Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Alternatieve TV-ontvanger mogelijk ?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Alternatieve TV-ontvanger mogelijk ?

Ik ben een Ziggo-kabel-klant.
    En ben happy met mn Humax als TV-ontvanger (gebruiker kan lokaal opslaan; kan video downloaden(FTP-server) en kan alles snel doorspoelen)
    Maar de Humax heeft ook z'n beperkingen (max. 500GB; 2 tuners; geen 4K)
    Dus -als ik bij Ziggo blijf- dan overweeg ik de overstap naar een VUplus UNO 4K SE. welke 1(of2)TB bevat; 8 tuners heeft en 4K support.

Maar ik overweeg als alternatief om naar Delta-fiber over te stappen.
    En als ik het goed begrijp, krijg je bij Delta bij de Interactieve TV-optie een TV-ontvanger ter bruikleen; wat de Ara 7X van Amino is.

Ik zou bij Delta ook liever een eigen TV-ontvanger gebruiken (met lokale download en waarbij ik altijd kan doorspoelen) Kan dat ?
    Want ergens moet een TV-abo toch gekoppeld/geactiveerd worden met de Ontvanger. Hoe werkt dat ?

Oorspronkelijk gepost door LittleBit Bekijk bericht
    Maar ik overweeg als alternatief om naar Delta-fiber over te stappen.
    En als ik het goed begrijp, krijg je bij Delta bij de Interactieve TV-optie een TV-ontvanger ter bruikleen; wat de Ara 7X van Amino is.
    Nee, dit is de Kamai 7

Ik zou bij Delta ook liever een eigen TV-ontvanger gebruiken (met lokale download en waarbij ik altijd kan doorspoelen) Kan dat ?
    Nee, je kunt geen lokale downloads meer doen daar dit niet kan en mag met een Kamai 7

Een eigen TV ontvanger mag niet volgens de vrije modem keuze

Want ergens moet een TV-abo toch gekoppeld/geactiveerd worden met de Ontvanger. Hoe werkt dat ?
    De koppeling werkt met een MijnDelta account
    Laatst bewerkt door driepinter; 1 Jul 2022, 13:30.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

Nee, dit is de Kamai 7

Nee, je kunt geen lokale downloads meer doen daar dit niet kan en mag met een Kamai 7

De koppeling werkt met een MijnDelta account
      Het is de Kamai 7x om precies te zijn, een 4K ontvanger. Overigens nog geen 4K kanalen. Restricties zijn niet anders dan bij andere glasvezelproviders.

Reageer

Kun je deze zin toelichten ?

Reageer

Het is wel toegestaan om een eigen modem te kiezen maar niet een eigen tv-ontvanger dus zul je het moeten doen met het model dat Delta biedt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Het is de Kamai 7x om precies te zijn, een 4K ontvanger. Overigens nog geen 4K kanalen.
            Frappant, dus Delta levert de TV-ontvanger Kamai 7X van Amino mee, terwijl dochter Caiway de Ara 7X van Amino meelevert.

Reageer

Ik ben een Ziggo-kabel-klant.
              Maar de Humax heeft ook z'n beperkingen (max. 500GB; 2 tuners; geen 4K)
              Voorlopig heb ik via Marktplaats voor E 20,- een 2e Humax gekocht en deze in serie gezet.
              En nu heb ik dubbele capaciteit/tuners
              met daarbij de door mij gewenste functionaliteit/gebruikersgemak van altijd kunnen doorspoelen en lokaal alles kunnen downloaden.
              Een overstap naar Delta is blijkbaar -nog- geen voordeel voor mij en 'morgen' zien we weer wel verder.
              Dank voor het meedenken.

Reageer

Het is inderdaad vreemd dat Caiway in 2022 nog steeds antieke 1080p televisie ontvanger levert, maar volgens mij hangt T-Mobile op dit gebied ook nog in het stenen tijdperk.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
                  Het is inderdaad vreemd dat Caiway in 2022 nog steeds antieke 1080p televisie ontvanger levert, maar volgens mij hangt T-Mobile op dit gebied ook nog in het stenen tijdperk.
                  En deze bewering klopt niet. Inmiddels is de Aria 7x ook geschikt voor 4K. Zie de specs op de site van Amino.

Maar dat ze met verschillende ontvangers werken is ergens zeer vreemd. De Kamai 7x is krachtiger (meer geheugen aan boord)

Reageer

Het is wel toegestaan om een eigen modem te kiezen maar niet een eigen tv-ontvanger dus zul je het moeten doen met het model dat Delta biedt.
                    Ik heb me even ingelezen en als ik het goed begrijp:
                    - de ACM heeft de internetproviders verplicht om tot vrije modemkeuze over te gaan
                    - bestaat er geen verplichting tot vrije TV-ontvanger-keuze
                    maar er bestaat ook geen verbod op gebruik eigen TV-ontvanger, ook al kunnen er technische beperkingen zijn,
                    waardoor dit niet werkt (zoals bij Delta) terwijl het bij kabelproviders, zoals Ziggo, wel kan.

Reageer

Ik heb me even ingelezen en als ik het goed begrijp:
                      - de ACM heeft de internetproviders verplicht om tot vrije modemkeuze over te gaan
                      - bestaat er geen verplichting tot vrije TV-ontvanger-keuze
                      maar er bestaat ook geen verbod op gebruik eigen TV-ontvanger, ook al kunnen er technische beperkingen zijn,
                      waardoor dit niet werkt (zoals bij Delta) terwijl het bij kabelproviders, zoals Ziggo, wel kan.
                      Ook bij andere providers (KPN,T-Mobile, enz) kun je geen andere eigen interactieve tv-ontvanger (settopbox) gebruiken dus vergeet dit idee maar.

Dat werkt alleen maar bij DVB-C.

Kijk er bestaat wel een (smarttv) app voor op TV waarmee je interactieve tv kunt bekijken bij KPN en T-mobile, maar die heeft Delta nu net niet.

Reageer

Ook bij andere providers (KPN,T-Mobile, enz) kun je geen andere eigen interactieve tv-ontvanger (settopbox) gebruiken dus vergeet dit idee maar.

Dat werkt alleen maar bij DVB-C.

Kijk er bestaat wel een (smarttv) app voor op TV waarmee je interactieve tv kunt bekijken bij KPN en T-mobile, maar die heeft Delta nu net niet.
                        Die wens voor een dergelijke app zie ik op dit forum steeds vaker voorbij komen, maar DELTA-TV-team kan daar kennelijk niets over vertellen.
                        Het lijkt me geen commerciele reden dat ze niets roepen, dan andere drie van de grote 4 hebben het al.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                        X