Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

FM antenne

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • FM antenne

    Een technische vraag over de FM antenne. Is het niet mogelijk om de FM antenne in te "pluggen" op de coax-kabel vanuit de muur? Fysiek lukt het altijd, waarschijnlijk ligt dan de hele straat plat, maar qua doorgave van het juiste signaal? Zodat de drie radio's (huiskamer en twee slaapkamers) toch nog een signaal binnen krijgen ? Of is het toch (jammer genoeg) nodig elk radiotoestel te voorzien van een eigen FM antenne ?

  • #2

    Reageer


    • #3
      #jan, je eerste punt werkt sowieso niet, dat begrijp ik. Maar ik bedoelde dus de coax-kabel vanaf het aansluitkastje (groene coaxkabel) naar de TV en bovenverdieping. (En dus niet die coax-kabel als antenne gebruiken, anders zou ik nu wel een signaal hebben). Dan je FM-antenne op de coax-kabel aansluiten. Zodat alle drie de radio's een signaal hebben.

      Reageer


      • #4
        Hillebregt, als je radio's een coax-aansluiting hebben dan kun je in die aansluiting (dus achterop het apparaat zelf) eenvoudig een coax-stekker stoppen met een dipool-antenne eraan. Vaak werkt een simpel draadje (stukje snoer) al. Daarna opnieuw de zenders zoeken en je kunt de FM-zenders ontvangen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
          Hillebregt, als je radio's een coax-aansluiting hebben dan kun je in die aansluiting (dus achterop het apparaat zelf) eenvoudig een coax-stekker stoppen met een dipool-antenne eraan. Vaak werkt een simpel draadje (stukje snoer) al. Daarna opnieuw de zenders zoeken en je kunt de FM-zenders ontvangen.

          Reageer


          • #6
            je wilt een eigen centrale FM-antenne plaatsen en dan de aanwezige coax-kabel gebruiken om dat zelf opgevangen signaal door te geven aan jouw radio's.
            dat kun je ook nu proberen door de coax-kabel uit het aansluitpunt te nemen en dan een FM-antenne in die los genomen coax-kabel te steken.
            maar ik denk dat het niet gaat werken

            Reageer


            • #7
              #Fred, je begrijpt mijn bedoeling. Maar nu de verklaring van deze "onmogelijkheid". Ik wacht maar een techneut af. Ik had al vier FM-antennes besteld bij Delta. Ikzelf heb niks aan de radio maar de kinderen...

              Reageer


              • #8
                het probleem lijkt mij het verlies van signaal.
                een FM-signaal wat je oppikt met een FM-antenne is volgens mij te zwak om via coax door te geven aan meerdere toestellen.

                edit: kinderen hebben tegenwoordig toch allemaal een smartphone met Spotify

                Reageer


                • #9
                  Ik denk dat wat fred44nl zegt klopt. Zeker wat Spotify betreft Normaal gesproken wordt de sterkte van je signaal geregeld vanuit de wijkcentrale. Verwacht hier geen extreme schommelingen in, maar het kan een beetje wisselen. Met het signaal wat vanuit de ether komt heb je die mogelijkheid niet. Theoretisch gezien zou je een signaalversterker kunnen gebruiken om zo het signaal sterker te krijgen en een grotere afstand te overbruggen, maar ruis wordt dan ook versterkt wat het signaal juist slechter kan maken. Of het dus in de praktijk ook werkt kan ik niet bevestigen, maar ik vermoed van niet.
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #10
                    Dan maar de ouderwetse antennes aansluiten, want voor de prijs hoef ik het niet te laten. Bedankt voor het meedenken.

                    Reageer


                    • #11
                      Tot slot nog dit. Ik noteerde het berichtje van MatthijsL (en vele anderen) als "Beste antwoord" maar kreeg als reactie :[img]d073cb28-0b56-432a-bf8c-639011095cae.jpg[/img] dus.... ??

                      Reageer


                      • #12
                        Dat is al weken zo, dat wij geen Beste antwoord meer kunnen kiezen. Een moderator kan het wel...

                        Reageer


                        • #13
                          Sorry !

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                            Dat is al weken zo, dat wij geen Beste antwoord meer kunnen kiezen. Een moderator kan het wel...
                            Dit is bij mij niet bekend! Al kom ik de laatste tijd nauwelijks toe aan het forum Dat verklaart ook gelijk waarom er zoveel onbeantwoorde topics zijn.
                            Ik ga hiermee aan de slag!
                            A prudent question is one-half of wisdom

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                              Al kom ik de laatste tijd nauwelijks toe aan het forum

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X