Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Beeld bevriest, daarna slechte kwaliteit

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Beeld bevriest, daarna slechte kwaliteit

    Ik ben sinds februari klant bij Delta. Ik heb het ciax-abonnement, maximale snelheid. Verder heb ik een Sagem modem (witte kastje). Daar zitten twee gigabit-poorten op.

    Op één van die poorten heb ik een cat. 6a UTP kabel aangesloten die naar mijn 4K ontvanger loopt. Vandaar een HDMI 2.1 kabel naar mijn TV, een Samsung 65 inch tv.

    Vanaf het begin heb ik problemen met de kwaliteit van het TV-beeld. Het bevriest heel vaak, alsof het aan het bufferen is. Daarna is de kwaliteit van het beeld een tijd heel slecht en blokkerig. En dat gaat zo de hele tijd door, tot het moment dat het TV-signaal zo'n 5 minuten achterloopt op het signaal uit de app. Dan springt het beeld ineens een paar minuten vooruit en mis ik dus een paar minuten.

    Ik word hier nogal chagrijnig van. Ik heb alles al geprobeerd, zelfs alle andere apparatuur losgekoppeld. Maar niets helpt.

    Ik heb verder 3 Mesh wifi-punten, een NAS en een PS4 aan het modem gekoppeld. In principe zijn alle poorten dus bezet.

    Het modem vind ik erg basic, zeker vergeleken met dat van mijn vorige provider Ziggo. Je kunt niks instellen, ook geen QoS.

    Ik heb geprobeerd om d.m.v. een Switch wel het TV signaal voorrang te geven, maar ook dat helpt niet.

    Medio mei komt er een monteur langs, en tot die tijd is het behelpen. Is er voor die tijd iets dat ik zelf nog kan doen, behalve tv kijken via de app?

  • #2
    Ziet ernaar uit dat je op dat moment weinig bandbreedte hebt. Er is al veel over geschreven @
    https://www.zeelandnet.nl/forum/sear...2bevriest%22%7
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Klopt dat er al veel over geschreven is, en als de reacties een graadmeter zijn, hoef ik niet veel te verwachten ten aanzien van het oplossen van het probleem.

      In de topics worden overigens vrijwel geen tips gegeven, alleen maar geklaag. Ik klaag ook wel, maar sta nog altijd in de oplossingsgerichte modus.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Tobcoach Bekijk bericht
        Klopt dat er al veel over geschreven is, en als de reacties een graadmeter zijn, hoef ik niet veel te verwachten ten aanzien van het oplossen van het probleem.
        Vaak worden er hier toch ook oplossingen aangedragen waardoor mensen het probleem hebben kunnen oplossen. Helaas hoor je dat nooit terug.

        Wat je kunt doen is DIT rechtstreeks met een utp kabel aan je modem koppelen en kijken of het probleem is verholpen.
        Kun je uitleggen hoe je met een switch voorrang geeft aan een tv signaal?

        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Ik heb DIT met een cat. 6a UTP kabel rechtstreeks verbonden met mijn modem. Probleem blijft bestaan. DIT zit aan mijn TV met een HDMI 2.1 kabel, ook de meest moderne kabel die er momenteel is. Nieuwe UTP en HDMI kabel, en de switch hebben me inmiddels al bijna €100 gekost, maar dat terzijde.

          Ik heb een NetGear Prosafe GS108E switch gekocht. Daar heb ik alle UTP kabels op aangesloten. Dus één kabel van modem naar switch, daarna van de switch naar DIT, mijn NAS, PlayStation4 en het hoofd Mesh wifipunt.

          In het modem kan ik geen Quality of Service instellen. Ik kan het signaal van de DIT dus geen voorrang geven op de andere signalen. Dat kan via de switch wel. Dat heb ik geprobeerd, maar ook daarmee bleven de problemen bestaan. Dus heb ik DIT weer rechtstreeks aangesloten op de gigabit poort van het modem, en de switch met alle andere apparatuur op een 100 Mbps poort van het modem. Zelfde probleem.

          Als ik TV zit te kijken, staan de PS4 en de NAS op standby, verbruiken niet/nauwelijks bandbreedte. Alleen het Mesh wifipunt is dan nog actief, maar lijkt me niet dat dit zoveel bandbreedte opslokt dat er niks overblijft voor DIT.

