Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Alle bedrijfswagens verplicht elektrisch in 2027

2.479 stemmen | Geplaatst op 4 juni 2022 | Website

Eens
29.7%
Oneens
70.3%

Reacties (35)

wispelhuis 04 June 2022
Goede zaak.
Peritum ? 04 June 2022
Infrastructuur en netcapaciteit zijn onvoldoende om e.a. te realiseren. Wellicht in de toekomst maar dat zal nog jaren duren.
dutchy71 04 June 2022
Laat de hardwerkende burger nu eens met rust, En hou voorlopig op met dat stikstofbeleid, Wat heb je er aan als de grote landen daar niet aan meewerken, Wij hier in Nederland betalen ons scheel aan van alles en nog wat stop ermee en wel nu.
Mosk 04 June 2022
goed verwoord dutchy 71. nederland wil in alles vooruit lopen , maar het stelt op de wereldkaart totaal niks voor. daar moeten ze eens mee ophouden, om altijd maar haantje de voorste te willen zijn.laat de grote landen eerst maar eens de verantwoording nemen.
Mosk 04 June 2022
ow ja...... hardlopers zijn doodlopers.
marvi 04 June 2022
Het moet deugen voor links, prijs maakt niet uit. Kindslaven in de kobaltmijnen, misvormde kinderen die worden geboren bij ouders die in die mijnen werken. Ongezonde werkomstandigheden, onveilig ook. Maar goed, kunnen wij lekker elektrisch rijden en onze smartphone gebruiken. En ja...die heb ik ook, ben niet roomser dan de paus. Ga daar eerst maar eens wat aan doen met je 80 miljard in een klimaatfonds en stop met de gewone man (elke dag tegenwoordig) regels, dwang en drang op te leggen.
wispelhuis 04 June 2022
Wegkijken is geen optie. Je kunt niet kiezen.
jgth 04 June 2022
Waarom moeten ze in Nederland altijd voorop lopen ,en waar moeten ze dan met alle oude vrachtwagens naar toe ?en alle andere landen zijn dan ook niet meer welkom in Nederland .ze moeten in Den Haag nu eerst hen eigen klerezooi maar eens in en op orde brengen en dan maar weer eens verder kijken ,deze gasten die er nu zitten helpen het hele land naar de kloten .
@nt¡ Na®©¡st 04 June 2022
Het is een grof schandaal hoe ons kabinet het elektrisch rijden er nu door probeerd te drukken in een tijd dat we nog met zware lithium accu's van doen hebben die na verloop van tijd vervangen moeten worden voor soms zo'n groot bedrag, dat het rendabeler is om een andere auto te kopen. Nu komen er in 2027 al auto's uit met Solid State accu's die vele voordelen hebben tov lithium maar dan is het nog steeds de vraag of bedrijven die het financieel al moeilijk hebben in staat zijn om hun bedrijfswagen(s) in te ruilen. Worden deze bedrijven dan gecompenseerd?
Frank2 04 June 2022
De infrastructuur is nu al niet toereikend om eventuele laadinstallaties van energie te voorzien en (terug)levering van zonnepanelen te verwerken. Hoe gaan we dat dan doen binnen 5 jaar?. Milieu en politiek is geen goede combinatie.
W.Melger 04 June 2022
Allemaal list en bedrog van ''klimaclown'' Frenske Timmermans onder het mom van duurzaamheid duwen we iedereen een elektrische auto door zijn strot.
dutchy71 04 June 2022
Wispelhuis,Voorlopig moet je nu net wel wegkijken, Met alle ellende die er nu is het beste jongetje van de klas heeft het kabinet al genoeg willen spelen, Helaas voor ons kabinet zitten zij achterin de klas, En dat is het verschil op dit moment.
wispelhuis 04 June 2022
Voorlopig? Hoelang hebben we dan nog?
Peter Arnolds 04 June 2022
Er is geen aarde 2.0. We zullen het met deze aardkloot moeten doen. Tot nu toe hebben we er met zijn allen een enorme puinhoop van gemaakt. Op een gegeven moment gaat het toch echt op zijn met brandstoffen. Hoe maken de al die batterijen en auto's . Al deze spullen worden met vuile stroom gemaakt. Ja we zijn zelfs weer van plan om kolen centrales op te starten, alles onder het gezegde van "na ons de zondvloed" we kunnen niet anders. Allemaal flauwekul, we kunnen het met gemak maar we willen het gewoonweg niet.
