Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Ik geloof niet in electrische auto's

2.895 stemmen | Geplaatst op 7 september 2022 | Website

Eens
74.6%
Oneens
25.4%

Reacties (45)

Angel of Revenge 07 September 2022
Het is gewoon het zoveelste verdienmodel. En ons hele land is er nog niet eens op voorbereid. Stel je woont in een flat met 28 woningen, dan zie je bij oude flats niet 1 oplaadmogelijkheid en bij nieuwe misschien 1 of 2. Moeten fossiele brandstoffen dan echt verdwijnen, dan lijkt mij waterstof een beter alternatief ipv die stomme laadpalen. Gewoon tanken aan de pomp en klaar. Maar dan moeten ze de technologie ook goedkoper maken en je raad het al, dat is natuurlijk weer niet aan de orde. Betalen moeten we.
Wispelhuis. 07 September 2022
Ja natuurlijk wel.
onigo 07 September 2022
De stelling: Ik geloof niet in elektrische auto's: Klopt helemaal. Er zijn al genoeg goden waarin we kunnen geloven nu nog een elektrische auto erbij. Trouwens ik hecht geen waarde aan het geloof. Zeker niet in een elektrisch rijdend ding.
fiat124sport 07 September 2022
Nee is onzin. Het is 1 grote schone schijn. Ze zijn duur, batterij pakket is 1 grote vervuiling. Onderweg stress met laden en of je het wel haalt op vakantie. Dan het lange wachten en overal die lelijke laadpalen en stekkers. Stoppen met die onzin. Wil je het wel ga je gang maar niet voor mij. Voor mij blijft benzine , diesel en gas de oplossing en moet altijd blijven. Enig alternatief is waterstof mits er geen batterijpakket in zit alleen 1 accu net als een normale auto. Dus stoppen met die klimaat en stikstofonzin, achterlijke onbetaalbare energie transitie. Dat kan alleen op 1 manier zet een goede rechtse regering neer en stop met die linkse onzin van de VVD want die zijn links geworden. Voor 130 en blijf lekker benzine , diesel of gas rijden. Ik geloof niet in de elektrische wagens en ik denk veel met mij. Het zijn geen elektrische auto's het zijn batterij auto's en wat zijn batterijen , juist niet goed het klimaat. Bovendien is het gebruik ook duurder als een benzine auto. Wakker worden.
C.J. de Loof 07 September 2022
Iedereen met een beetje technische achtergrond weet dat dit geen oplossing is, geweldig dat nu al blijkt dat elektrisch rijden duurder is dan benzine om nog maar te zwijgen over het milieuaspect, ja als ze rijden stoten ze niks uit, maar dat maken ze ruimschoots goed als ze geproduceerd en opgeladen worden, of heeft iemand soms de illusie dat je die auto's kunt opladen met die paar zonnepanelen op je dak? nog even los van het feit dat de meeste auto's 's nachts opgeladen worden als de zon niet schijnt, kortom elektrische auto's passen keurig in het rijtje windmolens, CO2 crisis, Corona onzin en klimaat verandering......... één grote leugen verzonnen door een paar zwaar gesubsidieerde milieuclubs en linkse idioten.
Peritum ? 07 September 2022
Nee ik geloof niet in complottheorieën van de regering. Elektrische auto’s zijn vervuilender, gevaarlijker en onbetrouwbaarder dan de huidige auto’s. Daarbij zijn ze onbetaalbaar voor de gewone man. En tevens is de nederlandse infrastructuur van het elektriciteitsnet hierop niet berekend en geeft nu al veel problemen.
BigF666 07 September 2022
voor het milieu hoef je het niet te doen, de grondstoffen die nodig zijn voor de productie van zo,n auto, hebben een grotere impact voor het milieu, dan 25 jaar in een diesel te rijden...
jgth 07 September 2022
Hoe je het ook wend of keert we worden allemaal opgelicht .
W.Melger 07 September 2022
Nee.
GinaHeynze 07 September 2022
Hoe kun je nu ergens NIET in geloven wat WEL bestaat? Het is gewoon een feit dat ze er zijn. Heeft niks met geloven te maken mijns inziens.
W.Melger 07 September 2022
Aannemen, achten, betrouwen, denken, menen, vermoeden, veronderstellen, vertrouwen, vinden, zijn allemaal synoniemen van het woord geloven!
