Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

De dienstplicht moet weer worden ingevoerd

5.052 stemmen | Geplaatst op 24 februari 2022 | Website

Eens
69.3%
Oneens
30.7%

Reacties (68)

Zomervliegje 24 February 2022
Afgezien van wat een nu gaande is ben ik voorstander. Echter heeft defensie niet echt goed materieel om een oorlog te voeren. Ze zullen dus flink moeten investeren!!
W.Melger 24 February 2022
Waanzin, deze stelling kon je op wachten. Moet er oorlog gevoerd worden? Moet er kanonnenvlees beschikbaar gesteld worden?
Peritum ? 24 February 2022
Had al veel eerder moeten gebeuren, had veel maatschappelijke problemen kunnen voorkomen. Maar het her invoeren van de diensttijd vergt veel tijd en organisatie en dat is ver te zoeken in politiek. Ergo, ondanks dat ik voorstander ben is het huidige doel mosterd na de maaltijd.
konmenet 24 February 2022
Afgezien van wat een nu gaande is ben ik voorstander. Echter heeft defensie niet echt goed materieel om een oorlog te voeren Dan nemen ze het toch van huis mee ,tegenwoordig hebben ze genoeg voorraad ,als ik de veroordelingen zie
Zomervliegje 24 February 2022
@konmet kon je zelf niet iets verzinnen ipv control c en en control v
Wispelhuis 24 February 2022
Nee.
netel 24 February 2022
dienstplicht prima , maar dan maatschappelijk, geen militair , je laten neerschieten kan nog altijd in eigen land
J.L.G 24 February 2022
Helemaal geweldig. Maar de dienstplicht is eigenlijk nooit afgeschaft, is slechts in de koelkast gezet. Ik vind het een goede zaak, een beetje extra opvoeding wat respect en disciplines en beweging kan nooit kwaad, tevens leer je respect voor anderen te krijgen , alles waar sommige van deze jeugd aan tekort schiet wordt er op een liefde volle wijze in gestampt. Ik zeg doen nu gelijk weer uit de koelkast en invoeren .
bung 88 24 February 2022
ik krijg er de gilzenuwen van. dienstplicht? vervuilde en verouderde kazernes--gebrek aan alles. jongeren opleiden om afgeschoten te worden? dit land--een klein stipje op de kaart moet geen leger willen. stel een leger samen gericht op de maatschappij. daar is gebrek aan en nog goedkoper en doeltreffender ook.
Peter Arnold 24 February 2022
Dit is een vreemde vraag. In Nederland bestaat nog steeds een dienstplicht. Er is geen sprake van afschaffing geweest. Defensie roept daarom sinds augustus 1996 geen nieuwe dienstplichtigen meer op. 17-jarige mannen en vrouwen ontvangen wel een brief over de inschrijving voor de dienstplicht. De vraag is dus onnodig.
ierist 24 February 2022
Ik ben voorstander. Dit land moet zo goed mogelijk in staat zijn zichzelf te verdedigen. Naast dienstplicht hoort heel de krijgsmacht weer terug opgebouwd te worden. Deze is de laatste jaren erg verwaarloosd, uitgerekend door politici die het hardst riepen dat Rusland een groot gevaar voor ons vormt. En ook een andere minister van defensie. Geen D66'er aub.
jacobo 24 February 2022
dienstplicht waarom?
Wispelhuis 24 February 2022
Jonge mensen die al een maatschappelijke positie bekleden, een bedrijf hebben of midden in een studie zitten optrommelen om te leren marcheren, ja, linker beentje eerst, op je buik onder prikkeldraad door te laten kruipen, en af geblaft, dus vernederd te worden en in de rij te staan om een gore hap eten op een tinnen bord gekwakt te krijgen? Wie betaalt hun kosten? Toen ik "moest" kreeg ik 108 gulden per week, een vijfde van wat ik verdiende. En ik kon niet terug naar mijn oude baan, die was natuurlijk al bezet. Dienstplicht? De grootste kolder.
W.Melger 24 February 2022
@Wispelhuis. Ik ben het zelden met je eens maar nu wel. Ik heb nooit in dienst gezeten, ik zat op de koopvaardij, maar heb er wel een voorstelling bij. Waanzin.
GinaHeynze 24 February 2022
Zoiets wat @netel bedoelt...Prima!!!
