Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Elektrische auto's hebben de toekomst

3.900 stemmen | Geplaatst op 5 januari 2022 | Website

Eens
33.2%
Oneens
66.8%

Reacties (70)

wispelhuis 05 January 2022
Ja, en zeker die Chinese. Vanmorgen zag ik een Lynk & Co, en hier in de buurt heeft iemand een Aiways U5. Zien er goed uit.
@nt¡-Na®©ist 05 January 2022
Wij als burger hebben weinig keus. Onze infrastructuur is er nog niet klaar voor en we moeten vroeg of laat wel aan de elektrische auto. Nu zijn de huidige accu's nog niet in staat het bereik te halen van menig brandstof auto, bijvoorbeeld een diesel. Ja, de diesel die zonodig de zondebok moet zijn terwijl een diesel met de huidige technologie van nu zelfs schoner is kwa uitstoot dan een auto die op benzine rijdt. Daarnaast gaan onze brandstof prijzen helemaal nergens meer over. Waarom kan je in Belgie benzine tanken voor dezelfde prijs als onze huidige diesel prijs? Schandalig zoveel er over onze rug naar de kas gaat om de schade door Corona weer in te halen. Wij draaien gewoon op voor men uitgeeft om de bedrijven staande te houden terwijl we een steenrijk land zijn. In Belgie is het dus even rond de 40 cent per liter goedkoper dus het kan wel degelijk goedkoper. Alles voor de buhne om als klein landje (wat kwa uitstoot niks voorsteld) aan de wereld te laten zien dat wij het goede voorbeeld geven maar de prijs die de burger ervoor betaald is gigantisch. Dit land wordt steeds meer een land van onderdrukking met die gekken aan de top. Een Elektrische auto? Voor mij nog niet. Misschien als de technologie is uitontwikkeld en de prijzen van een nieuwe auto naar beneden gaan en de actieradius rond 2025 a 2026 drastisch wordt verbeterd als dan de nieuwe Solid State accu's uitkomen. Dan praat je over gemiddeld zo'n 700 a 800 km bereik. Maar voor de mensen die alleen maar een auto hebben voor de boodschappen en nooit eens gaan winkelen of wat dan ook, voor hun zal dit niet zo belangrijk zijn. Maar dan nog die nieuwprijzen he. Uiteindelijk rijden we straks natuurlijk allemaal elektrisch als er geen nieuwe brandstof auto's meer worden verkocht. Dan is het de vraag hoe lang ze tweedehands auto's nog ondersteunen of dat ze die in elke stad gaan weren. Zie ik ze ook nog wel voor aan.
Domoor 05 January 2022
In +/- 1956 zongen we : Que sera, sera Whatever will be, will be The future's not ours to see Que sera, sera
Geel Hesje 05 January 2022
Nee. Een electrische auto heeft reeds meer CO2 uitgestoten dan een benzine auto met meer dan 100.000 km op de teller nog voordat hij de showroom heeft verlaten. Ik zie meer in auto's op waterstof. Alleen jammer dat het scheiden van water meer energie kost dan het weer samen brengen oplevert anders had je een kompleet gesloten systeem kunnen hebben dat je nooit meer hoefde bij te vullen. Ook zie ik wel toekomst in zeer zuinige kleine motorfietsen. Er zijn er al die gewoon met het snelweg verkeer mee kunnen komen maar wel 1 op 70 rijden. Ik verwacht dat mensen over een tiental jaren de electrische auto's als zeer vervuilend gaan zien zeker omdat er tegen die tijd heel veel op de sloop gaan belanden.
marvi 05 January 2022
Elektrische auto's hoop ik niet. Alleen al het feit dat mensen waaronder veel kinderen onder extreem slechte omstandigheden in kobaltmijnen te werk worden gezet (ja ook voor tablets ed.) zou te denken moeten geven. Maar ja, voor links moet de elektrische vooral deugen en kijkt men voor dergelijke zaken liever de andere kant op. Daarnaast heb ik persoonlijk meer verwachtingen van waterstof. Ik vraag me ook af wat men met al die opgebruikte batterijen gaat doen. Dumpen in India, Afrika??
