Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Resolutie interactieve TV ontvangers

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Resolutie interactieve TV ontvangers

    Beste forumleden,

    Ik heb 2 interactieve TV ontvangers, de Aria 7X HD ontvanger en de Kamai7 4K ontvanger. De Aria 7X geeft op mijn 4K oled TV een resolutie van 1080i maar de Kamai7 slechts 720p. Ik gebruik hiervoor dezelfde HDMI 2.1 kabel.
    Een andere HDMI poort op de TV geeft hetzelfde resultaat alsmede het opnieuw opstarten van de Kamai7.
    In de DIT omgeving is het naar mijn weten niet mogelijk de resolutie voorkeur aan te geven.

    Hebben jullie enig idee?

  • #2
    Goede vraag voor de klantenservice zelf, maar ik vermoed dat de hdmi poort van de Kamai wel eens defect zou kunnen zijn.
    Laatst bewerkt door driepinter; 19 Oct 2021, 17:19.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door preload Bekijk bericht
      Beste forumleden,

      Ik heb 2 interactieve TV ontvangers, de Aria 7X HD ontvanger en de Kamai7 4K ontvanger. De Aria 7X geeft op mijn 4K oled TV een resolutie van 1080i maar de Kamai7 slechts 720p. Ik gebruik hiervoor dezelfde HDMI 2.1 kabel.
      Een andere HDMI poort op de TV geeft hetzelfde resultaat alsmede het opnieuw opstarten van de Kamai7.
      In de DIT omgeving is het naar mijn weten niet mogelijk de resolutie voorkeur aan te geven.

      Hebben jullie enig idee?
      Ik vermoed dat je de resolutie moet aanpassen bij deze bron in de instellingen van je tv.

      Reageer


      • #4
        Ik ken geen televisie waarbij je de bronresolutie kan instellen per HDMI ingang.
        Meestal stel je de uitgaande resolutie in op het apparaat wat het signaal levert aan de televisie.

        Reageer


        • #5
          De eerste logische stap is een reset d.m.v. het knopje op de onderkant van de ontvanger. Controleer daarnaast even of HDMI EDID juist staat ingesteld op je TV.

          Reageer


          • #6
            Via Delta vernomen dat een directe aansluiting op het glasvezel modem aanbevolen is. Ik heb DIT probleemloos via een router en switch aangesloten gehad en begrijp ook de noodzaak niet helemaal. Maar goed, via een directe aansluiting met modem een harde reset uitgevoerd. Beeld weer 1080i en tijdens dit proces werd toch ook een update uitgevoerd. Vreemd want DIT had al versie 5.0.3 en dat is 'ie nu nog steeds, of gaat ook de firmware bij een harde reset terug naar fabrieksversie?
            DIT weer terug aangesloten via switch en blijft op 1080i. Opgelost dus. Nu hopen op 4K ontwikkelingen.

            Reageer


            • #7
              Waarom zou een switch niet werken? Dat werkt bij KPN ook goed.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht
                HDMI EDID
                ???

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door puccini Bekijk bericht

                  ???
                  HDMI EDID is het protocol waarmee de ontvanger en de TV besluiten wat de optimale resolutie van de verbinding is.

                  In dit geval bleek het te gaan om de resolutie van de video die bij de ontvanger aankwam en niet om de resolutie tussen de ontvanger en de TV.

                  Blij om te horen dat het opgelost is!

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X