Getver 04 June 2022
Timmermans heeft typisch z'n pillen weer eens vergeten in te nemen, in NL moeten we toegeven aan de grillen van mafketels zonder visie. Kijk eens naar de grootste vervuilende landen...USA, China, het hele Oostblok en Azië, daar gaat het gewoon allemaal verder zoals ze gewend zijn en dan zouden wij hier voorop moeten lopen met het terugdringen van de stikstofuitstoot, belachelijk gewoon. Hier is het een melkkoe en dooddoener geworden, alles hangt af van het stikstofbeleid een geweldige melkkoe, er gaan inmiddels miljarden om in het feestje van de Haagse kliek en iedereen in die kliek weet het nog beter dan een ander. Dat iedereen en bedrijven elektrisch moeten gaan rijden vind ik prima maar het is onbetaalbaar voor de gewone man afgezien van het feit dat er onvoldoende elektriciteit wordt opgewekt kan worden en veel te weinig transportcapaciteit is voor die benodigde stroom. Als je Nederland volbouwt met kerncentrales en overal extra bekabeling ingraaft, zou het misschien kunnen, maar wie gaan dat feestje betalen, terug naar paard en wagen dan maar?
Domoor 04 June 2022
Tholen groeit als kool
ierist 04 June 2022
Weer iets verplichten. Word een beetje moe van al dat verplichten.
Jan met de korte achternaam 04 June 2022
Een prima zaak. Als je het nu al aankondigt kunnen bedrijven er naar toe werken. Steden doen dat ook die hebben een datum gesteld dat fossiele brandstoffen er niet meer in mogen. Vandaar dat veel bedrijven nu al elektrificeren, en dat gaat prima. Vooral in de pakketdiensten kan je makkelijk elektrificeren. S'avonds aan de lader en karren maar. Er zijn zelfs grote vrachtwagens die volledig elektrisch rijden zoals Tesla. Echter het elektriciteitsnet moet in die tijd zeker verdubbelen, of zelfs verdrievoudigen. Klagen over hoogspanningsmasten helpt dan niet meer. Zeker omdat alle nieuwbouwhuizen eigenlijk zonnepanelen moeten krijgen heb je meer elektriciteit nodig. Je moet daar ook de energietransitie voor zijn.
Domoor 04 June 2022
Voor de negatieve reacties : Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. In een generatie tijd is de bevolking van Nederland zowat verdubbeld. Dat veroorzaakt problemen. Veel millieu problemen lijk mij. En we zijn nog steeds blij dat dat doorgaat.
sooldleg 04 June 2022
Dat het verplicht electrisch gaan rijden, vanwege de boycot van Russische olie, is natuurlijk maar een fabeltje. De echte kneep zit hem in het terugdringen van de fosiele brandstof en dus mn. de CO2 uitstoot. Dat door electriciteit aangedrven auto's zoveel meer zwaarder zijn, dan zelf een diesel, daar wordt natuurlijk even niet stil gestaan. Er wordt bij de CO2 uitstoot ook maar even niet gekeken naar hetgeen een mens uitademt. Welnu, dat is ongeveer 1 kg, per dag. In april 2022, was er een instroom van 2235 asielzoekers en 850 nareizigers. Ruim 3000 personen dus, die allemaal 1 kg CO2 uitstoten (alleen qua adem). Dat is dus 3000 kg CO2 per dag. En dat.....wordt dan weer verhaald op de boeren, de 100 km/u, de woningbouw en nu dus ook op het bedrijfsverkeer. Tsja, je moet het maar weten te brengen he?
mystiek56 04 June 2022
Bedrijfs wagens electrisch en wie moet dat weer gaan betalen.? De linkse elite verzint van alles met op de achtergrond alleen maar economische belangen voor een kleine groep in dit land. . E.e.a. zal ook doorberekend moeten worden aan de consument.. We leven blijkbaar in ene tijd dat alles moet, dwinger land. Is dat alleen nu in Nederland zo ? dat ze echt helemaal aan het door draaien zijn.? Dit is allemaal geen vooruitgang. Je wordt in dit land steeds meer geleefd. Wanneer worden we eens wakker. Ik zou heel deze regering nu wel eens weg willen hebben. Zakken vullers eerste klas. Geef voor mij part Wilders eens een kans want slechter als nu kan het toch niet meer worden. En ook al die negatieve opvatting over Wilders kunnen toch ook niet meer op tegen het feit dat slechts 17% van de bewoners in dit land nog vertrouwen hebben in de huidige politici Maar er zal alleen wat veranderen als de grote groep mensen die nu nog steeds op de huidige partijen VVD d66 en CU stemmen, (kartel vorming). zelf eens goed financieel geraakt worden en dat ze er last van krijgen. Dan wellicht verandert er iets. Maar dat laatste komt en duurt niet lang meer maar men heeft het jammer genoeg nog steeds niet door.
volijke 04 June 2022
Begin nou eens eerst met de vliegtuigen en cruise-en containerschepen. Google maar eens en lees hoe extreem de uitstoot is ten opzichte van het auto-en transportverkeer.
2stroke4me 04 June 2022
Dat zal enorm ten koste gaan van het milieu vrees ik.