Mieppio 24 February 2022
Ja al was het alleen maar om die jong tegenwoordig opvoeding te geven, want dat is bij een heleboel personen ver te zoeken. Dus niet voor oorlogje te spelen maar voor de opvoeding.
Zeeuw65 24 February 2022
Als ex militair kan ik het alleen maar toejuichen. Niet alleen om Nederland te beschermen in het binnenland maar ook met de oprukkende islam (lees IS, Al Kaida, El nushra, taliban) die zijn angels tot in Nederland hebben. Maar niet alleen voor jongens maar ook voor meisjes. Die kunnen dan kiezen voor het leger of de zorg. Zeker voor Nederlandse import is het leger geweldig om opgevoed te worden en te leren voor elkaar klaar te staan en voor elk geloof klaar te staan. Je leert dan buiten je eigen geloof en opvattingen te leven en westers te worden. Kameraadschap kweken. En het zorgt voor minimalisering van de misdaad.
Fatsoen 24 February 2022
Eens met Zeeuw65! Elke oorlog is er 1 teveel maar je ziet, je hebt maar één smeerlap nodig die dit al jaren heeft voorbereid om een groot leger op te bouwen en te moderniseren. Nu maar hopen dat dit niet de verkeerde kant (onze kant) op gaat, Oekraïne is dichterbij dan je denkt! We zullen er sowieso wat van gaan merken!
C.J. de Loof 24 February 2022
Ja los van de vraag of het opvoedkundig iets zal toevoegen (ik denk van niet) moeten we ons natuurlijk geen illusies maken behalve een grote bek zijn we niet meer dan een speldenprik op de kaart en hebben nauwelijks nog materieel.
GeelHesje 24 February 2022
Nee. Doe maar niet. Het leger samenstellen uit mannen en vrouwen die daar niet zelf voor gekozen hebben is denk ik het minst gemotiveerde leger dat je kan samenstellen. En een niet gemotiveerd leger gaat als het er echt om gaat spannen echt helemaal niks uitrichten.
wijari 24 February 2022
Wat opvoeding betreft elke jonge vrouw/man in dienst.2 broers en zwager van ons gezin, en wat verveelde mijn zwager zich, in de zon zitten niets doen. Maar een vriend van ons was druk met de jongens op te voeden.
Doorman 24 February 2022
Het weer activeren van de dienstplicht is op dit moment bijna onmogelijk. Het defensieapparaat is er niet op ingesteld. De infrastructuur ontbreekt en je hebt er ook een mobilisabele reservevoorraad voor nodig. Ook die hebben we niet meer. In feite zou een opkomsplicht alleen maar betekenen dat je duizenden mannen en vrouwen een uniform aantrekt en daar blijft het dan bij. Er is niet eens instructiecapaciteit om deze extra aantallen op te leiden. Maar het is ook niet nodig. We zijn met niemand in oorlog en ons land wordt ook niet aangevallen. Dus die hysterie rond de dienstplicht die vandaag ineens plaatsvindt is nogal overbodig.
Peter Arnold 24 February 2022
@Wispelhuis.Jij kreeg 108 gulden per week, wel ik heb het met 45 gulden per maand mogen doen. 24 maanden ons land mogen dienen waarvan 18 maanden in Duitsland. Ik heb een enorm fijne tijd gehad en veel geleerd ik kwam eruit met een groot rijbewijs inc bewijs voor rupsvoertuigen. De jeugd van tegenwoordig is nergens voor te porren, geef ze een mobieltje en ze zijn als een kind zo blij. Voor mij en heel veel andere jongens in die tijd was de grote massa trots om ons land te dienen.@Doorman, je zou ook kunnen zeggen we zijn nog niet in in oorlog. Was het niet zo dat ons land vlak voor WW2 totaal niet klaar was voor oorlog, terwijl duidelijk zichtbaar was dat er iets stond te gebeuren ? @Zeeuw 65 je hebt gelijk, ik sta volkomen achter je mening.
Wispelhuis 24 February 2022
@Peter Arnold, je vergelijkt nu appels met peren. Ik had al een goede baan toen ik opgeroepen werd, ik ben niet tegen, het gaat om het momentum. Ik werkte al 4 jaar en was mijn goede baan kwijt en moest opnieuw beginnen.
mystiek56 24 February 2022
Laten alle voorstanders zich maar gelijk melden mannen en vrouwen. Leeftijd geen limiet. Ieder die er voor is moet zich inzetten.
