Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Maak het publiceren van desinformatie strafbaar

2.608 stemmen | Geplaatst op 15 oktober 2022 | Website

Eens
85.3%
Oneens
14.7%

Reacties (65)

The Dutch 15 October 2022
Bedoelen ze hier de politiek ook mee?
Zeeuwleeuw 15 October 2022
Als dit 100 % integer zou gebeuren zou ik geneigd zijn om "ja" te zeggen. Er zijn natuurlijk griezelige, gevaarlijke figuren die de grootst mogelijke onzin bij elkaar verzinnen om op die manier vooral aandacht en aanhang te krijgen. Maar wie bepaalt wat juist is? Zijn het de virologen van het RIVM, de "deskundigen" van de zwaar vervuilende oliemaatschappijen, de farmaceutische industrie die schaamteloos vele miljarden bij elkaar schraapt, de fanatieke lobbyisten van o.a. VVD en CDA, de mensen die een zin uit De Bijbel citeren maar dit in de praktijk helaas vaak doen zoals het hen vooral zelf goed uitkomt? Kortom, dit zou elke vorm van vrijheid en vrije meningsuiting de kop indrukken want dan moeten we naar de pijpen van de regering dansen omdat je anders strafbaar bent. Dus ik ben absoluut tegen!
Serapis 15 October 2022
@Zeeuwleeuw flauwekul; desinformatie is heel wat anders dan een mening, desinformatie is bewust en kwaadwillig valse informatie verspreiden. Degenen die dat doen mogen van mij keihard aangepakt worden en niet al die paranoïde nablatertjes zoals de gemiddelde wap: dat je een niet al te slim meelopertje bent daar kan je over het algemeen weinig aan doen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Desinformatie
Zeeuwleeuw 15 October 2022
Wanneer iemand aantoonbaar en onomstotelijk bewezen opzettelijk bewust onzin verspreid heeft met het doel om haat te zaaien, ernstige schade te berokkenen of op te roepen tot geweld zal dit vanzelfsprekend streng moeten worden aangepakt. Maar volgens mij is dat ook nu al in het Wetboek van Strafrecht geregeld. Vaak wordt opgeroepen voor weer nieuwe wetten en regels creëren, terwijl de bestaande wetten daar al lang in voorzien, maar helaas vaak niet toegepast en gehandhaafd worden.
Kancil 15 October 2022
Dat moet zeker gebeuren en zwaar bestraft worden. MAAR: valt alle desinfo van rutte daaar ook onder? want al die leugens die hij heeft verteld kun je rustig desinformatie noemen.
GeelHesje 15 October 2022
Desinformatie is informatie die niet overeenkomt met de leugens van de roverheid & co. Dat strafbaar maken staat gelijk aan het strafbaar maken van het vertellen van de waarheid. In een wereld die gefundeerd is op waarheid en vrijheid van meningsuiting bestaat geen desinformatie en zijn er geen zogenaamde factcheckers nodig om de leugens van de roverheid in stand te houden. Alleen in landen als Noord Korea bestaan straffen op het publiceren van dingen die niet in overeenstemming zijn met wat de roverheid als waarheid ziet en wil dat jij als waarheid aanneemt omdat de roverheid zegt dat het de waarheid is en alles dat daar niet mee in overeenstemming is is dus desinformatie wat dus strafbaar moet worden om te publiceren? Dan is de roverheid wel heel panisch dat de echte waarheid op tafel komt. En terecht ook want wat er door de roverheid & co voor leugens zijn geproduceerd de afgelopen 2 jaar is met geen pen te beschrijven. Dat ze het publiceren van de waarheid strafbaar willen stellen om zo hun leugens in stand te houden spreekt dus boekdelen.
mmuller 15 October 2022
Strafbaar !?! Het zal wel.... in drie keer : vandaag niet, morgen niet , nooit niet.... (geen handhavers genoeg!)
wispelhuis 15 October 2022
Goed verwoord door @Serapis. Helemaal mee eens.