Het vrije woord 05 January 2022
Natuurlijk.
GinaHeynze 05 January 2022
Ik kan niet in de toekomst kijken dus ik weet het niet.
dutchy71 05 January 2022
Dat wij van de benzine en diesel afgaan zie ik wel te gebeuren, Maar elektrische daar zie ik ook geen toekomst in, Het zal eerder waterstof zijn of iets anders, Wil de volgende Einstein even opstaan lol.
fiat124sport 05 January 2022
Nee en ik heb schoon genoeg van die promotie. Je kan geen autoblad open doen, de kampioen van de ANWB open doen of elk reclameblok op radio tv en het is elektrisch het is geen elektrisch trouwens het is een batterij auto . 1 grote vervuiling waar niet over gesproken kan worden en dan het ergste er mag straks geen benzine of diesel meer verkocht worden . Welke idioten verzinnen dit. Linkse mensen als Timmermans met hun klimaaatonzin. Vreselijk. Nou ik blijf straks gewoon benzine rijden na 2030 en weet je ik ga me helemaal blauw betalen want daarom voeren ze ook dat achterlijke rekening rijden in. dat gaat niet om km maar je krijgt straks een co klasse dus de vuilste betaald het meest. Schande maar ik ga niet aan de elektrische auto. Waterstof wil ik nog overwegen maar het liefst blijf ik een motor rijden die klinkt als een motor en het gevoel heb auto te rijden. Ik heb niks met een elektrische auto en wil er dus niet aan. Ik laat me niet dwingen. Tot slot dus tegen klimaat en stikstofonzin voor 130 , corona maatregelen weg nooit gaan rekeningrijden en laat dit linkse kabinet zo snel mogelijk weg zijn. Fijne dag
denaroes 05 January 2022
ik denk dat we eerst maar eens goed moeten kijken naar het corona beleid nu, nog ff zo door en alles is failliet. Dan is de vraag of we electrisch gaan rijden ook overbodig, want heeft niemand geen geld meer voor een auto.
bung 88 05 January 2022
het pushen om E te gaan rijden--de hoge subsidies--daar zit een enorme adder onder het gras: straks, als het merendeel E gaat rijden dan komt de aap uit de mouw want al die subsidies moeten worden terug betaald. blij dat ik geen auto meer bezit. en ZO schoon is E rijden echt niet--waterstof is veel schoner maar voorlopig nog niet beschikbaar.
P. A. Maas 05 January 2022
Ik rij al enkele jaren voor een groot gedeelte electrisch , voor de wat langere afstanden moet ik wel met de auto. Ik neem dat achterin mijn inklapbare mobieltje mee met een volle accu.
Dagobert1957 05 January 2022
Waar gaan we straks met alle Accu's/Batterijen naar toe? England worden ze opgestapeld omdat men niet weet waar men er mee naar toe moet? Hetzelfde geld voor de windmolens, die gaan ook niet eeuwig mee! Wat te denken van de zonnepanelen enz enz! Men heeft mooie alternatieven op korte termijn, maar wat doen we eraan op de lange termijn?
Fatsoen 05 January 2022
Tot op heden voor de meeste mensen te duur in aanschaf, afval probleem en gevaarlijk, zijn nl. haast geluidloos!
@nt¡-Na®©ist 05 January 2022
Ik zie hier meerdere keren het alternatief waterstof voorbij komen. Maar waterstof is verre van de oplossing. Ter vergelijking. Met een elektrische auto gebruik je namelijk 73% van de zon -en windstroom. Als je van die stroom eerst waterstof maakt, gebruik je nog maar 22%. De rest verlies je bij de productie en het gebruik. Kortom, er is dus veel meer energie nodig voor waterstof auto's en het is tevens een gecompliceerde technologie waardoor waterstof auto's zeer duur zijn in aanschaf. Misschien dat kernenergie dan een oplossing gaat zijn maar dan nog zal het een duur grapje worden en zeker met die brandstof accijns die onze regering durft te rekenen in vergelijk met die van België (40 eurocent goedkoper) per liter benzine. De solid state accu werkt bovendien zonder vloeistoffen wat deze accu's minder belastend maakt voor het milieu.
