Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ontopic blijven

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
    Rinus ik zou 'm eenmalig en subtiel melden dat hij / zij offtopic aan het gaan is.
    Goed plan en duidelijk.
    Maar er zijn personen die andere personen geblocked hebben, dus een subtiele melding gaat niet altijd aankomen.
    [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Hier is geen touw aan vast te knopen.

Reageer

Dat het maar een gezond en dienstbaar forum mag zijn..!

Reageer

Ik weet nog toen DELTA zelfstandig was, voor de verkoop aan EQT in 2017 werd elke forum post eerst goedgekeurd door de moderatie.

Het duurde altijd even voor dat deze zichtbaar was op internet.

De regels waren in feite veel strenger destijds.

Reageer

Jeroen ben blij met je regels ga zo door.
            Het is echt irritant dat er over allerlei zaken wordt gesproken die niks met het onderwerp te maken heeft.

Reageer

Heel blij met deze aankondiging! Hopelijk werkt het maar ik betwijfel het...
              Het loopt met name de laatste tijd de spuigaten uit.
              Het is goed voor te stellen dat de medewerkers niet 24/7 de tijd hebben om een vast groepje ruziemakende kleuters in het gareel te houden.
              De verontwaardigde reacties die dit weer oproept laat al zien dat men de forumregels niet kent of respecteert.
              Laatst bewerkt door spectrum; 26 Jul 2023, 19:26.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Ik weet nog toen DELTA zelfstandig was, voor de verkoop aan EQT in 2017 werd elke forum post eerst goedgekeurd door de moderatie.

Het duurde altijd even voor dat deze zichtbaar was op internet.

De regels waren in feite veel strenger destijds.
                Volgens mij is het voor niemand moeilijk om in de Huiskamer even de sticky door te lezen met de regels en zich er daarna aan het houden.
                Je weet dan waar je aan toe bent en hoe er wordt gehandeld op dit forum. Ben je het niet eens, verlaat het forum dan.

Jeroen acteert naar mijn overtuiging volledig onafhankelijk. Er zijn ook posts van mij verwijderd. Ik kan daar prima mee leven.
                En ik wil ook even duidelijk hebben dat ik ,buiten een aantal overduidelijke reclame/spamaccounts die chatGPT berichten of engelse berichten plaatsen, niemand heb gerapporteerd de afgelopen week. Bans zijn door die personen opgelopen door eigen handelen.
                Dat kon ook niet, enkelen staan op mijn blacklist en die posts van die personen zie ik niet en kan ik om die reden ook niet rapporteren.

Dit naar aanleiding van aantijgingen richting "personen op dit forum die rapporteren", ik voel me niet aangesproken in deze.
                Gaan zaken te gek, dan schroom ik niet om te rapporteren wanneer zelfs na het er op wijzen men maar oeverloos doorgaat.
                Maar ik heb inmiddels de blacklist gevonden dus veel gaat aan mij sowieso voorbij.

Verder is mjn plan niet al te veel meer te posten. Enkele nieuwsberichten en af en toe mijn mening.
                Maar de lol van actief deelnemen aan een open discussie is er wel af de afgelopen maanden.
                Ik mag hopen dat dit weer verbeterd en alles wat inhoudelijker wordt.

Zeer blij tot slot met de ingeslagen weg van Jeroen. Ga zo door!
                Laatst bewerkt door Bordewolf; 26 Jul 2023, 19:31.

Reageer

Sommige mensen beginnen weer af te 'glijden' op dit topic en proberen hun eigen straatje schoon te vegen.
                  Laten we hopen dat het bericht van de moderator hiervoor niet wordt gebruikt.
                  Laatst bewerkt door Rinus; 26 Jul 2023, 19:37. Reden: Tikfoutje verbeterd.
                  [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Ik voel mij wél aangesproken en maak van de gelegenheid gebruik te melden dat ik niet alleen niet vorige week maar helemaal nog nooit iemand gerapporteerd heb, alhoewel ik de neiging ertoe wel eens heb moeten onderdrukken. Eventuele bans zijn door mij nooit gevraagd, wat niet hetzelfde is als nooit gewenst (geweest). De grens iemand het zwijgen op te laten leggen is bij mij nog niet overschreden geweest. Bij enkele forumleden kennelijk wel en ja als moderatoren daar op acteren dan kan dat leiden tot een ban of zelfs een permaban. Waarmee ik zeg dat het oplopen van een (perma)ban iets is dat iemand kan overkomen naar aanleiding van de beslissing van moderatoren. De moderator legt forumleden, al of niet tijdelijk, het zwijgen op.
                    Ik ben het niet altijd met zo’n beslissing eens geweest. Maar ja, ik ben dan ook geen moderator en op mij rust niet de zware taak dergelijke beslissingen te nemen, ik hoef mij, net als de forummedebewoners, slechts te houden aan de sticky die ik wel eens doorgelezen heb. Dat doorlezen vond ik niet moeilijk maar toch…
                    Zoals ik van mening kan verschillen over de beslissing van een moderator zo kan ik ook van mening verschillen over het toepassen van de regels in de sticky, ik sta daar kennelijk, de posts in dit topic gelezen te hebben, niet alleen in. En ondanks dat zijn er in het algemeen maar weinigen die zo maar een (perma)ban bekomen.

