Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Opname cq terugkijken is bij veel films geblokkeerd. Waarom?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Opname cq terugkijken is bij veel films geblokkeerd. Waarom?

    Ik stel deze vraag nog maar eens een keer.
    Waarom worden er, vooral van RTL, zoveel films geblokkeerd voor opname cq terugkijken? Bij Delta houdt men bij hoog en bij laag vol dat dat verband houdt met tv-rechten en het "in de cloud" bewaren van films.
    Navraag bij RTL leerde me dat deze gang van zaken bij de provider, Delta dus, ligt en dat Delta daar iets aan kan veranderen.
    Waarom doet Delta zo moeilijk om dit te wijzigen want de reden dat ik een abonnement op het kastje van Delta genomen heb is het opnemen cq terugkijken van deze films.
    Misschien is het een optie om deze klacht neer te leggen bij Kassa of bij Radar!

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door tnuyten
    ...Bij Delta houdt men bij hoog en bij laag vol dat dat verband houdt met tv-rechten...
    En dat is dan ook de enige reden.

    RTL is de rechteneigenaar in dit geval en het is RTL die bepaald wat er wel en niet opgenomen mag worden. Het is ook mogelijk dat RTL vervolgens weer van de contenteigenaar waar zij materiaal van afnemen ook beperkingen opgelegd krijgen. Jammer dat RTL iets anders beweerd. Als het aan ons lag, dan kon je alles opnemen en hoefden wij niet te rotzooien met DRM omdat er van de contenteigenaar niet opgenomen/doorgespoeld mag worden. Het bied voor ons geen enkele meerwaarde om dit soort beperkingen op te leggen, in tegenstelling tot de contenteigenaar....
    A prudent question is one-half of wisdom

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
      RTL is de rechteneigenaar in dit geval en het is RTL die bepaald wat er wel en niet opgenomen mag worden.
      Interessante materie - programma's terugkijken is ook een vorm van opgenomen materiaal bekijken. Is een site als uitzendinggemist.net een subsite van RTL of hebben zij wel toestemming gekregen van RTL?
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X