TCB 05 January 2022
Als iedereen dit jaar een elektrische auto koopt waar gaan we die dan allemaal opladen?!!!
P. A. Maas 05 January 2022
Grappig. Ik rij al vele jaren met een scootmobiel, dus super modern. Jammer van al die minnen, dat verteld veel .
@nt¡-Na®©ist 05 January 2022
@P. A. Maas, dat zijn misschien wel jaloerse minnen omdat ze zelf niks weten. Je weet wel, van die mannetjes die iedereen die meer weet onder het vakje betweter schuiven maar zelf geen inbreng hebben.
@nt¡-Na®©ist 05 January 2022
TCB waar9m zouden mensen dit jaar ineens allemaal aan de elektrische auto gaan? Die transitie gaat wel wat langer duren. Ik zei het al in mijn eerste bericht, de infrastructuur is er nog niet klaar voor. Onze regering heeft zitten.slapen zoals met zoveel dingen. En nu ineens wil Europa rijkelijk te laat kernenergie gaan promoten. Een giller die machtswellustelingen aan de top. Ze zijn blind door het streven naar macht waardoor ze zelf veel dingen over het hoofd zien.
bung 88 05 January 2022
antinarcist: klopt--ze slapen zoals gewoonlijk--het heet niet voor niets eerste en tweede slaapkamer.
heul 05 January 2022
Nee, elektrisch rijden is niet de oplossing. De infrastructuur kan het niet aan qua elektriciteitsbehoefte en auto's zijn onevenredig zwaar dat ook in beweging moet worden gebracht. En waar ga al die elektriciteit mee opwekken? een gasgestookte of kolengestookte energiecentrale???? Kernenergie kan ,maar de bouw duurt nog jaren. Waterstof zou een goed alternatief zijn , we hebben al een aardgasnet, dus transportmogelijkheden genoeg. Waterstof gestookte cv en waterstof oplaadpunten voor mobiliteit . Is dat nu zo moeilijk te bedenken??? Ja waterstof opwekken , daar zijn kerncentrales heel geschikt voor en restwarmte leveren aan stadsverwarming en glastuinbouw indien mogelijk. Elektrisch rijden is eigenlijk een tussenoplossing in overgangsfase.
wispelhuis 05 January 2022
@TCB: thuis en op het werk. Als je een elektrische auto aanschaft vraag je ook meteen bij je gemeente om een vergunning tot het plaatsen van een laadstation en kun je er een kopen. Je ziet ze overal. Er rijden nu al meer dan 150.000 elektrische auto's in ons land, je hebt de keuze uit zo'n 35 modellen. En Mercedes heeft nu al een auto ontworpen met een rijbereik tot wel 1.000 kilometer. Dus ja, elektrische auto's hebben de toekomst en die toekomst is al lang begonnen.
JimmyH01 05 January 2022
wie betaalt de stroom voor die rotzooi , juist
fiat124sport 05 January 2022
Nee Wispel huis. Dat hebben ze niet overal palen , kabels al dat stroom al die vervuiling. De langere wachttijden onderweg bij de pomp zelfs met snel laden duurt dit ten opzichte van een benzine of diesel veel te lang. Nee ik geloof er niet in ook al lijkt het nu zo mensen gaan wakker worden daar ben ik van overtuigd en zou het wel zo zijn zal je mij er niet in zien. zelfs na 2030 ook al betaal ik me blauw ik blijf benzine rijden
jacobo 05 January 2022
Heb er mijn twijfel over of dit iets voor de toekomst is? Men moet al heel veel laadpalen bijplaatsen in straten waar er ook al parkeerproblemen zijn. Accu´s zijn ook vervuilend en problematisch bij ongelukken, reparaties en verder niet iedereen kan een mercedes aanschaffen, of is het de bedoeling dat we met zijn allen het ov pakken?
Peter0507 05 January 2022
Frankrijk treitert en pest ongevaccineerden.....schitterend, nu Nederland ook snel.
wispelhuis 05 January 2022
Nee fiat124sport, een laadpaal of een laadstation moet je zelf kopen. En omdat de meeste berijders zakelijk rijden, zal de wergever dat betalen. Voor een vergunning moet je bij je gemeente zijn.
