Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ervaringen IP TV "DIT Delta Interactieve Tv" APP

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ervaringen IP TV "DIT Delta Interactieve Tv" APP

    Goededag Forum leden / Delta

    Na wat verschillende telefoontje richting delta over ip tv heb ik toch besloten om DIT te gaan proberen. Ben namelijk wel van de nieuwe snufjes / gadgets en daarbij ben ik ook van mening dat IP tv de toekomst is.

    Nu een aantal dagen in gebruik zal ik mijn ervaring delen:

    * Aansluiten ( is inderdaad een paar stekkertjes, even laten opstarten, kan even duren, en dan login en paswoord, en klaar)

    * De HDMI Kabel ( de HDMI kabel die erbij zit vraag ik me af of die wel echt 4k signal door kan geven naar de tv)

    * Zenders wisselen ( zit inderdaad wat vertraging op, is het stortend vind ik niet, hij hoeft niet terwijl je kijkt te bufferen zoals bij de app veel gebeurd dat heb je bij de tv niet)

    * Het geluid ( ik ZELF heb het geluid via een extern box lopen aan gesloten via optical heb de vertraging waren velen overspreken niet deze is weg te halen met je surround set, had daar gelijk al geen last van want ik had dat ook al met mijn decoder gedaan)

    * Het beeld kwaliteit ( tot nu toe vindt ik deze goed, maar deze zou vele male beter kunnen als coax, het is digitaal en full hd maar je kunt het vergelijken met een dvd kwaliteit, op dit moment halen ze er zeker nog niet alles uit en zeker nog geen 4k (hoeft ook nog niet ) maar de bitrate had van mijn zeker omhoog gemogen)

    * De extra bitrate is nodig bij snellere beelden zo als voetbal, tennis Enzo

    * Helaas moet ik ook toch geven dat ik ook zoals sommige last heb dat soms het beeld vast / stil blijft staan, hoef dat komt geen idee, ( zap dan een zend omhoog of omlaag en dan terug naar het programma waar ik zat te kijken en meestal is het dan verholpen)

    * De extra functie zijn op dit moment nog niet beschikbaar maar die zijn als het goed is in aantocht zo als teletext extra audio extra ondertiteling, dus de extra functie die IP tv de meer waarde geven

    * De opgeslagen programma's zijn een stuk minder van kwaliteit als dat je ze gelijk zit te kijken, (dat begrijp ik wel heeft met de cloud opslag te maken, maar is niet fijn en zeker niet van deze tijd)

    Daarbij de app moet vaak bufferen en refresh niet wanneer je terug gaat naar het hoofd menu, wat ik zelf ook erg jammer vind is dat je op een telefoon (ten misten dat heb ik geprobeerd de app maar naar 1 kant in landscape kan zetten (wanneer ik mijn telefoon omdraai om dat mijn standaard van mijn hoesje daar zit gaat de app niet mee)).

    Overal het algemeen moet ik wel zeggen dat ik wel tevreden ben, maar is er nog wel wat werk aan de winkel voor DELTA om " DIT " beter te krijgen.

    Nogmaals ik ben er me ook van bewust dat " DIT " nog in ontwikkeling is maar ik ben ok van mening dat wanneer Delta er geld voor vraagt je zeker krities mag zijn.
    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

  • #2
    Het blijft maar tekortkomingen regenen bij DIT.
    Ik denk dat Delta beter zijn klanten een korting kan geven op hun abonnementsgeld zolang ze proefkonijn zijn en de klant allerlei tekortkomingen en ellende over zich uitgestort krijgt.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Dominique
      Nu een aantal dagen in gebruik zal ik mijn ervaring delen:
      het klopt allemaal wel wat je zegt.
      het vervelende is echter, dat je de lagere beeldkwaliteit na korte tijd niet meer opmerkt.
      want dan ben je er aan gewend en weet je niet beter meer.
      totdat je weer even op de een of andere manier naar coax-TV kijkt.

      beeld en geluid zijn de primaire aspecten van TV kijken.
      en beide zijn niet in orde: bitrate te laag en geen Dolby.
      zodra beeld en geluid in orde zijn, dan kun je aan andere features gaan werken.
      maar Delta heeft voor een andere volgorde gekozen.

      Reageer


      • #4
        De 8Mb stream (opgemerkt door Niggo) is een H.264 level 4.0 stream,
        die oa ook door Google cast wordt gebruikt.

