Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Firmware updates Nokia XS-2426G-B

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Firmware updates Nokia XS-2426G-B

    Bij het inloggen op mijn Nokia XS-2426G-B modem zie ik dat de firmware van 2021 is.
    Nu is het lastig om te vinden wat de meest recente versie is, maar het zou wat bijzonder zijn als er de afgelopen 3 jaar geen beveiligingsupdates voor dit modem zijn uitgebracht.
    Weet iemand wat de meest recente versie van de firmware zou kunnen zijn ?
    is er een manier om zelf de firmware te upgraden?


  • #2
    De provider verzorgt de laatste firmware updates dus zelf updaten kan niet.


    Voor zover ik kan terugvinden is 3FE49544JJJL30 laatste versie.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      De provider verzorgt de laatste firmware updates dus zelf updaten kan niet.


      Voor zover ik kan terugvinden is 3FE49544JJJL30 laatste versie.
      Bedankt voor je antwoord.
      Mijn modem heeft 3FE49544IJKK02(1.2303.402), als er enige logica in de nummering zit dan zou "44IJ" waarschijnlijk ouder zijn dan "44JJ" . Geeft 44JJ ook 2021 als jaar ?

      Reageer


      • #4
        In dit topic kun je teruglezen dat het gaat om een update uit mei 2023 :

        https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...or-delta/page3

        Maar goed als je het niet vertrouwd vraag het anders aan de klantenservice.
        Laatst bewerkt door driepinter; 16 Mar 2024, 11:09.

        Reageer


        • #5
          Klantenservice gebeld. "Het is heel normaal dat er '(c) Nokia 2021' staat want we passen zelf de firmware aan en de 2021 is het jaar waarin we daarmee begonnen zijn".
          Nokia maakt ook niet publiek welke firmware versies zij wanneer releasen. Sowieso snap ik het nut van zelf modificeren van firmware niet helemaal nu Delta ook vrije modem keuze aanbiedt, tenzij de Nokia standaard firmware niet aan de aansluitvoorwaarden voor vrije modem keuze zou voldoen.


          Reageer


          • #6
            Nog even verder gezocht: Nokia heeft op 5 Feb 2024 het volgende gepubliceerd:
            "Nokia ONT BBD Release 23.04a XS-2426G-B Product Guide"
            met als handle: Document: 3FE-49546-AAAA-TCZZA-12
            https://documentation.nokia.com/pybi...-0000000004012

            Helaas is het document alleen beschikbaar voor klanten van Nokia (zoals bv Delta) en niet voor iedereen :-(

            Als ik echter zoek op "XS-2426G-B Product Guide" dan kom ik uit op de FCC registratie voor het modem uit 2021:
            https://fcc.report/FCC-ID/2ADZRXS2426GB/5593067.pdf
            Deze heeft als handle: 3FE-49546-AAAA-TCZZA
            Dit document is van december 2021 en heeft het in sectie 1.2 over: "BBD Release 21.04"

            als we dan aannemen dat 21 voor 2021 staat en 04 voor Q4 (december) dan zou de meest recente release dus "2023 Q4 a" zijn.
            Als ik dat vergelijk met software version 3FE49544IJKK02(1.2303.402) dan denk ik dat de 2303 staat voor 2023 Q3 en dan zou er dus ook nu al (of binnenkort een 1.2304.xxx) moeten zijn en daarnaast een 1.2304.yyy (voor de "a" versie).

            Om een lang verhaal kort te maken: mijn modem draait kennelijk een redelijk recente versie van de firmware.
            Als Nokia/Delta nu ook nog een keer de "(c) 2021" tekst aanpast dan zou dat veel duidelijker worden.
            Het mooiste zou natuurlijk zijn als Nokia niet zo geheimzinnig doet over de firmware versie en Delta gewoon de knop weer enabled waarmee je zelf kunt checken of je de laatste versie hebt.



            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X