Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Wolven zijn een gevaar voor de mens

3.331 stemmen | Geplaatst op 9 augustus 2022 | Website

Eens
45.8%
Oneens
54.2%

Reacties (44)

Angel of Revenge 09 August 2022
Wolven zullen mensen niet zomaar aanvallen maar als een wolf bijvoorbeeld hondsdol is kan deze wel gevaarlijk worden. Een film als "The Grey" laat een groep wolven zien die jacht maken op een groep mensen die in de wildernis verongelukt zijn met een vliegtuig. Zoiets komt in de realiteit niet voor omdat wolven bang zijn voor mensen en dus liever niet in de buurt komen.
Zeeuwleeuw 09 August 2022
Wat een onzin weer en een suggestieve stelling. De MENS is een gevaar voor de mens! En voor alle andere leven op deze prachtige aarde.
Angel of Revenge 09 August 2022
@Zeeuwleeuw, niks onzin. Prima stelling. Er zijn namelijk veel mensen die nog steeds geloven dat wolven gevaarlijk kunnen zijn voor mensen net als mensen die denken dat alle haaien gevaarlijk zijn. Daarom is het goed dat hier eens vruchtbaarheid aan wordt gegeven ook al hebben we in Zeeland nog geen wolven en maakt het voor ons niets uit. Wel hoop ik dat ze de wolven polulaties onder controle houden want ze steken ook wel eens wegen over met alle risico's van dien. Zo niet, dan zullen ze net als in Zweden en Noorwegen hele stukken wegen moeten gaan afschermen met hekken. Er zijn al een aantal gevallen bekend.
Zeeuwleeuw 09 August 2022
Het is dus onzin dat die mensen dat denken en triest dat hier door de media steeds weer in meegegaan wordt. Maar het draait bij hen steeds vaker om sensatie en niet om kennis of waarheid. Een wolf ziet er misschien uit als een soort oerhond maar is schuw en zal mensen juist zo veel mogelijk mijden. Maar veel mensen kennen hem alleen uit het sprookje "Roodkapje en de boze wolf" waarin hij mensen in zijn geheel op at. Wat ik schrijf is wel de waarheid. De gevaren en alle ellende in de wereld worden door mensen veroorzaakt. Niet door dieren!
Angel of Revenge 09 August 2022
Ik dacht even dat je de stelling onzin vond. Mensen zijn alleen een gevaar voor andere mensen vanwege een geestelijke aandoening waardoor machtswaanzin en controle over anderen de boventoon voeren. Als deze stoornissen niet zouden bestaan, zou de wereld er heel anders uit zien. Dan zou geld lang niet zo belangrijk zijn en zouden we niet kaalgeplukt worden door onze eigen regering. Normale mensen zijn hier namelijk niet op uit maar deze gestoorde gekken zoals Poetin wel om nog maar niet over de verborgen sadisten te spreken. De wolf in Roodkapje is eigenlijk een mooi simpel voorbeeld hoe psychopaten/narcisten zijn. De wolf in schaapskleren want veel mensen gedragen zich ook als schapen. Die denken niet voor hunzelf en laten anderen voor hun beslissen. De mooie prooi voor zo'n wolf (psycho) in schaapskleren.
dutchy71 09 August 2022
De mens is het gevaarlijkste wezen op deze planeet, En laat de wolf met rust.
bung 88 09 August 2022
wolven--prachtige dieren--zijn terecht bang voor de mens. het gevaarlijkste dier is de mens zelf. een dier dood om te overleven--het mensdier vermoord zijn soortgenoten bij duizenden voor een politiek idee--en vreet zijn slachtoffers niet eens op. dus stop met het smoesje dat wolven gevaarlijk zijn.
MarkJohan 09 August 2022
Wolf onderschatten is een fout die je 1 keer kan maken het zijn geen schoot hondjes
mr. Puma 09 August 2022
Groen links en SP zijn n gevaar voor de mens in Nederland. De wolf is gewoon n roofdier wat ons niks zal doen. Hooguit zijn de uitloop kippen de dupe :)
P den tuinder 09 August 2022
Op de hoge veluwe is al een kwart van de moeflons verdwenen. Je zal maar een groep wolven tussen je schapen krijgen, daar word je echt niet blij van. Ik zelf ben er niet bang voor.
W.Melger 09 August 2022
De wolven in schaapskleren zijn de gevaarlijkste soort.
Peritum ? 09 August 2022
Homini hominus lupus est !
Kaiser 09 August 2022
er is maar een beest die de wereld verziekt, dat zijn we helaas zelf .
Aceb 09 August 2022
De tijd zal het leren, hoe blij we met de wolven zullen zijn. In een kort tijdsbestek, (vanaf 2018) zijn er al meer dan 15 wolven op de Veluwe gesatteld....... Ze zullen aan mijn oude botten niet knagen, want ik kom gewoon niet op de Veluwe en draag zeker weten geen rood kapje.
