Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Aria7x vs Kamai7x

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Aria7x vs Kamai7x

    De Kamai wordt gepresenteerd als 4K ontvanger, maar hij heeft dezelfde specs als de Aria voor Max. Pixels 2160
    -
    De Kamai wordt niet ondersteund door de Samsung QLED 65 Tv. De Aria wel, beide geven natuurlijk beeld, maar zijn niet met 1 afstandsbediening te bedienen. De Aria doet dat wel, vraag me dus af er beeldkwaliteit verschil zit tussen beide.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door mensinga Bekijk bericht
    De Kamai wordt gepresenteerd als 4K ontvanger, maar hij heeft dezelfde specs als de Aria voor Max. Pixels 2160
    -
    De Kamai wordt niet ondersteund door de Samsung QLED 65 Tv. De Aria wel, beide geven natuurlijk beeld, maar zijn niet met 1 afstandsbediening te bedienen. De Aria doet dat wel, vraag me dus af er beeldkwaliteit verschil zit tussen beide.
    Beide werken op de samsung en beide zijn met 1 afstandbedoening te bedienen.
    De Kamai heeft meer geheugen aan boord. Beide kunnen native 4K beelden aan.
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 3 Sep 2022, 09:47.

    Reageer


    • #3
      Er zijn heel veel Samsung gebruikers die hetzelfde probleem hebben. Heb aardig verstand van techniek , maar het wil niet werken. Helaas en kan per type tv wellicht anders zijn.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door mensinga Bekijk bericht
        Er zijn heel veel Samsung gebruikers die hetzelfde probleem hebben. Heb aardig verstand van techniek , maar het wil niet werken. Helaas en kan per type tv wellicht anders zijn.
        Je kan de afstandbediening zelf inregelen nadat je voor entone/amino hebt gekozen. Werkt perfect. Je moet wel de HDMi CEC poort gebruiken en dit in de instellingen van de Kamai instellen.

        Reageer


        • #5
          Ik weet niet wat er verkeerd ingesteld staat maar zelf heb ik recent de kamai ingeruild voor de aria op aangeven van de klantenservice scheelde ook weer 3 euro per maand .
          ik heb staan de aria en een LG 55 inch tv , die kan ik beiden aansturen met de ab van de aria , ook heb ik een logitech harmony companion waar ik beiden mee aan kan sturen .
          En beiden zijn via google assistent spraak gestuurd aan te sturen , dus ik weet niet wat het probleem kan zijn .

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door turbo6208 Bekijk bericht
            Ik weet niet wat er verkeerd ingesteld staat maar zelf heb ik recent de kamai ingeruild voor de aria op aangeven van de klantenservice scheelde ook weer 3 euro per maand .
            ik heb staan de aria en een LG 55 inch tv , die kan ik beiden aansturen met de ab van de aria , ook heb ik een logitech harmony companion waar ik beiden mee aan kan sturen .
            En beiden zijn via google assistent spraak gestuurd aan te sturen , dus ik weet niet wat het probleem kan zijn .
            Ik mag hopen dat je de Kamai hebt ipv de Aria. De Aria heeft minder geheugen aan boord en is aantoonbaar minder.

            Reageer


            • #7
              Ik heb een nieuwe Samsung QLED 65 inch. Natuurlijk laat de tv beeld zien, maar ik wil de Kamai koppelen aan de afstandsbediening van de Samsung. Dit is een erg slim apparaat maar hij kan de Amino Kamai niet koppelen. Met de bijgeleverde ab kan ik alles doen, maar ik heb liever geen 2 AB’s.
              De Samsung herkent de Kamai totaal niet, kan zelfs niet een paar keer koppelen met hoog laag kanaal keuze in instellingen.
              Alle mogelijke fabrikanten, typen en apparaten geprobeerd maar helaas de TV snapt er niets van. Een eerdere Caiway Aria werkte probleemloos

              Reageer


              • #8
                TV geeft aan onbekend apparaat

                Reageer


                • #9
                  En ja de CEC staat op ingesteld op alle apparaten . Er hangen wel meerdere bronnen aan de tv en allles koppelt probleemloos. De Kamai helaas niet

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door mensinga Bekijk bericht
                    En ja de CEC staat op ingesteld op alle apparaten . Er hangen wel meerdere bronnen aan de tv en allles koppelt probleemloos. De Kamai helaas niet
                    Omhoog omlaag moet je net zo lang proberen tot het werkt, kan wel 10 tot 15 x duren voordat de Samsung deze pakt, maar het werkt wel.

                    Reageer


                    • #11
                      Dat doet ie dus niet na 2 keer stopt ie ermee, dan maar kiezen voor nogmaals en dan komt de keuze om handmatig iets te doen… Op vorige Caiway kastje kon ik gewoon tot pakweg 6 keer proberen en dan werkte het. De Kamai klapt er meestal compleet uit en gaat naar normale tv weergave.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door mensinga Bekijk bericht
                        Dat doet ie dus niet na 2 keer stopt ie ermee, dan maar kiezen voor nogmaals en dan komt de keuze om handmatig iets te doen… Op vorige Caiway kastje kon ik gewoon tot pakweg 6 keer proberen en dan werkte het. De Kamai klapt er meestal compleet uit en gaat naar normale tv weergave.
                        gewoon nogmaals en nogmaals en nogmaals is mijn ervaring. Bij mij werkt het.

                        Reageer


                        • #13
                          Zoals reeds 3 keer vermeld kan ik niet 3 maal of meer kiezen voor omhoog of omlaag. 2 keer en dan klapt ie eruit of kan ik handmatig instellen wat ook totaal niets opleverd. Op het Caiway forum staan 20 pagina’s met hetzelfde probleem….

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door mensinga Bekijk bericht
                            Zoals reeds 3 keer vermeld kan ik niet 3 maal of meer kiezen voor omhoog of omlaag. 2 keer en dan klapt ie eruit of kan ik handmatig instellen wat ook totaal niets opleverd. Op het Caiway forum staan 20 pagina’s met hetzelfde probleem….
                            Je moet het handmatig doen en net zo lang tot het lukt.

                            Reageer


                            • #15
                              Bor als je een keer lees wat ik gepost heb hoef de vraag niet te stellen of ik de kamai of de aria heb

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X