Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Het nut van provider forums

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Het nut van provider forums

    Eigenlijk moeten sommigen van ons zich schamen dat we hiermee de landelijke pers hebben weten te halen :

    https://www.totaaltv.nl/nieuws/hebbe...r-consumenten/
    Laatst bewerkt door driepinter; 16 Aug 2023, 16:12.

  • #2
    Ach niet wanneer je naar de naam van de auteur kijkt. Volgens mij ook een deelnemer aan dit forum.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Eigenlijk moeten sommigen van ons zich schamen dat we hiermee de landelijke pers hebben weten te halen :

      https://www.totaaltv.nl/nieuws/hebbe...r-consumenten/
      Volledig mee eens. Ik had twee weken terug goede hoop dat moderatie fors zou ingrijpen, echter de mod is nu weer op vakantie.
      Normaal communiceren en on topic blijven is toch echt niet zo moeilijk lijkt me.

      Reageer


      • #4
        De pot verwijdt de ketel ??
        [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

        Reageer


        • #5
          Tja, het is niet iets om nou trots op te zijn.
          Met name de laatste weken heb ik hier best vaak gelezen .
          Ik las dat mensen herhaaldelijk zijn uitgescholden en beledigd. Omdat er niets aan meldingen wordt gedaan ben ik daar mee gestopt. De berichten werden ook niet verwijderd. Ik vraag me echt af wat je hier moet doen om een ban te krijgen.

          Anderzijds las ik herhaaldelijk dat de moderator er willekeur op zou na houden over een al dan niet terechte ban.
          Je moet maar durven...
          Ik geloof daar niet in en de praktijk heeft laten zien dat je hier schijnbaar heel veel voor moet doen.
          Nu zag ik dat vandaag een nieuwe of is het tijdelijke moderator een “ discussie” heeft gesloten. Goed werk!

          Ik heb met hulp meer aan het forum gehad dan een medewerker die niet zelden de kennis ook niet heeft. Het heeft dus echt nut maar moderatie met daarmee handhaven en optreden is echt nodig! Daar ontbreekt het m.i. wel aan.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door spectrum Bekijk bericht
            Tja, het is niet iets om nou trots op te zijn.
            Met name de laatste weken heb ik hier best vaak gelezen .
            Ik las dat mensen herhaaldelijk zijn uitgescholden en beledigd. Omdat er niets aan meldingen wordt gedaan ben ik daar mee gestopt. De berichten werden ook niet verwijderd. Ik vraag me echt af wat je hier moet doen om een ban te krijgen.

            Anderzijds las ik herhaaldelijk dat de moderator er willekeur op zou na houden over een al dan niet terechte ban.
            Je moet maar durven...
            Ik geloof daar niet in en de praktijk heeft laten zien dat je hier schijnbaar heel veel voor moet doen.
            Nu zag ik dat vandaag een nieuwe of is het tijdelijke moderator een “ discussie” heeft gesloten. Goed werk!

            Ik heb met hulp meer aan het forum gehad dan een medewerker die niet zelden de kennis ook niet heeft. Het heeft dus echt nut maar moderatie met daarmee handhaven en optreden is echt nodig! Daar ontbreekt het m.i. wel aan.
            Het sluiten van een topic vind ik ook niet echt goed. Dit topic had wel degelijk een nut en noodzaak en heb ik geopend omdat er wel degelijk iets aan de hand is met de uitzendkwaliteit van ESPN via Delta. Wanneer dat nu was opgelost, dan zo ik zeggen sluiten dat topic.
            Wat nu te doen? Een nieuw topic openen over ESPN?

            Reageer


            • #7
              Ja Spectrum.

              De bans worden steeds geeist door Bordewolf.
              Lees maar eens terug in zijn bijdragen.
              Dan lees je erg vaak; ban hier en ban daar!
              Geen ander forumlid heeft zich ooit zo verheven gedragen.

              Reageer


              • #8
                Een goed gebruikersforum heeft alleen nut wanneer het bedrijf wat gekoppeld is aan dat forum een goede ondersteuning heeft en zelf ook actief meeleest met dat forum.
                Komen gebruikers er niet uit dan moet een reactie vanuit het bedrijf volgen of op zijn minst een goede telefonische helpdesk aanwezig zijn.
                Een gebruikersforum als klachtenforum gebruiken heeft ook geen zin wanneer er geen reactie volgt vanuit het bedrijf. Het heeft dan ook geen nut om wederom een topic te starten over de kwaliteit van espn. De reacties van gebruikers weten we nu wel. Het is nu aan Delta om te acteren.