P.O.Peye 07 September 2022
Vervang in deze 'stelling' het woord auto door fiets en de halleluja's zijn niet van de lucht :D
fiat124sport 07 September 2022
Gina ze worden veel gedwongen geleverd omdat veel lease maatschappijen dit moeten of willen. Ik kan het zelf niet betalen want de batterijen zijn heel duur. Vaak worden ze ook apart geleverd. Helaas zie je ze veel maar ik hoop dat deze trent niet door zet. Maar ja als je niks anders kan krijgen. Ik zou het in ieder geval weigeren want ik moet en wil het absoluut niet hebben. Ik ben pertinent tegen
Aviateur 07 September 2022
Dat gaat er sterk van afhangen welke vorm van elektrisch voertuig er hier wordt bedoeld ? Waterstof heeft onbetwist de toekomst op velerlei gebied dus ook voor motorvoertuigen zoals er momenteel reeds volop wordt geëxperimenteerd met zowel personen als bedrijfsvoertuigen. De elektrische auto met het asociale zeer milieuvervuilende accu pakket met lange oplaadtijden en beperkte actieradius zal langzaam verdwijnen en plaats maken voor de eclectisch aangedreven door waterstof gevoede motoren met de gewone hedendaagse start accu en tanken aan de waterstofpomp zoals dat met LPG gebeurd en een forse actieradius als bonus. De hedendaagse elektrische auto gevoed met die enorme accu zal mogelijk niet geschikt zijn voor ombouw naar waterstof tenzij zeer onredelijk hoge kosten. Japanse en Koreaanse auto industrie investeren voluit in de waterstof auto en in die landen is dat reeds volop in gebruik. Het is een raadsel waarom men in Europa zo stroperig omgaat met deze vorm van mobiliteit die het minst belastend is voor het milieu. Ook de vliegtuig industrie is reeds vol in beweging om waterstofmotoren te ontwikkelen om de luchtvaart aan te passen aan minder vervuilende motoren.
Zeeuwleeuw 07 September 2022
Deze stelling hebben we ook al in allerlei variaties voorbij zien komen.
Zeeuwleeuw 07 September 2022
Elektrisch rijden is fantastisch! De verbrandingsmotor met op en neergaande zuigers zoals we die kennen stamt al van meer dan 130 jaar geleden... Weliswaar is hij natuurlijk steeds verder verbeterd, maar het principe blijft eigenlijk heel ongelukkig doordat er zo veel heen en weergaande onderdelen zijn die een ronddraaiende beweging op gang moeten houden. Een elektrische motor heeft alleen draaiende onderdelen en er is dus veel minder slijtage, veel minder trillingen, veel minder onderhoud en veel minder geluid. In de huidige rumoerige samenleving met name in drukke gebieden is dat een enorme zegen. Verder heb je met elektrisch rijden ogenblikkelijk het volle vermogen en trekkracht ter beschikking. Optrekken is nog nooit zo snel en soepel gegaan. ;) Ik ken diverse mensen met een elektrische auto in het topsegment die daarvoor altijd in een topklasse model op benzine reden en die zijn allemaal laaiend enthousiast en zouden absoluut niet meer terug willen. De stroom die gebruikt wordt om op te laden moet natuurlijk wel steeds meer en meer milieuvriendelijk opgewekt worden. En de volledige recycling van de accu's wordt steeds beter geregeld, Fabrikanten komen daar in de huidige tijd ook niet meer onderuit. Ook de actieradius wordt steeds verder vergroot waardoor ononderbroken 500 of 600 km. rijden geen uitzondering meer is en er is zelfs al meer dan 1000 km. beschikbaar, hoewel de meeste mensen vaak niet meer dan 30 km. per dag rijden. Ook elektrische bestelwagens en vrachtauto's zijn in opmars en de ontwikkelingen en vooruitgang gaan gelukkig snel. Dus ik zeg volmondig JA tegen elektrisch rijden.
Zeeuwleeuw 07 September 2022
Er worden tegenwoordig meer elektrische fietsen dan gewone fietsen verkocht en waarschijnlijk heeft ook meer dan de helft van de mensen die hier negatief reageert ook zo'n elektrische fiets. Maar wanneer het om auto's gaat verzinnen ineens zij allerlei onzin bij elkaar om er tegen te zijn. Uitlaatgassen van benzine of diesel zijn toch echt uit den boze maar vanwege het verdienmodel en de gigantische macht en invloed van de immense olie-industrie is dit tegen beter weten in tientallen jaren in stand gehouden. Ze maken de hele wereld kapot, inclusief ons zelf, en het interesseert hen blijkbaar niets. Wég met die vieze benzine en diesel!