Mieppio 15 October 2022
Komen we mooi van Baudet af
GinaHeynze 15 October 2022
Dan gaat de webmaster hier toch een goede moderator mogen aanstellen.
GinaHeynze 15 October 2022
@Serapis...Met alle respect maar de informatie in Wikipedia is absoluut onbetrouwbaar. Iedere oetlul kan wijzigingen aanbrengen in Wikipedia.
Bram Altman 15 October 2022
En wie bepaald wanneer er sprake is van een feit, een mening of desinformatie? Dit soort wetten zijn de eerste stap op weg naar een echte dictatuur en je ziet ze onder andere in Rusland, China en Turkije. Europese regeringsleiders zouden dit voorbeeld graag volgen zodat ze ongehinderd de burgers kunnen blijven bedonderen en bestelen. Ze hebben tenslotte altijd gelijk en als je met een ander geluid komt is het desinformatie. Probleem is ook het schokkend lage denkniveau van het stemvee die zelf niet herkent of iets werkelijk waar is of een krankzinnige uitspraak is van een gestoord persoon.
Farmer. 15 October 2022
Wat is desinformatie? Bepaalt de overheid dat of de woke-gemeenschap? En is onwelgevallige informatie desinformatie? Misschien hebben we al decennia lang desinformatie tot ons gekregen zonder dat we het wisten. En is de mening van 2 wetenschappers tegenover 8 wetenschappers desinformatie? En is de visie van de heer Baudet per definitie desinformatie en de visie van de heer De Groot van D66 dat per definitie niet? Moeten alle neuzen de zelfde kant op staan? Wat is dan nog het verschil met Noord-Korea?
wispelhuis 15 October 2022
NPO Start: Rudy Bouma duikt in de wereld van nepnieuws en complotten. ... https://www.npostart.nl/nieuwsuur-ophef/POMS_S_NOS_16940763
Verzamelaar1978 15 October 2022
Wat een enge enge stelling! Als de media de 'roeptoeter' is van de overheid. wie bepaalt dan wat desinformatie is? Begint hele enge vormen aan te nemen. Ik zou zeggen; probeer allen eens objectief te kijken naar de feiten om u heen. Heel simpel voorbeeld: wat je ook vindt van een Baudet, een Wilders of wie dan ook. Kun je dit soort mensen 'schorsen' als volksvertegenwoordiger. Of kun je corona kritische mensen weigeren op social media? Desinformatie, een grappig woord wat ingezet kan worden als plaatsing onder censuur! Al hetgeen mensen zeggen wat de 'machtshebbers' onwelgevallig is per definitie DESINFORMATIE en 'gevaarlijk' voor het volk. En ik maar denken dat de DDR was opgeheven in 1989.
Verzamelaar1978 15 October 2022
Dat de meeste mensen (schijnbaar) stemmen op strafbaar stellen, is veelzeggend. Dan verdien je ook gewoon dictatuur omdat je (schijnbaar) van mening bent dat de overheid mag bepalen wie desinformatie verspreidt. Je krijgt wat je verdient en dat is een overheid die niet alleen over u beslist maar ook voor u beslist. Wat een 'schaapcultuur'.
Verzamelaar1978 15 October 2022
Wordt ook een ideale burger(!) - stem op een bekende elite partij: VVD, liefst nog D66, CDA, CU, GL, Volt etc; - geloof heilig dat 'Poetin' de grote agressor is en dat het Westen de bevrijder is' - geloof heilig dat de energiestijging de schuld is van de oorlog in de Oekraine; - geloof heilig dat corona een sluipmoordenaar is en dat je je meerder malen per jaar moet injecteren; - bestraf regeringskritische mensen zoals coronacritici; - zie de boeren en de niet in media besproken visser als bedreiging voor het klimaalt; - zie massa immigratie als een belangrijk punt.
jgth 15 October 2022
De politiek zaait de angst en de media geeft het water in veel gevallen .
wispelhuis 15 October 2022
Verzamelaar, uw eerste vraag is al meteen suggestief en dus fout Als de media de 'roeptoeter' is van de overheid? : Nee, dat zijn de media niet, die zijn Nederland gelukkig onafhankelijk en kritisch.
