Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Losse NS-treinkaartjes worden duurder

2.599 stemmen | Geplaatst op 3 november 2022 | Website

Dat was te verwachten
38.7%
Niks aan te doen
10.6%
Het is een schande!
50.7%

Reacties (28)

Jan goudriaan. 03 November 2022
Daar hebben de mensen in Zeeuws Vlaanderen niets aan, we hebben niet eens een trein. Ook het openbare vervoer is om te huilen.
mr. Puma 03 November 2022
Te triest voor woorden dat een organisatie zoals de NS is, na zo'n vreselijk slecht jaar als dienstverlener de prijzen durft te verhogen. Bijna crimineel en toont aan dat ze niets op heeft met de reizigers die trouw elke dag of week met dit vervoermiddel mee moeten. Komt tegenwoordig heel vaak voor dat de treinen of niet rijden of nok vol zitten en dus overal gaan zitten, staan, hangen. en dan durft men met droge ogen de prijs te verhogen. Zorg eerst voor een betere service en denk dan eens na over aanpassen van de prijzen. Ik als reiziger van de NS geeft hun een dikke onvoldoende voor service, schoonmaak en op tijd rijden.
wispelhuis 03 November 2022
Dat was te verwachten, alles wordt duurder. @Jan, niet alleen in Zeeuws Vlaanderen.
In.the.air 03 November 2022
Logisch. Iedereen meer loon; dan wordt ook alles duurder. U betaald uw loonsverhoging gewoon zelf terug. Niet alleen bij de NS, maar op allerlei producten. De loonsverhogingen worden overal doorberekend aan de klant. En dat bent u zelf. Beter zou zijn om de vermogenden hoger te belasten. Vooral de vermogensbelasting met het belachelijke lage bedrag van 1,7% belasting.
Kancil 03 November 2022
Al reis in nooit met het ov--het ov is in nederland een puinhoop. Vooral in zeeland op zondag. En duurder maken terwijl er steeds minder treinen zijn? Dat werkt ook niet om het imago op te vijzelen. De puinhooop wordt steeds groter--in den haag zitten ze WEER met verkeerde gegevens m b tot het stikstof probleem--het pensioenstelsel--de toeslag affaire--het energie probleem--het asiel probleem enz. Langzaam worden we een derde wereld landje. Problemen veroorzaken en ze niet oplossen. En dat noemt zich "regering".
Kaiser 03 November 2022
ga nooit met openbaar vervoer, maar moest laats iets afgeven aan een persoon die uit Amsterdam kwam, dat kost 29,50 enkele reis (Goes ) schandalig, net zo als bijna 9 euro voor de bus van Terneuzen naar Middelburg, kan je als je zelf daar naar toe moet (alleen) bij de bushalte beter mensen oppikken voor 5 euro , is iedereen voordeliger uit
fiat124sport 03 November 2022
openbaar vervoer moet gratis zijn. Het is een schande dat alles duurder gaat worden terwijl het zo slecht gaat. We kunnen veel van de kosten verlagen door te stoppen met de energietransitie. Gas uit groningen halen en stoppen met de klimaat en stikstofwaanzin. Stem dus rechts en geen vvd kunnen we ook weer 130 rijden. Fijne dag. Ik zal nooit stoppen Gerda
Het Zeeuwse geweten 03 November 2022
OV gratis voor iedereen. Fors investeren in bereikbaarheid met het OV voor iedereen. Ook op het platteland. Stoppen met gas halen uit Groningen. Auto's op fossiele brandstof fors belasten met hoge wegenbelasting. Fiatrijder kijk even de uitzending van dinsdag : NOS de staat van het klimaat.
fiat124sport 03 November 2022
Elektrische auto zijn zwaar en slecht voor het klimaat , staan lang bij de "pomp" overal vervuilende laadpalen en torenhoge energie waar we helemaal niet op berekend zijn. Dus blijven op benzine en diesel. Die zijn helemaal niet vervuilend en de stand van de techniek is zo ver dat het gewoon schoon is. Wel op E5 benzine rijden dus 98 want e10 is ook weer klimaat rommel en slecht voor de auto. Nos is npo dus links dus onzin staat van het klimaat is gewoon goed kijk om je heen in ons prachtige zeeland het is gewoon prachtig en de natuur doet goed haar werk. Ben die bang makerij beu en ons brainwashen met onzin. Gas uit groningen is goedkoop en er is heel veel mensen compenseren en de aardbevingen blijven voorlopig toch en er zijn technieken om het te stoppen. Dus elektrische auto's hoger belasten en fijn dat we het op 1 punt eens zijn zeeuws geweten. Er is niks aan de hand met het klimaat. Wakker worden en wegstemmen dit beleid
Kancil 03 November 2022
Reken er maar op dat niet alleen het ov duurder gaat worden. Al die bedrijven die hun personeel ( hun gegunde! ) toeslagen gaan geven worden straks terubetaald door het winkelend publiek: jan met de pet dus die zoals altijd weer de pineut is. Veel beter is het de btw en belastingen te verlagen. Maar daar is schatbewaakster kaag op tegen die net doet of het haar geld is.
