Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Gemeentes moeten meer doen aan armoedebestrijding

2.474 stemmen | Geplaatst op 11 juli 2022 | Website

Eens
80.8%
Oneens
19.2%

Reacties (40)

Kaiser 11 July 2022
je zou het er wel mee eens kunnen zijn, maar dan moeten de gemeentes toch meer geld van de overheid krijgen, zelf kunnen ze dat niet meer betalen omdat er steeds meer op hun bord komt
dutchy71 11 July 2022
Armoede zou in deze tijd uit den boze moeten zijn en toch zeker in Nederland, Maar met deze bewindslieden aan de macht kan het alleen nog maar slechter worden. En zoals dhr Kaiser zegt de gemeentes hangen toch af van de overheid.
bung 88 11 July 2022
het cabinet geeft liever miljoenen uit aan kansloze gelukszoekers dan aan de eigen mensen en EISEN steeds meer van de gemeenten. dat kunnen ze niet betalen en dus moet er meer geld uit den haag komen maar de hebben de dooddoener: "we komen nu al geld tekort". want kaag spendeerd ONS belasting geld liever aan het terughalen van ISIS wijven dan aan het eigen volk.
Mosk 11 July 2022
rijk en arm is er altijd geweest en zal altijd zo blijven.
mmuller 11 July 2022
Wat is armoede ? Uiteindelijk zijn de meeste Popiejopies die in de Regering / Belastingkantoren / Banken zitten de grootste armoedezaaiers... het zijn diegenen die een deel van een hardwerkend volk in armoede en crisis situaties weten te maneuvreren... een ieder mens heeft zijn status of vuilnisman of geleerde etc.. helaas zijn wij afhankelijk van een Elite die het niet bijster goed voorheeft met ons... Geef een mens MACHT en kijk wat ie ermee doet....
dwarsligger. 11 July 2022
Ik denk niet dat welke gemeente dan ook aan armoedebestrijding moet doen. In ons land van melk en honing moet er geen armoede bestaan. Wel moeten we bepaalde groepen mensen helpen om hun leven op poten te krijgen. Armoede is niet enkel van deze tijd, het is er altijd geweest.
Peritum ? 11 July 2022
Moeten meer aan armoedebestrijding doen, ja, maar dat doen ze niet ! Velen in armoede levenden zijn onzichtbaar en schamen zich hiervoor en gemeentes nemen niet de moeite om te zoeken.
Mieppio 11 July 2022
In zo'n rijk land als Nederland zou dat niet nodig moeten zijn, maar het komt helaas voor. Nu denk ik dat de mensen zelf er ook wel iets aan kunnen doen, dus meer op de uitgaven letten. Want er zijn mensen daar kan het nooit bij op, en op een gegeven moment zitten ze toch in de knoei. Dan zou de gemeente eventueel bij kunnen springen als ze de middelen er voor hebben. Dus zelf ook een klein beetje opletten wat er uitgegeven wordt.
wispelhuis 11 July 2022
Ik voorzie een nieuwe toeslagenaffaire.
velder 11 July 2022
Om armoede te bestrijden zal er landelijk e.e.a. moeten gebeuren. Gemeenten gaan dat niet oplossen omdat het een structureel probleem is. Starten met inkomen op vermogen meer te gaan belasten. Arbeid huis minder. Daarnaast eens gaan kijken naar een basisinkomen. maar helaas we blijven rechts VVD stemmen. De partij die er de afgelopen 10 jaar voor gezorgd heeft dat rijken rijker werden en ander volk leeggeknepen
wijari 11 July 2022
Wat is armoede ? kort schrijven wat echte armoede eis. Voorschot ! geen eten kleding geen dak boven je hoofd enz.
Prakties 11 July 2022
wijari Als je meer dagen hebt als geld om rond te komen.
BaGj 11 July 2022
Rutte met zijn kabinet moet meer doen aan armoedebestrijding, maar doet bijna nergens iets aan!!! Gewoon op het bordje van een ander schuiven, in dit geval gemeentes.
Aceb 11 July 2022
Al jaren, dat onze sociale voorzieningen achteruit vliegen. Meer en meer rechten, die ons worden afgenomen, terwijl de plichten toenemen. Rechten, die we nog steeds hebben, worden met voeten getreden, door instanties, onder het mom van tekort aan personeel. Schrijnende verhalen, die ondanks goede beloften op een tv programma, vervolgens gewoon in een bureaulade verdwijnen en plaats moeten maken voor het verrijken van de rijken (aftredende en afgetrede kamerleden komen niks tekort. Leden, die van het EU parlement geen bevoegdheden krijgen om neven bezigheden te verrichten, maar gewoon doen.) Bedrijven maken momenteel gigantische winsten, maar voor Jan Doedel is geen geld. NB. Eigen bevolking, die jalours zijn op een asielzoeker, op een vluchteling en hun verkregen rechten. Bijstands mensen, die niet kunnen werken vanwege hun klachten, moeten toch maar iets zoeken.......anders geen geld. Diezelfde mensen, die niet verder dan de huisarts gaan, vanwege dat vieze eigen risico en eigen bijdrage. Neeee,.... daar hebben zelfs asielzoeker geen last van. Dat loopt allemaal gesmeerd, evenals hun eten, dat netjes voor hen wordt klaargemaakt en geserveerd....... In en in triest, dat alles, op het bordje komt, van de gehandycapte, de niet tot werken in staat zijnde mens, de mens die niet heeft en telkens in deze maatschappij er bij voorbaat al van uitgegaan wordt......"ze zijn te lui, om te werken". We zullen ze wel korten op hun toch al niks.
