Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Update na langer gebruik van IP TV 'DIT Delta'

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Update na langer gebruik van IP TV 'DIT Delta'

    Na mijn vorige ervaring Klik hier, zijn we nu een aantal weken veder en zijn mijn wat dingen op gevallen:

    Opstelling:
    gebruik : 2 x ip tv (cat 7 bekabelt)
    gebruik : app (zowel op tabelt / op pc / op gsm)
    abb : alles in 1 super ( moet zijn 400 mbit down / 15 mbit up (met energie van delta 20 mbit up) 20mbit up)
    router : netgear x10 r9000 (voor de wifi 2.4 ghz 800mbit/s, 5 ghz 1733 mbit/s)

    Zoals u kunt lezen zal het niet aan de hardware moeten liggen, heb ook nog een switch die 1000 mbit/s kan verwerken op alle poorten. Dus al met al ip tv ready moeten zijn, en over het algemeen overkill zijn voor ip tv en meer zijn als een doorscheen gezins situatie.

    Nu mijn ervaring:

    De snelheid die ik haalde voor de ip tv lag gemiddeld rond de : 405 mbit/s down en 19.99 mbit/s up gemeten via speedtest.net (server delta), nu met ip tv 385 mbit's down en 19,95 mbit's up (de up zal een moment opnamen zijn dus dat zal om het even zijn). Waar bij ik ook een kanttekening moet maken dat dit is gemeten met 1 box 'uit', de box blijft namelijk aanstaan hij blijft data binnen halen ook al staat de bos in stand-by modus, maar geeft geen beeld.

    Dan de beeldkwaliteit zoals ik al eerder schrijf het is geen top kwaliteit. hij heeft moeite als er snelle beelden zijn om die scherp weer te geven. Het is dvd kwaliteit op full hd resolutie, jammer. De programma's die je opneemt zijn van een nog minder kwaliteit, dat is denk ik om ruimte in de cloud te maken maar is soms niet om aan te gluren, zeker als je tekenfilms / animatie films kijkt dan gaat de kwaliteit snel achteruit.

    Daarbij heb ik de laaste dagen meerdere malen gehad dat het beeld zwart werd of dat ik de provider moest bellen, blauw scherm dat het niet in mijn pakket zat, even naar een andere zender en daarna was het weer goed. behalve zondag csi blijf vast lopen en voetbal op veronica kon ik helemaal niet kijken.

    Het geluid is geen dolby of iets in die richting, de extra functie teletekst en dat soort dingen zijn nog in ontwikkeling.

    4k ready is het apparaat wel maar de hdmi kabel niet !

    Dus al met al een beetje teleurstellend allemaal had er erg goede hoop op en ging er met vol vertrouwen in. Snap ook nog wel dat sommige dingen in ontwikkeling zijn maar de basis dingen wat je doet met tv kijken "beeld en geluid" dat moet goed zijn en dat is het nog niet, helaas zit ik buiten mijn 2 weken om alles te retouren anders had ik dat zeker gedaan, en ik moet zeggen ik ben altijd van dingen proberen en van de nieuwste dingen maar hier heeft delta de plank even snel mis geslagen.

    Mijn advies wacht nog even voor dat je over stapt op IP tv van delta, het zal de toekomst worden maar delta is hier te snel mee geweest en is de basis vergeten BEELD EN GELUID
    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

  • #2
    ben het helaas opnieuw helemaal met je eens.
    aan jouw hardware zal het zeker niet liggen en aan de mijne ook niet
    de essentie is beeld en geluid en daar gaat het nog steeds mis.

    Reageer

    Om te reageren, moet je eerst .

    verwerken...
    X