Christina Rouw 03 November 2022
Weet je wat ik zo raar vind..alles wordt duurder , maar de spuit is gratis
mmuller 03 November 2022
Geweldig hoe de Burger gepiepeld wordt door deze regering... NS ooit een staatsbedrijf, nu particulier met afspraken over het vervoer met het kabinet gemaakt, hoe dan ??? Laat alle maar dan ook alle zgn hogere ambtenaren met het openbaar vervoer op hun werk verschijnen... al die regergings kornuiten die met dikke bolides van en naar hun werk gereden worden en er ook voor private doeleinden misbruik van maken, met de NS, met het openbaar vervoer en vooral met de NS op tijd op hun werk te laten verschijnen, zo niet sancties opleggen en boetes uitdelen om de staatskas te ontlasten....
C.J. de Loof 03 November 2022
Ja weinig aan te doen alles wordt in rap tempo duurder, persoonlijk weinig last van, voor geen goud ga ik met openbaar vervoer ! (taxi uitgezonderd) Abonnementen worden iets voordeliger dus verhoging alleen voor kleine groep mensen die incidenteel een keer met die ellende willen reizen, zullen ze daarna waarschijnlijk niet snel nog een keer doen....
Ron625 03 November 2022
Zie hier het nadeel van privatisering! De overheid verkoopt en krijgt éénmalig geld, daarna gaat de winst naar de aandeelhouders en vangt de overheid niets meer, dus moet dan door de consument (=belastingbetaler) worden aangevuld. Het OV, gas, water, licht en de gezondheidszorg horen m.i. een nuts-voorziening te zijn.
heul 03 November 2022
OV duurder , een ramp voor mensen die er van afhankelijk zijn. Zelf heb ik het ov al jaren opgegeven, zeker in de regio Zeeland / Zeeuwsch-Vlaanderen, onhandig en veel te duur. Kijk maar eens even over de grens naar de prijzen in Belgie, stukken goedkoper en ov-dagkaart in bijvoorbeeld Antwerpen, je kunt er voor een zeer redelijk bedrag een hele dag overal reizen. In Nederland zit het ov in een neerwaardse spiraal, alleen als je het niet te duur maakt gaan veel meer mensen er gebruik van maken en ben je in staat de service verder uit te breiden. En nu nog eens Koolmees baas NS maken is wel een heel slecht idee. Eerst ons pensioenstelsel om zeep helpen en straks de NS nog wat dieper het moeras in duwen. Voor de reizigers een ramp, voor hem niet, er wacht wel weer een ander baantje voor hem. Zo werkt dat in Nederland met zijn baantjes carrousel. Niets voor de Nerderlandse burger , alles voor asielzoekers (gelukzoekers) en dat echte vluchtelingen er ook dupe van worden is van ondergeschikt belang. En hele dagen roepen over het zelf bedachte stikstofprobleem, legt Nederland lam , maar met het zelfde gemak laten ze een Hedwige polder vollopen met PFAS. Gelukkig zijn er verkiezingen op komst, maar heeft de bevolking iets geleerd, ik mag toch hopen dat er meer ogen zijn open gegaan. Maar ik vrees het ergste, er zal vlak voor de verkiezingsdatum nog wel een konijn uit de hoge hoed getoverd worden, die later een dode mus zal blijken te zijn.
sooldleg 03 November 2022
Als ik er even bij stilsta, dienen wij (m'n vrouw en ik) ons gelukkig te prijzen dat we tot die gelukkige groep mensen behoren, die al 40 of 50 jaar geen trein van binnen meer hebben gezien. Dat zal waarschijnlijk niet zo blijven en zullen ook wij afhankelijk worden van openbaar vervoer. Mocht het dan per se die enkele noodzakelijke keer zijn, dan maakt de prijs van een kaartje ook niet zoveel meer uit. Maar er is een tijd geweest, dat ik veel met de trein reisde. Altijd een hekel er aan gehad en sinds de privatisering alleen maar achteruit gevlogen. In die tijd, hadden treinen 'swinters ook wel vertraging, maar van bladeren op de rails en van vierkante wielen was nooit geen sprake. Het is tegenwoordig van om en nabij het gekke af en met een koolmees aan het roer wordt het er kennelijk niet beter op. Dus zo lang we kunnen.........aan ons niet besteed
sooldleg 03 November 2022
Dat konijn uit de hoge hoed, zou zo maar eens 2 oren kunnen hebben van 190 euro.