BigF666 15 October 2022
dan kunnen ze gelijk de NOS ook opdoeken...
Verzamelaar1978 15 October 2022
@Wispelhuis. Dus u zegt dat de media onafhankelijk en kritisch is. Blij dat u dit dan mag geloven. Dat rechtvaardigt mn stelling dat de media in hamden is van de overheid. Het gelijk schakelen van gedachten lukt ze aardig zo te lezen. Blijf vooral geloven.
wispelhuis 15 October 2022
Verzamelaar: waar vind u dan het bewijs dat de media in handen is van de overheid, zoals u het zegt?
Odzjie 15 October 2022
Wispelhuis, gewoon een vraag: zet jij je schoen nog begin december?
wispelhuis 15 October 2022
Odzjie: jazeker, zelfs twee.
Domoor 15 October 2022
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel. (Oud Nederlands spreekwoord)
Odzjie 15 October 2022
Ik geloof trouwens in sinterklaas Wispelhuis. Kun jij me bewijzen dat sinterklaas niet bestaat want ik zet altijd mijn schoen en die wortel is toch iedere keer weg..............
mmuller 15 October 2022
Slimme Politici en een groot deel van de Journalisten weten precies met welke woorden en zinnen het volk te paaien is... als een loopvuurtje maken leugens en sensatieverhalen de ronde.. het lijkt net of de meerderheid uit verveling dol is op fake verhaaltjes en daaruit kracht putten... kijk maar bij ongelukken met al die velen ramptoeristen, Tik Tok, Instagram enz. enz.....kijk hoe de lock down de mensen verandert heeft... helaas..
Farmer. 15 October 2022
@Wispelhuis, de media zijn niet in "handen van de overheid", men heeft geen aandelen en wordt ook niet gestuurd, wat dat betreft heeft u dus gelijk. Maar daarmee is niet alles gezegd. Lange tijd hadden we in Nederland 3 machten, later ontstond een z.g. vierde macht, de macht van de ambtenarij. Maar op sluipende wijze is een vijfde macht ontstaan die een enorme invloed heeft ontwikkeld op onze samenleving. Een verbijsterend voorbeeld daarvan is de opmerking geweest van hoofredacteur Hans Nijenhuis van het AD in 2017: "Als wij willen kunnen wij Geert Wilders premier maken". Dit is een veelzeggende opmerking geweest en geeft direct de positie aan van de media. De media zijn gekleurd, net als de universiteiten, de hoge scholen, de middelbare scholen en zelfs in veel gevallen het basisonderwijs. De talkshows in Nederland zijn ook zo'n voorbeeld. Tegenover 2 of 3 globalisten of vertegenwoordigers vanuit de woke gemeenschap staat vaak maar 1 tegengestelde mening die dan vaak nog wordt ondergesneeuwd, zonder ingrijpen van de gastheer of gastvrouw. Kritische geluiden over de EU, het asielbeleid, de oorlog in Oekraïne en het stikstof beleid worden maar beperkt geventileerd.
Verzamelaar1978 15 October 2022
De media niet gestuurd? Ik meen me te herinneren dat de media volstond met beelden van dooie mensen en mensen met witte pakken. Achteraf blijkt dat allemaal te vallen onder de noemer van 'fake news'. Dit is beïnvloeding. Als mensen heel eerlijk zijn en het internet eens echt onderzoeken dan kun je concluderen dat de media degelijk wel een (extreem) sturende factor heeft die toevallig 'de macht' helpt om haar doelen te halen. Datzelfde gold voor de slogan 'we doen het voor elkaar' vanwege vaccinaties waarvan achteraf blijkt dat er geeneens onderzoek is verricht alvorens het op de markt kwam (Pfizer vs Ja21). Hetzelfde voorbeeld is dat mondkapjes 'schijnveiligheid' zijn maar om de 'ernst' te benadrukken moest iedereen een mondkapje in bepaalde ruimten opzetten zoals het openbaar vervoer. Kom maar op met die negatieve duimpjes maar we worden allemaal voor de zot gehouden. Het zelfde geldt voor de boeren en het stikstof. Dit is gewoon om het land te doen om daar vervolgens huisvesting te kunnen realiseren. Iedereen die zich kritisch uit probeert men de mond te snoeren. Let u vooral maar eens op de kamervoorzittersals bepaalde politici spreken en zelfs het weren van politici. Wil je heilig geloven in Kaag en Rutte? Be my guest maar achteraf niet zeiken dat NL zijn complete identiteit verliest omdat het leeuwendeel van de bevolking niet de waarheid onder ogen wilt zien. Kent u trouwens Robert Jensen nog? die is niet meer welkom op spotify. Dit zelfde geldt voor 'Lange Frans'. Ik heb niets met die lui maar feiten spreken voor zich. Wees vooral NIET kritisch!