fiat124sport 11 July 2022
dat zal heel hard nodig zijn na die enorme onnodige stijging van de energiekosten. We hebben tenslotte gas zat in ons land. Ik ken al een paar mensen die op het minimum zitten 1100 euro per maand en dan nog wat toeslagen kom je rond de 1300 euro. Huur 500 euro gas 600 euro dan moet je nog verzekeringen en dergelijke betalen en onbetaalbare zorg dus conclussie diep in de problemen en dit gaat alleen nog maar veel erger worden. Tot slot tegen klimaatonzin, stikstofwaanzin voor 130 en voor de boeren. Doe hier iets aan want dit gaat niet goed. Stem het klimaatbeleid weg en stem op zaken die er echt toe doen niet een fake stikstof en klimaatonzin maar zorg dat mensen kunnen leven en er normale prijzen zijn .
Aceb 11 July 2022
En, dat er in de VS, een nieuwsbericht is verspreid, dat landbouwgrond bestemd is voor asielzoekers, dat is gewoon waar................................COA koopt boer uit voor bouw extra aanmeldcentrum asielzoekers. https://www.geenstijl.nl/5165829/minder-boeren-meer-asielzoekers-nu-echt......En daar ga je dan, met je oog voor puur en natuur!!!!!
Aceb 11 July 2022
Geen geld voor ....................Maar wel een bootje voor 1100. Kost niks he? O, we krijgen steun van het rijk. Ja, dat kennen we nog van de marinierskazerne. Wie trapt daar nou nog in!!!
GinaHeynze 11 July 2022
Misschien beter wat meer begeleiding geven over hoe beter met geld om te gaan. Toch zeker aan mensen met een uitkering. Een uitkering is zeker geen vetpot maar er zijn een hoop mensen die het er prima mee doen. Er is ook een groep die altijd te kort komt. Die doen iets niet goed dat kan niet anders. Misschien daar eens mee aan de slag.
Mosk 11 July 2022
eerst rekeningen betalen dan pas gaan leven. niet andersom.
Aceb 11 July 2022
@GinaHeynze. Ik heb het nog even overwogen, maar ga op uw reactie verder maar niet in. Misschien bedoelt u, met mensen die het met prima met hun uitkering kunnen doen, de kamerleden, die afgetreden zijn, die al na 3 maanden kamer, ontslag kunnen nemen, waarna hen vervolgens een vette uitkering wacht, zonder stroobreed. Andere gevallen zijn mij niet bekend.
konmenet 11 July 2022
Rechten en Plichten voor elke Nederlander was het vroeger Nu Plichten voor elke Nederlander En Rechten voor elke gelukzoeker die Nederland binnenkomt
W.Melger 11 July 2022
Bij de eerste lockdown in de coronacrisis introduceerde het kabinet de NOW. Een subsidie voor ondernemers, zodat ze ondanks het gebrek aan inkomsten de salarissen konden doorbetalen. Nu moet er worden afgerekend. De overheid eist 2,3 miljard euro aan voorschotten terug. Maar autofabrikant Tesla – van Elon Musk, de rijkste man op aarde – krijgt 4 miljoen euro extra.
GinaHeynze 11 July 2022
@Aceb...Dat de andere gevallen jou niet bekend zijn wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Ik heb er niet 1 gezien maar elke maand 1000 en dat voor een hele poos lang. Het overgrote deel doet het heel goed met een uitkering maar dat is tevens ook de groep die je niet hoort piepen of een grote mond hoort opzetten.
W.Melger 11 July 2022
GinaHeynze, je blijft maar jammeren, hoe kun je met nu met €1000 per maand leven? Dat is gewoon onmogelijk.
wispelhuis 11 July 2022
Als de huur de helft is van je inkomen. https://www.nhnieuws.nl/nieuws/272786/rondkomen-van-1000-euro-per-maand-als-alles-duurder-wordt-heb-ik-een-probleem
Aceb 11 July 2022
Ik hou er over op. 'k Ben pas weer vrijgelaten.