C.J. de Loof 07 September 2022
@ Zeeuwleeuw na het lezen van je waandenkbeelden vraag ik me wel eens af leef je wel op dezelfde wereld als ik????
W.Melger 07 September 2022
@ Zeeuwleeuw : https://kro-ncrv.nl/kinderen-in-congo-wagen-hun-leven-voor-een-tesla-accu
W.Melger 07 September 2022
https://www.amnesty.nl/actueel/alarmerende-uitkomst-onderzoek-kobaltmijnen-drc-grote-kans-op-aangeboren-afwijkingen
P.O.Peye 07 September 2022
Zeeuwleeuw: ter informatie: de eerste elektrische auto zag in 1888 officieel het levenslicht, incl. lithium accu ( bron: google ;)
Zeeuwleeuw 07 September 2022
@W.Melger, de wereld is voor een groot deel door en door verrot vanuit niet aflatende hebzucht en machtswellust. O.a. Apple met hun I-Phones maakt zich daar op grote schaal schuldig aan met kinderarbeid en uitbuiting van mensen onder vreselijke omstandigheden. Maar ook de andere leveranciers van telefoons en pc's zijn absoluut niet zuiver. Eigenlijk is er maar 1 telefoonfabrikant die het wél goed doet en dat is het Nederlandse Fairphone. Maar ook bv. koffie- en cacaoplantages, garnalenkwekerijen en visserij in Azië, fabrikanten van kleding, fabrikanten van allerlei goedkope rommel in Azië maken zich op grote schaal schuldig aan uitbuiting, misbruik en extreem schadelijke en vervuilende praktijken. De meeste mensen interesseert het blijkbaar niets of zij willen het niet weten, net als alle intens diepe ellende in die intensieve vee-industrie waar miljarden dieren onder erbarmelijke omstandigheden geforceerd opgefokt worden. Helaas is dit ook een van de enorm lucratieve verdienmodellen waardoor bepaalde mensen exorbitant veel geld bij elkaar schrapen. Als je dit tegen wilt gaan moet je zo veel mogelijk op al die aspecten andere keuzes maken. Daarom streef ik daar dan zelf ook zo veel mogelijk naar. Voor zover dit uit te zoeken is, want het is vaak een schimmige wereld. There's no planet B.
P.O.Peye 07 September 2022
Nogmaals @ Zeeuwleeuw: op de één of andere manier werd er echter een 'spaak in de doorontwikkeling van het elektrisch aangedreven wiel gestoken' .. wat onze voormalige 'koninklijke' dan weer geen windeieren heeft gelegd.
fiat124sport 07 September 2022
elektrisch rijden is emotieloos, ik heb het ook geprobeerd. Ja ze trekken snel op met als gevolg veel ongelukken. Stond deze week in de krant. Elekrisch gaat hem niet worden
fiat124sport 07 September 2022
het is niet elektrisch het is een batterij auto
Johan__ 07 September 2022
Eerst de subsidie er af halen, en kijken of het dan nog zo leuk is. Ook aan de energie makers, bv de windmolens en andere lucht fietserij. De eerste Tesla's worden nu al weer gescrapped. Dus de ecologische footprint (waar het tenslotte om gaat) is vele malen groter dan een bezine of diesel ooit kan zetten. Boerenbedrog noemen ze dat. Maar de electro lobby ziet dat het goed is.
Zeeuwleeuw 07 September 2022
@W.Melger, veel mensen leven in een fantasiewereld want wanneer je gewoon met keiharde feiten komt, zoals dat deze stelling al in meerdere variaties voorbij gekomen is, geven heel veel mensen dat een minnetje. We hadden een tijdje geleden o.a. al "ik zou graag een elektrische auto willen" en "elektrisch rijden is de toekomst". Blijkbaar kunnen ze bij Zeelandnet vaak niets beters dan elke keer hetzelfde herhalen in iets andere woorden. Daarnaast wijzigt de stelling soms al na 6 uur terwijl meer dan 48 uur ook voorkomt. En verder zouden ze veel vaker haat zaaiende, sterk kwetsende en opruiende reacties hier moeten verwijderen.