GinaHeynze 15 October 2022
@Odzje...Dat is gemakkelijk te bewijzen. Zet er een camera op en besluit daarna of Sinterklaas nog bestaat ja of nee.
Odzjie 15 October 2022
GinaHeynze, vanwege de hoge energieprijzen heb ik geen geld meer voor een camera maar bedankt voor je meesterlijke tip.
GinaHeynze 15 October 2022
@Odzjie...Ik weet niet waarmee je de antwoorden op de stelling maakt maar in alle apparaten zit een bruikbare camera...Ja ja en met een desktop kan het niet. Voordat je daarmee komt.
ierist 15 October 2022
Afgelopen jaren is gebleken dat de desinformatie toch voornamelijk kwam van de mainstream media en hun volgzame schapen. Deze week heeft Rob Roos van JA21 phizer vragen gesteld aan phizer over het voorkomen van besmettingen bij coronavaccinaties. Het blijkt dus complete onzin te zijn dat je virusoverdracht voorkomt bij vaccinatie. Eerlijke virologen als Theo Schetters zei dit ruim een jaar terug al. Hij werd weg gezet als verspreider van desinformatie. Maar onze overheid en de mainstream media bleken de desinformatie verspreiders te zijn. Dit is een van de vele voorbeelden. De waarheid blijkt telkens aan de kant te staan van mensen die wappies worden genoemd. Maar met hoeveel voorbeelden, feiten en cijfers je komt: veel mensen blijven de leugens van de overheid en mainstream media volgen.
GinaHeynze19 15 October 2022
deze reactie is verwijderd
sooldleg 15 October 2022
In de bijlage bij de poll, gaat het over Turkije en over binnenlandse Turkse informatie. Heel normaal natuurlijk voor het land, waar Erdootje regeert met strakke hand en Erdootje zowel in artikel 1, als in artikel 2, altijd gelijk heeft, op straffe van 3 jaar cel bij (des) informatie door anders denkenden. Hier zal dat zeker nooit kunnen, want dan moet minstens de helft van het kabinet de bak in en da's veel en veel te duur. Ook die lobbylui hoeven niets te vrezen en die gesubsidieerde kak groepen ook niet. Want simpel.....er is niet genoeg bak voor. Dus zal het hier wel zo'n vaart niet lopen. Hooguit misschien een Jan Doedeltje, een Jan met de pet, voor de buhne.
Jacques 60 15 October 2022
Ik wil hier een heikel punt aanwijzen . Ik heb zelf maar al te vaak de ervaring dat werkelijk belangrijke informatie en goed afgewogen journalistiek vaak achter een paywall zit . Dus je ziet iets op internet en denkt van hé das interessant . Dan kan je er niet bij want je moet ervoor betalen ( niet onlogisch daar gaat het niet om ) . Maar bij allerlei samenzwerings en complottheorieén kun je gratis bij . Hiermee staat de 'waarheid"of in ieder geval gebalanceerd door hoor en wederhoor verkregen informatie al gelijk met 3-0 achter .