Peter0507 05 January 2022
En een laadpaal vergunning op gemeentelijke grond, betekent vaak dat de laadpaal openbaar is voor ieders gebruik.
ierist 05 January 2022
Ik zie in elektrisch rijden niet echt veel toekomst. De mijnbouw voor de grondstoffen van accu's is niet echt milieuvriendelijk. Gebeurd vaak ook in landen als bijv. Congo, waar er niet echt naar milieu of veiligheid wordt gekeken. Ook is de bron van deze grondstoffen is uitputtelijk en zal ooit opraken. Ik zie in waterstof meer toekomst. Maar ik denk dat eerst de uitstoot van de scheepvaart aangepakt moet worden. De uitstoot van auto's stelt vergeleken met de scheepvaart niet echt veel voor, dus heeft het denk ik niet echt veel zin om de auto's aan te pakken.
Mieppio 05 January 2022
@Peter0507 vraag in de gemeente sluis maar niets aan, ook geen laadpaal want ze trekken het vel over je neus. In die gemeente doen ze niets voor invalide personen. Geen ipp , en als je die al krijgt kost het de aanvrager € 850,00 en die mag je mooi zelf betalen. Zo vriendelijk zijn ze daar voor invalide mensen. Dus een laadpaal is voor iedereen en niet alleen voor je zelf.
Peter0507 05 January 2022
@miep: Schreef ik iets anders dan?
Johnsing 05 January 2022
Electrische auto's hebben slechts een gedegen toekomst wanneer de elektromotor wordt gevoed door "waterstof" !! Deze elektrische waterstofauto heeft de gewone gebruikelijke accu zoals die heden in de auto wordt toegepast. De uitstoot van een "waterstofauto" is vrijwel nihil. De enorme zwaar giftige, zeer brandbare, niet te blussen en levensgevaarlijke reuze accu zoals die heden in een elektrische auto wordt toegepast zal een vroegtijdig einde kennen zodra waterstof zich als een gouden vlek heeft uitgebreid. De eerste waterstof tankstations draaien inmiddels proef en de resultaten zijn onthutsend positief. Tanken aan de pomp zal even simpel zijn als tanken met LPG. Saillant detail; nieuwe kerncentrales zijn een must en wel zo snel mogelijk. In Japan en Korea is de waterstof auto reeds een vertrouwd beeld.
Geel Hesje 05 January 2022
"Het opladen van uw elektrische auto verbruikt evenveel stroom als ongeveer 8 tot 10 huishoudens." https://www.enexis.nl/aansluitingen/ik-wil-een-laadpaal Dus als een halve stad elec gaat rijden en allemaal tegelijk hun auto aan het infuus gaan leggen dan gaat er iets niet helemaal goed met het elec netwerk. En dan nog wat over opladen. Waarom zitten elec auto's niet helemaal vol met zonnepanelen? Dak motorkap deuren alles is met zonnepanelen belegbaar. Gebruik je hem voor dagelijks A - B - A verkeer dan zet je hem bij B lekker 8 uur in de zon en zijn je accu's weer vol. De 4 wielen zouden ook min of meer kunnen fungeren als 4 windmolentjes als de auto onderweg is. Maar de eerste elec auto waarbij al het plaatwerk is vervangen voor zonnepanelen moet ik nog tegen gaan komen. Waarom is dat?
mmuller 05 January 2022
Laat ze op Walcheren eerst maar is zorgen dat er openbaar vervoer komt... Er zijn tegenwoordig bussen die elektrisch rijden... Belachelijk dat de hoofdstad MIDDELBURG en ook andere plaatsen geen openbaar vervoer meer hebben... Niet iedereen is in het bezit van een auto... Zeeland moest zich schamen in vergelijking met de rest van Nederland...
wispelhuis 05 January 2022
Peter0507; pasje?
@nt¡-Na®©ist 05 January 2022
Waarom word ik gemind als ik aangeef dat het bergen met energie kost om waterstof te maken, plus dat waterstof auto's voor de meesten onbetaalbaar zijn. En dat de toekomstige solid state accu's die binnenkort uitkomen een stuk minder vervuilend zijn? Waterstof tanken zal ook niet goedkoop zijn. Minnen is makkelijk maar dit zijn gewoon feitjes die ik aanhaal. Ik zou anders ook het liefst waterstof rijden.
