Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nieuwe vaste energie contracten DELTA

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Nieuwe vaste energie contracten DELTA

    Vanaf vandaag zijn er weer vaste energie contracten mogelijk

    https://deltaenergie.nl/mijndelta

    Maar ik heb nu niet direct het idee dat de prijs nu zoveel goedkoper is.
    Bijgevoegde bestanden
    Laatst bewerkt door driepinter; 1 Jun 2023, 12:40.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Vanaf vandaag zijn er weer vaste energie contracten mogelijk

    https://mijn.deltaenergie.nl

    Maar ik heb nu niet direct het idee dat de prijs nu zoveel goedkoper is.
    Ik ben naar Greenchoiche gegaan, prijzen onder het plafond, dus ook boven het prijsplafond betaal ik nu een lagere prijs.
    Jaar vastgezet met bonus. Ik zie wel hoe de prijzen gaan dalen of stijgen, enig risico genomen maar dat zie ik dan wel weer.
    Dit scheelde mij zeker 20 euro per maand.

    Reageer


    • #3
      Kun je de prijzen stroom per kwh en gas per kuub erbij zetten want dit gaat over betalen per maand en dat is berekend naar jou verbruik?

      Reageer


      • #4
        Dan zou ik uitkomen op 0,202999 kWh en 0,69566 m3

        Indien je nu een variabel contract hebt kun je het gemakkelijk voor je eigen situatie zelf uitrekenen.
        Laatst bewerkt door driepinter; 2 Jun 2023, 20:33.

        Reageer


        • #5
          Ook geen bonus bij verlengen, maar een cadeautje.
          En maar liefst 15% duurder dan bij Eneco?
          Vreemd hoor.
          Laatst bewerkt door Ptrol; 1 Jun 2023, 12:52.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Dan zou ik uitkomen op 0,202999 Kwh en 0,69566 m3

            Indien je nu een variabel contract hebt kun je het gemakkelijk voor je eigen situatie zelf uitrekenen.
            0,70ct voor gas is een utopie.

            Ik heb nu 1,34 per m3 bij Greenchoice 1 jaar vast, electra 0,39/0,37 met een ruim teruglevertarief van 0,11.

            Ik zou dat eens naast de prijzen van Delta zetten.

            Ik betaal straks ca 140 euro per maand, de aanbieding van Delta komt uit op 165 euro per maand.
            Laatst bewerkt door Bordewolf; 1 Jun 2023, 13:13.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Dan zou ik uitkomen op 0,202999 Kwh en 0,69566 m3
              Dat zou dan de allergoedkoopste van NL zijn nu? Vergelijkingssites leveren niks onder de 1,30 op of daaromtrent.

              Reageer


              • #8
                Reken het nu maar eens zelf uit op MijnDelta (energie) dan moet je doorklikken op Prijsopbouw en dan kun je de details zien.

                Ik dit moeilijk publiceren want dat stikt van de privégegevens
                Bijgevoegde bestanden
                Laatst bewerkt door driepinter; 1 Jun 2023, 14:19.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Dan zou ik uitkomen op 0,202999 Kwh en 0,69566 m3

                  Indien je nu een variabel contract hebt kun je het gemakkelijk voor je eigen situatie zelf uitrekenen.
                  bedankt

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                    Reken het nu maar eens zelf uit op MijnDelta (energie) dan moet je doorklikken op Prijsopbouw en dan kun je de details zien.

                    Ik dit moeilijk publiceren want dat stikt van de privégegevens
                    Uw variabele energieprijzen gingen op 1 april al fors naar beneden. Die daling zet gelukkig door en dus verlagen we op 1 juli de variabele prijzen van uw energiecontract voor 100% groene stroom en aardgas opnieuw!
                    Prijsplafond
                    Deze keer dalen uw variabele energieprijzen tot onder de maximumprijzen van het prijsplafond dat door de overheid is vastgesteld. Dat betekent dat u de nieuwe variabele prijzen vanaf nu betaalt voor alle stroom en gas die u verbruikt, dus niet alleen dat deel van uw verbruik dat boven de verbruiksgrenzen van het prijsplafond ligt. Hoe het prijsplafond ook alweer werkt leest u op deltaenergie.nl/prijsplafond.

