Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Amino 7X geen audio-uitgang en ook geen optische uitgang

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Amino 7X geen audio-uitgang en ook geen optische uitgang

    Deze week overgestapt van KPN naar Delta. Daarbij als decoder de Amino 7X gekregen. Deze blijkt geen audio-uitgang te hebben. Om toch muziek te luisteren moet nu de tv aan blijven. Dat vind ik ongewenst. Op de decoder van KPN, maar ook op de decoders die Delta tot voor kort uit leverde, is tevens voorzien in een optische uitgang (infrarood communicatie maar de soundbar)
    Helpdesk van de leverancier Delta alsmede die van Caiway (leverancier van Amino 7X) zijn beide zeer verrast dat er geen audio-uitgang is op dit apparaat en hebben evenmin een oplossing.
    Weet iemand hoe ik de Amino 7X toch op mijn soundbar kan koppelen zonder vervolgens mijn tv aan te moeten laten?

  • #2
    Ik dacht dat Delta een Kamai levert?

    Reageer


    • #3
      Er zijn drie verschillende ontvangers in omloop bij Delta/Caiway :


      Kamai 6 deze heeft wel een optical digital audio ouput

      https://channels.aminocom.com/produc...evices/kamai-6


      Kamai 7 deze heeft wel een optical digital audio ouput

      https://channels.aminocom.com/produc...vices/kamai-7x


      Amino 7X deze heeft een 3.5mm mini-jack for analogue AV output

      https://channels.aminocom.com/produc...evices/aria-7x


      De Kamai 6 kom je vooral tegen in Zeeland.
      Bijgevoegde bestanden
      Laatst bewerkt door driepinter; 9 Feb 2021, 09:19.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Er zijn drie verschillende ontvangers in omloop bij Delta/Caiway :


        Kamai 6 deze heeft wel een optical digital audio ouput

        https://channels.aminocom.com/produc...evices/kamai-6


        Kamai 7 deze heeft wel een optical digital audio ouput

        https://channels.aminocom.com/produc...vices/kamai-7x


        Amino 7X deze heeft een 3.5mm mini-jack for analogue AV output

        https://channels.aminocom.com/produc...evices/aria-7x


        De Kamai 6 kom je vooral tegen in Zeeland.
        De aria 7x levert Delra niet. De Kamai 7x wel. De aria 7x is een onding.

        Reageer


        • #5
          Hallo ahuurman, helaas zit er geen optical audio output op de Amino 7X. Dus helaas kun je niet zonder dat je tv aanstaat via je soundbar luisteren met deze HD ontvanger. Maar je kunt natuurlijk deze ontvangen om laten wisselen voor een 4K variant. (Kamai 6). Hierop zit wel een die mogelijkheid op.

          Reageer


          • #6
            Nieuwe update voor de gratis muziek-app.

            Reageer


            • #7
              Ik denk dat er een eenvoudigere oplossing is.
              Volledig gratis updates van hoogwaardige telefoonbeltonen voor Android- en iOS-besturingssystemen op het websitesysteem
              sonnerie.
              Laatst bewerkt door SewardSiegfried; 12 Apr 2021, 12:05.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht
                Hallo ahuurman, helaas zit er geen optical audio output op de Amino 7X. Dus helaas kun je niet zonder dat je tv aanstaat via je soundbar luisteren met deze HD ontvanger. Maar je kunt natuurlijk deze ontvangen om laten wisselen voor een 4K variant. (Kamai 6). Hierop zit wel een die mogelijkheid op.
                Ik heb sinds vandaag de Kamai 7x, maar ik heb geen DolbyDigital 5.1 ontvangst ?
                Klopt dit en is hier iets aan te doen ? Anders heeft het geen zin om de glasvezelvariant te houden en blijf ik wel bij coax en de Humax.
                tnx

                Reageer


                • #9
                  berrie
                  ???????Dat klopt maar dan is het waarschijnlijk al te laat want als de glasvezel geactiveerd is gaat het coax signaal eraf.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                    berrie
                    ???????Dat klopt maar dan is het waarschijnlijk al te laat want als de glasvezel geactiveerd is gaat het coax signaal eraf.
                    Verdraaid, het coax signaal op mijn tv in inderdaad al verdwenen.., dat wordt bellen.
                    Ik heb 14 dagen de tijd om alles te annuleren, dat doen we dan maar, coax is ook snel genoeg voor mij.

                    Zodra er DD5.1 geluid wordt aangeboden via DIT zal ik ook weer glasvezel gaan overwegen.
                    gr

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                      De aria 7x levert Delra niet. De Kamai 7x wel. De aria 7x is een onding.
                      De Aria7x levert Delta zeker wel.

                      Reageer


                      • #12

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht
                          Hallo ahuurman, helaas zit er geen optical audio output op de Amino 7X. Dus helaas kun je niet zonder dat je tv aanstaat via je soundbar luisteren met deze HD ontvanger. Maar je kunt natuurlijk deze ontvangen om laten wisselen voor een 4K variant. (Kamai 6). Hierop zit wel een die mogelijkheid op.
                          Het is verwarrend, maar de Kamai 7X heeft wel optical output, en de (kennelijk ook bestaande) Amino 7 niet, als ik het goed begrijp
                          (hier een Kamai 7X met optical output)

                          Offtopic maar ik ben ook benieuwd wanneer glasvezel in MijnDELTA zichtbaar is.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik heb de aansluiting via Internet besteld en mag dan ook annuleren binnen 2 weken, standaard procedure, Delta maakte hier ook geen probleem van, de service was ok.
                            Zoals eerder gezegd, na activering was mijn tv coax signaal binnen een uur afgesloten, mijn Internet en telefoon duurde tot 's avonds een of 8.

                            Reageer


                            • #15
                              bernie : ik heb in juli vorig jaar al de aanmelding voor glasvezel gedaan. Ik had toen binnen 2 weken moeten reageren werd aangegeven.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X