Zeeuwleeuw 24 February 2022
Overal alle oorlogswapens afschaffen werkt veel beter. Naïef? Tja, zolang de mens allerlei zieke kronkels in zijn hoofd heeft zal er helaas geen wereldvrede zijn. In onder andere een aantal landen in Afrika is al vele jaren oorlog, maar daar hoor je vrijwel nooit iets over.
Zeeuwleeuw 24 February 2022
Ik vind niet dat er opnieuw dienstplicht ingesteld moet worden. Laat mensen er zelf maar voor kiezen om militair te worden wanneer zij dat willen. En de rest van de bevolking moet je niet dwingen om te leren andere mensen dood te schieten en oorlog te voeren. De huidige oorlog geeft verder maar weer aan hoe enorm dom mensen kunnen zijn. De wereld is van niemand, we mogen er op leven. In de loop der tijd hebben bepaalde groepen mensen zich, vaak met geweld, bepaalde gebieden toegeëigend en dat noemen we nu landen. Elk land heeft zijn eigen regels en wetten. Waarom gaan mensen oorlog voeren? Om te proberen om een stuk land inclusief de bevolking en alle bezittingen bij dat van hen te voegen.,.. Waar gaat dit over? Waarom vinden zij dat zo belangrijk? Dat is toch enorm ziek! Aan beide zijden zullen vele dode en zwaar gewonde slachtoffers vallen, steden, bedrijven en infrastructuur worden vernietigd. Miljoenen mensen leven in angst en onzekerheid. Het is een verwarrende tijd.
@nt¡-Na®©ist 25 February 2022
Om de narcisten weer even te kwellen kom ik toch weer terug. Zo gaan ze zelf namelijk ook te werk, Lief doen dan weer kleineren. Mijn mening, een dienstplicht is gewoon simpelweg primitief. Diegene die dit verzonnen heeft heeft zero empathie voor mensen met een geestelijke aandoening. Zelf was ik heel blij dat ik in hetzelfde jaar dat de dienstplicht werd afgeschaft niet naar het leger hoefde. Mensen die geestelijke aandoeningen afdoen alsof het niet bestaat snappen niet wat bijvoorbeeld autisten te wachten staat als ze in dienst moeten. Al die minderwaardige mannetjes die macho gedrag gaan vertonen om zichzelf groot voor te doen en dan mensen die sociaal zijn gaan gebruiken om hun machtspositie uit te vergroten. Dit soort zielepoten komen maar al te vaak voor in het leger. Dat is pure trauma voor mensen die gewoon zichzelf willen blijven omdat ze geen minderwaardigheidscomplex hebben. Die worden slachtoffer van dit soort gekken. Gelukkig wordt de mensheid beetje bij beetje wat intelligenter al laat Poetin weer zien dat narcisten (of in zijn geval psychopaten) beetje bij beetje dommer worden want ook dit bekrompen kleutergedrag van hem zal Rusland financieel om zeep helpen. Wat denkt deze gek nou? Dat mensen in Oekraine ineens pro Russisch worden? Ze sporen van geen meter. Min dit bericht maar weer als je op de hand van Poetin bent. Zou mij niets verbazen als ik weer tientallen minnen krijg door die gekken hier.
@nt¡-Na®©ist 25 February 2022
Correctie: mensen die sociaal zijn moet natuurlijk zijn mensen die minder sociaal zijn
Zeeuwleeuw 25 February 2022
@nt¡-Na®©ist Met name bij een dienstplicht worden volgens mij zowel mensen die sociaal zijn als mensen die minder sociaal zijn in dat soort situaties door zulke lieden gebruikt of misbruikt. Onbegrijpelijk, zeer destructief en enorm triest.
