Geweld tegen hulpverleners moet zwaarder bestraft worden
Eens
Oneens
Reacties (45)
wispelhuis
28 December 2021
Het antwoord zit al in de vraag opgesloten. Ja: Geweld tegen hulpverleners moet zwaarder bestraft worden.
@nt¡-Na®©ist
28 December 2021
Narcisten die hulpverleners mishandelen kunnen niet hard genoeg gestraft worden. Die lui gaan tegen alles en iedereen in die empathie toont of goede bedoelingen heeft. Knettergek, dus aanpakken die gekken.
jhsmd62
28 December 2021
Je moet sowieso veel zwaarder gaan straffen en zeker ook de jeugd wat helemaal van het padje af is 12 tot 17 jarigen die delicten plegen met steekmessen en pistolen. Niet meer normaal waar sommigen toe in staat zijn .
Zomervliegje
28 December 2021
Dat zou niet eens de vraag moeten zijn. Voor een weldenkend mens zal deze met ja beantwoorden. Menig hersenloos figuur die geen geweld tegen een hulpverlener moet zeer zwaar bestraft worden PUNT!!
@nt¡-Na®©ist
28 December 2021
En onder narcisten bedoel ik natuurlijk ook de antisociale persoonlijkheidstoornis die comorbide is met de narcistische persoonlijkheidsstoornis. Deze types gebruiken ook vaak fysiek geweld tegen hulpverleners. Gewoon keihard aanpakken dus.
mikel66
28 December 2021
gewoon de hulpverleners verbieden,laat ze zich met hun eigen zaak bemoeien,kijk geen hulpverleners meer,dan heb je geen geweld tegen hulpverleners meer,probleem opgelost///
Johnsing
28 December 2021
Hersenloze lieden; onmiddellijk oppakken en rechtstreeks naar een verbeterings gesticht afvoeren en pas terug de maatschappij in na bewezen daarvoor geschikt te zijn en verder onder streng toezicht.
Boete helpt niet want deze lieden zijn doorgaans platzak. Gaan zitten in de cel heeft geen zin want zodra men weer buiten staat gaan ze verder in hun hersenloze praktijken. Kortom dit moet zéér doeltreffend aangepakt gaan worden anders blijft het gewoon doorgaan.
GinaHeynze
28 December 2021
mikel66...Hopelijk breek jij vandaag bij een val allebei je benen en laten ze je vervolgens mooi liggen. Even kijken of er dan nog zo'n soort reactie uit je strot komt.
Grimbergen
28 December 2021
Taakstraf bij dit vergrijp afschaffen, en vervangen door minimaal 5 jaar gevangenis en €25.000 boete betalen aan de gedupeerde hulpverlener.(S)
Snelrecht toepassen.
Het vrije woord
28 December 2021
Geweld tegen hulpverleners is verwerpelijk en zeer ongewenst. Zwaarder straffen is vele malen onderzocht en werkt niet. Lees vandaag ook eens wat de broers Anker zeggen bij hun afscheid. De stelling lijkt wederom stemmingmakerij en uitlokking van Zeelandnet , is vragen naar de bekende weg.
In.the.air
28 December 2021
Als iemand de reactie van mikel66 begrijpt, dan graag uitleggen. Onbegrijpelijk. Vreemd persoon denk ik, welke omgekeerd redeneerd. Moet hopen zelf nooit een hartaanval te krijgen. Of hij moet graag willen overlijden. Lekker laten liggen dan. Net als ik de sommige taakstraffen niet begrijp welke rechters opleggen. Veel van die taakstraffen doe ik voor mijn plezier. Plastic ruimen in de natuur, schilderwerkzaamheden bij een verenigingsgebouw, rijden met hulpbehoevenden, maakt u zelf de lijst maar af, die is lang. Dus werkelijk straffen en na laten denken en geen 'slap' gesprekje met ouders of taakstraf. Lang leve de hulpverleners.
Peritum ?
28 December 2021
Zwaar straffen, ja natuurlijk. Maar zware straffen zijn er niet in Nederland blijkt uit de historie. Schreeuwende koppen in de pers maar vaak holle frasen gezien de toename van geweld. En zware straffen dienen tegen elke vorm van geweld gegeven te worden. Volgen rechters de politieke wens?