                Reageer


                • #9
                  Een goed gebruikersforum heeft mijn inziens een duidelijke structuur, het is mij ten eerste alniet duidelijke wat de samenhang is tussen het forum, Delta en Zeelandnet. Delta lijkt het forum te gebruiken in hun service afhandeling en er naar te verwijzen terwijl ZeelandNet het beheer zou moeten doen, dit laatste wordt enkel zeer selectief gedaan en is ook geen communicatie over mogelijk.

                  Ook wordt verwezen naar voorwaarden waar een gebruiker aan moet voldoen maar het staat een ieder vrij een account aan te maken en zonder enige controle berichten te spuien, gebruikers te beledigen en onjuiste informatie te verstrekken. Dit lijkt mij in de huidige tijd waarin het te makkelijk is anoniem te reageren niet erg houdbaar..

                  Reageer


                  • #10
                    Klopt helemaal maar ik las in het genoemde artikel dat Delta dit forum als gebruikersforum ziet. Daar gaat het dan dus al mis. Het is allemaal veel te vaag.

                    Ook zou het forum direct bereikbaar moeten zijn vanuit de bedrijfssite.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                      Wat nu te doen? Een nieuw topic openen over ESPN?
                      Je hebt het al gedaan.
                      Dit lost helemaal niéts op, zolang er niet actief wordt gemodereert.

                      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                      Reageer


                      • #12
                        Ben met bepaalde dingen het wel eens maar als ik een probleem heb bel ik wel naar Delta in plaats van hier op het forum een vraag stellen.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                          Klopt helemaal maar ik las in het genoemde artikel dat Delta dit forum als gebruikersforum ziet. Daar gaat het dan dus al mis. Het is allemaal veel te vaag.

                          Ook zou het forum direct bereikbaar moeten zijn vanuit de bedrijfssite.
                          Dat is het : https://www.delta.nl/forum
                          Bijgevoegde bestanden
                          Laatst bewerkt door driepinter; 16 Aug 2023, 21:11.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                            Het sluiten van een topic vind ik ook niet echt goed. Dit topic had wel degelijk een nut en noodzaak en heb ik geopend omdat er wel degelijk iets aan de hand is met de uitzendkwaliteit van ESPN via Delta. Wanneer dat nu was opgelost, dan zo ik zeggen sluiten dat topic.
                            Wat nu te doen? Een nieuw topic openen over ESPN?
                            Goed idee...en dan vooral (liefst enkele keren per dag) herhalen dat je het beeld op ESPN slecht vind. De praktijk heeft uitgewezen dat er dan heeeeeeeeel snel actie wordt ondernomen!
                            Laatst bewerkt door Jos; 17 Aug 2023, 00:29.

                            Reageer


                            • #15
                              Het ging mij er om, Bor dat men eindelijk eens ingreep omdat het overal behalve over het topic ging. Forumvervuiling wordt dit wel genoemd.
                              Het zou veel beter zijn dat alle off topic reacties consequent zonder opgaaf van redenen worden verwijderd. Handhaven heet dit, beste moderator.
                              En gaan de betrokkenen daar toch mee door zou een tijdelijke ban een mooi middel zijn als een soort van opvoeding.
                              Zolang het allemaal zo vrijblijvend blijft zal er hier weinig veranderen.
                              Ik heb bewust niet gereageerd destijds op de topic ontopic blijven. Als de webmaster eens in de spiegel kijkt zou deze moeten zien wat er aan schort.
                              Handhaven en optreden wordt niet of nauwelijks gedaan. Er is tenminste weinig van te merken.
                              Wordt er wel gehandhaaftd en opgetreden dan is een oproep als deze helemaal niet nodig.
                              Ook hier blijkt het weer erg moeilijk om zich alleen aan het onderwerp te houden. Er is inmiddels alweer een paar keer op de persoon gespeeld.
                              Het bekende vingertje blijven wijzen naar de ander maar zelf in de slachtofferrol blijven kruipen.

                              Klapstoel, ik denk dat er maar 1 iemand bepaald wie hier een ban krijgt en dat is de webmaster. Op een zelf in elkaar geknutseld forum kan enige partijdigheid in de vorm van vriendjespolitiek ontstaan maar toch niet hier mag ik aannemen.
                              Verzoeken tot een ban vind ik ook niet netjes. Bor zou er beter aan doen dit voor zichzelf te houden, alsmede de mensen die zijn geblokkeerd aan te kondigen.
                              Dat wakkert het vuur onnodig aan. Wanneer je die maatregel neemt en het voor jezelf houdt blijft het op het forum en voor jezelf een stuk rustiger.
                              Nog een voordeeltje is dat het kinderachtige getreiter dan snel is gesmoord.



                              Ik zou ook liefst Delta bellen, Copilot. Alleen weet men regelmatig van toeten of blazen.
                              Dan is het toch wel fijn dat je hier terecht kunt.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X