Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta wijzigt eigenmachtig IPv4-adres

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta wijzigt eigenmachtig IPv4-adres


  • #2
    Heb je wel een Business Pack ?

    Reageer


    • #3
      Flauwekul! Ik krijg bij mijn internetabonnement een IPv4-adres toebedeeld. En als ik daar gebruik van wil maken dan stelt dat dus zogenaamd niks voor, want Delta kan dat adres ieder moment veranderen als ik geen BusinessPack heb?! Wat een drogreden!

      Reageer


      • #4
        Dit is volkomen normaal in Nederland. Nergens is jou een statisch IP beloofd.

        Reageer


        • #5
          Sopho Je zou dat inderdaad met het business pack kunnen oplossen of, goedkoper, met een dynamic DNS-service.

          Reageer


          • #6
            Hier staat het duidelijk vermeld, door tekort van IPv4 ranges zijn de adressen dynamisch via DHCP, met business pakket kunnen ze een vast ip koppelen aan je mac adres, En kun je zorgenloos genieten van je eigen webserver. En als de websites zeer belangrijk zijn waarom host je ze dan niet bij een hosting provider. Heb zelf een business pakket met vast IP adres en een eigen reverse erop, en daar zit gewoon een prijskaartje aan.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Sopho Bekijk bericht
              Als dit de wijze is waarop Delta met klanten omgaat, dan gaat het contract tussen ons twee niet verlengd worden!
              Ik denk dat dit een gevalletje van 'beter inlezen' is. Zoals de reacties vermelden, kun je alleen met een paar extra euri voorkomen dat je ip adres niet wordt gewijzigd na het einde van de lease-periode(s).

              Je hoeft overigens geen websites te _hosten_ om ze te kunnen beheren.

              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8

                Je kunt je websites beter door een ander laten beheren, dat is echt niet zo duur.

                Reageer


                • #9
                  Als vrijwilliger ontwikkel, host en beheer ik enkele sites (multisite) voor kleine sportverenigingen en de buurtvereniging in mijn kleine dorp. Ik vraag daar geen geld voor, maar ik ben ook niet van plan zo'n 80 euro per jaar voor een provider met eigen nukken er bij in te schieten! Delta glasvezel leek een uitkomst. Maar met een dynamisch extern IP-adres is het dat dus niet. Bij de KPN (gewoon internet, telefoon en tv via de koperdraad) had ik wel jarenlang een vast IP-adres, vandaar dat ik verbaasd was dat het bij Delta anders gaat. Over een jaar maar weer terug naar KPN!

                  Overigens snap ik niet wat je als Delta-klant hebt aan een dynamisch IP-adres. En waarom zou je als Delta dat/die IP-adres(sen) dan bekend maken bij de klant?

                  Reageer


                  • #10
                    Zoals GoeRoe hierboven al terecht aangaf kun je altijd nog gebruik maken DDNS :

                    Lees het verhaal over Dynu.com op pagina 2

                    https://pcmweb.nl/artikelen/netwerk/...-van-buitenaf/
                    Laatst bewerkt door driepinter; 29 Mar 2021, 19:33.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Sopho Bekijk bericht
                      Flauwekul! Ik krijg bij mijn internetabonnement een IPv4-adres toebedeeld. En als ik daar gebruik van wil maken dan stelt dat dus zogenaamd niks voor, want Delta kan dat adres ieder moment veranderen als ik geen BusinessPack heb?! Wat een drogreden!
                      Nope. Particuliere klanten krijgen nergens garantie op vaste ip's. Ook niet bij KPN hoor. Als je daar jarenlang hetzelfde ip had, had je geluk. Ze hadden je eerst moeten bellen?
                      Laatst bewerkt door Koeba; 29 Mar 2021, 18:19.

                      Reageer


                      • #12
                        Dank Driepinter ... daar heb ik wat aan. Ga ik proberen

                        Reageer


                        • #13
                          Dat heet een Dynamic IP. Hebben wel meer providers..

                          Reageer


                          • #14
                            Als particuliere klant krijg je van ons een dynamisch ip adres. Dit betekend dat het kan wijzigen. Als je een vast ip-adres wenst dan zou ik je adviseren om te kiezen voor een Business Pack. Hierin zit een vast ip-adres.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X