Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Amino Kamai 7x en HDMI CEC

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Amino Kamai 7x en HDMI CEC

Beste,

Ik heb een Philips OLED TV en wil graag gebruik maken van de afstandsbediening van mijn TV voor de bediening van mijn Amino Kamai 7x decoder. Nu heb ik HDMI CEC geactiveerd op de decoder, echter gebeurt er eigenlijk niets op de Amino als ik de TV afstandsbediening gebruik. Andere apparaten werken OK met HDMI CEC. Weet iemand in hoeverre HDMI CEC werkt op de Amino Kamai 7x decoder? Wat zijn andere ervaringen? Ik heb de bekabeling al vervangen en ik ben ook bezig geweest met opstart volgordes, maar dat maakt eigenlijk niet uit.

De reden dat ik de mogelijkheden hiervan wil bekijken zijn: Ik wil graag de Google TV nu als standaard Homescreen gebruiken voor mijn TV ervaring, waarbij ik het beeld van de decoder toch eigenlijk scherper en mooier vind dan de Delta Android TV app, dus via HDMI CEC kan ik toch eenvoudig mijn decoder blijven bedienen.
    Mijn OLED tv springt regelmatig op screensaver, waardoor ik op de OK knop moet drukken van de TV om deze terug wakker te maken; de universele afstandsbediening ondersteund dat niet en ik gebruik tegenwoordig meer Apps binnen Google TV, waarbij het normale TV gebruik afneemt. Ik snap niet dat dit eigenlijk zo slecht werkt.

Als de Delta Android TV app qua kwaliteit hetzelfde wordt als de interactieve decoder, dan zou ik afscheid van de decoder kunnen nemen. De TV hangt naast het Accesspoint, dus ik heb een snelle verbinding op 5 mhz.. dus het zou een mooie optie zijn als er in de Delta Android TV app zou kunnen aangeven of je weinig, middel of veel bandbreedte wilt gebruiken.

Bedankt
    Laatst bewerkt door rnollen; 16 Apr 2024, 12:55.

Beste

De CEC instelling van de STB werkt goed echter als deze aanstaat moet je wel de rechtertoets gebruiken van de ab van de STB en de TV zelf moet op het juist ingangskanaal staat dus de HDMI waar je TV op aangesloten is.
    Daarnaast moet je ook op de TV CEC aanzetten voor deze port.
    Soms kan dit conflicteren dan zet je op de tv of de STB de instelling uit.

Je zegt ik wil opstarten met Google deze combinatie werkt niet met deze instelling.
    Als je wil opstarten met Google kan je dat niet doen via de STB van Delta dit kan bv wel met die van KPN die heeft een Android STB Delta is daar nog niet actief mee.
    Dus concreet wil je dat de tv opstart met de AB van Delta dan zet CEC op de STB aan.Wil je een opstarten met een Google scherm zal dit gewoon via de ab van je tv moeten doen.

De Delta app zou ik gebruiken als je geen STB heb of onderweg bent op je mobiel een rechtstreekse verbinding dmv UTP werkt altijd beter.
    Su6

mvg

Reageer

CEC werkt van geen meter in elk geval. De decoder reageert niet op de signalen van de TV afstandsbediening.
      Mijn TV is uitgerust met Google TV, waardoor ik primair vanuit mijn TV alles doe. Ik doe dit nu al een tijdje, maar ik vind het gebruik van Google TV toch echt een aanvulling dan voor de TV ervaring.. alles onder 1 homescreen, ook de Delta App.. Met Google TV kan ik met alle diverse apps afspelen en het navigeert simpel waardoor mijn kinderen en vrouw er ook zo mee weg zijn, van YouTube tot de Streamingsdiensten. Ik moet alleen terug naar de decoder omdat niet alle zenders in de App staan, het zou fijn zijn als Delta de app zover mogelijk door ontwikkeld wordt waardoor je eigenlijk de decoder helemaal niet nodig hebt. Omdat ik dus nu nog de decoder zo nu en dan nodig heb, dan zou CEC fijn zijn zodat ik niet terug hoef te grijpen naar de afstandsbediening van de decoder.
      In elk geval staat alles aan m.b.t. CEC in zowel de TV als de decoder, maar er gebeurt niets.. dus dat spul werkt niet..