Zeeuwleeuw 05 January 2022
Elektrisch rijden heeft natuurlijk de toekomst. Het ontwerp voor de huidige verbrandingsmotoren stamt oorspronkelijk van rond 1876! Dit concept is natuurlijk in 146 jaar tijd steeds verder verbeterd, maar in de kern is het al een enorm onlogisch systeem omdat de grote kracht van een heen en weer gaande beweging omgezet moet worden in een draaiende. Dat geeft dus lawaai, trillingen, onbalans en slijtage. Elektrisch rijdt fantastisch. Juist ook degene die van snelle auto's houden kunnen hier niet meer omheen want in 2 of 3 seconden kun je al op 100 km/h zitten. En hij reageert ook onmiddelijk op "gas geven" zodat je uitermate snel en soepel kunt accelereren en inhalen. Daarnaast is het enorm stil, nagenoeg onderhoudsvrij omdat er alleen maar draaiende delen zijn en er is geen enkele uitstoot van schadelijke gassen e.d. Als er nu ergens de kans is om vooruitgang te boeken is het wel hier. Zelfs elektrische vrachtauto's zijn al verkrijgbaar en de ontwikkeling gaat gelukkig in een rap tempo door bij steeds meer grote fabrikanten. Daardoor zullen zij steeds efficiënter en ook goedkoper gemaakt kunnen worden.
Zeeuwleeuw 05 January 2022
De stroom die gebruikt wordt moet dan natuurlijk wel schoon opgewekt worden anders is het in de omgeving van de auto's wel schoon maar in de gehele cyclus moet het schoon zijn. Dus om echt op grote schaal verbetering voor gezondheid en welzijn, natuur en milieu te boeken moet zo veel mogelijk in het hele systeem onschadelijk zijn, eveneens als recycling van gebruikte materialen en grondstoffen. Overigens een leuke en boeiende pagina voor degenen die van geschiedenis houden over het ontwerp van de huidige verbrandingsmotor die dus momenteel in de meeste auto's zit. Er was reeds in 1806 een werkend exemplaar op een mengsel van waterstof en zuurstof als voorloper. En voor zover bekend waren er al in 1206 ontwerpen bedacht: https://www.historamarond1900.nl/uitvindingen/aandrijving/verbrandingsmotor
Zeeuwleeuw 05 January 2022
@mmuller Voor OV is Zeeland afhankelijk van de beslissingen in Den Haag. De schuld ligt dus daar en niet in Zeeland. Zolang mensen massaal op o.a. VVD en CDA blijven stemmen zullen de werkelijke belangen van de burger, het land en de wereld niet behartigd worden. Helaas blijven heel veel mensen elke keer weer opnieuw in hun mooie sprookjes en valse beloftes geloven.
Zeeuwleeuw 05 January 2022
Tegenwoordig kopen meer mensen een elektrische fiets dan een gewone. Dat is heel erg vreemd wanneer er blijkbaar zo enorm veel tegenstanders van elektrisch aangedreven voertuigen zijn...
wispelhuis 05 January 2022
En @mikel66 heeft vast en zeker een elektrische tandeborstel?
fiat124sport 05 January 2022
Heeft iemand ook al nagedacht waarom we 100 moeten rijden niet om stikstofonzin maar om het gevoel te hebben dat de afstand met een elektrische auto veel meer is. Rijden we 130 komt de waarheid en het verbruik van deze auto's veel meer naar voren! en nee ik zit op al die lelijke laadpalen in het straatbeeld te wachten
wijari 05 January 2022
Waterstof zegt mijn monteur. Zie je het voor je al die sterkers in Nederland voor elektrisch rijden. Daar voor moet je in een groot land wonen waar veel ruimte is, in Noorwegen b.v. verwarmd ook nog.
