Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

BOA's moeten een wapenstok krijgen

2.616 stemmen | Geplaatst op 26 oktober 2022 | Website

Eens
65.3%
Oneens
34.7%

Reacties (38)

Verzamelaar1978 26 October 2022
liefst een ploertendoder en als hoofddeksel een duitse helm.
Bram Altman 26 October 2022
Als er sprake is van fysiek geweld is het al te laat. Dan heeft de onkunde van de BOA de situatie al laten escaleren. En als iemand met een kort lontje door het lint gaat zal een BOA met wapenstok snel ontwapend zijn en de volle laag krijgen. In de grote steden werkt het misschien omdat daar grote aantallen BOA's zich op een wildplasser kunnen werpen. Beetje Russische tactiek: Zwakke en amper getrainde manschappen in grote getalen in de strijd gooien en bidden voor een overwinning op basis van aantallen. BOA's zouden graag politieagentje spelen maar zijn te beperkt om die functie echt te bereiken. Kortom, er mankeert iets aan ze. Ze worden als goedkope vervanging ingezet om extra inkomsten te genereren en voegen werkelijk niets toe aan de maatschappij.
J.Vet 26 October 2022
zodat zij er ook op los kunnen slaan als het hun niet bevalt , BOA's zijn veredelde parkeer wachters waarom zouden hun een wapen stok moeten dragen , ga dan bij de politie. zo kunnen ze iedere mede werker van de plantsoenen dienst ook wel een wapenstok geven. totale onzin, als agent heb je op z'n minst fatsoenlijke training gehad dan zou iedereen toch het recht hebben om met een wapen stok op straat te lopen. denk toch eens een keer na voor dat je direct voor geweld stemt !
dasy 26 October 2022
eens , dan neem ik een revolver
GeelHesje 26 October 2022
Die wurgslangen moeten gewoon politie agentjes gaan worden. Incl opleiding enz enz. Dan mogen ze een wapen dragen. Nu niet wat mij betreft.
wispelhuis 26 October 2022
Eens, ze moeten zich kunnen verdedigen in deze tijd vol agressie.
wispelhuis 26 October 2022
Opleidingseisen voor BOA's. :https://www.justis.nl/producten/boa/opleidingseisen-voor-boas
Getver 26 October 2022
@Bram: uitstekend verwoord, ik kwam onlangs ook zo'n BOA tegen tijdens het uitlaten van de hond, het eerste wat ze (!) tegen me zei was: "Poepzakje" en toen ik enigszins geïrriteerd wilde doorlopen, werd het nog een keer tegen me gezegd, waarop ik heb geantwoord: "Leuk dat u zich aan mij voorstelt" mogelijk viel er toen een kwartje bij het mokkel. Je zou bijna denken dat BOA's tot een vreemd ras behoren en allemaal dom zijn. Dit in de veronderstelling dat er veel goedwillige en fatsoenlijk opgevoede BOA's taken prima verrichten waarvoor politie 'geen tijd of mensen heeft'.
Emmetje 26 October 2022
BOA's zijn gecreëerd. Mag van mij direct afgeschaft worden en vervangen worden door volledig opgeleide politieagenten.
Mosk 26 October 2022
geef ze allemaal een legertank.
Mieppio 26 October 2022
Als ze al een wapenstok willen hebben moeten ze de politie opleiding doen. De boa's zijn langdurige werkloze die politie agentje willen spelen en met zo'n apenpakje aan denken ze gelijk dat ze heel wat zijn. Ze voelen zich gelijk boven de wet staan. Ik zeg ga een politie opleiding volgen ( als dat al haalbaar is voor de meeste ) dan zouden jullie heel misschien een wapenstok mogen bekijken, nog niet vasthouden, want daar moet je mee om leren gaan, en dat is voor een heleboel boa's niet weg gelegd. Dus geen wapenstok geven aan die nep agentjes, hihihi.
mmuller 26 October 2022
Geef een mens een uniform en kijk wat ie er mee doet....helaas vaak onbeschofte BOA's meegemaakt, blijf je vriendelijk deert hun dat geen zier... gelukkig zijn er ook prima mensen bij... maar een wapenstok zou misschien tot misbruik en nog meer geweld kunnen leiden....
Peritum ? 26 October 2022
BOA’s ? Wat zijn dat? Onzichtbare gemeente medewerkers die er nooit zijn als het nodig is en niemendalletjes autoritair willen oplossen? Neem in vredesnaam gewoon politieagenten met alle bevoegdheden die nodig zijn aan en geef ze een behoorlijk salaris. BOA’s zijn niet geschikt voor hun taak daar is een grondige lichamelijke maar vooral geestelijke training voor nodig. Kleine pleisters op grote wonden helpen niet.