Geel Hesje
28 December 2021
Ja. Maar alleen als het échte hulpverleners zijn zoals brandweerlieden ambulance personeel enz. Orde handhavers vallen wat mij betreft niet onder hulpverleners. En ook leden van de overheid en lagere overheden vallen naar mijn mening niet onder hulpverleners. En mensen die andere mensen om niks terroriseren bedreigen chanteren of hun leven op welke manier en op welk vlak dan ook willen beperken of zelfs compleet willen vernietigen mogen wat mij betreft nooit vrijuit gaan. Ook niet als ze orde handhavers zijn of als ze bij de overheid of lagere overheden werken.
bung 88
28 December 2021
als mikel66 ergens ligt te gillen van de pijn dan moeten er geen zorgverlener(s) naar toe gaan.
Mart 1957
28 December 2021
Ja!!!! En hulpverleners zoals bv politie mogen wat mij betreft tien keer zo hard optreden als dat nu gebeurd.
Zomervliegje
28 December 2021
Mikel66 is volgens mij een beetje gefrustreerd en eenzaam. Een grote schreeuw om aandacht, weliswaar negatief maar hij heeft hem. Snap dat de GGZ overvol is hoor maar je comment slaat echt nergens op. Ik als hulpverlener moet ook figuren als jij op wat voor manier ook helpen mocht dat nodig zijn. Het is dat je geen mensen mag laten liggen maar gevallen als jij zou ik het liefst overheen stappen. Goed gelukkig zit ik zo niet in elkaar.
Kennie-L
28 December 2021
Van de week ergens gelezen dat de hulpverleners niet eens aangifte meer doen omdat het O.M. er toch geen moer mee doet, allemaal loze praat om stemmen te trekken.
Mr. Bean
28 December 2021
Fikse celstraf en een vermelding op je persoonsbewijs, kunnen ze baan ook wel vergeten !
de meeste van dit soort personen hebben te veel tijd, van mij mag de politie keihard optreden, nog net adem laten halen, dit soort verpest het voor iederéén !
ErikRe
28 December 2021
1891 stemmen tot nu toe, waarvan 0,9% 'oneens'. Dat betekent dat (dus) 16 personen het normaal vinden hulpverleners in elkaar te slaan.
ut4
28 December 2021
Mikel66 moet zijn M eikel 66 ga terug naar lange nieuwstraat steegje naast de kerk...
Zeeuw65
28 December 2021
Volmondig ja. Echter het probleem is het OM en de advocaten die tegenwerken. Als je een steen gooit naar een agent, of een agent een vuistslag geeft dan is dat geen geweldsmisdrijf maar moet het zwaar bestraft worden en dus poging tot doodslag. En daar proberen de advocaten dan weer onderuit te komen. Ja er waren verzachtende omstandigheden, hij had veel gedronken dus wist het niet meer etc. Ik vind hier zijn nooit maar dan ook nooit verzachtende omstandigheden voor.
Verder wat zijn hulpverleners? Daar is ook wel eens verwarring door. Politie, brandweer, iedereen in een medisch beroep, thuiszorg, dierenambulance en de EHBO en dus ook het Rode Kruis, ANWB, mensen op de takelauto's. Dat zijn stuk voor stuk hulpverleners. Niemand uitgezonderd. En ja ook de handhaving de BOA
In.the.air
28 December 2021
Beste Het vrije woord; u heeft gelijk. Onderzoek laat zien dat zwaardere straffen geen tot weinig effect sorteren. Maar je kunt zo'n geweldpleger veeal niet bewegen tot ander gedrag met taakstraffen en/of therapie. Residive vanuit een aai over de bol of gevangenisstraf gebeurt bijna net zo vaak. Dus geef mij dan maar het gevoel van rechtvaardigheid vanuit de samenleving. Zwaarder straffen, met grote geldboetes en achter slot en grendel. Lang leve de hulpverleners....
wispelhuis
28 December 2021
Wat moet ik me voorstellen bij "het gevoel van rechtvaardigheid vanuit de samenleving"? Onderbuikgevoelens van lieden op diverse fora op het net? Moet dan de guillotine weer terug?
J. Davidse.
28 December 2021
Nein, nein, nein. Niet categoriseren tegenover welke groepen mensen geweld zwaarder bestraft moet worden. Geweld tegen een ambulanceverpleegkundige moet net zo hard worden aangepakt als geweld tegen oma die neergemept wordt door twee junks op een scooter om dat tientje in haar handtasje. Vuurpeloton terug in het strafrecht zodat de aantallen agressieve hersenlozen snel afnemen. En ook nog dit: Alle coronaregels afschaffen en terug naar 130.
mikel66
28 December 2021
20.00 uur 53 min op reactie niet slecht..maar mijn record ligt op 97 min...en j davidse was ik vergeten ..voor 190 in de bebouwde kom en op het woonerf 35 op de snelweg
In.the.air
28 December 2021
Beste Wispelhuis, u kunt zich hierbij de 98,4% eens stemmers voorstellen.