Ik hou ook de Android ontwikkelingen in de gaten bij Delta; maar er is denk ik nog niet heel veel te zien op dat vlak.... of het bruikbaar gaat zijn is afhankelijk van wat die Android ontvanger precies gaat kunnen en of dit dan aansluit bij mijn behoefte is nog even afwachten.

Reageer

Hallo beste mensen , ik ben nieuw op het forum,en pas aangesloten op delta glasvezel. Ontvanger kamai7x.
        Ik hoop dat ik op het goede topic zit , anders graag een verwijzing.

Op de ontvanger zit een optische uitgang voor audio. Met mijn beperkte verstand van ontvangers,denk ik dan kabel naar m'n reciever en radio luisteren zonder dat de tv aanstaat. Tenminste dat was bij ziggo zo. Helaas werkt het niet,of doe ik iets niet goed ? Hdmi arc werkt ook bij mij niet,dus een optische kabel tussen mijn lg tv en m'n karman hardon reciever , maar weinig volume , dus volume tv opschroeven , dan gaat het wel.

Al met al niet ideaal. Kan iemand mij in eenvoudige taal uitleggen wat goede mogelijkheden zijn ?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Painter Bekijk bericht
          Hallo beste mensen , ik ben nieuw op het forum,en pas aangesloten op delta glasvezel. Ontvanger kamai7x.
          Ik hoop dat ik op het goede topic zit , anders graag een verwijzing.

Op de ontvanger zit een optische uitgang voor audio. Met mijn beperkte verstand van ontvangers,denk ik dan kabel naar m'n reciever en radio luisteren zonder dat de tv aanstaat. Tenminste dat was bij ziggo zo. Helaas werkt het niet,of doe ik iets niet goed ? Hdmi arc werkt ook bij mij niet,dus een optische kabel tussen mijn lg tv en m'n karman hardon reciever , maar weinig volume , dus volume tv opschroeven , dan gaat het wel.

Al met al niet ideaal. Kan iemand mij in eenvoudige taal uitleggen wat goede mogelijkheden zijn ?
          Bij Delta moet zowel bij coax als glasvezel de televisie aanstaan voor radio.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

Bij Delta moet zowel bij coax als glasvezel de televisie aanstaan voor radio.
            Of een internetradio adapter aanschaffen en op je (oudere) muziekinstallatie aansluiten...

https://www.amazon.nl/Radiostation-I...07HWKKZBL?th=1
            Laatst bewerkt door Duster; 5 Jan 2025, 16:38.

Reageer

Driepinter en Duster , bedankt. Dat valt tegen,terug in de tijd dus .

Reageer

Driepinter en Duster , bedankt. Dat valt tegen,terug in de tijd dus .
                Wij kunnen/willen na 27 jaar ook nog geen afscheid nemen van ons fantastische Bose system.
                [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Snap ik , ik heb een goede 5.1 reciever en het geluid is in mijn oren helaas wat minder via delta. Zal nog even vol moeten houden tot ik weer terug kan

Reageer

Sorry Driepinter, het laat mij niet los , waarom zit er dan een optisch uitgang aansluiting op de ontvanger ?

Reageer

optische kabel tussen mijn lg tv en m'n karman hardon reciever , maar weinig volume

Ik had niet eens zoveel gedronken
                      Moet natuurlijk Harman kardon zijn.

Reageer

optische kabel tussen mijn lg tv en m'n karman hardon reciever , maar weinig volume

Ik had niet eens zoveel gedronken
                        Moet natuurlijk Harman kardon zijn.
                        Je hebt wel op de zenders waar Dolby aanwezig is ook Dolby via de OPT toets aangezet/ geactiveerd?

Reageer

Ha Bor , optische toets op ab geeft overal ; op dit kanaal is geen ander audiosignaal of ondertiteling beschikbaar aan.

Medewerker delta gesproken , moet gewoon optische aan te sluiten zijn,maar codes tussen de ontvanger en reciever werken niet .

Reageer

O , op net 1 kan ik kiezen tussen Nederlands of
                            Nederlands (Dolby digital)

Maar als ik rechtstreeks van ontvanger naar reciever ga , heb ik daar toch niets mee van doen ? Maar geluid via de tv moet op automatisch toch ?

Reageer

Alle radiozenders zijn met opt ook niet in te stellen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X