Pindakaas1983 25 February 2022
Ìk ben wel voor een dienst plicht voor Boomers
bung 88 25 February 2022
het toelaten en opleiden tot militair? daar moet je bepaalde groeperingen van uitsluiten. die worden opgeleid met bepaalde technieken die ze KUNNEN aanwenden tegen de burgers.
ierist 25 February 2022
Welkom terug anti narcist. U kon ons niet missen?
fiat124sport 25 February 2022
Nee natuurlijk niet. Wat kunnen wij nu als mini land beginnen hou toch op met die onzin. Ik ben blij dat ik er nooit in heb gezeten. Tot slot tegen klimaatonzin, stikstofwaanzin voor 130 regering zo snel mogelijk weg alle corona maatregelen weg, dat kan nu gelukkig bijna vervallen want die belachelijke mondkap mag vandaag weg . EINDELIJK DIE ONZIN WEG!!!!! nooit gaan rekening rijden. Het is wel heel erg wat er nu gebeurt met die oorlog. en ik ben bang dat het leven nu voorlopig nog veel duurder zal worden. Overigens wil je in het leger dan moet je gaan maar leg het niet op. Fijne dag
famclaes 25 February 2022
Pindakaas1983, dat jij vind dat de boomers weer de hete kolen voor jou uit het vuur moeten halen dat verwonderd me niks, jij en veel van je generatiegenoten zijn tenslotte al heel jullie leven gepamperd door de generatie die jij Boomers noemt.
dutchy71 25 February 2022
Het leger laat mij niet lachen, Ingezet worden als een pion door machthebbers die het niet eens kunnen worden over een stukje grond, Het verleden laat zien dat je op het einde van het liedje alleen maar verliezers hebt, Wel voor een stukje handhaving in de maatschappij zeg ik ja, Maar dan wel op vrijwillige basis.
Peter Arnold 25 February 2022
@Wispelhuis. U denk zeker dat toen ik werd opgeroepen voor mijn dienstplicht niets aan het doen was. Waar de jeugd nu om staat te lachen, was in de jaren 60 een realiteit. Wij hadden in die jaren geen pruts leger, maar een uiterst modern , groot en geoefend leger. Deze jeugd van nu zijn een stelletje slappelingen en te laf om wat te kunnen betekenen voor hun vaderland. @Zeeuwleeuw. De dienstplicht is er nog steeds, het is enkel even stilgezet. 17 jarige krijgen nog steeds tot op de dag van vandaag een brief met de mededeling dat ze dienstplichtig zijn en kunnen worden opgeroepen als de situatie er om vraagt.
W.Melger 25 February 2022
We hebben een beroepsleger, laten we het daar maar bij houden. Dan heb je gemotiveerde mensen die het graag willen.
onigo 25 February 2022
Ik begrijp niet dat de mensheid zoveel tijd en geld besteed aan onderzoek en gereedschap te vervaardigen om elkaar te kunnen doden. Alles wat hiermee te maken heeft is waanzin. Dus ook dienstplicht. Leren om iemand te kunnen doden belachelijk voor woorden.
Pindakaas1983 25 February 2022
@famclaes De generatie die alles naar de klote heeft gemaakt ,gaan jullie maar vechten met alle Moslims en Trans genders
Mr. Bean 25 February 2022
Zie hier vertellen dat dienstplicht de mensen hindert die een goede baan zouden hebben, de meeste zitten anno 2022 gewoon op school hoor, je kan daar gewoon voor alles en nog wat bijleren, later ook gunstig om een baan te vinden, nu gaan de jongeren met hun mobiel etc. naar bed, misschien leer je hier en daar er nog wat van maar is ongezond !!! Ik ben voor !
Mr. Bean 25 February 2022
nou kom maar op, eerste duimpje is binnen, was te verwachten , zijn altijd dezelfde negatievelingen, anti dit, anti dat, daar gaat Nederland nou naar de knoppen van. Duimpjes plaatsen.
Ad.B 25 February 2022
Invoeren van de dienstplicht?? Daar is helemaal geen geld voor. Dat zou leiden tot marcheren met houten geweren en schieten door pang te roepen en met stotteraars achter een machinegeweer. Tanks met Flintstone aandrijving en pang roepen door de loop. Houten handgranaten, dan hebben we ook geen scherfvesten nodig. Helmen? Gewoon de brommerhelm en huisvesting in paleis Soestdijk (staat toch leeg). Blikgroenten, overgebleven uit WOII en extra oefenen op de 100 m horde ivm terugtrekken bij calamiteit. Etc,etc.
Peter Arnold 25 February 2022
@Pindakaas1983. U heeft vermoedelijk niet de tijd meegemaakt van het ijzeren gordijn. De kans was aanwezig dat u nu niet zo vrij kan spreken en doen als nu in Rusland. Enkel al zeggen dat je tegen oorlog bent is genoeg om opgepakt te worden anno 2022 in Rusland. Wij van de boomer generatie hebben ook een aandeel gehad dat u nu in alle vrijheid kan leven ook moslims en transgenders en wie dan ook. Voor u is dit een normaal gegeven dat u alle vrijheden mag doen en laten wat u wil binnen de afgesproken kaders van de wet, en dit alles met de generatie voor mij en mijn generatie.
