Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

ARD Das Erste HD nu toegevoegd op DIT

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • ARD Das Erste HD nu toegevoegd op DIT

    Ik heb sinds vandaag zag op het DIT kastje ARD Das Ertste HD dat is toegvoegd op kanaal 450 waarhet kanaa isl opgewaardeerd van SD naar HD. Verder heb ik het idee dat de resoluties van zenders verandert zijn in betere zin vam het het woord bij DIT bijvoorbeeld RTL Lounge en nog meer.
    Laatst bewerkt door loeffenr; 17 Sep 2020, 16:25.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door loeffenr Bekijk bericht
    Ik heb sinds vandaag zag op het DIT kastje ARD Das Ertste HD dat is toegvoegd op kanaal 450 waarhet kanaa isl opgewaardeerd van SD naar HD. Verder heb ik het idee dat de resoluties van zenders verandert zijn in betere zin vam het het woord bij DIT bijvoorbeeld RTL Lounge en nog meer.
    Dan zijn ze weer aan het toevoegen. En ja, ARD HD heb ik al langere tijd voorspelt aangezien Caiway deze in zijn portfolio heeft.
    Ze moeten wel, want mocht Caiway onverhoopt Delta worden dan willen de Caiwayklanten er niet op achteruit.

    SchlagerTV HD zal er nu ook wel zijn en TVE HD ook ???

    Reageer


    • #3
      Schlager TV HD durf ik niet te zeggen al had ik ook daar het idee dat ze met de resolutie bezig waren aan het verbeteren er van TVE HD zo ie zo niet is nog steeds SD beeld op het DIT kastje.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door loeffenr Bekijk bericht
        Schlager TV HD durf ik niet te zeggen al had ik ook daar het idee dat ze met de resolutie bezig waren aan het verbeteren er van TVE HD zo ie zo niet is nog steeds SD beeld op het DIT kastje.
        Naar mijn idee staat er nu een SD variant van de HD stream op ARD HD. Dus er is nog niets gefixt en ARD HD staat er wel, maar als SD-zenderkwaliteit.
        Ik heb het vergelijk met COAX bij Caiway, dus helemaal goed is het nog niet.

        TVE en SchlagerTV lijken me ook nog steeds SD en AT5 is ook de enige regionale nog niet in HD.
        Laatst bewerkt door Bordewolf; 17 Sep 2020, 17:40.

        Reageer


        • #5
          Zie jij verbeteringen bij de RTL thema zenders?

          Reageer


          • #6
            Toch geen Fata Morgana?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door loeffenr Bekijk bericht
              Zie jij verbeteringen bij de RTL thema zenders?
              Nee, die zijn ook nog steeds SD. We worden qua ARD HD op dit moment bedonderd. Het is een HD stream die door Delta is omgezet naar SD.
              Maar wellicht is dat in eerste instantie gedaan voor COAX om deze morgen op interactief naar HD te zetten.
              TVE heb ik op de app geen beeld op dit moment. Je zou toch bijna gaan denken dat ze bezig zijn. Maar laten we de komende dagen afwachten. Ik weet niets in elk geval, buiten dat dit zenders zijn die bij Caiway HD horen te zijn net als SchlagerTV en dus uiteindelijk op interactief HD zullen worden.

              De RTL zenders maken daar geen onderdeel van uit, RTL Lounge, Telekids en Crime zijn wel in HD beschikbaar, maar Delta/Caiway levert deze vooralsnog niet.
              Maar dan moet er eerst een nieuw contract worden ondertekend. Ik zou niet weten wanneer het oude contract afloopt.
              Laatst bewerkt door Bordewolf; 17 Sep 2020, 18:48.

              Reageer


              • #8
                Ik denk dat het meer komt omdat de eerste glasvezel aansluitingen zijn opgeleverd (in Goes) dus meer mensen
                nu op DIT zijn aangewezen.

                Men zal dan proberen er voor te zorgen dat het zenderaanbod gelijk blijft aan dat van de coax.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Ik denk dat het meer komt omdat de eerste glasvezel aansluitingen zijn opgeleverd (in Goes) dus meer mensen
                  nu op DIT zijn aangewezen.

                  Men zal dan proberen er voor te zorgen dat het zenderaanbod gelijk blijft aan dat van de coax.
                  Klopt en de mensen die voor Caiway kiezen willen toch ook de Hd zenders conform de zenderlijst.
                  Maar de RTL zenders lijkt me niet aan de orde. Maar je weet nooit.

                  Reageer


                  • #10
                    Ik vermoed nu meer mensen op DIT zijn aangewezen in Zeeland dat het klachten zal regenen hierover.

                    Reageer


                    • #11
                      Zo proberen ze iedereen op DIT te krijgen.
                      Voor degene met coax wordt er niets gedaan

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door briksem Bekijk bericht
                        Zo proberen ze iedereen op DIT te krijgen.
                        Voor degene met coax wordt er niets gedaan
                        Dat klopt. Maar dat is in het Caiwaygebied ook zo. COAX wordt langzaam uitgefaseerd. De mogelijkheden om een 4K kanaal over COAX te doen zijn er ook wel, maar gaat per glasvezel of DIT ook vele malen beter. Dit is gewoon de toekomst.

                        Reageer


                        • #13
                          Zo te zien is SchlagerTV nu HD. Je hebt er niet veel aan, de meeste clips zijn zelf SD of van VHS-kwaliteit. Maar toch.

                          ARD nog steeds een SD stream van het HD kanaal. Niet akkoord dus (helaas voor Delta heb ik het vergelijk met de HD zender op COAX).

                          TVE HD ook nog geen HD.

                          Communicatie is 0 dus we weten ook niet of het gaat gebeuren dat de HD stream op DIT/Interactief beschikbaar komt van ARD en TVE. Men adverteert er wel mee zowel Delta voor TVE als Caiway voor ARD.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                            De mogelijkheden om een 4K kanaal over COAX te doen zijn er ook wel, maar gaat per glasvezel of DIT ook vele malen beter
                            Hoe bedoel je dat? Het gaat volgens mij toch om de bandbreedte. Die heb je bij hetzelfde Flex abonnement via coax ook en uploaden tijdens een 4K uitzending doe je toch (nog) nauwelijks?
                            Bij het bekijken van muziekzenders zou mijn voorkeur liggen bij de kwaliteit van het geluid. Eigenlijk zou je SD moeten kunnen kijken met 4K audio
                            Laatst bewerkt door Webkabouter; 18 Sep 2020, 22:36.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                              Hoe bedoel je dat? Het gaat volgens mij toch om de bandbreedte. Die heb je bij hetzelfde Flex abonnement via coax ook en uploaden tijdens een 4K uitzending doe je toch (nog) nauwelijks?
                              Bij het bekijken van muziekzenders zou mijn voorkeur liggen bij de kwaliteit van het geluid. Eigenlijk zou je SD moeten kunnen kijken met 4K audio
                              Je kan op COAX niet zo maar 8 4K kanalen kwijt in de toekomst. Ik meen te weten dat 8 HD kanalen gelijk staat aan 1 4K kanaal.

                              Maar goed ondertussen is ARD nog steeds geen HD maar een zender omgezet naar SD.
                              Ik mag hopen dat men dit snel recht zet. Dit is gewoon de klanten beduvelen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X