Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Programma's opnemen werkt niet zoals je mag verwachten :-(

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Programma's opnemen werkt niet zoals je mag verwachten :-(

    Wij constateren steeds vaker dat zelf opgenomen programma's te laat beginnen of te vroeg eindigen.
    Vermoedelijk staat de opnameperiode ingesteld zoals dit door de zenders wordt opgegeven, maar in de praktijk wordt daar toch vaak van afgeweken.

    Al vele keren bemerkt dat de eerste 1 of 2 minuten van een programma niet zijn opgenomen of het einde niet is opgenomen.
    Zo werd het programma Het perfecte plaatje (uitzending 6 november 20.33 uur) onderbroken door een extra uitzending van RTL nieuws in verband met de 'kaping van een vliegtuig' op Schiphol. Ik begrijp dat je hier technisch gesproken niets aan kan doen, maar bij KPN worden programma's enkele minuten voor het begin en na het einde standaard opgenomen.

    Helaas weer een minpunt op mijn lijstje van zaken die bij Delta toch niet zo goed geregeld zijn als bij onze vorige provider. Helaas is de afkoopsom te hoog om direct te stoppen.

  • #2
    Noodoplossing is om dan maar het programma erna (of ervoor) te bekijken, in dit geval: Rooijakkers over de vloer.

    Reageer


    • #3
      Leuk bedacht JanPietJoris, maar als je dat programma NIET zelf hebt opgenomen werkt die noodoplossing niet.
      Ja, je kunt als je op korte termijn na de opname dit probleem hebt, kun je mogelijk nog via uitzending gemist iets terugvinden.
      Maar dat is niet de oplossing! Delta moet gewoon zorgen voor een betere kwaliteit van dit soort zaken. Zoals in mijn eerste bericht gemeld, gebeurt het missen van het begin en einde zeer regelmatig ook als er geen extra nieuwsuitzendingen o.i.d. plaatsvinden.

      Reageer


      • #4
        Met NL ziet heb je dat probleem nooit. Kan Delta ook deze geavanceerdheid toepassen?

        Reageer


        • #5
          Ik weet niet aan wie het ligt Delta of de televisie makers maar het valt mij wel op dat als een programma bijvoorbeeld om 20.30 volgens EPG moet beginnen het programma soms later of eerder begint .

          Reageer


          • #6
            Gelukkig ben ik niet de enige die dit probleem ondervind. Vandaag bekeken we een eigen opname van een film op VRT-Canvas van 4 november die -zoals net ontdekt - te laat was begonnen (eerst ruim 10 minuten restant vorige programma en reclames) en ja hoor, we missen wederom het eind van een spannende film.

            Zo langzamerhand ga ik overwegen om het contract met Delta opgezegd te krijgen wegens de verkoop van een onvolledig, niet goed werkende dienst.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door florisjan Bekijk bericht
              Zo langzamerhand ga ik overwegen om..............
              een Humax te kopen

              Reageer


              • #8
                Fred wat adviseer je mij dan?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door florisjan Bekijk bericht
                  Fred wat adviseer je mij dan?
                  dat staat in m'n vorige antwoord

                  Reageer


                  • #10
                    Haha, ik bedoel natuurlijk jouw advies omtrent een Humax

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door florisjan Bekijk bericht
                      Haha, ik bedoel natuurlijk jouw advies omtrent een Humax
                      ik heb een 5200C, maar er bestaat ook een 5400C
                      5300C is ook leuk, maar daar moet je een externe HD aan hangen.
                      kijk maar es op Prikbord of op Marktplaats

                      let er wel op, dat er een smart-card in moet.

                      Reageer


                      • #12
                        florisjan Het probleem is hier dat de zenders zich niet houden aan hun eigen programmering die ze zelf hebben doorgegeven. De opnames starten op basis van de EPG gegevens. Er wordt wel rekening gehouden met het feit dat er wat verschil kan zitten in het starten en stoppen van de uitzending, maar als de zender het programma te vroeg of te laat start, dan kan het voorkomen dan programma's niet volledig opgenomen worden.

                        Met een Humax heb je inderdaad meer controle over je opnames, maar de Humax 5200 en 5400 worden nieuw niet meer verkocht. De 5300 zie ik nog wel als leverbaar staan, maar daarmee kan je alleen dat gene opnemen waar je op dat moment naar kijkt, na het aansluiten van een harde schijf, of je moet iets willen opnemen als je niet naar tv kijkt.
                        A prudent question is one-half of wisdom

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
                          De 5300 zie ik nog wel als leverbaar staan, maar daarmee kan je alleen dat gene opnemen waar je op dat moment naar kijkt, na het aansluiten van een harde schijf, of je moet iets willen opnemen als je niet naar tv kijkt.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik heb een iHDRD5050C. Werkt prima. Kan twee programma's tegelijk opnemen.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door deroeck Bekijk bericht
                              Ik heb een iHDRD5050C. Werkt prima. Kan twee programma's tegelijk opnemen.
                              De 5050C kan het inderdaad ook prima, maar dat is zelf een nog wat ouder model dan de 5200C en 5400C
                              A prudent question is one-half of wisdom

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X