sooldleg 07 September 2022
Er zou nogal heel veel moeten verbeteren, voordat ik voor paal ga staan, met een elektrische auto. Veel te veel nadelen nog op dit moment. Bv, het actieradius, de oplaadtijd, het trekvermogen, beschikbaarheid laadpalen, de verminderde prestaties in de winter, het gewicht van het totaal (momenteel telt het gewicht niet mee in het bepalen van de wegenbelasting, maar dat kan zelfs nog voor het invoeren van rekening rijden zomaar veranderen), de aanschafprijs, de duur van het accupakket, de duurzaamheid van het accupakket, de beschikbaarheid van onderdelen, het blussen bij het in brand vliegen, de milieu vervuiling van de accu's, de prijs van vervangen van de accu's en de daaraan verwante onderdelen en al het andere, dat mij is ontschoten. Tegen de tijd dat deze dingen opgelost zijn, rij ik al geen auto meer. Dus tot op heden voor mij....geef mij m'n benzine slurpertje dan maar, liefst met E5 benzine.
Zeeuwleeuw 07 September 2022
@P.O.Peye Dus des te meer reden om nu snel over te schakelen op betere methodes en te stoppen met die extreem schadelijke en zwaar vervuilende fossiele brandstoffen.
Leo Vlaar 07 September 2022
elektrische speelgoed auto's zijn leuk voor kinderen maar de modellen voor volwassenen zijn gewoon een verdien plaatje voor de grote autofabrikanten in de toekomst wordt er overgeschakeld op iets anders . Nu even wat anders alle Politici zijn gekozen door het volk en moeten nu eindelijk eens gaan beseffen dat zij hen ook moeten vertegenwoordigen in de 2e kamer Den Haag maar kabinet-Rutte IV bakt er niks van. Het beleid van de VVD, D66, CDA en ChristenUnie is gewoon rampzalig voor de NL economie waarin de inflatie alleen maar groter wordt en de prijzen voor energie door het dak gaan en blijven stijgen . Ook de vaste lasten en boodschappen zijn zoveel in prijs gestegen en voor vele onbetaalbaar geworden nogal wat mensen zitten straks met de winter in aantocht zonder verwarming en betaalbaar eten ! . De lastenverlichting zou nu al gestart moeten worden maar dat laat nog 4 of 5 maanden op zich wachten moest kabinet-Rutte IV daar nou tot in de vroege uurtjes over vergaderen , dit lijd tot armoede .
Angel of Revenge 07 September 2022
@Zeeuwleeuw, je geeft vaak af op mensen die jou ervan verdenken dat je op een andere planeet leeft. Dat vind ik soms ook. Zodra ik met zoals jij dat zelf noemt 'keiharde feiten' kom wat betreft bijvoorbeeld Soja en je prijst het daarna nog steeds de hemel in of je negeert het, dan begrijp je kennelijk nog steeds niet waarom mensen jou minnen. Dit is één van de vele voorbeelden. Die Formule 1 fantasie van jou zal ik nu niet over beginnen. Net als dat jij het elektrisch rijden de hemel in prijst terwijl het wel degelijk vervuilend is. Ook daarom krijg je minnen want ook al zijn dit keiharde feiten, je blijft het gewoon promoten. Dus kritiek ontvangen en toegeven dat je het ook wel eens fout hebt zijn niet jouw sterkste punten. Een beetje betweterig en van het vingertje. Iedereen in fantasieland behalve jij maar ondertussen.
Wim Dreves 07 September 2022
Iedereen elektrisch rijden is kansloos, hoeveelheid energie is niet op te brengen, zowel wat centrales betreft als ook de kabels in de grond. H2 is beter alleen hier is nog meer energie voor nodig, alleen de distributie is eenvoudiger, ik denk dat voor heel veel mensen autorijden onbetaalbaar zal worden, wat nu al het geval is. We zijn de aarde aan het leegtrekken met ons mega gebruik aan grondstoffen en dat zal ook onze ondergang worden
Zeeuwleeuw 07 September 2022
@Angel of revenge, Ik heb het over een stelling die hier telkens opnieuw terug komt en wat ook door iedereen heel simpel na te gaan is. Jij hebt het over een of andere bewering van iemand die tegen vrijwel alle onderzoeken en conclusies in beweert dat soya niet gezond is en wat jij dan als keihard feit opvoert. Misschien is deze persoon wel afkomstig uit de intensieve vleesindustrie om zo te voorkomen dat zij aan omzet in moeten leveren. Grote bedrijven sturen namelijk heel vaak zogenaamde "onderzoeken" aan om er zelf heel veel financieel baat bij te hebben. Dat gebeurt ook volop in de farmaceutische industrie. Verder ook vreemd dat weer je zegt "niet over Formule 1 te beginnen" terwijl je er dan juist dus weer wel over begint. Waarvan ik overigens ook niet zie wat dat hier mee te maken heeft. Maar goed, ik ga verder met belangrijker dingen dan hier rond te hangen.
