Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Lokale zenders

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Lokale zenders

    Ik ben sinds vandaag Delta klant. Ik had verwacht dat ik minstens een aantal lokale zenders uit mijn woonomgeving kan bekijken.
    Tot mijn grote teleurstelling is er geen enkele lokale zender uit mijn streek in de zenderlijst.
    Ik woon in Krimpen aan den IJssel en had toch minstens gerekend op RTV Krimpenerwaard.
    Daarentegen zitten er wel veel lokale zenders uit Zeeland en de Belgische grens in de zenderlijst. Dat is leuk en zeker ook een prima aanvulling.
    Maar ik zou ook graag lokale zenders uit mijn eigen omgeving zien!
    Is er geen verplichting volgens de mediawet om een lokale zender uit de woonomgeving door te geven?

    Delta is zelf landelijk zijn diensten gaan aanbieden per glasvezel. Ik verwacht dat Delta hierbij verder kijkt dan alleen naar Zeeuwse lokale zenders.

    Wordt hier nog aan gewerkt door Delta of heb ik gewoon een miskoop begaan?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Frieterie Bekijk bericht

    Wordt hier nog aan gewerkt door Delta of heb ik gewoon een miskoop begaan?
    Denk het laatste. Je kan misschien onder het contract uit

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Frieterie Bekijk bericht
      Tot mijn grote teleurstelling is er geen enkele lokale zender uit mijn streek in de zenderlijst.
      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

      Reageer


      • #4
        Volgens mij is op grond van de mediawet een aanbieder verplicht een lokale zender uit de woonregio door te geven. Ik denk dat Delta hier dus fout zit. Misschien een klacht indienen bij het commissariaat van de media?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
          Volgens mij is op grond van de mediawet een aanbieder verplicht een lokale zender uit de woonregio door te geven. Ik denk dat Delta hier dus fout zit. Misschien een klacht indienen bij het commissariaat van de media?
          Klopt. Maar je kan altijd terug naar Caiway :-) Maar in principe heb je gelijk en technisch kan Delta dit ook gewoon.
          Caiway heeft sinds vandaag de lokale omroep uit de regio op kanaal 12 staan (1 zender). Wat bij Caiway dan weer fout gaat is dat de rest van de lokale omroepen uit Rotterdam en omstreken komen ipv uit Twente (die staan op hogere nummer vanaf kanaal 50 dacht ik). Dus helemaal goed gaat het daar ook niet, maar wat betreft de lokale omroep uit jou plaats heeft Caiway het voor elkaar.

          Aangezien Delta en Caiway dezelfde software en technieken gebruikt kan ik me niet voorstellen dat Delta achter gaat blijven.
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 25 Feb 2020, 21:15.

          Reageer


          • #6
            Beste Rinus, natuurlijk heb ik van te voren goed de pakketten bestudeerd.
            Maar welke lokale zenders je krijgt zie je nooit op de zenderlijst van een aanbieder. Het blijf afwachten.
            Ik ga morgen wel een e-mail sturen naar het Commissariaat van de Media of het geoorloofd is om een
            lokale zender van je eigen woonstreek niet door te geven.
            Ik begrijp dat je de Zeeuwen hier om dit forum niet hoort want voor hun speelt dit niet.

            Sinds vorig jaar is Delta een aanbieder die landelijk opereert en daar horen volgens mij dan meer producten bij dan alleen Zeeuwse bolussen
            Laatst bewerkt door Frieterie; 25 Feb 2020, 22:27.

            Reageer


            • #7
              https://jaarverslag.cvdm.nl/2014/art...rs-onderzocht/


              Maar het worden er dan ineens wel erg veel dus of we daar nu op moeten zitten te wachten.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                Volgens mij is op grond van de mediawet een aanbieder verplicht een lokale zender uit de woonregio door te geven.
                Volgens mij is dat alleen verplicht voor de rampenzenders.
                Vaak is dit een lokale zender, maar meestal een regionale.

                Reageer


                • #9
                  Het is toch raar. Ik heb KPN en Ziggo gehad en die geven allemaal lokale zenders door uit mijn eigen omgeving.
                  Waarom doet Delta dit dan niet?

                  Reageer


                  • #10
                    Omdat ze dat helemaal zelf mogen weten. Je leest wel eens dat ze iets moeten en vooral dat iemand *vind* dat ze iets moeten, maar ze mogen doorgeven wat ze willen, behoudens wetten. Maar die andere winkel heeft ze wel! Dan koop je ze daar! Het is verbazend simpel. Wat ze ook zeggen.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                      Omdat ze dat helemaal zelf mogen weten. Je leest wel eens dat ze iets moeten en vooral dat iemand *vind* dat ze iets moeten, maar ze mogen doorgeven wat ze willen, behoudens wetten. Maar die andere winkel heeft ze wel! Dan koop je ze daar! Het is verbazend simpel. Wat ze ook zeggen.
                      Waarom is Delta dan landelijk gegaan? Als je een grote provider wil zijn/worden moet je wel dit soort zenders leveren. Blijkbaar hebben ze buiten Zeeland weinig klanten. Ik zou toch echt mijn contract voor zoiets ontbinden.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht

                        Waarom is Delta dan landelijk gegaan? Als je een grote provider wil zijn/worden moet je wel dit soort zenders leveren. Blijkbaar hebben ze buiten Zeeland weinig klanten. Ik zou toch echt mijn contract voor zoiets ontbinden.
                        Grappig dat je toch 'moet' zegt. Ze moeten niet; het zou fijn zijn als ze het deden, maar ze moeten echt niet.

                        Reageer


                        • #13
                          Waarom gaat Delta dan landelijk als ze geen lokale zenders doorgeven behalve uit Zeeland?

                          Reageer


                          • #14
                            Met het kleinste pakket heb je al 50 zenders (50+ pakket), hier zit TV-Rijnmond ook bij, als regionale rampen zender.
                            Met het duurste pakket heb je 120 zenders (120+ pakket), maar ook hier zit geen RTV Krimpenerwaard bij.
                            Dit had je dus kunnen weten...............
                            Zap de wereld rond in haarscherpe HD Kwaliteit: Fox Sports 1, 2 en 3, RTL Television, France24, Nicktoons en meer.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
                              Met het kleinste pakket heb je al 50 zenders (50+ pakket), hier zit TV-Rijnmond ook bij, als regionale rampen zender.
                              Met het duurste pakket heb je 120 zenders (120+ pakket), maar ook hier zit geen RTV Krimpenerwaard bij.
                              Dit had je dus kunnen weten...............
                              Ik denk dat Delta dit wel gaat aanpassen. Bij Caiway (zelfde platform, zelfde software) staat de lokale zender van de plaats/regio al op 12). De techniek is in huis.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X