Peritum ? 26 October 2022
Of moet de stelling zijn; BOA’s moeten met de wapenstok krijgen?
Pindakaas1983 26 October 2022
alsof ik die wapen stok niet uit hun handen bitch slap. Hey gratis wapenstok
ierist 26 October 2022
Ik zie meer heil in uitbreiding en investering in de politie. Maar helaas vind onze overheid vooral diversiteitsonzin belangrijk bij de politie ipv kwaliteit en een fatsoenlijk salaris.
ierist 26 October 2022
Hulpverleners, buschauffeurs, conducteurs, enz. mogen van mij wel wapenstokken krijgen.
Pindakaas1983 26 October 2022
deze reactie is verwijderd
C.J. de Loof 26 October 2022
Boa's zijn een overblijfsel van de Melkertbanen, als je helemaal niks kan, heel laag opgeleid bent, langdurig werkeloos was of gebrekkig Nederlands sprak dan kon je altijd nog BOA worden, deze halve idioten een wapenstok geven is vragen om problemen ! het gezegde als niets komt tot iets gaat voor deze groep helemaal op, zodra ze dat BOA pakje aantrekken denken ze echt iets voor te stellen en gaan zich daar ook naar gedragen. Zeer gevaarlijke ontwikkeling, Wapens alleen voor politie en leger!
Peritum ? 26 October 2022
In mijn gemeente, naar ik net vernam, zijn BOA’s verplicht geen bonnen te schrijven op zondag, als ze al ‘ werken’. Dit zijn zeer speciale BOA’s die werken in een staat binnen de staat!
Odzjie 26 October 2022
Bij deze doe ik een voorstel aan de gemeenten voor een passend uniform: Ik stel voor een zwart/zwit hemduniform, een regenboog-armband met een kepi- pet. Elk Rainbow-regiment staat onder bevel van een hoge Rainbow-officier, een Rainbowführer genaamd . Afhankelijk van rang mogen sommigen een 'eikelsysteem" aan hun boorden dragen om hun gezag aan te duiden. Volgens een systeem draagt een regenboogführer één eikel, een Uber regenboogfuhrer twee eikels en de opperbevelhebber van de Regenboogafdeling drie eikels. Iedere Regenboog Stormtrooper draagt glimmende, gele laarzen en is bewapend met een roze 'ploertendoder' . Uit respect voor deze groep moet burgers verplicht groeten d.m.v. stil te blijven staan en naar beneden te kijken als deze functionarissen voorbij komen lopen. Petten of andere hoofddeksel moeten worden afgenomen. Een stelregel is dat er gegroet wordt met "ZEGEN EUROPA, ZEGEN LHBTI". Het uitblijven van gewenste gedragingen zullen worden beboet met boetes van minimaal 250 euro.
Pindakaas1983 26 October 2022
wapens voor niemand of voor iedereen
Kancil 26 October 2022
BOA's--Gekreeerd om politie agenten te vervangen. Net zoals mantelzorgers: vervangers van verpleegkundigen. Niets tegen mantelzorgers--maar die hebben meestal ook een gezin. Door te weinig agenten moet iemand met een wapenstok lopen? Slecht idee--maar ja--Rutte heeft zo'n beetje alles wegbezuinigd.
Peter Arnolds 26 October 2022
deze reactie is verwijderd
Kaiser 26 October 2022
de meeste reageerders zijn nog dommer dan waar ze de boa's voor uitmaken , ze zijn in het leven geroepen omdat ze goedkoper zijn dan politie agenten, wil je ze meer bevoegdheden geven geef ze dan ook een passende opleiding
waggel1 26 October 2022
Wie de naam BOA's heeft vefzonnen weet ik niet, maar van psychologie had ie geen kaas gevreten. Het wekt weerzin op. Da's duidelijk. En een wapenstok in de handen van die mensen is geen goed idee. Da's vragen om moeilijkheden.
Verzamelaar1978 26 October 2022
@Waggel. Geef je groot gelijk maar ik snap niet dat ze niet maar 2 letters hebben genomen want dan heeft het psychisch ECHT effect. Bijvoorbeeld een 'BA-man' of BA-vrouw. Het liefst met een ijzeren kruis aan de nek met opvallende kraagspiegels zoals vroeger bij den Waffen-SS. Ba- man of Ba-er Bewapende-BA en de algemene-BA en dan met mouwband welke district: das pas vet!
Zeeuwleeuw 26 October 2022
