeel van de toegang tot het internet dat via het Kabel TV-abonnement wordt berekend.
                        Terug naar de tv-gids. Op zich zijn de kosten voor het aanleveren van data voor twee weken vooruit niet veel hoger dan een week. De echte ins & outs ken ik er ook niet van maar er zit ook een stukje techniek bij waarom niet iedere provider zomaar langere EPG kan aanbieden. Op satelliet had je bijvoorbeeld als oudere techniek DVB-EIT, En die kan tot maximaal zeven dagen vooruit programma informatie via EPG leveren. De vraag (en daar ben ik het zeker met Bordewolf eens) is of je een abonnee nu echt plezier doet met 14 dagen vooruit. Ik denk dat je een abonnee vooral plezier doet dat je de EPG informatie actueel houdt. Dus als er plots een wijziging in de programmering komt dat die dan ook snel in de EPG wordt verwerkt. En juist dat doen providers niet allemaal omdat dit heel veel geld kost. Het mooiste voorbeeld in de inmiddels failliete satellietprovider Joyne. Die had 14 dagen EPG en wekte hierbij samen met een Nederlandse start-up die binnen twee uur een wijziging in de programmering in de EPG doorvoerde. Wel wat aantekeningen hierbij. Joyne was voor dit bedrijf een showcase. En Joyne had geen 120+ zenders in het tv-pakket maar minder dan 30.

Reageer

En KPN? Ik ben het wel eens met een dag extra toevoegen zodat er ook echt 7 hele dagen staan. Het nu van nog een week zie ik nu niet, tenzij je op vakantie gaat en iets van te voren wil opnemen. Maar je kan die opname ook in de app activeren.
                          Ik vind de EPG zo slecht nog niet. Vaak zeer actueel, ook bij gasten in talkshows en onderwerpen van programma’s.

Wannneer de kosten hoog zijn om het 14 dagen te doen.. dan krijg je dat net zoals bij Ziggo terug in je abonnementsgeld.
                          Ik zie dan liever andere zaken verbeterd.
                          De EPG is zeker niet slecht, maar een paar dagen extra is toch wel erg prettig. Het helpt mij mn om te kijken of de volgende aflevering ook geprogrammeerd staat, want (ook in het verleden bij Ziggo), het komt dan wel eens voor dat bv aflevering 3 geskipt wordt door een data-issue met de EPG.

Ik denk dat de meerkosten van 2 weken data erg beperkt zullen zijn tov 1 week.

Maar ander nadeel van EPG op web en op mobiel, is dat deze heel anders vertoond wordt tov de Android-TV app. Op de Android-TV app is het horizontaal weergegeven (mijn voorkeur), terwijl op web en mobiel in verticale kolommen. Dan vind ik het een stuk lastiger om rond 20.00-22.00 snel te kijken op alle zenders.

Reageer

https://www.tvgids.nl/gids/

Reageer

Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
                              Die is toch niet voor 2 weken?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X