Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Blauw lampje op DIT ontvanger knippert constant

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Blauw lampje op DIT ontvanger knippert constant


  • #2
    Welkom op het forum Agara!

    Je hebt de decoder ook echt een harde reset gegeven? Dat doe je door middel van het voor minimaal 10 seconden ingedrukt houden van het verzonken knopje aan de achterkant van de decoder. De box meld zich dan vanzelf opnieuw aan. Probeer dit terwijl de de box even rechtstreeks hebt aangesloten aan het modem. Dus zonder powerline in dit geval. Lukt de installatie daarna wel, dan kan je de powerlineadapters daarna weer terugplaatsten.

    Mocht dat niet lukken, dan zou je ook de tv, via de coaxkabel, kunnen instellen en dan tijdelijk op die manier tv kijken. Je laat dan een coaxkabel rechtstreeks van de aansluiting naar je tv toe lopen. De tv laat je dan zenders zoeken via frequentie 402.00(0) en netwerk-id (0)4000, mits je tv dit ondersteund. Voor dit pakket heb je geen smartcard en CI+ of decoder nodig.

    Mocht dat geen optie zijn en werkt het resetten niet, dan zal de monteur dit voor je na moeten kijken. Het is dan voor mij, vanaf afstand, even gissen wat er mis kan zijn.
    A prudent question is one-half of wisdom

    Reageer


    • #3
      Dus het witte kastje op modem aansluiten met netwerkkabel, maar dan kan ik niet op een scherm zien wat er gebeurd. Mijn modem staat in de meterkast.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Agara Bekijk bericht
        Dus het witte kastje op modem aansluiten met netwerkkabel, maar dan kan ik niet op een scherm zien wat er gebeurd. Mijn modem staat in de meterkast.
        tijdelijk even een langere kabel gebruiken.

        Reageer


        • #5
          Dat is inderdaad wat ik bedoelde, maar ik kan mijn voorstellen dat het lastig uit te voeren is wanneer je toestel in een andere ruimte staat. Je zou deze eventueel kunnen verplaatsen, maar ik begrijp ook dat het niet praktisch is om de woning hiervoor te verbouwen
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #6
            is de Power-Link aan beide zijden rechtstreeks in een stopcontact geplaatst ??
            bij Power-Link mag je geen gebruik maken van verdeel-stekker-dozen.

            Reageer


            • #7
              Ja, aan beide zijden rechtstreeks in stopcontact. Ik heb wel nu de box aangesloten op modem. Een keer op oke gedrukt, voor keuze taal en nu brandt het blauwe lampje continue dus er is verbinding via kabel, maar kan nu meer instellingen niet doen, omdat ik geen scherm heb

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Ja, dat eerste dacht ik ook, het moet dus aan de verbinding met de powerlink liggen, de kabel is goed, want die zit nu ook in het modem. Ik kan proberen om laptop aan te sluiten

                  Reageer


                  • #10
                    Ik heb mijn tv naar de gang verplaatst en had direct beeld, alles werkte. Heb nu de tv en box weer terug gezet en alles werkt weer. Blijkbaar kon de box met rechtstreekse verbinding naar modem wel iets tegen, wan via de powerline niet kon. Bedankt allemaal!

                    Reageer


                    • #11
                      Super dat het allemaal weer werkt Agara
                      A prudent question is one-half of wisdom

                      Reageer


                      • #12
                        Waardeloos, het is weer hetzelfde. Gisteravond tv gewoon uitgezet, vanavond aangezet, geen beeld. Ik ben al de hele avond bezig om de boel aan de praat te krijgen, is een keer gelukt, maar viel weer weg en ik merkte ook dat de Guide leeg was, leek of de DIT niet bijgewerkt was. Ik baal ervan en ik hoop niet dat dat steeds gaat gebeuren! Morgen de klantenservice maar bellen.

                        Reageer


                        • #13
                          Blijkbaar weet niemand hier een oplossing, heb inmiddels een lange kabel gekocht bij de Action. Als ik de kabel op het modem en het DIT kastje aansluit werkt alles perfect, maar ja dan heb ik een losse kabel door de kamer en de gang.
                          het ligt blijkbaar aan de Powerlink (geleverd door Delta). Maar wat is er mee aan de hand?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Agara Bekijk bericht
                            Blijkbaar weet niemand hier een oplossing, heb inmiddels een lange kabel gekocht bij de Action. Als ik de kabel op het modem en het DIT kastje aansluit werkt alles perfect, maar ja dan heb ik een losse kabel door de kamer en de gang.
                            het ligt blijkbaar aan de Powerlink (geleverd door Delta). Maar wat is er mee aan de hand?
                            ik ben geen voorstander van Powerlink oplossingen.
                            er moet maar een koelkast met een slechte ontstoring op dezelfde groep zitten en je bent het haasje.
                            beide Powerlinks zitten rechtstreeks in het stopcontact, maar zitten ze ook op dezelfde stroom-groep ??

                            Reageer


                            • #15
                              Heb je beide powerlink modules rechtstreeks in een stopcontact geplaatst?
                              Als je namelijk een powerlink in een stekkerdoos plaatst krijg je problemen. De bedrading van een stekkerdoos is vaak gevlochten en daardoor ontstaan problemen.
                              De bedrading in huis van de meterkast naar de stopcontacten is altijd massief en dat heb je dus nodig.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X