Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

B O O S Weer geen opnames van Vrt/Canvas

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • B O O S Weer geen opnames van Vrt/Canvas

    Het blijft maar duren...
    Gisteren weer geen opnames terug te zien van diverse VRT/Canvas programma`s.
    Kon ze wel afdrukken voor opname maar geen opname`s terugkijken. Staan wel in mijn opnamelijst maar reageren niet. Programma`s komen ook niet in de gemist lijst voor.
    Dit is nu al de zoveelste keer. Heeft niks met rechten e.d. te maken want zelfde programma`s waren vorige week wel op te nemen en terug te kijken.
    (ironisch...betreft o.a. Zie mij graag)!
    Hoe komt dit en waarom duurt het zolang voordat dit (en vele andere) problemen zijn opgelost?
    En waarom communiceert DELTA helemaal niks met zijn klanten. In een vorige topic over dit probleem werd mij toegezegd dat Delta er alles aan doet om het op te lossen en gaven ze toe dat e.e.a. beter gecommuniceerd zou worden! Nou...Niks van gemerkt en nergens iets van terug te vinden.
    Laatst bewerkt door rasimaging; 4 weken geleden.
  • 25 Reacties

  • #2
    Beste Rasimaging,

    Het programma 'Zie mij graag' is niet beschikbaar voor opname. (Dit programama kan alleen live bekeken worden. Opnemen, Programma Gemist en Begin Gemist zijn niet mogelijk. )
    Dit is de melding die wordt weergegeven. Dit is dus een rechtenprobleem.
    Waarschijnlijk heb je dit in het verleden ingesteld voor serie op te nemen toen dit nog wel mogelijk was waardoor deze nu wel opgenomen worden maar niet kunnen worden afgespeeld.

    Reageer


    • #3
      Ik vind het ook erg irritant. Voor mij was het kunnen opnemen van Één en Kansas een belangrijke reden om DIT te nemen.
      In de praktijk is nu heel veel niet meer te bekijken en dat ontdek je pas als je het programma wilt afspelen.
      En dat zijn óók programma’s die recent zijn opgenomen. B.v. gisteren bij het opnemen van Kinderen van de kolonie geen enkele waarschuwing, wordt getoond als zijnde opgenomen, maar niet af te spelen.
      Waarom bagatelliseert Delta dit probleem? Er zijn door Delta toch wel afspraken gemaakt over rechten? Is daar iets in veranderd?


      Reageer


      • #4
        Het programma 'Zie mij graag' is niet beschikbaar voor opname. (
        Dit programama kan alleen live bekeken worden. Opnemen, Programma Gemist en Begin Gemist zijn niet mogelijk.
        )
        Dit is de melding die wordt weergegeven volgens Edwin B (moderator)
        Gisteren maar weer afgedrukt voor opname. Niks geen meldingen :
        Dit programama kan alleen live bekeken worden. Opnemen, Programma Gemist en Begin Gemist zijn niet mogelijk.
        Waarom kan je het WEL kiezen om het op te nemen als je het NIET kan terugkijken. Heb DIT gekozen om gemiste programma`s te kunnen terugkijken en/of op te nemen omdat ik in ploegendienst werk. Het heeft veel weg van een lokkertje door delta om het product eerst met alle mogelijke toeters en bellen te verkopen en er vervolgens stapsgewijs van alles uit te halen. Tijdens de introductie is mij een vette worst voorgehouden wat er allemaal beschikbaar is en wat er allemaal mogelijk is met DIT. Maar er is helemaal niks extra mogelijk of toegevoegd. Als je op de website van Delta kijkt vind je deze informatie betreffende opnemen: Opnemen

        Mis nooit meer een aflevering van je favoriete serie. Je kunt ook seriematig tv-programma’s opnemen. Je krijgt 250 uur aan opslagruimte en opnames worden een jaar lang bewaard. Zo werkt het:
        • Ga in het menu naar 'TV gids'
        • Selecteer een programma dat je wilt opnemen
        • Het programma wordt opgenomen volgens de tijden in de TV gids
        • Ga na het opnemen in het menu naar 'Mijn opnames'
        • Klik het opgenomen programma aan dat je wilt zien en begin met afspelen

        Let op: Het opnemen van RTL-programma’s is alleen mogelijk als u ook een abonnement heeft op de DELTA Interactieve TV ontvanger.

        Over het NIET kunnen opnemen van andere zenders wordt niet gerept!

        Ter herinnering: Die vette worst bestond uit de mededeling (Roadmap) dat in 2018 heel veel zou worden toegevoegd aan DIT o.a. uit: Teletext, Ondetiteling, Apps voor Netflix en YouTube...enz.
        Nou het mag duidelijk zijn dat er helemaal niks aan DIT is toegevoegd. Integendeel er zijn alleen maar mogelijkheden WEGGEHAALD en daar ben ik bijzonder boos over.
        Je betaald voor een dienst met de mogelijkheden die bij ingaan van je abo bij dit product horen. Snap echt niet dit kan en mag. SCHANDE.
        Laatst bewerkt door rasimaging; 3 weken geleden.