J. Davidse. 05 January 2022
Natuurlijk zijn er nog mensen die in sprookjes geloven en denken dat elektrisch rijden de norm wordt. De norm wordt gaarkeukens en grote armoede omdat de bevolking uitgezogen wordt door het regime in Den Haag. De enorme woede die nu onder een groot deel van de bevolking heerst kan alleen de kop ingedrukt worden door extreem politiegeweld. Met een beetje meer organisatie onder de betogers is er straks geen agent die zijn leven waagt voor een corrupt regime. En zonder steun van de SS-knokploeg, in Nederland ME genoemd, kan het Haagse regime nog maar twee dingen doen: Vluchten naar het buitenland of het leger inzetten. Maar ik vermoed dat het leger zich niet zo laat misbruiken als die corrupte politie waarvan de top politieke ambities heeft en daarom diep in de kont van burgemeesters kruipt.
W. J. de Putter 05 January 2022
Dan zal de aanschafprijs toch echt veel en veel minder moeten worden. Hebben we het nog niet over het milieu om zo’n auto aan de praat te krijgen!
Zeeuw65 05 January 2022
Nog 10 jaar te gaan. Vanaf 2030 worden er geen emissie auto's meer nieuw verkocht. En dus zitten we in een overgangsfase. Het probleem is nu nog de capaciteit maar dat word met het jaar beter en beter. De eerste auto met een capaciteit van 1000 kilometer is er al. Dat is dan in de praktijk 800 km en dat is genoeg. Zelf zou ik aan 100km meer dan genoeg hebben om wekelijks te kunnen laden thuis. Het grootste probleem is echter de aanschafprijs die omlaag zal moeten tot die van normale brandstofauto's. We moeten van fossiele brandstof af en zo snel mogelijk. Maar eerst 4 kerncentrales er bij. Tijdelijk is een hybride auto de beste optie.
wispelhuis 05 January 2022
J. Davidse: zou je je opruiende en verdraaide praatjes compleet met verwijzingen naar de tweede wereldoorlog ergens anders wilen dumpen! Dank U!
J. Davidse. 05 January 2022
@wispelhuis: Het geweld van de ME tegenover demonstranten is zelfs de rapporteur van de VN opgevallen, die het een van de walgelijkste vormen van politiegeweld noemt sinds George Floyd. Deze hoogleraar is rapporteur marteling en geseling voor een wereldomvattend instituut waar ook Nederland lid van is. Als regering, burgemeesters, politietop en individuele agenten zou je gewoon in het diepste en donkerste hol moeten kruipen wat er te vinden is. En u noemt mijn reactie opruiend en verdraaiend? Er is geen woord van gelogen, dus niet verdraaiend, en ik heb de volledige steun van een VN-rapporteur. Hoeveel VN-rapporteurs ondersteunen uw geneuzel? En vergelijkingen met deze tijd en de 2e wereldoorlog zie ik in veel discussies: Het martelen van burgers is sinds 1945 niet meer op zo'n grote schaal ongestraft voorgekomen. Zalvende woorden van struisvogels maken de situatie niet vanzelf beter.
Edwin 993 05 January 2022
'Electrische auto's hebben de toekomst'. En wat doe je met al die sleurhutten dan?
ehietahoarn 05 January 2022
Vorige week las ik een stuk over auto's op perslucht. Bestaande auto's zouden zelfs omgebouwd kunnen worden door de cilinderkop te vervangen en, uiteraard, een persluchttank in te bouwen. Lijkt mij een veel beter alternatief voor auto's op accu's of waterstof. Tankstations zouden kunnen worden omgebouwd en een tankbeurt zou maar 4 minuten duren, dus geen uren wachten tot de accu's vol zijn. Daarnaast zou het mogelijk zijn 400 km te rijden op een tank lucht.
Boostertje 05 January 2022
Elektrische auto's hebben geen toekomst ,tzijn net gevaccineerden om de 800 kilometer hebben ze een booster nodig
W.Melger 05 January 2022
@wispelhuis. Een ieder mag hier zeggen wat hij wil zeggen ! @ J. Davidse heeft het naar mijn mening volledig bij het rechte eind. Wie ben jij om iemand de mond te snoeren?
wispelhuis 05 January 2022
De waarheid is niet iemand de mond snoeren. Deze rappoeteur
wispelhuis 05 January 2022
De waarheid is niet iemand de mond snoeren. Deze "rapporteur" heeft naar het verkeerde filmpje op YouTube zitten kijken. Dit filmpje was een jaar oud ging over een hele andere demonstratie.