                    In de tabel hieronder ziet u de nieuwe, lagere variabele prijzen vanaf 1 juli 2023 voor DELTA Groene Stroom en DELTA Gas en de prijsplafondprijzen.
                    Leveringsprijzen
                    per 1 juli 2023
                    DELTA Groene Stroom variabel DELTA Gas variabel
                    Vaste leveringskosten per maand € 6,55 € 6,55
                    Prijs per kWh Prijs per m³
                    Enkeltarief € 0,37723 Gasprofiel 1: € 1,29066
                    Dubbeltarief normaal € 0,38248 Gasprofiel 2: € 1,28336
                    Dubbeltarief dal € 0,37122
                    Netto terugleververgoeding € 0,09
                    Prijsplafondprijzen € 0,40 € 1,45
                    Onze leveringsprijzen zijn inclusief overheidsheffingen voor 2023 en 21% btw. Ook de vaste leveringskosten per maand zijn inclusief 21% btw. Niet inbegrepen zijn de netbeheerkosten. U kunt uw energiecontract kosteloos opzeggen voordat de nieuwe prijzen ingaan.Voor een uitsplitsing van het variabele tarief van uw 100% groene stroom kijkt u hier. Voor uw gas kunt u de uitsplitsing hier vinden.
                    Wat verder nog belangrijk is
                    • Vanaf 1 juni bieden we weer energiecontracten met vaste prijzen voor één of drie jaar aan. Met een vast energiecontract kiest u voor zekerheid en sluit u nieuwe prijsstijgingen één of drie jaar lang helemaal uit. Kijk vanaf 1 juni in MijnDELTA via deltaenergie.nl/mijndelta.
                    • Vanaf 1 juli 2023 geldt een netto teruglevergoeding van 0,09 euro per kWh excl btw. Als u op jaarbasis meer stroom aan het stroomnet levert dan u ervan afneemt, krijgt u over de stroom die u meer teruglevert dan verbruikt 0,09 euro per kWh betaald. Meer informatie over de netto terugleververgoeding vindt u op deltaenergie.nl/nettoteruglevering.
                    • In MijnDELTA heeft u op dag- en uurbasis inzicht in uw energieverbruik. Wist u ook dat u periodiek advies kunt krijgen over uw maandelijkse termijnbedrag? Ga naar MijnDELTA en ontdek de mogelijkheden!
                    • Informatie over de situatie op de energiemarkt, het prijsplafond voor energie, over budgetvoorlichting en hulp bij schulden vindt u op deltaenergie.nl/gripopenergie.
                    Voor de tweede keer op rij hebben we dus goed nieuws voor u: een daling van de variabele energieprijzen. De vraag is alleen hoe de energiemarkt zich de komende maanden ontwikkelt met het oog op de komende winter. Wilt u nieuwe prijsstijgingen helemaal uitsluiten? Kies dan vanaf 1 juni voor de rust van een energiecontract van één of drie jaar met vaste prijzen.
                    Met vriendelijke groet,

                    Roel Meijerink
                    Directeur Energie

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
                      Uw variabele energieprijzen gingen op 1 april al fors naar beneden. Die daling zet gelukkig door en dus verlagen we op 1 juli de variabele prijzen van uw energiecontract voor 100% groene stroom en aardgas opnieuw!
                      Prijsplafond
                      Deze keer dalen uw variabele energieprijzen tot onder de maximumprijzen van het prijsplafond dat door de overheid is vastgesteld. Dat betekent dat u de nieuwe variabele prijzen vanaf nu betaalt voor alle stroom en gas die u verbruikt, dus niet alleen dat deel van uw verbruik dat boven de verbruiksgrenzen van het prijsplafond ligt. Hoe het prijsplafond ook alweer werkt leest u op deltaenergie.nl/prijsplafond.