        Reageer


        • #5
          Ik ben het behoorlijk beu. Het heeft niets te maken met een programma dat in het verleden is ingesteld om op te nemen. Ik noem een paar nieuwe programma's, die gewoon opgenomen worden maar niet afgespeeld kunnen worden: Canvas: Cardinal, gisteren de 1e aflevering; Deadwind, pas toe aan de 3e aflevering. The handmaid's tale : 4 weken geleden begonnen. Allemaal programma's, die ik niet eerder opgenomen had. Ook bovengenoemde melding ben ik nergens tegen gekomen. Als er rechten zitten op een film krijg je de melding: not recordable. Dan weet je dat. Maar het niet kunnen afspelen van opnames van Canvas en VRT1 is ongeveer 5 weken geleden begonnen. Omdat er al zoveel vragen over waren dacht ik dat er wel een antwoord zou komen. Niets is minder waar.
          NPO programma's kun je terugkijken via NPO Start, zodat de Delta App nu een nutteloos instrument geworden is.
          Je zou verwachten dat je er met de digitalisering op vooruit gaat, maar we hollen hard achteruit. Straks kun je alleen nog rechtstreeks kijken. Je zou heimwee krijgen naar de analoge tijd toen kon je met je videorecorder zelfs de BBC-programma's opnemen.
          Is dit nu de grote vooruitgang?
          Erger vind ik echter de bijzonder slechte communicatie.
          We hebben ervoor betaald Delta en dan verwachten we ook iets terug. Enkel maar kunnen opnemen van de Nederlandse televisie is een grote stap terug in de tijd.
          Wij worden nu gedwongen om elders naar alternatieven te zoeken.
          GRAAG ANTWOORD!

          Reageer


          • #6
            Ben het helemaal met je eens.
            Post hierbij nog even het bericht van
            dhr. Joost Jiskoot, productmanager tv van Delta,


            dat werd gegeven op de vraag m.b.t. Opnemen /terugkijken van Belgische zenders:
            "Op dit moment zijn onze specialisten en leverancier van de streams samen aan het onderzoeken waar de problemen vandaan komen.
            We hebben hier nog geen verdere informatie te delen. Op het moment dat we meer weten of het opgelost is, communiceren we dat graag ook naar jullie. "
            Da`s dus 4 weken geleden. Heb ik een bericht gemist van mijnheer Joost of heeft mijnheer Joost een communicatieprobleem of is het probleem helemaal niet op te lossen?

            Laatst bewerkt door rasimaging; 2 weken geleden.

            Reageer


            • #7
              Ik ben ook teleurgesteld vooral omdat er geen informatie komt, ook al zou die negetief uitvallen, laat het ons dan weten.

              Reageer


              • #8
                betse lezers Delta is kennelijk niet instaat om op een klant vriendelijke manier hier over te communiceren. helaas maar de lokkertjes voor een alles in1 pakket zijn blijkbaar alleen om klanten vast te zetten voor een bepaalde periode. je kan altijd nog, door het in gebreken blijven van Delta overtappen naar een andere aanbieder, en denk zelfs dat dat kosteloos kan.

                Reageer


                • #9
                  Boos is nog zacht uitgedrukt ook de detective’s op Vrt en canvas kan je niet opnemen of terug kijken.Ik zit al 11 maanden op teletekst en ondertiteling tewachten als antwoord we zijn er mee bezig.En als je dan gebeld wordt na weer een klacht krijg je iemand met een lul verhaal wat nergens opslaat.

                  Reageer


                  • #10
                    Ook ik ben boos. Ik wilde ook Cardinal op canvas terug kijken. Helaas kan niet meer. Vreemd. Wie bepaalt dat dit niet meer kan? Heb mijn videorecorder weggegaan want de delta tv app was zo makkelijk en daar kon je alles mee. Nou niet dus. En inderdaad Delta communiceert totaal niet.
                    Zo ga je niet met je klanten om Delta dat heb ik tenminste geleerd vroeger. Ja vroeger want ik ben niet de jongste meer (68) maar ik nog wel meedoen met het digitale tijdperk.
                    Nu graag een reactie waar we allemaal wat aan hebben. Dus wat kan wel worden opgenomen en terug worden gekeken en wat niet.

                    Reageer


                    • #11
                      Ik heb nu Canvas een mail gestuurd en gevraagd of het waar is wat de moderator zegt dat er programma's niet meer kunnen worden opgenomen en worden bekeken. Want heb je een videorecorder dan kan het wel. Ben benieuwd naar het antwoord van Canvas. Wordt vervolgd.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door phoog Bekijk bericht
                        Ik heb nu Canvas een mail gestuurd en gevraagd of het waar is wat de moderator zegt dat er programma's niet meer kunnen worden opgenomen en worden bekeken. Want heb je een videorecorder dan kan het wel. Ben benieuwd naar het antwoord van Canvas. Wordt vervolgd.
                        Beste meneer/mevrouw Canvas,

                        Ik geloof mijn provider niet, kunt u me helpen?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door phoog Bekijk bericht
                          Ik heb nu Canvas een mail gestuurd en gevraagd of het waar is wat de moderator zegt dat er programma's niet meer kunnen worden opgenomen en worden bekeken. Want heb je een videorecorder dan kan het wel. Ben benieuwd naar het antwoord van Canvas. Wordt vervolgd.
                          Al antwoord van Canvas? Oprecht benieuwd.

                          Reageer


                          • #14
                            Dus was het verhaal van een Delta mederwerker afgelopen donderdag
                            toch weer een leugen om bestel wil!
                            ze geloven nu echt dat de klanten nog met DiT willen doorgaan?
                            als de kennis niet in huis is, haal je er iemand bij, die weet hoe
                            het kan, moet werken?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door kmk Bekijk bericht
                              betse lezers Delta is kennelijk niet instaat om op een klant vriendelijke manier hier over te communiceren. helaas maar de lokkertjes voor een alles in1 pakket zijn blijkbaar alleen om klanten vast te zetten voor een bepaalde periode. je kan altijd nog, door het in gebreken blijven van Delta overtappen naar een andere aanbieder, en denk zelfs dat dat kosteloos kan.


                              Zelfs van de week weer al ondervonden!

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X