Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kamai 7, wel of niet op standby !

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Kamai 7, wel of niet op standby !

    Hallo,
    Sinds kort interactieve tv met een kamai 7. Zeer tevreden mee.

    Als ik nu op de tv via een chromecast bv netflix ga kijken, is het dan verstandig om de kamai weer op standby zetten of kan ie gewoon aanblijven tot er weer naar een tv programma geschakeld wordt.
    vr.gr
    Frans

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Fransje Bekijk bericht
    Hallo,
    Sinds kort interactieve tv met een kamai 7. Zeer tevreden mee.

    Als ik nu op de tv via een chromecast bv netflix ga kijken, is het dan verstandig om de kamai weer op standby zetten of kan ie gewoon aanblijven tot er weer naar een tv programma geschakeld wordt.
    vr.gr
    Frans
    Daar is niet zo veel aan te doen. Ergens vind ik een minder opvallend lampje voor een decoder in het zicht moet staan vanwege geen bluetooth wel prettig.
    De Android-opvolger heeft bluetooth en kan uit het zicht gezet worden. Welk lampjes deze heeft weet ik (nog) niet.

    Reageer


    • #3
      Het maak dus niet uit dat de kamai een tijdje aan blijft staan als ie eigenlijk niet in gebruik is.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Fransje Bekijk bericht
        Het maak dus niet uit dat de kamai een tijdje aan blijft staan als ie eigenlijk niet in gebruik is.
        Dat doet wel iets met je verbruik....

        Reageer


        • #5
          ok! Als dat het enige is. Prima!

          Reageer


          • #6
            Geen mogelijkheid om de app op je tv te installeren? Kan de Kamai helemaal van de stroom af.

            Reageer


            • #7
              Het gaat er mij om of de kamai 7 defect kan raken als ie voor bv 2 uurtjes aan blijft, dus op blauw.
              Even een voorbeeld ter verduidelijking:

              de kamai gaat om 17.00 uur aan
              na het journaal van 20.00 uur ineens zin om een nefflix serie te kijken. De tv gaat dan op netflix.
              om 22.00 uur weer naar de tv voor nieuwsuur.

              Zet ik nu voor die 2 uur de kamai in standby (rood) of laat ik hem gewoon aan staan (blauw)?

              Ik zette hem eerst uit, en na netflix kijken weer aan. Dit blijkt dus niet nodig te zijn, begrijp ik.


              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Fransje Bekijk bericht
                Hallo,
                Sinds kort interactieve tv met een kamai 7. Zeer tevreden mee.

                Als ik nu op de tv via een chromecast bv netflix ga kijken, is het dan verstandig om de kamai weer op standby zetten of kan ie gewoon aanblijven tot er weer naar een tv programma geschakeld wordt.
                vr.gr
                Frans
                Ik gebruik de Kamai 7 en heb in de instellingen de stand-bij uitgeschakeld. Dit heeft tot voordeel dat ik met 1 knopje op de AB, direct mijn Kamai7, mijn TV en mijn geluidsversterker eb boxen in en uitschakel. Dus altijd het blauwe lampje aan.

                Dan heb ik nog een vraag over de update van de software van de Kamai 7. Gaat dat vanzelf? ik zie in de instellingen geen mogelijkheid.

                Reageer


                • #9
                  Volgens mij gaan updates automatisch.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door groenheide Bekijk bericht

                    Ik gebruik de Kamai 7 en heb in de instellingen de stand-bij uitgeschakeld. Dit heeft tot voordeel dat ik met 1 knopje op de AB, direct mijn Kamai7, mijn TV en mijn geluidsversterker eb boxen in en uitschakel. Dus altijd het blauwe lampje aan.

                    Dan heb ik nog een vraag over de update van de software van de Kamai 7. Gaat dat vanzelf? ik zie in de instellingen geen mogelijkheid.
                    Ja, en je kan ze ook,pushen door naar instellingen te gaan, over apparaat en dan herstarten te kiezen. In dat gedeelfe staat ook de laatste fiem-en softwareversie.

                    Reageer


                    • #11
                      Ik heb al bijna 2 jaar de Kamai en die staat al die tijd ononderbroken aan, dus met de standby uit.
                      Nadeel van de standby in de Kamai is dat je bij het inschakelen altijd 2 apparaten (Kamai en TV) moet inschakelen.
                      Ooit had ik een Humax, waar je in de setup voor de standby een begin- en eindtijd kunt instellen. Dat is wel handig; kun je de standby 's-avonds laat automatisch laten inschakelen en dan 's-morgens weer automatisch van de standby laten halen. In de Kamai zit dat niet, de standby instelling is onhandig.
                      Eerder heb ik al eens verzoek ingediend om dat ook in de Kamai met een begin- en eindtijd in te laten stellen, maar daar is niets mee gedaan tot nu toe. Jammer...


                      Oorspronkelijk gepost door Fransje Bekijk bericht
                      Volgens mij gaan updates automatisch.
                      Updates gaan niet vanzelf volgens mij, je moet de Kamai altijd herstarten om de updates te laten installeren. Althans, dat is mijn ervaring.

                      Reageer


                      • #12
                        Ik had ook een humax. Vond het zonde om hem weg te doen. Ik zat dus voor tv nog op coax van caiway. Totdat in september het signaal helemaal weg was, Na 4 dagen heb ik de knoop maar doorgehakt en caiway opgezegt en ook tv van delta genomen. Ik moet zeggen dat me dit wel bevalt, hoe het een en ander werkt.
                        Wat caiway betreft..geen signaal meer gehad. Wel een maand voor jan L betaald natuurlijk.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X