          Ik heb inmiddels meerdere speedtests gedaan, op verschillende momenten van de dag. Daaruit komt dat via de gigabit poort van het modem, met mijn gigabit-abonnement, de downloadsnelheid ligt tussen de 20 en 60 Mbps.

          Ligt het dan aan mij of is er dan iets fundamenteels mis met ofwel het modem, ofwel de aansluiting? Doe ik iets verkeerd met de aansluitingen?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Tobcoach Bekijk bericht
            Ligt het dan aan mij of is er dan iets fundamenteels mis met ofwel het modem, ofwel de aansluiting?
            Je laatste verhaal lezend denk ik zelf ook dat de aansluiting of het modem debet is aan het probleem. Ben heel benieuwd wat de monteur gaat vinden.

            Je NetGear Prosafe GS108E staat er wel om bekend dat het packet loss veroorzaakt i.c.m. IP TV. Houdt daar rekening mee als je weer volledig up-and-running bent. Verder prima hardware.
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 24 Apr 2022, 09:46.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Ik ben ook benieuwd of de monteur iets gaat vinden. Moet er niet aan denken dat ik tot februari 2023 nog zo tv moet kijken voordat ik eventueel kan overstappen.

              Als het slechte internet aan Delta ligt is dit - juridisch gezien - wanprestatie van Delta. Ze geven aan dat gigabit-abonnement via de kabel op mijn adres mogelijk is, maar schenden hun eigen voorwaarden dat er constant minstens 75% van de snelheid gehaald moet worden. In mijn geval haal ik zo'n 7,5%.

              Lijkt me reden om het contract te ontbinden.

              Zover wil ik nu nog niet gaan. Eerst maar eens kijken of het opgelost kan worden. Hopelijk is Delta eerlijk genoeg om toe te geven dat het probleem bij hen ligt. Ze zouden de eerste provider niet zijn die de schuld toch bij de gebruiker neerleggen, en vervolgens doen alsof hun neus bloedt

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Tobcoach Bekijk bericht
                ...hun eigen voorwaarden dat er constant minstens 75% van de snelheid gehaald moet worden. In mijn geval haal ik zo'n 7,5%.
                Dat is nie veel
                Benieuwd wat monteur gaat vinden.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Tobcoach Bekijk bericht
                  Ik heb DIT met een cat. 6a UTP kabel rechtstreeks verbonden met mijn modem. Probleem blijft bestaan. DIT zit aan mijn TV met een HDMI 2.1 kabel, ook de meest moderne kabel die er momenteel is. Nieuwe UTP en HDMI kabel, en de switch hebben me inmiddels al bijna €100 gekost, maar dat terzijde.

                  Ik heb een NetGear Prosafe GS108E switch gekocht. Daar heb ik alle UTP kabels op aangesloten. Dus één kabel van modem naar switch, daarna van de switch naar DIT, mijn NAS, PlayStation4 en het hoofd Mesh wifipunt.

                  In het modem kan ik geen Quality of Service instellen. Ik kan het signaal van de DIT dus geen voorrang geven op de andere signalen. Dat kan via de switch wel. Dat heb ik geprobeerd, maar ook daarmee bleven de problemen bestaan. Dus heb ik DIT weer rechtstreeks aangesloten op de gigabit poort van het modem, en de switch met alle andere apparatuur op een 100 Mbps poort van het modem. Zelfde probleem.

                  Als ik TV zit te kijken, staan de PS4 en de NAS op standby, verbruiken niet/nauwelijks bandbreedte. Alleen het Mesh wifipunt is dan nog actief, maar lijkt me niet dat dit zoveel bandbreedte opslokt dat er niks overblijft voor DIT.

                  Ik heb inmiddels meerdere speedtests gedaan, op verschillende momenten van de dag. Daaruit komt dat via de gigabit poort van het modem, met mijn gigabit-abonnement, de downloadsnelheid ligt tussen de 20 en 60 Mbps.