sooldleg 15 October 2022
Impliceert dat dan, dat als je er niet voor hoeft te betalen of voor betaald er gelijk maar sprake is van een samenzwerings- of complottheorie? Gaan de huidige journalisten misschien zelf niet ver genoeg in hun onderzoek en zijn ze misschien gebonden aan de hoofdredacteur zijn nukken en wensen, die op zijn beurt weer afhankelijk is van wat veelal de overheid cq. de eigenaar van het nieuws wel of niet wenst te zien? Of mis ik iets in deze?
sooldleg 15 October 2022
Want de huidige journalistiek is toch heel ver weg van de objectiviteit, eerlijkheid. Eerlijk gezegd....soms erger ik me er rot aan, vanwege het feit, dat er totaal niets van klopt van hetgeen ze beweren en de manier waarop het gebracht wordt. Er gewoon soms sprake is van hersenspoeling, misleiding en het op het verkeerde been zetten van de mensen. Het beinvloeden van de publieke opinie, door een standpunt door te drammen en er totaal geen tegengas gegeven kan worden, omdat mensen het alleen maar moeten slikken en niets terug kunnen zeggen. Dan ben ik toch wel heeeel blij, dat er sociaal media bestaat en bv. een poll als deze.
W. J. de Putter 15 October 2022
De NOS zegt het, dus...... Staat op Facebook, dus..... NU.nl plaatst het, dus.....
GinaHeynze 15 October 2022
Misbruik maken van iemands naam en foto is verboden. Ik heb aangifte gedaan.
chielvd 15 October 2022
prima dan zijn we gelijk van rutte 4 af schone opruiming
GinaHeynze 15 October 2022
Wie het profiel GinaHeynze19 heeft aangemaakt met mijn foto is een stapje te ver gedaan. Toch zeker met de bijgeplaatste foto en link. U pleegt identiteitsfraude. Dat is strafbaar. Ik laat dit niet zomaar zonder meer gebeuren. Laat dat duidelijk zijn. Dit is wel even iets anders dan een pittige discussie aangaan.
sooldleg 15 October 2022
Je bent de enigste niet, die iets dergelijks overkomt. Jammer dat het kan. Het zal wel een gefrustreerd kind zijn van tussen de 10 en 100. Hopelijk straffen ze zoiets bij de provider goed af.
wijari 15 October 2022
De waarheid spreken is niet meer in, liegen wel jammer genoeg.
GinaHeynze 15 October 2022
@Sooldleg...Uiteraard komt het vaker voor. Het heeft ook niet voor niets een naam. Het is een ernstig feit en wat de provider er mee doet heeft denk ik niet zoveel impact. Ik heb aangifte gedaan bij de politie.
C.J. de Loof 15 October 2022
Als ze dan beginnen met die lui in den Haag aan te pakken is het goed, want inmiddels is toch wel bewezen dat zij de gene zijn die desinformatie verspreiden en hebben verspreid ! Ik stel voor dat we beginnen met leugenaar de Jonge, deze man heeft nog nooit de waarheid gesproken en daarna natuurlijk de rest van de bende.
volijke 15 October 2022
Tsja desinformatie...wie gaat dat aantonen en bepalen. De NPO kan er ook wat van. Jammergenoeg is het altijd mosterd na de maaltijd. We worden als volk lang in de waan gehouden, in de Medische wetenschap was al langer bekend dat vaccinatie niet betekende dat iemand niet besmettelijk voor een ander was. Dit werd in de media als desinformatie betiteld. De Jonge zie je de laatste dagen in fimpjes terug waarbij hij nogal agressief de niet -gevaccineerden aanmaande om zich vooral te laten vaccineren, want je deed het voor een ander. Daaruit vloeide de coronapas en de QR code, tot ergenis van een behoorlijk legertje van medici. In België werden weigeraars in de Zorg ontslagen. Er ontstond door het kabinet een enorme polarisatie in de bevolking. Enfin afgelopen week was iedereen getuige van een corona hoorzitting van het Europese Parlement met een directielid van Pfizer. Ze bekende dat Pfizer nooit een onderzoek naar besmettingseffect op anderen heeft onderzocht. Dus wat het kabinet ons wijsmaakte was verzonnen. Ja wat mij betreft is desinformatie rondstrooien strafbaar. Kijken we terug dan hebben we door die toch wel misdadige dwang van het kabinet onszelf en anderen zeer tekort gedaan. Uiteraard het niet prijsgeven van de data aangaande de oversterfte onder het excuus van de privacywet, het geen cijfers van de gasdeals met het buitenland willen openbaar maken onder het excuus het is staatsgeheim etc etc.Mensen hoe lang moeten we dit nog slikken..
