Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

ik kan geen uitgaande mail versturen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• ik kan geen uitgaande mail versturen

Ik heb in Outlook 2016 op de iMac twee Zeelandnet email accounts staan (IMAP). De account-instellingen zijn identiek. Sinds afgelopen week kan ik vanaf het ene email account (niet het hoofd mailaccount) geen email versturen, wel ontvangen. Vanaf het andere email account kan ik zowel ontvangen als versturen. Ik kom er niet achter waarom ik van het ene mailaccount niet kan versturen. Wat zou hiervan de reden kunnen zijn?
    Bij voorbaat dank voor de reacties.

Als de instellingen identiek zijn , probeer dan dit eens:
    + Ga via bestand naar de accountinstellingen
    + selecteer het bewuste account
    + click op herstellen
    + volgende
    + Nu wordt het account gecontroleerd en een testbericht verzonden

Sluit Outlook 2016.
    Open Outlook 2016 opnieuw en cntroleer eens of je dat testbericht ontvangen hebt.

Reageer

Dank je wel Ptrol voor je reactie. De manier die je beschrijft klinkt alsof het bedoeld is voor een Windows PC. Bij een iMac werkt het net ff anders. Klopt dit?

Reageer

dat klopt, @Anita61.
        Kan je op een IMac in outlook 2016 het mailaccount dan niet selecteren en herstellen?

Overigens mailaccount verwijderen en opnieuw opvoeren ook al geprobeerd?

Reageer

Nee, voor zover ik weet kan je een e-mailaccount op de imac niet herstellen. Je kunt wel instellingen wijzigen. Het verwijderen en opnieuw aanmaken heeft niet gewerkt.

Reageer

Krijg je een foutmelding, als je wilt verzenden/
            Wordt dit mailtje misschien opgeslagen in Concepten?

Geen uitgesteld verzenden: https://www.iculture.nl/nieuws/micro...g-stuur-later/ ?

Reageer

Ik krijg inderdaad een foutmelding dat het bericht niet kan worden verzonden (foutcode 3253, de verbinding met de server is mislukt of verbroken). Het bericht blijft staan in postvak UIT.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Anita61
                Ik heb in Outlook 2016 op de iMac twee Zeelandnet email accounts staan (IMAP). De account-instellingen zijn identiek. Sinds afgelopen week kan ik vanaf het ene email account (niet het hoofd mailaccount) geen email versturen, wel ontvangen.
                Anita, beide accounts hebben eigen instellingen voor het versturen van e-mail. Zie ook dit (automatisch vertaalde) Microsoft artikel. Je kunt daar bij 'Meer opties' instellen dat je ook je gebruikersnaam en wachtwoord wilt opgeven. Doe dat voor het account waar het verzenden niet lukt.

Op deze manier kun je ook de overige instellingen met elkaar vergelijken.

Lukt het nu?

Reageer

Helaas, mailaccount verwijderd en opnieuw toegevoegd. Bij ' meer opties' de gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld maar ik kan nog steeds geen email versturen.

Reageer

Ik denk dat je nu je wachtwoord hebt ingevuld waar je gebruikersnaam hoort? Dit ziet er niet goed uit (ik zou dat wachtwoord nu wel even aanpassen en dan even wachten totdat dat actief is).

Reageer

Hallo GoeRoe, er staat duidelijk bij 'meer opties' aangegeven waar je je gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen, dus dat het verkeerd staat is niet aan de orde. Nadat ik dit correct had ingevuld was het nog steeds niet mogelijk email te verzenden. Overigens staan bij het account dat wel kan ontvangen en verzenden deze gegeven onder 'meer opties' ook niet ingevuld. Wat nu?

Reageer

Er zijn geen updates voor Office?

Je zou bijna aan een herinstallatie gaan denken: https://support.office.com/nl-nl/art...5-cba2e14e94c0

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Anita61
                          Hallo GoeRoe, er staat duidelijk bij 'meer opties' aangegeven waar je je gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen, dus dat het verkeerd staat is niet aan de orde.
                          De gebruikersnaam 'UGFzc....' vind ik creatief gekozen, het ziet er meer uit als een wachtwoord, vandaar.

In dat geval vermoed ik dat de instellingen voor uitgaande mail niet kloppen:
                          - Vul bij SMTP-server in: mail.zeelandnet.nl
                          - Kies als beveiligingstype voor SSL
                          - De poort staat na het kiezen voor SSL ingesteld op 465, zo niet wijzig deze dan naar 465

Werkt het dan nog niet? Probeer het met dezelfde instellingen eens met Apple Mail in plaats van met Outlook.

Reageer

De melding 'UGFzc....' is geen gebruikersnaam maar een foutmeldingscode. De bijlage die ik meegezonden heb betreft een foutmeldingscode bij het verzenden van een mail en is geen instelling van het emailaccount.
                            Zoals je al aangeeft heb ik inderdaad SSL ingesteld en poort 465.
                            Ik had wel als uitgaande smtp-server smtp.mail.zeelandnet.nl ingesteld i.p.v. mail.zeelandnet.nl. Maar nadat ik dit had gecorrigeerd nog steeds geen uitgaande mail.

Reageer

Vink ssl eens even uit in de instellingen van het het bewuste account.
                              Sla op en sluit Office.
                              Open Office opnieuw en vink ssl weer aan.
                              Dat las ik in een oudere oplossing op het Internet over dit probleem.
                              Ik kan het url zo snel niet meer vinden.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X