Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

NPO waardeert streams op naar 25 Mbps/sec

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • NPO waardeert streams op naar 25 Mbps/sec

    https://www.totaaltv.nl/nieuws/npo-v...te-waarderen-/

    Ik ben zeer benieuwd of Delta meegaat. KPN met KPN+ gaat dit zeker doen.

    Meestal is een wijziging als deze een vliegwiel waarbij providers die eerder niets deden gedwongen worden om mee te gaan.

  • #2
    Zo te lezen is het maar de vraag of KPN dat gaat doen.
    Dus zoals vaak bij dit soort berichten: afwachten welke providers dit gaan doen en niet meteen hoogstaande verwachtingen gaan rondbazuinen.
    Dat laatste helpt tóch niet.
    [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
      Zo te lezen is het maar de vraag of KPN dat gaat doen.
      Dus zoals vaak bij dit soort berichten: afwachten welke providers dit gaan doen en niet meteen hoogstaande verwachtingen gaan rondbazuinen.
      Dat laatste helpt tóch niet.
      Er staat geen enkele verwachting in mijn bericht. Tot zo ver meesterdemagoog Rinus.

      Dat het voor Delta weer lastig wordt om mee te gaan is het feit dat Eurosport en ESPN al veel langer deze bandbreedte hebben en deze door Delta ook al niet wordt doorgegeven. Maar dat laat me zien dat Delta langzaam weer achter gaat lopen, daar waar men eerder juist inliep. Die nieuwe decoder moet er echt snel gaan komen en ik mag hopen dat men qua backend op dit soort zaken aan het voorbereiden is.

      Overigens vermeldt het bericht niet of alleen de bandbreedte omhoog gaat of dat er ook al meteen HDR wordt toegevoegd door de NPO. Dat laatste wordt door Eurosport en ESPN al wel gedaan en dat maakt het meteen UHD kanalen.

      Ik zie RTL en SBS overigens snel volgen nu de NPO dit voortouw heeft genomen. Daarnaast is het EK aanstaande dus een extra 4K zender of een zelfde zender met ook HLG voorzie ik ook.

      Overigens heb ik iets soortgelijks begin dit jaar al geroepen dat de NPO met een UHD kanaal zou komen.
      Laatst bewerkt door Bordewolf; 24 Nov 2023, 21:03.

      Reageer


      • #4
        De glazen bol is weer uit de kast gehaald en opgepoetst.

        Reageer


        • #5
          Als “Meestal is een wijziging als deze een vliegwiel waarbij providers die eerder niets deden gedwongen worden om mee te gaan.” geen verwachting is, wat is dat dan wel?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
            Als “Meestal is een wijziging als deze een vliegwiel waarbij providers die eerder niets deden gedwongen worden om mee te gaan.” geen verwachting is, wat is dat dan wel?
            Een stelling. Ik zet geen enkele verwachting mbt Delta neer toch?

            Reageer


            • #7
              Door het op deze wijze te stellen maak je er een verwachting van.

              Reageer


              • #8
                Ach , laat maar.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                  Door het op deze wijze te stellen maak je er een verwachting van.
                  Ik denk het niet. Zelfs KPN kan de stream niet zo maar 1 op 1 doorzetten. Multicast boogt nog op 1080I.
                  Neemt niet weg dat we op weg zijn naar de eerste UHD NPO kanalen en daar meestal snel de commercielen gaan volgen.
                  Delta heeft naast de uitdagingen van omzetten van dit soort streams ook de uitdaging om de nieuwe decoder te introduceren om het allemaal mogelijk te maken.

                  Ik zie van jullie niets inhoudelijk, no offence als je hier rondloopt om mensen de maat te nemen, ook prima, maar val mij er niet mee lastig.

                  Reageer


                  • #10
                    Is het Dolby Digital geluid al op orde op alle kanalen bij Delta?
                    Als dat niet zo is weet ik zeker dat je 25 mbps wel kan schudden bij Delta.

                    Op dit moment is ook nog niks bekend over Ziggo of KPN met betrekking tot doorgeven in deze hoge kwaliteit..

                    Ik hoop dat dit nieuwe signaal gelijk 1080P is.
                    Ook ben ik heel nieuwsgierig wat NLZiet hiermee gaat doen.

                    Reageer


                    • #11
                      U bent elke keer zelf de Brandhaard Bor de Wolf deze reactie;s krijg je met je eeuwige gissingen over Delta
                      Niemand van Delta houdt jouw op de hoogte van hun doen en laten ,maar jij strooit van alles rond



                      Ik zie van jullie niets inhoudelijk, no offence als je hier rondloopt om mensen de maat te nemen, ook prima, maar val mij er niet mee lastig. Zo sprak onze BOR
                      Laatst bewerkt door koekeroe; 26 Nov 2023, 12:03.

                      Reageer


                      • #12
                        Het wordt gewoon niks met dat NEP platform.

                        Reageer


                        • #13
                          Neemt iemand al een betere beeldkwaliteit waar bij Delta?
                          De upgrade vindt vandaag plaats bij de Mediahighway.

                          NPO gaat hogere kwaliteit leveren aan providers « Breedbeeldweetjes (wordpress.com)

                          De NPO gaat de bitrate op de Media Gateway, waarop de distributie voor providers plaatsvindt, verhogen. Dit is nu nog 1080i , 14,5 Mb/s. Dit wordt 25 Mb/s. Niet alle providers op ééntje na gaat dit zo doorgeven. Wel een voordeel: hoe beter de aanlevering hoe beter de downgrade is.

                          Reageer


                          • #14
                            https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo...kwaliteit-tv-/

                            Hier de verbazende reacties van alle providers,
                            .
                            Wel druk met veel te hoge snelheden die voor menig consument niet nodig zijn, maar beter beeld of UHD of 4K ho maar.

                            Reageer


                            • #15
                              En er is uitstel:
                              https://www.totaaltv.nl/nieuws/skv-t...ng-uitgesteld/

                              Dat geeft andere providers gelijk meer tijd om het ook nog door te voeren. Het EK voetbal is over 6 maanden en zal minimaal UHD gaan worden.
                              Wanneer deze HBR stream al niet lukt….

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X