IK ben in principe voor, omdat de samenleving helaas aan het verharden is en een normale communicatie helaas vaak niet mogelijk blijkt te zijn. Maar die BOA's moeten dan wel heel goed getraind en voorgelicht worden zodat het alleen ingezet wordt wanneer het écht nodig is. In de praktijk zien we vaak ook dat de politie keihard optreedt tegen mensen die relatief onschuldige overtredingen maken terwijl het structureel asociale tuig wat keer op keer heel veel schade aanricht, met zwaar vuurwerk, flessen en stenen naar politie en andere mensen gooit en voor veel ontwrichting zorgt amper of niet aangepakt wordt. Dus gebruik van een wapenstok door BOA's moet kunnen, maar alleen dán wanneer het écht niet anders kan.
Kennie-L 26 October 2022
Tegen, duh(uit principe)
Mieppio 26 October 2022
Verzamelaar 1978. Kun je ook nog wat anders schrijven ipv deze onzin. Jij bent vast iemand die loopt te heulen met die Willem Engel en al dat spul die beweert dat corona niet bestaat en overal tegen in gaat. Ik snap zeeland niet niet dat ze dit plaatsen over die Waffen SS. Jij bent levensgevaarlijk en behoort hier niet op deze aardkloot rond te lopen. Er lopen meer gekken los als dat er vast zitten, dat zien we nu wel weer.
wijari 26 October 2022
Zorg dat er voor goed opgeleide agente komen, maar ook goed opgeleide honden. Maar nog meer! goed opgevoede mensen, dan hebben wij minder wapentuig nodig. Alles mag en moet en dat is echt niet goed.
Odzjie 26 October 2022
@Mieppio, wat een veronderstellingen zeg...Als iemand zich wat ludiek uitlaat is het direct een corona kritisch persoon. Denk dat je weinig school hebt gehad. Een brave volger zonder vermogen tot nadenken.
wispelhuis 26 October 2022
Maar ze had het wél bij het rechte eind. :)
Kancil 26 October 2022
Verzamelaar1978--de Waffen ss had een motto: "Meine Ehre Heisst Treue" maar eer hadden ze niet en trouw waren ze evenmin. Dus als jij je daar goed bij voelt weten we waar je voor staat.
Fabia 26 October 2022
Boa’s kunnen niet eens met mensen omgaan, laat staan een wapenstok….
sooldleg 26 October 2022
Hoewel ik geen BOA ben, draag ik al jaren een wapenstok, prachtig zwart leer, gevuld met paardenhaar en incl foudraal. Jaren geleden gekocht in een winkel met militaire spullen. Dank zij mijn militaire diensttijd kan ik er nog mee omgaan ook. In mijn optiek........in de huidige tijd gewoon nodig, want het wordt steeds gekker en gekker in deze maatschappij. Misschien is zelfs m'n wapenstok al achterhaald en wordt het tijd voor een pistool. Aanschaf is niet meer zo moeilijk tegenwoordig en een mens moet toch wat om zich huidig te beschermen. Er op de sterke arm der wet bezuinigd en bezuinigd wordt, integriteit zeldzamer wordt, zeden, geweten en moraal het meer en meer af laten weten en de onderwereld de bovenwereld meer en meer overneemt.
Jan met de korte achternaam 26 October 2022
Ik ben het er volledig mee eens dat een boa een wapenstok mag dragen maar dat vind ik ook van een controleur bij de NS of een conducteur. In deze tijd van agressie is dat keihard nodig en zeker als ik dan deze reacties lees. Een BOA is geen werkloze die niets anders kan maar een hulp agent met gedegen opleiding ervoor. En bij gebruik van wapenstok horen ook trainingen hoe er mee om te gaan en herhalingscursussen. Ze krijgen dan ook een halve politieopleiding. Een parkeerwachter is weer wat anders, dat is een ambtenaar die de parkeerbelastingen controleerd
GinaHeynze 26 October 2022
Elke handhaver mag van mij een verdedigingsmiddel dragen. Het heeft (bijna nooit) iets met onkunde te maken Bram Altman. Ik heb laatst een keer een poos in de buurt van een verkeersregelaar gestaan. Wat die man in een korte tijd te verduren kreeg daar schaam ik me voor. Hij is daar om te handhaven en te regelen (net zoals de BOA) en hij is uitgescholden en twee automobilisten reden tot tegen zijn scheenbeen. Wat mij betreft niet alleen een wapenstok maar nog veel meer. Handhavers moeten altijd gehoorzaamd worden zonder enige uitzondering.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.