P.O.Peye 15 October 2022
Dat zou wellicht lokale omroep-reporters hier die met een oordeel van de rechtbank hun gat afvegen en op eigen houtje gaan stemmingmaken ten koste van een medemens ook wel ns wat objectiviteit kunnen leren ..
P.O.Peye 15 October 2022
Wij lijken in Nederland compleet vergeten dat wanneer zogenaamde 'vrijheden' ten koste gaan van anderen dit 'roofbouw' betreft, waar geen sociaal element meer in te bespeuren valt. Deze vrijheden plaatsen onszelf aldoende persoonlijk boven de wetten waar we ánderen maar al te graag mee straffen. Heeft niets meer met samenleving van doen maar alles met egoisme, materialisme en verzuring van wat werkelijk waardevol was.
Kaiser 15 October 2022
onzin vertellen op deze site zou ook strafbaar moeten worden , maar ja , wat is onzin ?en wie beoordeeld dat ? en verwijderen heeft geen zin, dan blijft de stelling blanco
P.O.Peye 15 October 2022
@kaiser: juist onzinnige feiten vragen journalistiek.
P.O.Peye 15 October 2022
Een omroep door en voor roeptoeters heeft niets met journalistiek te maken en is veeleer ontwrichtend dan maatschappelijk.
Pindakaas1983 16 October 2022
Beginnen met de tweede kamer ??? heb de Boomer argumenten nog niet gelezen zal wel weer geklaag zijn over het feit dat ze niet weten hoe Youtube werkt
Pindakaas1983 16 October 2022
Wispel heeft niet mee gekregen dat NOS miljoenen van de overheid kreeg tijdens Corona? en al die influencers die duizenden euro's kregen om een narratief te pushen. ken er wel meer die geplakt vast zitten aan de NOS buis gelukkig dat de volgende generatie massaal de mainstream buiten pleuren. Oude Dinosaurs die sterven moet.
Jacqueline Kramer 16 October 2022
Desinformatie komt van de mainstreammedia en van de overheid. Worden we daar dan nu eindelijk van verlost??
Kennie-L 16 October 2022
Als ze dat gaan doorvoeren mag de helft van de schrijvers hier wel gaan sparen.
volijke 16 October 2022
We moeten ons wel realiseren dat er nog heel wat mensen zijn die alleen het NPO nieuws consumeren. Wat het NPO nieuws laat zien is voor die mensen de waarheid. Dankzij internet kunnen we wereldwijd andere bronnen raadplegen om eens de andere kant van het verhaal te lezen. Het is de laatste 2 jaar dan soms schokkend hoe we door ons Nederlandse nieuws wéér om de tuin zijn geleid. Maar ja, dan moet je wél bereid en kritisch zijn om dan die andere bronnen te lezen en te beoordelen wat nu de waarheid is. En zo te lezen bij veel reacties zit hem daar nu net de kneep!! Aanvankelijke verklaarde complottheoriën blijken dat toch waarheid en ook wél eens andersom.... Gelukkig gaat toch vaak het volgende gezegde op; al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel....
wispelhuis 16 October 2022
@Pindakaas: niet alleen de publieke omroep kreeg steun tijden de corona epidemie, maar honderden bedrijven. En dat was gewoon overal te lezen en/of te horen. *Via 136 verschillende regelingen ging er in totaal 42,9 miljard euro vanuit de schatkist naar onder meer bedrijven, zorginstellingen, kleinere overheden, studenten en ouders.