Grimbergen 05 January 2022
Ja zeker, nu is het nog aantrekkelijk om met een elektrokarretje rond te rijden, subsidie op de aanschaf en geen of weinig wegenbelasting hele lage bijtelling voor de mensen die er een van de zaak krijgen enz. TOTDAT IEDEREEN ER EEN HEEFT dan komt er niet genoeg naar de overheid van onze heilige koe. LET OP dan vliegen opeens de belastingen ten top en als we dan inmiddels rekeningrijden, dan gaan ook de elektro rijders fors mee betalen. Dat we naar een andere brandstof moeten is duidelijk, maar alles heeft een keerzijde. die koe is en blijft een melkkoe, hoe mooi ze de LEUGEN ook brengen, het gaat ons klauwen met geld kosten.
fiat124sport 05 January 2022
Ik ben blij met de uitslag vandaag. Dank u alle tegenstemmer. De elektrische auto heeft niet de toekomst en we moeten niet meer in al die promotie trappen.
Geel Hesje 05 January 2022
Wat natuurlijk ook een hele goede optie is een werkelijk fantastisch en gratis openbaar vervoer systeem. Maar als ik het openbaar vervoer systeem hier in Zeeland bekijk dan gaat dat hem (hier in ieder geval) niet worden.
Het vrije woord 06 January 2022
Het rijdt fantastisch !
W.Melger 06 January 2022
@wispelhuis. Het gewelddadige optreden van de politie afgelopen zondag 2 januari 2022 was ook buiten alle proporties. Vreedzame demonstranten werden als vee opgedreven en een straat ingeleid die aan het einde afgesloten was door politie en mobiele eenheid. Ronduit schandalig en alleen passend in een totalitair regime, maar een democratie onwaardig. Hier is goed over nagedacht door burgemeester Halsema die in 2020 enkele jaren geleden haar eigen optreden op De Dam goedpraatte met de woorden demonstreren is een recht. https://youtu.be/DuABznufeYg
wispelhuis 06 January 2022
Allereerst: die demonstraties waren verboden. Ten tweede: de demonstranten weigerden oproepen, die zelfs met drones werden verzocht om weg te gaan, dus duidelijker kan niet zou ik zeggen. Daarna verspreidde een grote groep zich over de hele stad, waarbij verschillende relschoppers zijn gearresteerd. https://www.gva.be/cnt/dmf20220102_94643919
W.Melger 06 January 2022
@wispelhuis. En nu kom met knullig berichtje uit een Belgisch krant. Helaas is het toch iets anders gegaan. https://cafeweltschmerz.nl/videos/politiegeweld-was-pure-uitlokking-max-von-kreyvelt-en-arno-wellens/
De koperslager 06 January 2022
Ik rij er aal 2 jaar mee, en het is fantastisch rijden. Ik rij makkelijk vanuit de randstad heen en terug, met een tussenstop van 10 minuten even aan de snel lader voor de zekerheid. Ik heb ik 2 jaar rijden geen problemen gehad om een oplaad plek te vinden, er zijn er meer dan genoeg, en de app in de auto verteld mij feilloos wanneer en waar ik kan opladen.
wispelhuis 06 January 2022
Café Weltschmerz als een verzamelplek voor iedereen die de 'samenleving als tegenpartij heeft. Ik vind als je daar leest en gelooft wat er staat dat je je diep moet schamen.
W.Melger 06 January 2022
Café Weltschmerz is een multimediaal platform voor interviews en discussies tussen burgerjournalisten, journalisten, academici, deskundigen, politici, opiniemakers en andere maatschappelijke actoren.
fiat124sport 06 January 2022
dat is toch vreselijk rijden en nu zijn er nog weinig wat als we straks allemaal zo moeten rijden met tussenstops en paniek en wacht tijden. Heel het land loopt vast en de stroom is niet aan te slepen. Bovendien is het emotieloos rijden ik heb het ook al geprobeerd. Ja het trekt heel snel op dat is leuk maar dat gaat ook weer ten koste van het verbruik dat is 1 van de redenen dat de 100 is ingesteld . Blijven we 130 rijden dan halen ze lang niet zo ver. Ook het verbruik van die Tesla van 1000 km is bij 90 km gaat die 130 is het waarschijnlijk nog maar 500 en dan spreken we over niet remmen en optrekken.