Pindakaas1983 25 February 2022
Rusland China het midden Oosten en Afrika lachen ons keihard uit We zijn de Grootste Clowns geworden op deze aardkloot
Pindakaas1983 25 February 2022
2 jaar Lockdown omdat Boomers zo van de Vrijheid zijn
bung 88 25 February 2022
6 jr legioen--daar had je geen tijd om niets te doen. daarna 2 jaar kc en daar werd je ook goed bezig gehouden. tegenwoordige opleidingen zijn te slap. en er gaat veel per mobieltje en computer. eigen innitiatief enz is er bijna niet meer. denken? nee--er wordt voor je gedacht.
Ad.B 25 February 2022
Ja, er wordt voor je gedacht. Precies de kenmerken van militaire dienst. Doen wat je opgedragen wordt, hoe krom en tegen beterweten in. Totaal zinloze dingen, die kant noch wal raken, want er wordt voor je gedacht. 3 maanden zware opleiding en daarna 11 maanden om uit te rusten. 3 dagen de bak in, omdat je gevochten had en van de overste hoorde, dat dat niet mocht.Tsja, het kan verkeren. Ja, ik heb in dienst gezeten en dat was het merendeel dat ik er na de opleiding deed en er zelfs nog mee gepromoveerd na 12 maanden. Met van alles en nog wat heb ik geschoten, niet direct om te leren, maar meer omdat de munitie tegen het eind van het jaar op moest, omdat dat anders van invloed zou zijn op de begroting van het jaar daarop. Na m'n diensttijd kon ik gewoon bij mijn werkgever terug, want ik was ambtenaar en die....zijn zitten wel gewend.
Ad.B 25 February 2022
Maar, het is voorbij en ik zit er niet meer mee. Alhoewel dienstplicht ??? Uh, nee, niet meer aan beginnen.
DeurtieHerrie 25 February 2022
@Pindakaas1983....,treffende naam voor iemand die z'n billen nog steeds door z'n moeder worden afgeveegd. Je schaart je ouders ook onder de boomers? Die zullen wel spijt hebben dat ze jou op de wereld hebben gezet.
Pindakaas1983 25 February 2022
@DeurtieHerrie Hoeveel kinderen heb je onder de bus gesmeten angstig in je huisje voor de laatste 2 jaar. Denk niet dat jullie generatie veel moet praten over mensen ter wereld brengen
Ad.B 25 February 2022
Anderzijds, zouden sommigen er misschien toch iets mee kunnen leren.
Boostertje 25 February 2022
Dienstplicht invoeren?Laat me niet lachen,als ik zie hoe bang iedereen is geworden de afgelopen twee jaar voor iets wat niet of nauwelijks gevaarlijk is ,laat staan dat er echt iets aan de hand is ,dan gaan ze al liggen voordat er geschoten wordt
robi 25 February 2022
ja en dan graag met terugwerkende kracht.
savage 25 February 2022
Nee gaat niet werken...van watjes kan je geen stenen maken.
Wispelhuis 25 February 2022
Laten ze eerst maar eens wat doen aan de uitstroom uit verschillende legeronderdelen. Wat is daarvan de oorzaak?
Wispelhuis 25 February 2022
Een zoon van een goede kennis van me nam ontslag uit het leger omdat hij niet uitgezonden wilde worden naar Afghanistan. Hij wilde niet sneuvelen in een land waar hij niets verloren had.
Mieppio 25 February 2022
hoe lang staat deze stelling er nog op, normaal 1 dag nu al 2 dagen
wijari 25 February 2022
Het staat er zolang op om jullie na te laten denken wat je land verdedigen inhoud.