Zeeuwleeuw 04 June 2022
Vermoedelijk wordt in de stelling bedoeld: "alle nieuw verkochte bedrijfsauto's in 2027 elektrisch". Natuurlijk ben ik groot voorstander van elektrisch rijden. Het principe van de gebruikelijke verbrandingsmotor is al 125 jaar oud dus destijds een spectaculaire techniek, maar inmiddels erg achterhaald. Elektrisch rijdt fantastisch! Het is stil, schoon, nagenoeg trillingvrij omdat er alleen draaiende onderdelen zijn en niet heen en weer bewegende zuigers zoals in een verbrandingsmotor, daardoor is er ook nagenoeg geen onderhoud nodig, het accelereert ogenblikkelijk en enorm snel, de wereld en woonomgeving worden niet opgezadeld met allerlei schadelijke uitlaatgassen. De accu's worden steeds beter en zullen in de toekomst geheel rerecycled worden. De overgang voor bedrijfsauto's moet natuurlijk wel realistisch zijn om dat verantwoord te kunnen doen. 2027 lijkt mij daarbij wellicht wat te vroeg. Maar de fabrikanten zetten inmiddels flink vaart met de ontwikkelingen en het steeds verder verbeteren, dus wie weet kan het. Er bestaan ook al kleine elektrische vrachtwagens.
Zeeuwleeuw 04 June 2022
Daarnaast vanzelfsprekend ook het vliegverkeer, de scheepvaart en vervuilende fabrieken streng aanpakken. Geen cent meer naar de KLM en een flinke belasting invoeren op de tot nu toe belastingvrije kerosine. Mensen moeten véél minder gaan vliegen.
Zeeuwleeuw 04 June 2022
En als nu iedereen inclusief bedrijven en de overheid eens begint met gewoon minder energie te gaan gebruiken, dan is er al een enorme winst geboekt. Minder energie betekent minder opwekking, minder vervuiling en een fikse geldbesparing. Alleen maar voordelen dus. Met relatief eenvoudige wijzigingen valt vaak al veel vooruitgang te boeken.
jippy 04 June 2022
Oneens . Zeurleeuw , je hebt zelf geen auto , rijd geen auto , maar zoals gewoonlijk lever je weer volop commentaar , alles gebaseerd op aannames. !!
sooldleg 04 June 2022
@Zeeuwleeuw, wat een onzin kraam je weer uit. Inhoeverre er draaiende onderdelen in een electrisch aangedreven auto er nog zijn weet ik niet, maar bij alles wat draait, ontstaat er wrijving en die wordt gereduceerd door het gebruik van smeermiddelen ( olie bv ). Bij fosiele brandstof, moet je je zeker eens afvragen, in welk percentage olie wordt verwerkt tot brandstof en in hoeverre het gebruikt wordt als middel voor kunststof te maken. Kijk eens rond in je woning en aanschouw, hoeveel kunststof er her en der in verwerkt zit. Is brandstof nog wel het hoofddoel van olie, of zijn inmiddels kunsstoffen dat en is brandstof een bijzaak? Welke CO2 uitstoot zou er erger zijn; die van brandstofuitstoot of van kunststof productie?........ En dan de rotzooi van accu's, die resteert na gedane arbeid en de grondstof (lithium?), waarvan de aarde momenteel leeggerooft wordt. Om verder maar te zwijgen, over het gewicht van een electrisch aangedreven auto, het actieradius en de natuurvervuiling door laadpalen, het gevecht om laadpalen en noem maar op.
wispelhuis 04 June 2022
?geen cent meer naar de KLM? KLM heeft al twee derde van de ontvangen staatssteun terugbetaald.
wijari 04 June 2022
Weten jullie nog reflectoren aan het fiets wiel, braaf eraan gedaan en de helft van Nederland vertikte het. Goed weekend en nu eens van de computer afblijven en zeker niet gaan zeuren. En waterstof voor Auto's als brandstof. Moeder van een monteur die om de twee jaar moet bijscholen en ook doet.
mr. Puma 04 June 2022
Eerst die zwaar vervuilende oostblokkers weren aan de grens. Dan neemt de luchtkwaliteit meteen toe en de bermen ook meteen stukken schoner.
Pindakaas1983 04 June 2022
Super Slecht Idee met de kost prijs van stroom vandaag de dag. En sinds wanneer zijn Hybride Auto's uit de mode gevallen??? Waarom moeten altijd alle eieren in 1 mandje???
Marxks 04 June 2022
We zullen eerst moeten toewerken aan de Depoetinisering van Europa.
Zeeuwleeuw 04 June 2022
Er worden al zo'n 100 jaar bakken met gemeenschapsgeld in die KLM gepompt. Daar waren en zijn héél wat zinvoller en belangrijker dingen voor te bedenken.
Johan__ 04 June 2022
Donder toch op met die flauwekul. (Dwz niet wetenschappelijk onderbouwd)
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.