Ik ben sinds februari klant bij Delta. Ik heb het ciax-abonnement, maximale snelheid. Verder heb ik een Sagem modem (witte kastje). Daar zitten twee gigabit-poorten op.
Op één van die poorten heb ik een cat. 6a UTP kabel aangesloten die naar mijn 4K ontvanger loopt. Vandaar een HDMI 2.1 kabel naar mijn TV, een Samsung 65 inch tv.
Vanaf het begin heb ik problemen met de kwaliteit van het TV-beeld. Het bevriest heel vaak, alsof het aan het bufferen is. Daarna is de kwaliteit van het beeld een tijd heel slecht en blokkerig. En dat gaat zo de hele tijd door, tot het moment dat het TV-signaal zo'n 5 minuten achterloopt op het signaal uit de app. Dan springt het beeld ineens een paar minuten vooruit en mis ik dus een paar minuten.
Ik word hier nogal chagrijnig van. Ik heb alles al geprobeerd, zelfs alle andere apparatuur losgekoppeld. Maar niets helpt.
Ik heb verder 3 Mesh wifi-punten, een NAS en een PS4 aan het modem gekoppeld. In principe zijn alle poorten dus bezet.
Het modem vind ik erg basic, zeker vergeleken met dat van mijn vorige provider Ziggo. Je kunt niks instellen, ook geen QoS.
Ik heb geprobeerd om d.m.v. een Switch wel het TV signaal voorrang te geven, maar ook dat helpt niet.
Medio mei komt er een monteur langs, en tot die tijd is het behelpen. Is er voor die tijd iets dat ik zelf nog kan doen, behalve tv kijken via de app?
Op één van die poorten heb ik een cat. 6a UTP kabel aangesloten die naar mijn 4K ontvanger loopt. Vandaar een HDMI 2.1 kabel naar mijn TV, een Samsung 65 inch tv.
Vanaf het begin heb ik problemen met de kwaliteit van het TV-beeld. Het bevriest heel vaak, alsof het aan het bufferen is. Daarna is de kwaliteit van het beeld een tijd heel slecht en blokkerig. En dat gaat zo de hele tijd door, tot het moment dat het TV-signaal zo'n 5 minuten achterloopt op het signaal uit de app. Dan springt het beeld ineens een paar minuten vooruit en mis ik dus een paar minuten.
Ik word hier nogal chagrijnig van. Ik heb alles al geprobeerd, zelfs alle andere apparatuur losgekoppeld. Maar niets helpt.
Ik heb verder 3 Mesh wifi-punten, een NAS en een PS4 aan het modem gekoppeld. In principe zijn alle poorten dus bezet.
Het modem vind ik erg basic, zeker vergeleken met dat van mijn vorige provider Ziggo. Je kunt niks instellen, ook geen QoS.
Ik heb geprobeerd om d.m.v. een Switch wel het TV signaal voorrang te geven, maar ook dat helpt niet.
Medio mei komt er een monteur langs, en tot die tijd is het behelpen. Is er voor die tijd iets dat ik zelf nog kan doen, behalve tv kijken via de app?
Reageer