@nt¡-Na®©ist 25 February 2022
Gezien het aantal minnen ik krijg laat zien dat hier behoorlijk wat Zeeuwen komen die de acties van Poetin goedkeuren. Lekker gestoord dus. Ik ga dus maar weer gewoon vollop het woord narcist aanhalen als ik toch vollop wordt gemind. :-) Dat is wat narcisten ermee bereiken. Meer aandacht voor hun gestoordheid. Poetin moet niet de reden zijn dat er nu ineens weer een dienstplicht moet komen. Zat jongeren die zelf het leger in willen. En daarnaast, wat stellen wij nou voor als landje. Die Rutte denkt ook dat we heel wat zijn als landje. Een landje wat je niet of nauwelijks op de kaart ziet. Die gaat het verschil maken tegen Rusland of milieukwesties. En wanneer gaan die accijns er eens vanaf om de bevolking tegemoet te komen als je zogenaamd empatisch bent aangelegd (acteerwerk)? Minnen maar narcistjes....ik ga er lekker werk van maken hier.
Wispelhuis 26 February 2022
@wijari, maar dat is ook helemaal niet de vraag.
Het vrije woord 26 February 2022
Make love not war
C.J. de Loof 26 February 2022
Zolang mevrouw Ollongren nog geen kans ziet om de wapens die ze beloofd heeft aan Oekraïne op tijd op transport te zetten moeten ze zich geen illusies maken dat een Nederlands leger ook maar een deuk in een pakje boter kan slaan. Tegen de tijd dat onze wapens daar aankomen worden ze vriendelijk in ontvangst genomen door de russen, want laten we eerlijk zijn met zo'n grote overmacht staat de afloop van deze oorlog al lang vast.
W.Melger 26 February 2022
En Mp Rutte heeft zeer goede contacten met met de Russen, blijkt uit Wob stukken. Uit onderzoek van The Investigative Desk blijkt dat premier Rutte de Kamer verkeerde informatie heeft gegeven over een periodiek overleg tussen Nederland en Rusland over gezamenlijke energiebelangen, waaronder gas, olie en waterstof. Dit kwam aan het licht via overheidsstukken, opgevraagd via de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). In maart tikte een Kamermeerderheid, inclusief de VVD, Rutte op de vingers. Het Kabinet had de zogeheten Werkgroep Energie in 2017 herstart, drie jaar nadat het neerhalen van MH17 ertoe leidde dat het overleg was afgebroken. De werkgroep vergaderde tweemaal – in 2018 en 2020 – met Russische staatssecretarissen. De Kamer werd niet geïnformeerd. Rutte hield de Kamer voor dat er niets geheimzinnigs was aan de gesprekken, die niet meer zouden zijn dan een vrije gedachtewisseling. Het verslag dat de regering de Kamer op verzoek gaf, bevestigde dit beeld. De Wob stukken bewijzen dat de informatie die de Kamer heeft gekregen op cruciale punten niet klopt. Het overleg vond deels plaats achter gesloten deuren en ging mede over politiek gevoelige onderwerpen, zoals de pijpleiding Nord Stream 2 en de EU-sancties tegen Rusland. Nederland drong bij Rusland aan op het maken van afspraken op energiegebied, terwijl het bestaan van zulke afspraken door Rutte en de ministeries naderhand werd ontkend. Documenten waarin die afspraken zijn vastgelegd, zijn niet met de Kamer gedeeld. GroenLinks, PvdA en de SP nemen dit hoog op. Op basis van deze nieuwe informatie vragen ze een debat aan, om bij de premier na het reces alsnog inzicht in de werkgroep te eisen. Ook willen ze weten of Rutte hen bewust verkeerd heeft geïnformeerd.
bung 88 26 February 2022
hopen dat deze haagse kliek met het "nieuwe elan" snel op de keien ligt. we worden continu belazerd door dat stel.
J.L.G 26 February 2022
Beste Melger Rutte geeft alleen maar leugens aan ons en houd zaken achter. Maar hij zit er nog steeds, hoe kan dat nu toch? Wat maakt het dat dit figuur er nog steeds zit? ik kan hier geen antwoord op geven.
W.Melger 26 February 2022
@J.L.G. Rutte is niets meer dan een marionet van de financiële elite die er alle belangen bij hebben om hem in het zadel te houden, door nood en spoedwetten waar men een virus voor in het leven heeft geroepen zit hij er nog steeds.
Emmetje47 26 February 2022
Een dienstplicht voor ALLE nederlanders vanaf 18 jaar. Maak wel een keuze tussen militaire of sociale dienstplicht. Leren dan ook respect, verantwoordelijkheid, etc. etc. voor Nederland en de inwoners. Degene die kiezen voor de militaire dienstplicht zien dan ook het gevaar van elk wapentuig.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.