Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Live tegels op Windows 10

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Live tegels op Windows 10

    Ik krijg geen update van sommige live-tegels binnen Windows 10 build 14295. CNN ververst zijn tegel wel en ook de Weer-app. De livetegels van NOS, Geldzaken en NU blijven "zwart" .
    Iemand enig idee??
    Rob

  • #2
    Dat kan mogelijk aan je beveiligingssoftware liggen.
    Herstel je browserinstellingen in de Firewall. Gewoon op standaard instellen.
    Verwijder daarna de bewuste apps en installeer ze eens opnieuw.

    Niet uitgeschakeld?
    Ook al onderstaande geprobeerd?
    "Je kunt Live-tegels (tegels die updates of slideshows laten zien en regelmatig verversen) in- en uitschakelen door er met de rechtermuisknop op te klikken en Live-tegel inschakelen of Live-tegel uitschakelen te selecteren. Als je een Live-tegel uitschakelt, verandert deze in een gewone tegel". ( bron Computer Totaal )

    Reageer


    • #3
      Dag Ptrol
      Het uit- en inschakelen heb ik inderdaad al geprobeerd, maar dat levert geen verbetering.
      De Firewall wordt "geregeld" door Bitdefender en in vorige versies van Windows had ik die live-tegels wel.
      En de CNN tegel wordt wel geupdated.
      Ik zal de apps nog eens verwijderen en opnieuw installeren, kijken wat dat mij oplevert.
      Nog andere mogelijke oplossingen??

      Reageer


      • #4
        Heb je een Wifi-Modem?
        Zo ja, zet de SPI Firewall eens op OFF.

        Je bent beslist niet alleen. Zie deze link .

        Reageer


        • #5
          Dag Ptrol
          Ik heb het modem van Zeelandnet, maar zou zo niet weten hoe ik SPI Firewall moet uitzetten. Ik ga zoeken in de handleiding.
          Verder heb ik de link aangeklikt en al veel gelezen. Morgen ga ik er verder mee.
          Ik laat weer van me horen!
          Rob

          Reageer


          • #6
            Dag Ptrol
            Gekeken naar de software van het modem en daar stond de SPI Firewall al op OFF.
            Via jouw link de oplossing gevonden: in Bitdefender Total Security 2016 de module Firewall aangeklikt; Rules aangeklikt; linksbeneden Show General Rules aangevinkt; gezocht naar Windows Explorer traffic on HTTP en daar de optie ALLOW geselecteerd. Nu nog even kijken of na een herstart de live-tegels live blijven!
            Dank voor je inzet!!

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Ptrol
              Dat kan mogelijk aan je beveiligingssoftware liggen.
              Herstel je browserinstellingen in de Firewall. Gewoon op standaard instellen.
              Dat was exact wat er met mijn 1e reactie van gisteren ( bovenstaande quote) bedoeld werd! Ik had browser geschreven, omdat ik niet weet welke je gebruikt.
              Fijn, dat het is opgelost en hopelijk blijft.


              Houd wel de vinger aan de pols.
              Bitdefender zelf ontkent namelijk dat dit de oorzaak zou zijn. Zij beweren dat het een bug in Win10 is.
              Zie Bitdefender Forum.

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X