sooldleg 07 September 2022
Dat "leegtrekken" van de aarde, is momenteel de issue nog niet eens. Door de staat gesubsidieerde idioten, hebben een te dikke vinger in de pap. Ging het eerst nog over de opwarming van de aarde, dat is van de ene op de andere dag overgegaan op het "redden" van natuurgebieden. Dus dat "leegtrekken" van de aarde zullen ze nog wel even achter de hand houden..... Bovendien halen we de laatste tijd voldoende binnen, om de grond aan te stampen.
sooldleg 07 September 2022
@Zeeuwleeuw....Wijs besluit, had je al veel en veel eerder moeten doen. Toppie !!!
Angel of Revenge 07 September 2022
@zeeuwleeuw, heel goed dat je vertrekt. Je verdraaid alles weer. Ik heb jou een stuk of vier wetenschappelijke links gegeven van onafhankelijke onderzoeken dat Soya op lange termijn de hormoonbalans in de war schopt. Maar nu verdraai je het weer in dat het één bewering is. En als ik zeg dat de uitstoot in de Formule 1 in het niets valt vergeleken met 1 containerschip (waar er duizenden van rondvaren) dan ga je op dit keiharde bewijs ook niet in. Kortom, je leeft totaal in je eigen wereldje en neemt niets van iemand aan net als met het elektrische rijden. Zelfs niet als deze met wetenschappelijke websites komt van universiteiten. Dan is het wat mij betreft duidelijk dat jij in fantasieland leeft.
sooldleg 07 September 2022
En...om nog even terug te komen op dat "leegtrekken" van de aarde. Typ eens in op het zoekprogramma "olievoorraad in de wereld" en verbaast uzelf. Wat ik ook nog vergeten ben...naast die huidige smoesjes over opwarming van de aarde, die alras verworden zijn tot het behouden van de natuur.....is waar is de zure regen toch gebleven, waar is de kali uitstoot van Frankrijk toch gebleven, de fijnstof uit het Ruhr gebied die in ons land terecht komt, het gat in de ozonlaag....Ach ja, de elektrische auto, da's pas het moment supreme keerpunt in het geheel (not).
chielvd 07 September 2022
deze reactie is verwijderd
Aviateur 07 September 2022
De elektrische ACCU auto heeft geen toekomst; waterstof zal de norm worden ! Ziet u het al voor zich; een middelgroot flatgebouw met ieder een ACCU auto moet laden maar hoe en waar ? Op de parkeerplaats met ruimte voor meestal 200 ACCU auto's en 5 laadpunten ? Kom nou zeg, daar komt trammelant van, logisch toch..................................
P.O.Peye 07 September 2022
Angel of Revenge: u realiseert zich wel dat onder de streep der berekening scheepvaart één der efficienste vormen van transport betreft? Een gegeven wat over F1 toch maar moeilijk beweerd kan worden. Sterker nog: vermaak versus transport is uit de aard sowieso een manke vergelijking.
wijari 07 September 2022
Allemaal aan de paal hoezee, dure accu's lucht vervuilers op en top.
famclaes 07 September 2022
je kan er dan niet in geloven maar het worden er wel steeds meer
Angel of Revenge 07 September 2022
@P.O.Peye, mee eens, het is een zeer efficiente manier van transport met zoveel containers tegelijk, maar daar gaat het hier niet over. Het gaat over vervuilde uitstoot en de vervuiling die vrijkomt bij het maken van al die accu's en het verwerken ervan als ze kapot gaan. Als een containerschip op waterstof zou varen (en gelukkig gaat het langzaam die kant op in de scheepvaart), dan geef ik je groot gelijk. Een F1 motor heeft een veel schonere verbranding natuurlijk en ze zijn al aan het onderzoeken of waterstof ook een optie is om op de korte termijn te introduceren in de Formule 1. Kortom, als iemand dan ongegronde kritiek heeft op de Formule 1 zoals Zeeuwleeuw dat doet, dan mag deze vergelijking best even gemaakt worden.
P.O.Peye 07 September 2022
Angel of Revenge, dank voor de toelichting, ik snap uw punt.
Het vrije woord 08 September 2022
Ik geloof helemaal niet.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.