BigF666 09 August 2022
die wolven in Den Haag, DAT zijn de gevaarlijkste !
Boefdeboef 09 August 2022
Conclusie: Moeders breng Uw kinderen naar de hoge Veluwe, daar zijn ze veiliger dan tussen de mensen.
Fatsoen 09 August 2022
Nee, het is andersom. In álle problemen die er zijn, is dat de schuld van de mensheid. Al ben ik van mening dat de wolf hier niet meer thuis hoort. De weg in Europa is jarenlang vrijgemaakt om ze hierheen te lokken door zogenaamde natuurbeschermers, ons land is veel te dicht bevolkt
Johnsing 09 August 2022
De wolf is in principe een vluchtdier geworden met angst voor de mens; er zijn honden onder de mens die angstwekkender overkomen dan de wolf.............
Rippertje 09 August 2022
Afschieten die handel
sooldleg 09 August 2022
Afschieten die rommel. Ze doden schapen gewoon voor hun plezier en nu naar het schijnt zijn ze ook een gevaar voor de Moeflons, verminken herten en zwijnen. En het stopt niet bij het aantal (te veel) roedels dat er nu al is. Als je dat natuurbescherming vind, dan zit er volgens mij een steekje aan je los.
bung 88 09 August 2022
we zeuren over het beschermen van dieren. maar wie maakt dat de dieren steeds minder leefruimte krijgen? steeds meer bos wordt vernield want de menst heeft ruimte nodig om er huizen neer te zetten of soya plantages enz. nog even zo doorgaasn en iks is niets meer oim te beschermen.
sooldleg 09 August 2022
Lugubere wending ’Dag van de Wolf’: 40 schapen gedood door wolf https://www.telegraaf.nl/nieuws/1980797/lugubere-wending-dag-van-de...
Mieppio 09 August 2022
Wolven horen niet thuis in Nederland, degenen die ze afschiet verdient een lintje. De boeren die schapen hebben vrezen met grote vreze. Tegen de wolf is geen hek te bouwen om schapen te beschermen. En het ergste is ze bijten ze dood en gaan naar het volgende schaap. Dus afschieten mag van mij. hoe minder hoe beter !!!
Prakties 09 August 2022
Elk jaar komt er een grote stad aan nieuwe mensen bij. Dat mag dus weer wel.
the_street 09 August 2022
Het grootste gevaar voor de gewone mens zijn de geldwolven.. Van een echte wolf hoef je niks te vrezen ..
Farmer. 09 August 2022
Nederland is klein en overbevolkt, het leefgebied van de wolf is dan ook zeer beperkt. Het actief stimuleren van een wolvenpopulatie is dan ook pure dierenmishandeling.
Aceb 09 August 2022
Het is wel frappant, dat er ook bij deze reacties gerelateerd wordt, naar de slechte naam die wolven hebben. Bv. "wolven in schaapskleren", "wolven in Den Haag", "geldwolven". Waardoor zou dat toch komen? Het is toch zo'n lieverd?................Ja, als vloerkleedje !!!!!
renschip 09 August 2022
Wel eens van roodkapje gehoord ?
Aceb 09 August 2022
En....o, ja, als de mens de ergste "diersoort" is, het grootste gevaar voor zichzelf, (zou best kunnen), dan zitten we toch zeker niet te wachten op nog eentje erbij??
Aceb 09 August 2022
@renschip,........nee, wel van roodlapje.
Jan met de korte achternaam 09 August 2022
Op zich niet. Maar wolven hebben een zeer groot jachtterrein nodig wat groter is dan heel Nederland. Het gevaar is ook dat de roedel uitbreid en voor je het weet zit je met 500 tot meer dan 1000 wolven. Dan het voedsel. Als een wolf 1 schaap pakt is er niets aan de hand. Maar de wolven die in Nederland leven, zijn niet normaal. Daar is iets mee aan de hand. Als zon wolf een schaap ziet, moord hij heel de kudde uit. Dat moordlustige gedrag is aangeleerd en niet normaal gedraag en onacceptabel. Een leeuw tijger luipaard dood ook maar 1 dier voor zijn behoefte. Verder zijn de wolven in Nederland al bijna tam dus een gevaar voor kleine kinderen. Dus deze wolven die abnormaal gedrag vertonen door een kudde schapen of zelfs een kalf te doden moet worden afgemaakt. Normale wolven die niet uitbreiden en gecastreerd zijn mogen blijven.
onigo 09 August 2022
De stelling: Wolven zijn een gevaar voor de mens. Misschien beter: Mensen zijn een gevaar voor de wolf. Heb meer last van muggen en wespen, die zijn gevaarlijk voor de mens.
