Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Amino Kamai 7x lijkt Chromecast 'weg te drukken.'

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Amino Kamai 7x lijkt Chromecast 'weg te drukken.'

    In november zijn wij aangesloten op glasvezel en kregen toen ook een nieuwe modem/router, het Deco mesh systeem en een nieuwe interactieve ontvanger, de Amino Kamai 7x. Sindsdien lukt het niet meer om te casten naar de Chromecast. Voorheen konden we voor het casten kiezen uit de castoptie van de smart-tv en de Chromecast, maar nu zien we alleen de smart-tv en Amino STB. Die laatste is dus de nieuwe interactieve ontvanger, maar voor zover ik weet, ondersteund dit apparaat het casten (nog) niet. Als ik kies voor Amino STB om te casten reageert de tv wel (en misschien dus ook de Amino), maar blijft het beeld zwart. Het lijkt alsof de Amino de Chromecast 'wegdrukt.' Als ik de Amino helemaal loskoppel, dus alle stekkers eruit trek en de Chromecast opnieuw opstart, kan ik hem weer bereiken.

  • #2
    Zolang je maar Chromecasts hebt onder een eigen naam kun je er meerdere hebben, ik heb er bijvoorbeeld twee.

    Of de Amino een ingebouwde Chromecast functie heeft durf ik niet te zeggen.

    Reageer


    • #3
      Volgens mij kun je inderdaad naar de Amino streamen, zoals Youtube (die zit als app op de decoder). Vraag me niet hoe het werkt, maar de Amino heeft een ontvanger in zich.

      Jou probleem lijkt wel een MAC-adres probleem en die kan je alleen maar verhelpen door alles van het modem te halen en uit te zetten. Het modem na 2 minuten aan te zetten en de tijd geven om op te laten komen. Daarna voorzichtig alles aansluiten. En altijd zorgen dat de routerfuntie van het modem in jou geval UIT staat. Jij hebt een eigen router-systeem. 2 systemen tegelijk gaat altijd botsen.

      Reageer


      • #4
        Ik heb het Delta modem gebridged, (Abo 400/100) en daar staat een Asus RT-86U wifi router achter die alle verkeer regelt. Op de wifi router is Delta interactieve TV aangesloten, een vaste PC, een NAS, en diverse smart-TV's en wifi apparaten. Als ik bovenstaand probleem lees, herken ik iets; als het kastje van de interactieve TV aan staat (Amino), dan is het in de rest van het netwerk moeilijk om te streamen via Wifi, óf valt de wifi verbinding uit van sommige laptops of telefoons. We hebben het al herhaaldelijk getest, en het blijft gebeuren.

        Wat is hier aan de hand?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door tvriet Bekijk bericht
          Ik heb het Delta modem gebridged, (Abo 400/100) en daar staat een Asus RT-86U wifi router achter die alle verkeer regelt. Op de wifi router is Delta interactieve TV aangesloten, een vaste PC, een NAS, en diverse smart-TV's en wifi apparaten. Als ik bovenstaand probleem lees, herken ik iets; als het kastje van de interactieve TV aan staat (Amino), dan is het in de rest van het netwerk moeilijk om te streamen via Wifi, óf valt de wifi verbinding uit van sommige laptops of telefoons. We hebben het al herhaaldelijk getest, en het blijft gebeuren.

          Wat is hier aan de hand?
          IMGP snooping aan of uit? Ik vermoed een verhaal met multicast

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
            2 systemen tegelijk gaat altijd botsen.
            Neen hoor, als de DHCP scopes maar niet hetzelfde zijn werk dat prima. Met scope bedoel ik de uitgifte van (tijdelijke) ip adressen voor computers en smart phones in jouw netwerk.

            In feite bestaat een Deco mesh ook uit twee systemen:
            - het onderlinge wifi signaal tussen hub en satellieten en
            - het wifi5 signaal (2) dat wordt gebruikt voor de clients (desktop, tablet, smart phone etc).

            De valkuil is vaak dat bij dit soort opstellingen de Wifi van de modem/router ook nog aanstaat. Die moet je dan wel uitzetten, want dan loop je inderdaad de kans dat beiden elkaar wegdrukken (interferreren). Zelf zet ik wifi en bluetooth altijd aan op de apparaten waartussen ik stream.

            Maar het kan ook anders: bij wifi problemen kun je ook via alléén Bluetooth werken. Lees meer @ https://chromefans.nl/chromecast-zonder-wifi/
            Je zult dan ook zien dat zgn 'gastmodus' een veiligheidsissue kan veroorzaken (gaat nl buiten je reguliere netwerk om).
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 18 Jan 2022, 18:40.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              De Chromecast functie van de Amino Kamai 7X doet hier ook raar. Hij wordt hier soms gebruikt om muziek naartoe te casten. Dat gaat prima alleen reageert het ding daarna niet meer op afstandsbediening of powerknop. Ik moet hem dan echt van de stroom afhalen om hem weer normaal te kunnen gebruiken.

              Webkabouter gefeliciteerd met je 2000ste post!

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                gefeliciteerd met je 2000ste post!
                Bedankt, ik had dat niet eens in de gaten (.)(.)
                Ze waren niet allemaal om over naar huis te schrijven maar ik hoop dat ik wat heb kunnen bijdragen aan het (kennis)nivo van onze forumista's.
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 19 Jan 2022, 01:25.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Afstandsbediening kwijt van de 4k interactieve tv-ontvanger (Amino Kamai7)

                  Ik ben momenteel niet in Nederland hoe los ik dit op.
                  Wel een oude Samsung TV in de buurt model UE40J5000AWXXC
                  volgens mij gaat deze handleiding mij niet uit de brand helpen.

                  welke mogelijkheden heb ik met dit Amino Kamai7 kastje en andere zelf instelbare afstandsbedieningen?

                  wie weet een oplossing

                  bedankt

                  Reageer


                  • #10
                    Oeps ik zit denk ik verkeerd

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X