Geen guillotine, maar zwaardere straffen, waarop ook u volmondig ja antwoord.
dutchy71
29 December 2021
Dat zwaarder straffen moet zeker gebeuren, Maar de straffen die hier gegeven worden zijn veel te mild, Wat je in Nederland ook uitvreet het maakt niet uit wat je komt er hier toch mild vanaf, Dus het gedrag en de criminaliteit zal daarom ook veel meer stijgen, Want in Nederland loont het en of dat nou kruimelwerk is of het aan de top vd onderwereld maakt niks uit want je staat toch weer zo buiten, En trouwens al zit je opgesloten hier in Nederland dan zit je nog goed.
dutchy71
29 December 2021
En dan vergeet ik nog erbij te zeggen dat dit allemaal van onze belastinggeld betaald wordt.
@nt¡-Na®©ist
29 December 2021
Ik vind het altijd grappig dat ik zo nu en dan praat over narcisten en dat je ze maar beter kunt negeren. Ik krijg dan vaak veel minnen. En wat zie je nu gebeuren als narcist Mikel66 weer om negatieve aandacht vraagt dmv zo'n gestoorde opmerking? Dat de minners er weer instinken en op hem gaan reageren zodat ze hem precies geven wat hij wil. Kortom, de mensheid is verloren. Het overgrote deel er de ballen van, zelfs als je hun een link geeft die in het Nederlands uitleg geeft over deze stoornis. Nee, wat zeggen ze dan, dat ik een narcist ben. Een narcist die zijn eigen stoornis laat zien. Man man man... Rutte en companen genieten er nog steeds van hoe ze ons voor de gek houden.
P. A. Maas
29 December 2021
@nt¡-Na®©ist. Bijna elke dag heb je het over narcisten. We weten dat nu onderhand wel, ga nu maar eens een ander liedje zingen. mikel66 is een dwaas. Op de vraagstelling wil ik kort zijn, vele malen zwaarder straffen en opnemen op zijn strafblad.
@nt¡-Na®©ist
29 December 2021
@P. A. Maas, je hebt gelijk. De meeste mensen zijn gewoon te dom om te begrijpen wat een narcist is dus het is in feitte nutteloos om het aan te halen, ongeacht hoeveel ik dit ook doe. Als Rutte of Kaag bij de volgende verkiezingen weer zegt "iedereen krijgt €1000" dan stemmen de minschaapjes weer op Rutte of Kaag. Daarom zeg ik ook, de mensheid is verloren. Ik stop dus ook maar om hier over narcisten te praten en praat dan wel over andere dingen. Het gehersenspoelde gros hier is toch te dom om te poepen, maar de minknop kunnen ze nog wel vinden. :-)
Domoor
29 December 2021
Elk geweld is uit den boze.
En gepaste straf dringend noodzakelijk .
Dat de moordenaar van Pim Fortuin nu alweer als vrij man rondloopt is onbegrijpelijk. ( voor mij )
Johan__
29 December 2021
@nt¡-Na®©ist: hou eens op met spiegelen. Jij bent de narcist, die iedereen dom noemt. Alleen jij snapt het. Hele lappen tekst, je vind jezelf heel wat.
@nt¡-Na®©ist
30 December 2021
Ach Johannetje, ik weet nog goed dat toen ik jou ontmaskert had, jij ineens was verdwenen. Narcisten generaliseren altijd en praten vaak in extremen. Verdraaien ook woorden. Noem ik iedereen dom? Heb ik niet gezegd. Snap alleen ik het? Ook dat heb ik niet gezegd. Ik vind mezelf heel wat? Zo denk ik niet over mezelf. Maar als je deze projecties op de narcistische stoornis toepast dan zeg je wel de waarheid over jezelf Johannetje. Weer een mooie analyse van jouw gekke gedrag.
Johan__
30 December 2021
Volgens mij heb je ze niet allemaal op een rijtje. Lees je eigen 'bijdrage' nog eens.
@nt¡-Na®©ist
30 December 2021
"Volgens mij heb je ze niet allemaal op een rijtje." Haha, je blijft me verbazen met jouw projecties en ben ook blij dat je dit zelf inziet van jezelf al projecteer je het natuurlijk omdat je geweldig wilt zijn en je het haat dat je ze niet allemaal op een rijtje hebt. Maar geeft niks Johannetje. Jij bent wie jij bent en geloof mij, niemand gaat dat veranderen.