Jan met de korte achternaam 16 October 2022
De vraag is maar net: wat is desinformatie. Als je kijkt naar Turkije dan is alle regering goed gezinde info Informatie. Maar elk bericht met wanklank tegen de regering of Erdogeit is desinformatie. In Nederland is het ook zo. Er is namelijk geen stikstof probleem. In de jaren 56-60 was er veel meer stikstof. Sinds die tijd hebben de boeren 80% van de stikstof uit de lucht gehaald. Maar in de jaren 50-60 had je ook prachtige natuur. Dus de regering verspreid zelf veel desinformatie op last van een klein clubje klimaatterroristen
Haringvreter 16 October 2022
@Jan met de korte achternaam. Wij stoten 4 x zoveel stikstof uit als enig ander land in Europa. [Meten is weten] Zeggen dat er geen stikstof probleem is des informatie als je zelf onkundig ben en het slechts gehoord of gelezen hebt. Je kan ons land niet vergelijken met enig ander land waar ook ter wereld. natuurlijk hebben de boeren enorm hun best gedaan en al enorm veel gedaan, helaas blijven ze maar uitbreiden met het gevolg dat we er niet veel mee opschieten. Ik ben oud veehouder en weet uit ervaring net dat beetje meer als u aangaande deze materie.
RobvdZande 16 October 2022
Daar moet dan ook Kabinet Rutte/Kaag mee bedoeld worden, al jaren liegen en bedriegen ze de zooi, jullie als media verspreiden niets anders dan des informatie in opdracht Rutte/Kaag. Dit is niets anders dan wederom nog meer de vrijheid inperken in opdracht van dictator Rutte en gevaarlijke Kaag
ierist 16 October 2022
@Haringvreter: De invloed van stikstof op de natuur in Nederland wordt berekend met het Aerius model. Dit model is hier totaal ongeschikt voor, maar de regering blijft er op vertrouwen. Chemicus Jaap Hanekamp heeft hier het een en ander over geschreven. https://jaaphanekamp.com/blog/science/politics/agriculture/2022-10-07-cancel-het-aerius-ops-mis-en-desinformatie-platform-stante-pede/. Hij heeft van zijn wetenschappelijk onderzoek een paper geschreven: https://www.researchgate.net/publication/364224513_Rebuttal_On_RIVM's_Critique_Of_Briggs_et_al_AERIUSOPS_Model_Performance. Mooi citaat van Jaap Hanekamp: "het RIVM is met AERIUS/OPS de handhaver en verspreider van mis- en desinformatie, met openlijke goedkeuring van parlement, kabinet en kritiekloos terug te vinden in het laatste product van Johan Remkes dat niets anders is dan mooi en flinterdun pakpapier om de oude totalitaire stikstofpolitiek". Ook in de stikstofkwestie blijkt de wetenschap niet aan de kant van de beleidsmakers te staan.
Mr. Bean 16 October 2022
Gina Heynze, waar maak je je zo druk over, als je jouw naam op f.b. zoekt ben jij het zelf die alles uitgebreid heeft geplaatst, voor iedereen te bezoeken ! Je staat toch zo graag in de belangstelling ?Omslag foto al verjaard denk ik zo !,
ierist 16 October 2022
Even een aanvulling op mijn vorige post. De link naar de paper van het wetenschappelijk onderzoek van Jaap Hanekamp is deze: https://www.researchgate.net/publication/362578486_Criticizing_AERIUSOPS_Model_Performance. In mijn vorige post is de link die ik heb gegeven een reactie op de kritiek van het RIVM op dat wetenschappelijke artikel van Jaap Hanekamp. Overigens weet Jaap die kritiek van het RIVM makkelijk te weerleggen. Ik werk trouwens zelf ook in de chemie en weet het een en ander van stikstof.
mmuller 16 October 2022
Hahahaha... vanochtend op de Duitse teevee het sprookje van de Keizer en zijn nieuwe kleren gekeken... dus vroeger was de mens net zo als nu, bezaten toen een andere sociaal media.. we zullen eraan moeten wennen (wel moeilijk!) dat we systematisch omgeven worden van leugens, onwaarheden en popiejopie gedrag.... fijne zondag verder... :)
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.