Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet TV loskoppelen van kabeltv (abonnement)

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet TV loskoppelen van kabeltv (abonnement)

    In een ander topic in dit forum schreef Anette:

    [Anette] De abonnementskosten voor de kabel die blijven, omdat het internetsignaal via deze kabelaansluiting verloopt"

    Wellicht snap ik die reactie niet, maar als ik TV via internet kijk is dat geheel iets anders dan TV kijken via de kabel. Dat de kabel zowel voor TV als voor internet wordt gebruikt is infra-structuur en staat los van allerlei andere services. Dus hoef je dan ook geen kabelabonnement te hebben om via _internet_ TV te kunnen kijken. Toch?
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Google op 'vendor lock-in'.
    Infrastructuur is van zelfde eigenaar dus ze hebben je toch al.

    Reageer


    • #3
      Ander voorbeeld:
      Ik rijd met mijn auto over de weg en betaal wegenbelasting.
      Moet ik, als ik de GFTbak buitenzet aan diezelfde weg, dan ook wegenbelasting voor die plastic doos betalen omdat ik gebruik maak van een service die ook over die weg wordt aangeboden?
      :8
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
        He, die kende ik nog niet...

        Ander voorbeeld:
        Ik rijd met mijn auto over de weg en betaal wegenbelasting.
        Moet ik, als ik de GFTback buitenzet aan diezelfde weg, dan ook wegenbelasting voor die plastic doos betalen?
        :8
        Back? Maar ik ga er maar van uit dat je een grapje maakt.

        Reageer


        • #5
          Ja natuurlijk is het een ludiek voorbeeld. Wat ik wil duidelijk maken is dat hier toch wel een aantal zaken een grote rol spelen: infrastructuur en het onderscheid tussen de gekoppelde services.

          In mijn beleving is 'internet' een service die via de kabel wordt aangeboden, en TV via de kabel ook.
          Op het moment dat je besluit om TV te gaan kijken via Internet moet je volgens mij het bestaande kabelTVgebeuren los laten en aparte regels voor deze manier van TVkijken hanteren:
          - laat de pakketabonnnementen los en laat iemand betalen voor waar men naar kijkt.
          - internet zonder grenzen; als ik in Amsterdam woon zou ik ook Zeelandnet/Delta moeten kunnen kijken, als ik er maar voor betaal.
          - stapje verder is TVkijken in het buitenland, maar ik ben bang dat het zover niet gaat komen omdat de conculega's die mogelijkheid ook blokkeren.

          Administratief gezien is het wel minder werk om die twee te koppelen, maar het zou echt een unieke mogelijkheid zijn om van die pakketabo's af te komen. Toch?
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
            In mijn beleving is 'internet' een service die via de kabel wordt aangeboden, en TV via de kabel ook.
            In de PZC van vandaag is Joost Jiskoot eenzelfde mening toegedaan: "Wie op een tv programma's wil kijken wanneer het uitkomt, kan voor 3,50 euro per maand een kastje huren bij Delta." En nu komt het: "Dat wordt niet aangesloten op de coax-kabel maar verbonden met internet (een internetabonnement is dus nodig)" Er wordt geen woord gerept over het feit dat je ook nog over een kabelTVabonnement moet beschikken en dat je in feite gewoon _wel_ aan het internetten bent via de coax kabel.

            Ik ben echt tevreden over wat ik nu krijg voor mijn geld en ik wil er echt geen woordspelletje van maken, maar wie het weet mag het zeggen
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Ik denk dat ik het nu snap, zie
              https://forum.zeelandnet.nl/delta-in...html#post56530

              Dit prachtige nieuwe initiatief wordt vermarkt als een uitbreiding op het kabelabonnement. Niet meer en niet minder.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Je bent er helemaal zelf achter gekomen, kudo's!

                Reageer


                • #9
                  Haha, tja soms worden innoviteiten groter gemaakt dan dat ze zijn. Natuurlijk een aardig initiatief, maar net niet wat ik ervan verwachtte. Ben zelf een grote voorstander van de Xs4all methode: gewoon een internet abonnement met TV (eventueel uit te breiden met wat apps zoals Netflix, Amazon etc).
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Wat is daar zo anders aan dan wat Delta aanbied? Voor hetzelfde geld heb ik daar de helft van de snelheid die ik nu heb en geen vaste telefonie!

                    Reageer


                    • #11
                      Delta schiet voor mij tekort in de upstream, ik heb nu bijna 30 mbit up via kpn/telfort en dat biedt delta me nog niet eens bij hun hoogste abo. Vaste telefonie gebruik ik al lang niet meer. Ik wacht wel met interesse de nieuwe proposities af na de upgrade naar docsis 3.1.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X