                      In de tabel hieronder ziet u de nieuwe, lagere variabele prijzen vanaf 1 juli 2023 voor DELTA Groene Stroom en DELTA Gas en de prijsplafondprijzen.
                      Leveringsprijzen
                      per 1 juli 2023
                      DELTA Groene Stroom variabel DELTA Gas variabel
                      Vaste leveringskosten per maand € 6,55 € 6,55
                      Prijs per kWh Prijs per m³
                      Enkeltarief € 0,37723 Gasprofiel 1: € 1,29066
                      Dubbeltarief normaal € 0,38248 Gasprofiel 2: € 1,28336
                      Dubbeltarief dal € 0,37122
                      Netto terugleververgoeding € 0,09
                      Prijsplafondprijzen € 0,40 € 1,45
                      Onze leveringsprijzen zijn inclusief overheidsheffingen voor 2023 en 21% btw. Ook de vaste leveringskosten per maand zijn inclusief 21% btw. Niet inbegrepen zijn de netbeheerkosten. U kunt uw energiecontract kosteloos opzeggen voordat de nieuwe prijzen ingaan.Voor een uitsplitsing van het variabele tarief van uw 100% groene stroom kijkt u hier. Voor uw gas kunt u de uitsplitsing hier vinden.
                      Wat verder nog belangrijk is
                      • Vanaf 1 juni bieden we weer energiecontracten met vaste prijzen voor één of drie jaar aan. Met een vast energiecontract kiest u voor zekerheid en sluit u nieuwe prijsstijgingen één of drie jaar lang helemaal uit. Kijk vanaf 1 juni in MijnDELTA via deltaenergie.nl/mijndelta.
                      • Vanaf 1 juli 2023 geldt een netto teruglevergoeding van 0,09 euro per kWh excl btw. Als u op jaarbasis meer stroom aan het stroomnet levert dan u ervan afneemt, krijgt u over de stroom die u meer teruglevert dan verbruikt 0,09 euro per kWh betaald. Meer informatie over de netto terugleververgoeding vindt u op deltaenergie.nl/nettoteruglevering.
                      • In MijnDELTA heeft u op dag- en uurbasis inzicht in uw energieverbruik. Wist u ook dat u periodiek advies kunt krijgen over uw maandelijkse termijnbedrag? Ga naar MijnDELTA en ontdek de mogelijkheden!
                      • Informatie over de situatie op de energiemarkt, het prijsplafond voor energie, over budgetvoorlichting en hulp bij schulden vindt u op deltaenergie.nl/gripopenergie.
                      Voor de tweede keer op rij hebben we dus goed nieuws voor u: een daling van de variabele energieprijzen. De vraag is alleen hoe de energiemarkt zich de komende maanden ontwikkelt met het oog op de komende winter. Wilt u nieuwe prijsstijgingen helemaal uitsluiten? Kies dan vanaf 1 juni voor de rust van een energiecontract van één of drie jaar met vaste prijzen.
                      Met vriendelijke groet,

                      Roel Meijerink
                      Directeur Energie
                      In dat geval ga ik toch Greenchoice heroverwegen

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                        Reken het nu maar eens zelf uit op MijnDelta (energie) dan moet je doorklikken op Prijsopbouw en dan kun je de details zien.

                        Ik dit moeilijk publiceren want dat stikt van de privégegevens
                        Ah, maar dat is het kale tarief zonder alle kosten?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                          Ah, maar dat is het kale tarief zonder alle kosten?
                          Delta is aardig goedkoop hoor, ik heb Greenchoice opgezegd binnen de opzegtermijn.
                          Ik ga nu naar Eneco. Die tarieven verschillen niet zo gek veel van Delta.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                            Ah, maar dat is het kale tarief zonder alle kosten?
                            Dat klopt, daar komen nog de nodige belastingen en vaste kosten bij.


                            Een variabele prijs is dus exclusief :

                            Vaste leveringskosten € 6,55 p/mnd

                            Netbeheerkosten

                            Stroom € 29,95 p/mnd
                            Gas € 17,25 p/mnd

                            Vermindering energiebelasting € 596,86

                            De gecorrigeerde vaste tarieven voor 3 jaar worden hiermee € 0,398555 kWh en € 1,391694 m3
                            Laatst bewerkt door driepinter; 2 Jun 2023, 20:33.

                            Reageer


                            • #15
                              Ik ontving vandaag ook een aanbod, maar communicatie over maandbedrag is een beetje vreemd!
                              Nieuw vast contract geeft een maandbedrag van € 122 aan.
                              In de bevestiging die ik per mail ontving staat, dat mijn maandbedrag hetzelfde blijft als het nu is (€ 77)
                              Dat laatste is niet realistisch, omdat dit maandbedrag onlangs is verlaagd ivm prijsplafond, energiebelasting en reeds eerder betaalde hogere termijnen.
                              Bij € 77 zal dus zeker een behoorlijk bedrag moeten worden bijbetaald.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X