        Of het ook voor de DIT receiver geldt blijft echter maar de vraag.

        Reageer


        • #5
          De video streams van delta voor " DIT " zij :

          [img]be1ad53d-1f3a-400d-aca2-99bea39901b3.jpg[/img]

          Op dit moment streamt Delta 8 mb H.264 (MPEG-4)

          De foto laat zien wat de box aan kan en wat de bit straem is
          Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Dominique
            Op dit moment streamt Delta 8 mb H.264 (MPEG-4)
            best wel interessant die gegevens, maar de praktijk is en blijft (vooralsnog) dat er een zichtbaar verschil is tussen DIT en coax-TV.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              Oorspronkelijk gepost door Dominique
              Op dit moment streamt Delta 8 mb H.264 (MPEG-4)
              best wel interessant die gegevens, maar de praktijk is en blijft (vooralsnog) dat er een zichtbaar verschil is tussen DIT en coax-TV.
              Daar ben ik het helemaal mee eens, de foto is ook alleen maar ter verduidelijking en andere mensen die ge interesseert zijn meer info te geven, zo als jezelf denk ook weet geef Delta niet al teveel informatie.
              Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

              Reageer


              • #8
                Het is schandalig dat Delta hier nog steeds niet aan doet!
                6.6 mb/s voor Ultra HD HEVC is huilen met de lamp aan.
                Netflix gebruikt daarvoor al 17mb/s .

                Het blijkt nu wel overduidelijk dat Delta graag aan de ondergrens zit van het toelaatbare en het niet zo nauw neemt met de beeldkwaliteit. Ga vooral zo door met deze bagger te leveren Delta en jullie DIT wordt een groot fiasco.
                De beste reclame is nog altijd mond op mond reclame.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door wewa
                  Het is schandalig dat Delta hier nog steeds niet aan doet!
                  6.6 mb/s voor Ultra HD HEVC is huilen met de lamp aan.
                  Netflix gebruikt daarvoor al 17mb/s .

                  Het blijkt nu wel overduidelijk dat Delta graag aan de ondergrens zit van het toelaatbare en het niet zo nauw neemt met de beeldkwaliteit. Ga vooral zo door met deze bagger te leveren Delta en jullie DIT wordt een groot fiasco.
                  De beste reclame is nog altijd mond op mond reclame.
                  Ik ben het niet helemaal eens wat je zegt:

                  De afbeelding geeft alleen aan wat de video code is en welke bandbreedte daarvoor standard voor gebruikt word, kort weg, als je full hd uitzend met h.264 wat dus nu het geval is dan gebruik je 8 mb/s. Delta kan er voor kiezen om op h.264 code meer bitrate uit te zenden. Maar het signal blijft full hd .

                  Voor de mensen die er wat minder bekent mee zijn:

                  Het signaal (in dit geval tv) wordt verpakt (zeg maar ingepakt verkleint, als een mp3), dan via het internet naar je huis gestuurd en dan moet het weer uit gepakt worden en dat doet de box. Dit kan op verschillende manier (het inpakken / verkleinen, om te zorgen dat het beeld zo min mogelijk kwaliteit verliest zijn er verschillende inpak standaard versie voor, zie het als mp3 / mp4).

                  Nu moet je een paar dingen wel los van elkaar zien:

                  (hd : is digitaal dus met 1 en 0 niet meer met singaal)

                  video resolutie : is de aantal pixel op je tv
                  de h.624 (bv) is het inpakken / coderen

                  Dus Delta kan de video resolutie aanpassen ( op dit moment is er eigenlijk niets op tv wat in 4k wordt uitgezonden, dus zullen ze dat nog niet doen), en kunnen ze per codering de hoeveelheid data aanpassen. Als eindgebruiker merk je dan dat er meer data verbruikt wordt maar daar in tegen krijg je meer data in de codering wat beter beeld moet op brengen, en dat moet je dan weer zien bij voorbeeld bij sneller beelden bv voetbal wedstrijden tennis F1 enz.
                  Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door wewa
                    Het is schandalig dat Delta hier nog steeds niet aan doet!
                    6.6 mb/s voor Ultra HD HEVC is huilen met de lamp aan.
                    Netflix gebruikt daarvoor al 17mb/s .