Aceb 09 August 2022
Van alles, wat de mens ooit uitgezet heeft, met alle goedbedoelingen of wat dan ook ten spijt, heeft het uiteindelijk maar tot ellende geleid. Dan heb ik het niet alleen over de wolf, maar ook over alle exoten, die bv. biologen, ecologen, en al het andere dat loog, nodig achten om iets te gaan doen aan onze natuur. Het heeft in de meeste gevallen alleen maar tot een verstoring geleid, van de huidige natuurcycles in ons land en ook andere landen. Heel veel ingrepen hebben geleid tot rampen en bijna rampen. Exoten werden ingebracht, om een of andere reden, voldeden misschien even, maar gingen daarna hun eigen gang. Wie kent niet de Japanse oester, de Japanse knoop en hoe kan het toch zijn, dat er mn. in Amsterdam exotische parkieten er een groot deel van de vogelstand uitmaken. Kijk maar even op internet en typ maar in "inheemse dieren uitgezet in Nederland". Nudat het klimaat in Nederland steeds beter wordt voor vreemde dieren om te overleven (tijgermug), kun je je ook afvragen waar we mee bezig zijn. Hoelang zal het nog duren, dat een of andere idioot ook vind, dat er wel een slangetje in Negerland uitgezet moet worden. Een tijgertje hier en daar moet ook wel kunnen en wat vreemde kikkertjes en visjes kunnen er uiteindelijk ook nog wel bij. Het draagt natuurlijk allemaal bij aan de diversiteit immers. Weg ermee, niet aan beginnen en uiteindelijk weg met een wolf, die hier in deze huidige maatschappij niet thuis hoort.
Aceb 09 August 2022
Sorry, ik zie nu pas mijn typ fout in het woord Nederland, was niet zo bedoeld.
Jacques 60 09 August 2022
Oh Oh wat vreselijk er zijn 40 schapen door wolven gedood wat een verschrikkelijke beesten zijn dat. Oh ja er zijn vandaag weer 1,7 miljoen !! dieren gedood voor de menselijke consumptie . Maar zit maar lekker slap te ouwehoeren over wat voor vreselijke dingen de wolf allemaal aanricht .
Jacques 60 09 August 2022
Die 1,7 miljoen is alleen al in Nederland. U weet wel dat dierminnende humane volk.
sooldleg 09 August 2022
@Jacques 60....... Precies wat je zegt, die "1,7 miljoen", waren voor consumptie en niet om weg te laten rotten, zoals wolven doen. En jawel, ik ben heel dierminnelijk, vooral gebraden.
Jacques 60 09 August 2022
Hoezo die1,7 miljoen tussen aanhalingstekens sooldleg
C.J. de Loof 09 August 2022
Waarschijnlijk moet er eerst iemand zijn kind worden aangevallen door een wolf. Wat een gezeik ! Afschieten, die beesten hoor hier niet.
Sparky 09 August 2022
Ik denk dat het eerder andersom is. Wolven moeten bang zijn voor mensen.....
sooldleg 09 August 2022
@Jacques 60, omdat het over schattingen gaat en ook jij er niet bij geweest bent om het te tellen. Maar mocht het zo zijn, dan is het meeste bestemd voor export en ook, als dat niet zo zou zijn, en het zou alleen voor binnenlands gebruik zijn, dan heb je het over 17 miljoen Nederlanders, waarvan er misschien een aantal miljoen graag een stukje vlees op hun bord zouden willen, maar er voor de rest er toch minder dan 1 % over blijft om te consumeren. Laten we daarbij de beentjes en de botjes maar buiten beschouwing laten. Bovendien het eten van vlees staat nog steeds in de schijf van vijf. Dus, wat is je probleem ? En.... nog iets... Een koe MOET ieder jaar kalveren, om het geven van melk te continueren. Maar van alle kalfjes, die geboren worden zijn er een aantal te veel. Dus..... Kippen.....zodra hun eiproductie terug loopt.......Wat wou je er anders mee doen dan???
sooldleg 09 August 2022
En....heeft u het resultaat wel eens bekeken, dat een wolf overlaat, van een onschuldig schaap, met kapot gebeten strot en daarmee op naar de volgende. Aangevreten kadavers van een wild zwijn of hert? Kilometers aan afrastering en stroomdraden plaatsen, om je schapen te beschermen, omdat een of andere lolo het zo nodig vind, om de wolf in Nederland te induceren? NB. Om niks?? Kilometers afrastering met stroomdraden, in een tijd, waarin er gevraagd wordt om op energie te bezuinigen? Het moet niet gekker worden he?
sooldleg 09 August 2022
Ja, wolven zijn een gevaar voor de mensen, misschien nog niet direct, dan zeker wel indirect.............The end
wijari 09 August 2022
Wat te denken van wapentuig.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.