                  Ligt het dan aan mij of is er dan iets fundamenteels mis met ofwel het modem, ofwel de aansluiting? Doe ik iets verkeerd met de aansluitingen?
                  nou ik denk toch echt dat het modem kapot is.....snelheid zou vele malen hoger moeten zijn (rond de 300 a 400 mbps)

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht

                    nou ik denk toch echt dat het modem kapot is.....snelheid zou vele malen hoger moeten zijn (rond de 300 a 400 mbps)
                    Kan. Maar kan ook nog de coax of het aansluitpunt zijn. Monteur gaat het kunnen zeggen.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                      Kan. Maar kan ook nog de coax of het aansluitpunt zijn. Monteur gaat het kunnen zeggen.
                      Delta (klantenservice) kan de verbinding tussen provider en modem toch doormeten ? Ze zien gauw genoeg waar de struikel- of foutpunten liggen. Bij mij zagen ze al gelijk in de doormeting dat mijn tussenliggende router de boosdoener was van de "bevriezingen" op de ontvangers. Dus ik mocht de UTP-kabels rechtstreeks van modem naar de ontvangers aanleggen, dus nu buiten de router om. Probleem opgelost. Ik weet niet of dit te vergelijken is met het probleem van Tobcoach maar toch...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht

                        Delta (klantenservice) kan de verbinding tussen provider en modem toch doormeten ? Ze zien gauw genoeg waar de struikel- of foutpunten liggen. Bij mij zagen ze al gelijk in de doormeting dat mijn tussenliggende router de boosdoener was van de "bevriezingen" op de ontvangers. Dus ik mocht de UTP-kabels rechtstreeks van modem naar de ontvangers aanleggen, dus nu buiten de router om. Probleem opgelost. Ik weet niet of dit te vergelijken is met het probleem van Tobcoach maar toch...
                        Probleem is niet te vergelijken, denk ik. De UTP-kabel ligt al rechtstreeks van de gigapoort van het modem naar ontvanger. Het is bovendien een cat. 6a kabel, één van de modernste kabels. Terwijl ik dit typ, heb ik een vertraging van het tv beeld van 5 minuten op NPO1. Gevolg van steeds bevriezend tv beeld. RTL4 kan ik niet eens kijken omdat het beeld dan bevriest, en niet meer 'ontdooit'.

                        Delta geeft aan dat ze tot aan de aansluiting niks raars kunnen vinden, dus het enige knelpunt is in mijn ogen het modem. Diverse speedtests, zowel met kabel via de gigapoort als via de wifi, geven ook aan dat het modem slechts maximaal 70 Mbps haalt.

                        Daarnaast lijkt het de laatste dagen zo dat wanneer ik een speedtest uitvoer, soms bij het testen van de uploadsnelheid het modem zichzelf opnieuw opstart. De speedtest blokkeert, internetsignaal valt weg en na een minuut ofzo is het modem weer online. Heel raar.

                        Ik ben een absolute leek op dit gebied, maar het kan volgens mij niet anders dan dat het modem niet goed functioneert.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Tobcoach Bekijk bericht
                          Ik ben een absolute leek op dit gebied, maar het kan volgens mij niet anders dan dat het modem niet goed functioneert.
                          Je bent een leek maar 'het kan niet anders' Komt er nu wel een monteur (die altijd nieuwe modems bij zich heeft) ?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                            Je bent een leek maar 'het kan niet anders' Komt er nu wel een monteur (die altijd nieuwe modems bij zich heeft) ?
                            Kwestie van zaken uitsluiten. Misschien ben ik wat te stellig door te stellen dat het niets anders dan het modem kan zijn, maar ik heb altijd geleerd dat 1+1 altijd 2 miet zijn. Als ik alles bij elkaar optel, kom ik tot die conclusie.

                            Er komt 11 mei een monteur. Ik ben benieuwd of bij hem 1+1 ook 2 is.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Tobcoach Bekijk bericht

                              Kwestie van zaken uitsluiten. Misschien ben ik wat te stellig door te stellen dat het niets anders dan het modem kan zijn, maar ik heb altijd geleerd dat 1+1 altijd 2 miet zijn. Als ik alles bij elkaar optel, kom ik tot die conclusie.

                              Er komt 11 mei een monteur. Ik ben benieuwd of bij hem 1+1 ook 2 is.
                              Ik duim

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X