                    Het blijkt nu wel overduidelijk dat Delta graag aan de ondergrens zit van het toelaatbare en het niet zo nauw neemt met de beeldkwaliteit. Ga vooral zo door met deze bagger te leveren Delta en jullie DIT wordt een groot fiasco.
                    De beste reclame is nog altijd mond op mond reclame.

                    Reageer


                    • #11
                      Als jij van een sfeer houdt van alles onder het tapijt vegen, verschillen we van mening over wat een goede sfeer is.
                      Ik denk dat je kritische mensen moet koesteren als je jouw product koestert.
                      De loftrompetten komen vanzelf als de aanleiding daar voor is. Ik vind het erg onvolwassen als je gaat dreigen met nog een kans en nog meer kleuterschooltaal.
                      Wordt volwassen en zorg gewoon dat je product in orde is, dan verstomt de kritiek vanzelf !

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door wewa
                        Ik vind het erg onvolwassen ..................
                        hoe onvolwassen is het als je van verschillende kanten bent aangesproken over je gedrag en je hebt geen idee wat men daarmee bedoelt.
                        dit forum is er om klanten te helpen bij het oplossen van problemen en antwoord te geven op vragen, hoofdzakelijk van klanten.
                        de vraag is nu: welke apparatuur van Delta / Zeelandnet heb jij in huis, waar je dus serieus over kan meepraten ??
                        voorzover ik weet ben je geen klant bij Delta / Zeelandnet, dus heb je geen modem, geen IPTV-kastje, geen smartcard, etc.etc.
                        hoe wil je daar dan over meepraten ??

                        Reageer


                        • #13
                          Problemen oplossen hoort bij de klantenservice thuis van het bedrijf na mijn mening.
                          24 uur per dag en 7 dagen in de week.
                          Het meeste advies wat je hier leest is stuur maar een email met klantnummer.....
                          Trieste vorm richting de klanten.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Adje195
                            Problemen oplossen hoort bij de klantenservice thuis van het bedrijf na mijn mening.
                            24 uur per dag en 7 dagen in de week.
                            Het meeste advies wat je hier leest is stuur maar een email met klantnummer.....
                            Trieste vorm richting de klanten.
                            als Delta / Zeelandnet het zo wil doen, dan is het wat het is.
                            niets meer en ook niets minder.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Adje195
                              Problemen oplossen hoort bij de klantenservice thuis van het bedrijf na mijn mening.
                              24 uur per dag en 7 dagen in de week.
                              Het meeste advies wat je hier leest is stuur maar een email met klantnummer.....
                              Trieste vorm richting de klanten.
                              Dat is inderdaad een mening en dat mag geuit worden, en wat fred44nl schrijft "als Delta / Zeelandnet het zo wil doen, dan is het wat het is. " Daar kun je het mee eens zijn of niet, aan de andere kant hoe kan Delta jou helpen als ze jou alleen maar op het forum zien ? ik hoop dat ze jou wel helpen / veder helpen als je een mail stuurt, ze jou gegevens erbij pakken en goed kijken naar jou klacht !

                              Ik zelf heb ook niet zo hele hoge pet van delta klantenservice, maar mijn laatste gesprek over ip tv hebben ze me erg goed geholpen, waren ze eerlijk en krijg iemand aan de lijn die eerlijk was en echt wist waar die het over had, en dat op zaterdag, ik denk zelf iemand van de technische dienst / iemand die van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt iemand met gevoel voor zijn werk, maar ik zeg er wel bij dat was wel mijn laatste gesprek dus echt niet alle keren.

                              Maar goed het gaat nu over hoe we omgaan met elkaar op een forum, ook al ben je het niet met elkaar eens, en dat zijn wij regelmaat met delta helaas, dan kun je een aantal dingen doen of netjes zeggen dat je er niet mee eens bent of naar een ander gaan en kijken of het daar beter is.

                              Mijn berekening (wel voor mijn zelf / gezin) laat zien dat het niet goedkoper is om over te stappen dus blijf ik bij delta , er is op internet geen andere keuze, en nu bij ip tv kunnen we alleen maar aangeven waar wij als consumenten tegen aan lopen en in de hoop dat delta daar iets mee doet, en daar heb je moderators voor.

                              Dus WEWA heb eens wat meer respect voor elkaar en geloof mij op dit forum zitten veel mensen die niet allemaal even gelukkig zijn met delta, maar toon wat meer respect naar elkaar dan komt de boodschap ook wel over, en daarbij wat zijn eigenlijk jou ervaring / problemen met delta producten ?
                              Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X