Er is soms wel een patroon herkenbaar aan de inhoud van de posts in topics. Eén ervan is dat posts inhoudelijk van het veronderstelde topic afwijken. Soms noem ik de dynamiek achter zo’n patroon ’het spel op de wagen’. In zulke situaties wijkt de inhoud van de posts doorgaans snel en ver van het veronderstelde topic af. Het gebruiken van de zwarte-/ blokkeerlijst kan behulpzaam zijn bij het tegengaan van posten van afwijkende inhoud in de veronderstelde topic. Het nadeel daarvan vind ik dat ook de zinvolle posts van geblokkeerde medebewoners niet meer te lezen is en ook posts van anderen soms moeilijk te begrijpen zijn als die reageren op posts van geblokkeerde medebewoners.
                    Laatst bewerkt door spunsjketa; 26 Jul 2023, 23:33. Reden: Ander lettertype

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
                      Vraag: wat kan/moet een gebruiker doen, wanneer een ander forumlid 'off-topic' gaat en duidelijk een topic gaat vervuilen?

Niets?
                      Aanspreken?
                      Melden?
                      Iets anders?
                      "Niets" lijkt me een goed plan maar ik zie er hier al drie die altijd het laatste woord moeten hebben, sterkte Jeroen.

Reageer

Het modereren op een forum is niet makkelijk.
                        Je verwijderd altijd te veel, of te weinig, iedereen heeft daar een eigen mening over.
                        Een moderator is vaak het pispaaltje op het forum, maar gelukkig zijn er altijd mensen die weten dat dit nodig is.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
                          Het modereren op een forum is niet makkelijk.
                          Je verwijderd altijd te veel, of te weinig, iedereen heeft daar een eigen mening over.
                          Een moderator is vaak het pispaaltje op het forum, maar gelukkig zijn er altijd mensen die weten dat dit nodig is.
                          Modereren is gewoon nodig. Het afgelopen weekend zie ik opnieuw reacties op de persoon, offtopic posten en zogenaamde "geintjes" plaatsen en dit achteraf goedpraten, schelden en dan ook nog doen of men "onschuldig" is.

Iedere keer de personen er op gewezen, maar het zit niet in de genen om dan de post te verwijderen om de boel niet te laten escaleren.
                          Het enige dat ik doe dit soort figuren op de banlist zetten, maar dat zou niet nodig moeten zijn.

Kennie-L is al jaren een gewaardeerd forumlid overigens en hield het netjes.... de reacties daarop vindt betreurenswaardig.
                          Laatst bewerkt door Bordewolf; 31 Jul 2023, 10:02.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Modereren is gewoon nodig. Het afgelopen weekend zie ik opnieuw reacties op de persoon, offtopic posten en zogenaamde "geintjes" plaatsen en dit achteraf goedpraten, schelden en dan ook nog doen of men "onschuldig" is.

Iedere keer de personen er op gewezen, maar het zit niet in de genen om dan de post te verwijderen om de boel niet te laten escaleren.
                            Het enige dat ik doe dit soort figuren op de banlist zetten, maar dat zou niet nodig moeten zijn.
                            Het ergste van al is ,Dat het gehele forum maar om een man draait ,voor mij mag je het zelf invullen Zou fijn dat ,zijn deze persoon een ban ,van een maand te geven, en dan te kijken ,hoe het forum werkt

Reageer

Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

Het ergste van al is ,Dat het gehele forum maar om een man draait ,voor mij mag je het zelf invullen Zou fijn dat ,zijn deze persoon een ban ,van een maand te geven, en dan te kijken ,hoe het forum werkt
                              Kan wel zijn dat dat jouw perceptie is, maar er is ook een hele kleuterklas die aan het jennen en uitlokken was. Puur pestgedrag. Als die zich eens in zouden kunnen houden...

Reageer

,,
                                Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht

Kan wel zijn dat dat jouw perceptie is, maar er is ook een hele kleuterklas die aan het jennen en uitlokken was. Puur pestgedrag. Als die zich eens in zouden kunnen houden...
                                U praat uit het zelfde straatje als onze banner ,maar dat kan ook niet anders, overigens als er over deze persoon gesproken wordt duikt u er op als bok op haverkist op om te reageren ,Woont u samen in het grote Dierenrijk😲👀
                                Laatst bewerkt door koekeroe; 31 Jul 2023, 10:36.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X