Zeeuwleeuw 03 November 2022
Laten ze die miljarden euro's steun aan Schiphol en KLM die vanouds telkens opnieuw aan hen gedoneerd worden opheffen en dat geld in het treinvervoer en ander OV stoppen. Bijvoorbeeld een retourtje Middelburg-Rotterdam kost nu 46 euro, straks dus richting 50! Dat is veel te duur. Ze moeten zorgen voor goed, veilig en comfortabel OV wat ook nog fatsoenlijk betaalbaar is en dan gaat een deel van de mensen wel overstappen. Ook voldoende prettige zitplaatsen op de stations zijn geen overbodige luxe. Ik heb een jaar dagelijks vanuit Zeeland naar de Randstad en terug gereden en vond het erg vervelend. Steeds die saaie Zeeuwse snelweg en vanaf Roosendaal werd het steeds drukker en regelmatig file. Met de trein reizen vind ik erg relaxt, als het natuurlijk allemaal een beetje goed verloopt. Je kunt lekker een boek lezen, een gesprek met iemand voeren of van de omgeving genieten. Laat de regering stevig investeren in beter OV en op die manier het weggebruik terugdringen. Dan hoeven er ook geen wegverbredingen en bouw van nieuwe wegen meer plaats te vinden en kan het daardoor bespaarde geld in het OV en andere belangrijke zaken gestopt worden.
sooldleg 03 November 2022
Met alleen een verbinding van station - station ben je er nog niet. Niet elk station ligt bv op redelijke loopafstand van het centrum van een plaats, of als je er ergens buiten moet wezen, je weer afhankelijk bent van aansluitend OV, wat dikwijls niet aansluit. Dus de prijs van een kaartje, daar mag je nog.. X %...bij doen. Vooralsnog blij, dat ik rij, op benzine en alle stikstof erbij. Onderweg een muziekje, uitstappen waar je maar wilt, een lekker broodje fricandel of wat, misschien een zak patat. Met een snack en saus en voor 0,26 ct/km heb je met z'n twee weer een lekker een dagje uit gehad.
sooldleg 03 November 2022
De trein is en word meer en meer een achterhaalde manier van vervoer !!!
Domoor 03 November 2022
Toen Mario Draghi, de Italiaanse bankier van de Europese bank ,de drukpersen overuren liet draaien om de bankcrisis te bezweren meende ik al dat dit op een ressesie uit zou draaien. We zijn op onze wenken bediend.
Jan met de korte achternaam 03 November 2022
Een goede zaak. Die 5% die losse kaartjes koopt daar verdien je niks aan dus fors duurder maken. En uiteraard die 95% met abonnement verlagen.
Nooit meer! 03 November 2022
Het gaat zo goed dat u binnenkort niet meer kan reizen! Maar dat is juist wat ze willen. Ik zeg het nog maar eens een keer. Dit land is kapot, en s6 met het overleven.
Nooit meer! 03 November 2022
Zeeuwen zijn landverraders! Ik zou nog geen cent op ze inzetten! Laat maar komen die minnen ik geef er geen ruk om! Alvast de groeten en geniet zolang je kan, want binnenkort is alles voorbij!
R ... 03 November 2022
Maar dankzij de nieuwe directeur Koolmees komt het weer helemaal goed bij de NS... de zoveelste zeer bekwame en betrouwbare, ex-minister van D66... ;)
wijari 03 November 2022
Mijn vraag is waar word het geld aan besteed,
mmuller 03 November 2022
@wijari, voor jou een vraag, voor hun een weet.....
P.O.Peye 03 November 2022
Wanneer stijgende elektriciteitsprijzen door telecomproviders als excuus mogen worden gebruikt om lopende vaste telefooncontracten tussentijds in prijs te verhogen lijkt gebruik van de elektrische trein een stuk relevanter voor prijsverhoging. Hoe groot de puinhoop daar verder ook mag zijn.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.