Mieppio 11 July 2022
Met € 1000,00 doe je niet veel. Maar je krijgt wel huur subsidie, belasting aftrek, en nog veel meer. Het is te doen. Een kennis heeft € 980,00 en komt er ok mee rond, dus creatief zijn. Voedselbank, kledingbank, zo ko je er wel.
velder 11 July 2022
@Miepio, ik ga er vanuit dat u oprecht bent wanneer u zegt dat het "rondkomen", met gebruik van de voedselbank ook rondkomen is. Voor mij is dit dan weer een signaal dat normen naar beneden gesteld worden. De voedselbank is een schandvlekb in een rijke samenleving als Nederland. Van de week nog het bericht dat een paar procent een kwart van het Nederlands vermogen bezit. M.i. is het tijd voor een nivellering. De voedselbank is niet normaal.
Yvonne1947 11 July 2022
Ben het met Mosk eens: Heb zelf een AOW uitkering met een piep klein pensioen rond de 50 euro. Bij de eerste van de maand worden alle vaste lasten er af gehaald, hou dan rond de 200,00 euro over en dat red ik maar net. Vakantie geld haal ik er gelijk vanaf en dat is mijn buffer voor als er iets stuk gaat.
GinaHeynze 11 July 2022
@W.Melger.....Het werkwoord "jammeren" heeft bij mij een andere betekenis. Echter...Als je denkt dat ik uit mijn nek zit te lullen ga dan maar eens bij een willekeurige gemeente naar de afdeling "Werk en Inkomen". Mijn verhaal zal wel bevestigd worden. Wat Miepio zegt klopt ook. Je hebt met een uitkering recht op allerlei toeslagen etc... Er zijn zelfs zat mensen die op die manier met een uitkering meer overhouden dan mensen met een basissalaris. En nogmaals...Ik heb nergens beweerd dat het een vetpot is maar als het gros er fatsoenlijk van rond kan komen dan gaat er iets mis bij dat andere deel. en juist DAAR moet dan eens goed naar gekeken worden.
Het vrije woord 11 July 2022
Armoede is verschrikkelijk. Meer dan 200.00 kinderen die in armoede leven. Dat is niet goed te praten. Is niet alleen een taak van gemeenten maar ook van de landelijke politiek.
Het vrije woord 11 July 2022
Gina jammer dat je zo oordeelt.......
bung 88 11 July 2022
net op het nieuws: sinterklaas rutte bezoekt zeiklenski want hij wil de ukraine blijven steunen. dus nog meer geld naar een door en door corrupt land waar nazi sympathie nog volop heerst. en de gedupeerden van de toeslag affaire moeten maar wachten wanneer ze geld krijgen en OF ze geld krijgen. de aow-ers en minima worden door rutte gewoon genegeerd.
GinaHeynze 11 July 2022
@Het vrije woord...Ik oordeel niet. Als je dat denkt dan lees je niet goed wat ik schrijf. Ik meld een feit en dat zuig ik niet uit mijn duim. Wat gaat er mis bij het deel dat niet rond komt ten opzichte van het deel dat wel rondkomt van de uitkering? Dat is geen oordeel. Dat is een vraag en daar zou ik graag een antwoord op zien.
wispelhuis 11 July 2022
De opmerking "juist DAAR moet dan eens goed naar gekeken worden" is zeer aanmatigend. Alsof die mensen niet in beeld zijn bij de diverse instanties. Wat weet u zelf van deze mensen?
Tzalnie 11 July 2022
De échte armoede bestrijden, daar zou het om moeten draaien. Want met de huidige personeelstekorten zou meer dan de helft al opgelost moeten zijn.
Domoor 12 July 2022
GinaHeynze. Het probleem ligt toch iets ingewikkelder. Ten eerste: niet alle gemeentes werken volgens dezelfde regels. En vaak wordt de hulpverlening gestopt bij veranderde omstandigheden. (Kijk bij de jeugdzorg) Ik ken een schuldhulpverlener van heel dicht bij. Hij ergert zich er vaak wild aan dat het vaak langs elkaar heen loopt met de client als wederom slachtoffer.
bung 88 12 July 2022
laatste nieuws van kaag: we worden allemaal een beetje armer want compenseren kan straks niet meer--aldus besloten in brussel. allemaal?? reken maar dat zer er in brussel en den haag echt niet er op achteruit gaan--in de kou zitten en hun verwarming echt niet op 18 graden zetten. dat mogen wij doen.
dutchy71 12 July 2022
Als wij met zijn allen in de spiegel kijken weten wij donders goed dat je met een uitkering niet rond kan komen, Ondanks je alle voordelen optelt die je hebt, Sterker nog als je modaal verdient moet je het al goed weten om rond te komen, En hier wordt rustig verteld dat die mensen dan iets verkeerd doen, Geld dat er niet is kan je ook niet uitgeven maar mensen die mensen moeten toch ook eten, Of ga wij ook nog zeggen dat het normaal is dat je naar de voedselbank moet gaan, terwijl er miljarden in een bodemloze put wordt gegooid, Sommige mensen met die uitspraken snap ik niet en wil ik ook niet snappen die leven in mijn ogen niet in de realiteit.
dutchy71 12 July 2022
En dan nog als laatste, Een samenleven ieder voor zich ikke ikke ikke, Dus saamhorigheid is ver te zoeken is dat wat wij willen blijkbaar, Ga je schamen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.