Dutchplace 06 January 2022
Gewoon een BMW met een vette benzine motor erin is en was de toekomst :)
Dirty Herrie 06 January 2022
Een wereld van onverdraagzaamheid: Café Weltschmerz In Nederland is het vooral het schijnbaar gematigde Café Weltschmerz dat de thuisbasis is geworden van de vrijheidsstrijders tegen de medische wetenschap en de mondkapjes. Hoewel Café Weltschmerz zich graag profileert als een neutraal internet-platform en YouTube-kanaal voor afwijkende stemmen over kwesties van maatschappelijk belang, zijn deze stemmen verdacht stil gebleven toen bijvoorbeeld de regerende liberalen van de VVD besloten om de Nederlandse pensioenen te koppelen aan het wel en wee van de internationale financiële markten. En over het algemeen is er bij Café Weltschmerz weinig belangstelling voor stemmen die afwijken van de neoliberale consensus, wordt er niets gezegd over de problemen die het gevolg zijn van decennia van bezuinigingen, de onverdedigbare ecologische voetafdruk van de Nederlandse industrie of welke relevante uitdaging ook waarmee de mensheid wordt geconfronteerd als het gaat om haar eigen voortbestaan. Wat men in plaats daarvan krijgt voorgeschoteld is het volledige spectrum van corona-complotten en interviews, waarin leden van haatgroepen mogen vertellen hoe moeilijk het is om als jonge racist in Nederland te leven.
W.Melger 06 January 2022
Over het pensioenstelsel in Nederland is de laatste jaren veel gediscussieerd. Conclusies zijn doorgaans paradoxaal: wij hebben het beste pensioenstelsel ter wereld, maar het moet toch helemaal anders. Het onderwerp pensioenen heeft ook het Binnenhof bereikt en dat is geen garantie op een nuchtere en zakelijke benadering. In het boek ''21 mythes en onwaarheden over ons pensioen'' probeert De Brouwer een riem onder het hart te steken van iedereen die ongerust of zelfs boos is over de dreigende teloorgang van het mooiste stelsel ter wereld. Een van de laatste overgebleven bouwstenen van het sociale stelsel waar Nederland sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw op werd gebouwd, dreigt ten onder te gaan in een onnodige discussie over houdbaarheid. https://youtu.be/dr0Ijqn1Jew
W.Melger 06 January 2022
Over discriminatie en racisme; Stan van Houcke en Iwan Leeuwin. https://youtu.be/3z0MB-r6Gio
W.Melger 06 January 2022
Waar maakt Klaas Knot van de DNB zich druk over? Een gesprek over de ‘schijnellende’ van de pensioenfondsen. Op dit moment, anno 2019 is er bij de pensioenfondsen 1500 miljard euro in kas. Er wordt ca. 33 miljard euro aan de pensioenfondsen afgedragen en opmerkelijk genoeg hetzelfde bedrag uitgekeerd. Het uitkeringsbedrag groeit echter met 22 miljard langzaam naar een jaarlijkse uitkering van 55 miljard, omdat de generatie post-babyboomers nu ook met pensioen gaan. De pensioenpremies zullen daarentegen wat minder meestijgen door een beperkte inkomensverbetering. Het gat tussen de inkomende premies en uitgekeerde pensioenen zal daarom stijgen naar maximaal ca 15 miljard en vervolgens weer kleiner worden. Volgens De Brouwer hebben we ruim, meer dan honderd jaar de tijd om die ‘pot leeg te eten’. Degenen die op dit moment recht hebben op deze pot zijn over zeventig jaar dood. Er blijft dus een groot deel over dat besteedt moet gaan worden aan de volgende generatie pensioengerechtigden. De dekkingsgraad zal dus zonder ingrepen van de DNB in de toekomst vanzelf steeds groter worden.https://youtu.be/ZqYS4bG_zvY
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.